Zamknij

Promowanie wydarzeń na Instagramie: Jak wzmocnić frekwencję i zainteresowanie uczestników?

09:13, 25.05.2023 art. sponsorowany Aktualizacja: 09:13, 25.05.2023

Na Instagramie spotkać można rozmaite konta. Jedni tworzą głównie treści lifestylowe, inni traktują tę platformę jako rodzaj pamiętnika dla siebie i swoich bliskich, a jeszcze inni decydują się na przekazanie swojej wiedzy, swoich umiejętności, często zupełnie za darmo, dlatego też tworzą konta bazujące na nauce i wiedzy. Kiedy konto jest dość duże, osoby te chętnie zaczynają prowadzić rozmaite wydarzenia, w tym webinary nasączone merytoryczną wiedzą z różnych dziedzin. Aby takie wydarzenia zebrały sporą ilość osób, potrzebna jest odpowiednia promocja. Sprawdź, jak promować na Instagramie, jakie aplikacje mogą działać wspomagająco oraz na czym się skupić!

  1. Promowanie na Instagramie — krok po kroku
  2. Aplikacje, które rzetelnie wspomagają działalność na Instagramie
  3. Hashtag — czy nadaje się do promowania?
  4. Promocja wydarzeń w mediach społecznościowych — kilka dodatkowych wskazówek!

Promowanie na Instagramie — krok po kroku

Na przestrzeni ostatnich lat potwierdziło się, że nie ma lepszych kanałów do promocji rozmaitych biznesów, niż social media. Z samego Instagrama codziennie korzystają miliony. Korzystają z niego także przedsiębiorstwa i małe biznesy, co widać choćby po wciąż pojawiających się reklamach. Jak widać, Instagram jest doskonałym miejscem, w którym można zapoczątkować promocję różnych biznesów, ale też wydarzeń czy webinarów. Jak rozpocząć promocję bazującą na tej platformie? Sprawdź, jak rozpocząć działanie na Instagramie krok po kroku!

Założenie konta w aplikacji

Zanim rozpoczęte zostanie promowanie czegokolwiek na Instagramie, należy założyć konto. Nie jest to trudne zadanie. Rejestracja na jednej z najbardziej znanych platform na świecie zajmuje zaledwie kilka minut. 

Zdjęcie profilowe i opis konta

Pierwszym elementem profilu, który jest widoczny dla potencjalnego zainteresowanego, potencjalnego klienta jest zdjęcie profilowe. Jeśli znajduje się na nim twarz, dobrze byłoby, gdyby była uśmiechnięta i dobrze widoczna. Fantastycznym wyborem będzie fotografia wykonana przez profesjonalnego fotografa.

Opis profilu bardzo dużo może powiedzieć osobie, która na niego trafi. Nie warto rezygnować z tych znaków w bio — dobrze jest je uzupełnić pewnym zarysem, interesującym, który przyciągnie obserwatorów. Może to być krótkie przedstawienie Twojej osoby lub marki, może to być opis Twojego hobby, bądź informacja, na czym będzie skupiał się dany profil.

Posty

Ostatni aspekt prowadzenia dobrego konta na Instagramie to content. Zanim dojdziesz do tego, że chcesz przedstawić swoim obserwatorom webinar lub pewne wydarzenie, musisz stworzyć content plan, wobec którego zoptymalizujesz swoje działania. Jeśli masz dużą wiedzę, możesz podzielić ją na konkretne posty. Warto planować treści minimum tydzień do przodu. Dobrym trikiem będzie dbanie o maksymalną czytelność prodilu. Zdjęcia dobrej jakości skutecznie przykują uwagę potencjalnie zainteresowanych odbiorców. Spójna stylistyka zdjęć i grafik oraz poprawnie dobierane hashtagi to klucze do rewelacyjnych zasięgów.

Aplikacje, które rzetelnie wspomagają działalność na Instagramie

Działanie na Instagramie to nie wszystko. Współcześnie można korzystać dodatkowo z najrozmaitszych aplikacji, które znacznie ułatwiają wstawianie postów, tworzenie grafik czy trzymanie się harmonogramu. Chodzi o takie apki, jak:

  • Tailwind — analizuje statystyki aktywności, pomaga w zarządzaniu kontem, ułatwia planowanie postów,
  • Social Captain — nie tylko szuka potencjalnych klientów, ale pomaga komentować i lajkować posty,
  • Grum — pozwala na zaplanowanie posta i automatyczną publikację,
  • HootSuite — pomaga planować posty, zarządzać kontem i śledzić aktywność,
  • Hashtracking — można sprawdzić zasięgi konkretnych hashtagów.

Hashtag — czy nadaje się do promowania?

Instagram to media społecznościowe, które bazują na zdjęciach, jednak ogromną role odgrywają również hashtagi. Jednak mało kto potrafi używać ich naprawdę właściwie. Hashtagi służą do:

  • zaznaczenia tematu postu — nazywane kontentowymi, służą do akcentowania wybranych treści, można tworzyć własne unikatowe hashtagi,
  • uporządkowania treści — można pogrupować oddzielnie wpisy, które należą do innych dziedzin,
  • popularyzacji marki, wpisu, produktu — nazywa się je produktowymi, każda marka może znaleźć własny, nieużywany dotąd hashtag, którego zadaniem będzie maksymalna promocja profilu.

Promocja wydarzeń w mediach społecznościowych — kilka dodatkowych wskazówek!

Interesuje Cię uzyskanie like Instagram? Chcesz wiedzieć, jak zyskać follow na Insta? Instagram to doskonałe narzędzie do promowania różnych wydarzeń, w tym webinarów, jednak aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, dobrze jest wypracować sobie odpowiednią renomę. Wykupienie dodatkowych lajków na Instagramie czy obserwatorów może przynieść wiele korzyści. Inne konta łatwiej zainteresują się dość dużym, a przy okazji wartościowym i regularnie prowadzonym kontem, aniżeli mniejszym, które pozostawia wiele do życzenia w kwestii estetyki czy tematyki. Czasem warto sobie nieco pomóc, by później cieszyć się rewelacyjnymi wynikami!

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%