Zamknij

Chcesz zapłacić za wodę? Na Rubinkowie to teraz niemożliwe! Mieszkańcy osiedla zaskoczeni decyzją Zarządu

Weronika PolichnowskaWeronika Polichnowska 14:00, 01.11.2024
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Depositphotos Zdjęcie ilustracyjne. Depositphotos

Chcesz zapłacić swój rachunek? Na Rubikowie możesz mieć z tym problem. Do naszej redakcji trafił list od mieszkanki SM Rubinkowo, która chciała uregulować płatność za wodę w minionym kwartale, jednak okazało się to niemożliwe. " Zarząd Spółdzielni podjął taką informację. Nie ma żadnej argumentacji, wyjaśnienia" - relacjonuje Pani Danuta. 

"W SM Rubinkowo nie można rozliczyć zużycia wody za 3 kwartał (lipiec- wrzesień 2024). Nikt nie udziela konkretnych informacji dlaczego nie było odczytów wodomierzy, tylko lakoniczną informacja Zarząd Spółdzielni podjął taką decyzję. Nie ma żadnej argumentacji, wyjaśnienia. Spółdzielnia ma na swojej stronie internetowej ma opcję podawania stanu wodomierzy przez e-saldo, ale niestety jest to niemożliwe, bo zostało zablokowane przez Spółdzielnię.

Przykre jest to, że w SM Rubinkowo jest słaby przepływ informacji na linii Zarząd-Mieszkańcy. Prezes podejmuje decyzje, które nie trafiają do mieszkańców.

Dowiedziałam się od gospodarza domu, że planowana jest wymiana wodomierzy mechanicznych na elektroniczne od stycznia 2025. Nie rozumiem dlaczego nie można zrobić odczytu wodomierzy za miniony kwartał?"

- opisuje Pani Danuta.

Zostaliśmy również poinformowani, że w przeszłości spółdzielnia wstrzymywała rozliczenia jedynie podczas pandemii, co było zrozumiałe ze względu na restrykcje i zachorowania. Tymczasem obecne wstrzymanie rozliczeń, bez szczegółowych wyjaśnień, jest dla nich niezrozumiałe i kłopotliwe, a co więcej, wiąże się to z większym rachunkiem

- Rozliczenie wody raz na 6 miesięcy jest uciążliwe dla osób o skromnych dochodach, ponieważ dostaną skumulowany rachunek za wodę, aż za 6 m-cy - dodaje mieszkanka. 

"Wszyscy są zaskoczeni decyzją Pana Prezesa Spółdzielni"

Po otrzymaniu tego listu wystosowaliśmy zapytanie do Spółdzielni na temat tego, jak teraz będzie wyglądać opłata za wodę. Czekając na odpowiedź próbowaliśmy ustalić, czy mieszkańcy otrzymali jakiekolwiek nowe informacje. W naszej  późniejszej korespondencji z Panią Danutą cały czas wypływał temat słabego przepływu informacji pomiędzy mieszkańcami a Spółdzielnią. 

"Rozmawiałam z sąsiadami i znajomymi z osiedla, czy coś wiedzą na temat braku odczytu wodomierzy za miesiące lipiec - wrzesień, ale nikt nic nie wie. Wszyscy są zaskoczeni decyzją Pana Prezesa Spółdzielni" - opowiada mieszkanka Rubinkowa. 

Spółdzielnia odpowiada

Spółdzielnia odpowiedziała na nasze zapytanie. Zmianę w odczytach tłumaczą chęcią uniknięcia ewentualnych błędów. 

"Informuję, że zgodnie z decyzją Walnego Zgromadzenia, SM Rubinkowo rozpoczęła wymianę wodomierzy na urządzenia z odczytem radiowym/ zdalnym/. Wymiana wodomierzy wiąże się z koniecznością rozliczenia końcowego wymienianego urządzenia oraz wprowadzenia stanu początkowego do systemu rozliczeniowego /nowego wodomierza/.

Aby uniknąć błędów Zarząd SM Rubinkowo postanowił odczytać wodomierze dopiero po wprowadzeniu wszystkich zmian do systemu. W związku z powyższym rozliczenie odbędzie się na dzień 31.12.2024.

Decyzja ta jest zgodna z obowiązującym w Spółdzielni Regulaminem Rozliczenia Poboru Wody w Lokalach Mieszkalnych tj. Pkt 4 pp 2.

Nasi mieszkańcy są w pełni świadomi jakie koszty zużycia wody mogą ponieść, gdyż sami ustalają sobie zaliczki na te media a wodomierze pozwalają na pełną kontrolę zużycia w wody w danym okresie." 

- przekazuje Halina Kowalska z SM Rubinkowo. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

mieeetek mieeetek

7 0

przecież oni tam nie siedzą dla nas... Tam nawet wejść już nie można bo od pandemi znaleźli pretekst i przyjmują w korytarzu...
Inne spółdzielnie budują nowe bloki a ci nic...
Ocieplają te same bloki 2 raz... Gdzie jest prokurator?? Skoro pierwsze ocieplenie było złe to trzeba bo za nie nie płacić...
Nie trzeba być ponadprzeciętnie inteligentnym żeby domyślić się czemu 2 razy to się robi...

18:18, 01.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AninimAninim

0 0

Panie Mietek co chwilę zmieniają się przepisy które regulują grubość elewacji sama unia europejska narzuca to każdej spółdzielni. Więc spółdzielnie dokłada brakujące centymetry

13:23, 02.11.2024

RubinkowiecRubinkowiec

3 0

Wysadzić w powietrze tą stertę gówna.

18:49, 01.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LolLol

2 2

Zróbcie petycje o odłączenie się od spółdzielni i założenie sobie wspólnoty i sami oceńcie ile pracy i zasobów ludzkich do tego żeby tego wszystkiego dopilnować

13:25, 02.11.2024

bez jaj bez jaj

1 0

piszą cwaniaki które doją nas spółdzielców... Nikt *%#)!& nie jest

22:16, 02.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

0 0

Po pierwsze, należy zauważyć, że pracownicy są opłacani z naszych czynszów i mają obowiązek udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące ich obowiązków. Brak odpowiedzi na pytania jest niedopuszczalny. Ponadto, należy zwrócić uwagę na fakt, że brak rozliczenia za wodę w tym miesiącu może oznaczać, że w przyszłym roku nastąpi podwyżka opłat. Aby złagodzić skutki podwyżki, opłaty za wodę i ogrzewanie zostaną naliczone łącznie, co może ukryć rzeczywistą skalę podwyżki.

11:53, 04.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%