Zamknij

Coraz bliżej budowy toruńskiego odcinka S10. Co budowa ekspresówki zmieni w Toruniu? Plany są ambitne

18:00, 08.11.2024 W.P Aktualizacja: 11:18, 09.11.2024
Skomentuj Coraz bliżej budowy toruńskiego odcinka S10. Zdjęcie ilustracyjne. Depositphotos Coraz bliżej budowy toruńskiego odcinka S10. Zdjęcie ilustracyjne. Depositphotos

Budowa toruńskiego odcinka drogi ekspresowej S10 zbliża się wielkimi krokami. Tymczasem lokalne władze już planują remonty istniejących dróg, które mają ułatwić dostęp do budowanej ekspresówki.

Aby mieszkańcy Torunia i okolic mieli dogodniejszy dostęp do drogi ekspresowej S10, miasto planuje przebudowę kilku kluczowych tras na lewobrzeżnej części Torunia. Wśród nich znajdują się:

Przebudowa ul. Andersa – dzięki dostosowaniu tej ulicy do przeniesienia większego ruchu, samochody z węzła Toruń Podgórz będą mogły sprawniej wjeżdżać do miasta. Ruch zostanie skierowany na ul. Łódzką, a następnie na most gen. Elżbiety Zawackiej, co pozwoli na lepsze rozłożenie natężenia ruchu w tej części miasta.

Modernizacja skrzyżowania ulic Andersa i Drzymały – zmiany na tym skrzyżowaniu mają ograniczyć ruch w kierunku mostu, prowadzący przez Podgórz. Dzięki temu okolica zyska na spokoju, a jednocześnie zwiększy się płynność przejazdu.

Dla obu tych inwestycji już ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Wpłynęła jedna oferta, która jest obecnie analizowana pod kątem zgodności z wymaganiami formalno-prawnymi.

[ZT]61086[/ZT]

Co zmieni się na trasie S10?

Projekt budowy toruńskiego odcinka drogi S10 obejmuje modernizację węzłów Toruń Zachód i Toruń Południe oraz budowę dwóch nowych – Toruń Podgórz i Toruń Czerniewice.

Na drodze zaplanowano dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu każda.

Wielkie plany dla toruńskiej infrastruktury 

Poza pracami nad S10, Gmina Miasta Toruń analizuje również możliwość budowy nowych mostów, które usprawniłyby komunikację w mieście. Rozważane są dwa projekty:

Most zachodni – połączy węzły w ciągu S10, przenosząc część ruchu na trasę średnicową. Trwają prace nad uzyskaniem decyzji środowiskowej i opracowaniem studium techniczno-ekonomicznego. (Ma powstać w okolicach galerii Toruń Plaza) 

Most śródmiejski – ten projekt, mający skomunikować lewobrzeżną część Torunia z centrum, jest jeszcze na etapie wstępnych rozważań. (Najprawdopodobniej mógłby powstać w okolicach Ronda Pokoju Toruńskiego) 

[ANKIETA]605[/ANKIETA]

Zobacz także: 

(W.P)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

supersuper

4 0

Może władza wsiądzie w auta i odjedzie nią gdzieś daleko ? 21:38, 09.11.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Chuck D Chuck D

1 0

Żaden most nie powstanie...gdyby mialby być wybudowany most już dawno by powstał 21:05, 10.11.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoloBolo

4 0

Most zachodni bardzo mocno odciąży stary Most Piłsudskiego i jest mnie kolizyjne z terenem zurbanizowanym.
Most śródmiejski będzie dużo droższy, jeśli w ogóle wykonalny...
Natomiast wiemy jakie stanowisko ma Pan prezydent do mostu zachodniego więc za jego kadencji nie liczę na żadne większe inwestycje. 22:46, 10.11.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z Bydzi Z Bydzi

1 0

Interesujące że Toruń ma tak ambitne plany tzn. wiadukty, przebudowa tras dojazdowych itd. Realizacja wiąże się z ogromnymi kosztami a skąd brać fundusze? Bydgoszcz również mieć będzie kilka węzłów by włączyć się do S-10, szczególnie ten od parku przemysłowego gdzie ilość pojazdów czasami jest tak duża że lepiej objechać miasto. Jednak Bydgoszcz pozostawiona została z sypiąca się infrastrukturą po Zachemie oraz kilkoma sypiącymi się mostami i wiaduktami. Nie możemy nawet pomarzyć by zmienić drogi dojazdowe w obrębie Zachemu czy Łęgnowa na szerokie arterie na miarę jak planuje Toruń. 08:22, 11.11.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Z Bydzi Z Bydzi

1 0

Skąd ten pesymizm? Ano stąd że kilka lat temu zmarnowane zostały niemałe fundusze na budowę promu z infrastrukturą, który stoi przycumowany i niewiadomo czy kiedykolwiek będzie w użyciu. Można było poczynić pierwsze inwestycje dla budowy wschodniej obwodnicy Bydgoszczy. Kto podejmował decyzje? Trasa oraz prom są jako droga wojewódzka a gdzie zapadają decyzje? 08:57, 11.11.2024


AbcAbc

1 1

Gdyby natura chciała mostu, to by go sama wybudowała - parafrazując przedstawicielkę uśmiechniętej koalicji. 10:44, 11.11.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%