Chcesz zapłacić swój rachunek? Na Rubikowie możesz mieć z tym problem. Do naszej redakcji trafił list od mieszkanki SM Rubinkowo, która chciała uregulować płatność za wodę w minionym kwartale, jednak okazało się to niemożliwe. " Zarząd Spółdzielni podjął taką informację. Nie ma żadnej argumentacji, wyjaśnienia" - relacjonuje Pani Danuta.
"W SM Rubinkowo nie można rozliczyć zużycia wody za 3 kwartał (lipiec- wrzesień 2024). Nikt nie udziela konkretnych informacji dlaczego nie było odczytów wodomierzy, tylko lakoniczną informacja Zarząd Spółdzielni podjął taką decyzję. Nie ma żadnej argumentacji, wyjaśnienia. Spółdzielnia ma na swojej stronie internetowej ma opcję podawania stanu wodomierzy przez e-saldo, ale niestety jest to niemożliwe, bo zostało zablokowane przez Spółdzielnię.
Przykre jest to, że w SM Rubinkowo jest słaby przepływ informacji na linii Zarząd-Mieszkańcy. Prezes podejmuje decyzje, które nie trafiają do mieszkańców.
Dowiedziałam się od gospodarza domu, że planowana jest wymiana wodomierzy mechanicznych na elektroniczne od stycznia 2025. Nie rozumiem dlaczego nie można zrobić odczytu wodomierzy za miniony kwartał?"
- opisuje Pani Danuta.
Zostaliśmy również poinformowani, że w przeszłości spółdzielnia wstrzymywała rozliczenia jedynie podczas pandemii, co było zrozumiałe ze względu na restrykcje i zachorowania. Tymczasem obecne wstrzymanie rozliczeń, bez szczegółowych wyjaśnień, jest dla nich niezrozumiałe i kłopotliwe, a co więcej, wiąże się to z większym rachunkiem.
- Rozliczenie wody raz na 6 miesięcy jest uciążliwe dla osób o skromnych dochodach, ponieważ dostaną skumulowany rachunek za wodę, aż za 6 m-cy - dodaje mieszkanka.
Po otrzymaniu tego listu wystosowaliśmy zapytanie do Spółdzielni na temat tego, jak teraz będzie wyglądać opłata za wodę. Czekając na odpowiedź próbowaliśmy ustalić, czy mieszkańcy otrzymali jakiekolwiek nowe informacje. W naszej późniejszej korespondencji z Panią Danutą cały czas wypływał temat słabego przepływu informacji pomiędzy mieszkańcami a Spółdzielnią.
"Rozmawiałam z sąsiadami i znajomymi z osiedla, czy coś wiedzą na temat braku odczytu wodomierzy za miesiące lipiec - wrzesień, ale nikt nic nie wie. Wszyscy są zaskoczeni decyzją Pana Prezesa Spółdzielni" - opowiada mieszkanka Rubinkowa.
Spółdzielnia odpowiedziała na nasze zapytanie. Zmianę w odczytach tłumaczą chęcią uniknięcia ewentualnych błędów.
"Informuję, że zgodnie z decyzją Walnego Zgromadzenia, SM Rubinkowo rozpoczęła wymianę wodomierzy na urządzenia z odczytem radiowym/ zdalnym/. Wymiana wodomierzy wiąże się z koniecznością rozliczenia końcowego wymienianego urządzenia oraz wprowadzenia stanu początkowego do systemu rozliczeniowego /nowego wodomierza/.
Aby uniknąć błędów Zarząd SM Rubinkowo postanowił odczytać wodomierze dopiero po wprowadzeniu wszystkich zmian do systemu. W związku z powyższym rozliczenie odbędzie się na dzień 31.12.2024.
Decyzja ta jest zgodna z obowiązującym w Spółdzielni Regulaminem Rozliczenia Poboru Wody w Lokalach Mieszkalnych tj. Pkt 4 pp 2.
Nasi mieszkańcy są w pełni świadomi jakie koszty zużycia wody mogą ponieść, gdyż sami ustalają sobie zaliczki na te media a wodomierze pozwalają na pełną kontrolę zużycia w wody w danym okresie."
- przekazuje Halina Kowalska z SM Rubinkowo.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz