Budowa toruńskiego odcinka drogi ekspresowej S10 zbliża się wielkimi krokami. Tymczasem lokalne władze już planują remonty istniejących dróg, które mają ułatwić dostęp do budowanej ekspresówki.
Aby mieszkańcy Torunia i okolic mieli dogodniejszy dostęp do drogi ekspresowej S10, miasto planuje przebudowę kilku kluczowych tras na lewobrzeżnej części Torunia. Wśród nich znajdują się:
Przebudowa ul. Andersa – dzięki dostosowaniu tej ulicy do przeniesienia większego ruchu, samochody z węzła Toruń Podgórz będą mogły sprawniej wjeżdżać do miasta. Ruch zostanie skierowany na ul. Łódzką, a następnie na most gen. Elżbiety Zawackiej, co pozwoli na lepsze rozłożenie natężenia ruchu w tej części miasta.
Modernizacja skrzyżowania ulic Andersa i Drzymały – zmiany na tym skrzyżowaniu mają ograniczyć ruch w kierunku mostu, prowadzący przez Podgórz. Dzięki temu okolica zyska na spokoju, a jednocześnie zwiększy się płynność przejazdu.
Dla obu tych inwestycji już ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Wpłynęła jedna oferta, która jest obecnie analizowana pod kątem zgodności z wymaganiami formalno-prawnymi.
[ZT]61086[/ZT]
Projekt budowy toruńskiego odcinka drogi S10 obejmuje modernizację węzłów Toruń Zachód i Toruń Południe oraz budowę dwóch nowych – Toruń Podgórz i Toruń Czerniewice.
Na drodze zaplanowano dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu każda.
Poza pracami nad S10, Gmina Miasta Toruń analizuje również możliwość budowy nowych mostów, które usprawniłyby komunikację w mieście. Rozważane są dwa projekty:
Most zachodni – połączy węzły w ciągu S10, przenosząc część ruchu na trasę średnicową. Trwają prace nad uzyskaniem decyzji środowiskowej i opracowaniem studium techniczno-ekonomicznego. (Ma powstać w okolicach galerii Toruń Plaza)
Most śródmiejski – ten projekt, mający skomunikować lewobrzeżną część Torunia z centrum, jest jeszcze na etapie wstępnych rozważań. (Najprawdopodobniej mógłby powstać w okolicach Ronda Pokoju Toruńskiego)
[ANKIETA]605[/ANKIETA]
super21:38, 09.11.2024
Może władza wsiądzie w auta i odjedzie nią gdzieś daleko ? 21:38, 09.11.2024
Chuck D 21:05, 10.11.2024
Żaden most nie powstanie...gdyby mialby być wybudowany most już dawno by powstał 21:05, 10.11.2024
Bolo22:46, 10.11.2024
Most zachodni bardzo mocno odciąży stary Most Piłsudskiego i jest mnie kolizyjne z terenem zurbanizowanym.
Most śródmiejski będzie dużo droższy, jeśli w ogóle wykonalny...
Natomiast wiemy jakie stanowisko ma Pan prezydent do mostu zachodniego więc za jego kadencji nie liczę na żadne większe inwestycje. 22:46, 10.11.2024
Z Bydzi 08:22, 11.11.2024
Interesujące że Toruń ma tak ambitne plany tzn. wiadukty, przebudowa tras dojazdowych itd. Realizacja wiąże się z ogromnymi kosztami a skąd brać fundusze? Bydgoszcz również mieć będzie kilka węzłów by włączyć się do S-10, szczególnie ten od parku przemysłowego gdzie ilość pojazdów czasami jest tak duża że lepiej objechać miasto. Jednak Bydgoszcz pozostawiona została z sypiąca się infrastrukturą po Zachemie oraz kilkoma sypiącymi się mostami i wiaduktami. Nie możemy nawet pomarzyć by zmienić drogi dojazdowe w obrębie Zachemu czy Łęgnowa na szerokie arterie na miarę jak planuje Toruń. 08:22, 11.11.2024
Abc10:44, 11.11.2024
Gdyby natura chciała mostu, to by go sama wybudowała - parafrazując przedstawicielkę uśmiechniętej koalicji. 10:44, 11.11.2024
Z Bydzi 08:57, 11.11.2024
1 0
Skąd ten pesymizm? Ano stąd że kilka lat temu zmarnowane zostały niemałe fundusze na budowę promu z infrastrukturą, który stoi przycumowany i niewiadomo czy kiedykolwiek będzie w użyciu. Można było poczynić pierwsze inwestycje dla budowy wschodniej obwodnicy Bydgoszczy. Kto podejmował decyzje? Trasa oraz prom są jako droga wojewódzka a gdzie zapadają decyzje? 08:57, 11.11.2024