Modernizacja ulicy Olsztyńskiej w Toruniu to jedno z najważniejszych przedsięwzięć drogowych, mających na celu poprawę bezpieczeństwa i funkcjonalności tego kluczowego szlaku. Prace nad aktualizacją projektu przyspieszają.
Głównym celem prac jest nie tylko usprawnienie ruchu, ale także maksymalne ograniczenie utrudnień dla mieszkańców podczas realizacji inwestycji. 24 października 2024 roku odbyła się ważna narada, na której zespół projektowy przedstawił najnowsze koncepcje optymalizacyjne.
- Zaproponowane rozwiązanie to dwupasmowe rondo, które skomunikuje znajdujące się tam tereny. Na dzisiejszym spotkaniu pokazaliśmy rozwiązanie, które daje taką możliwość. W naszych pracach ważne jest też to, żeby jak najbardziej zoptymalizować projekt, bo realizacja inwestycji zakłada prace pod ruchem. W związku z tym robimy wszystko, żeby utrudnienia dla mieszkańców były jak najmniej uciążliwe
- wyjaśnił dr inż. Krzysztof Wąchalski, główny projektant.
W ramach działań modernizacyjnych zaktualizowano dokumentację techniczną, przygotowaną pierwotnie w 2015 roku, analizując ją w kontekście bieżących rozwiązań i obecnych potrzeb drogowych Torunia. Jednym z kluczowych punktów omawianych na naradzie było nowe rozwiązanie komunikacyjne, które zakłada powstanie dwupasmowego ronda łączącego ulicę Olsztyńską z ul. Nowy Przelot. Projekt tego typu ma pozwolić na usprawnienie ruchu w tej okolicy oraz stworzenie bezpiecznego rozwiązania dla kierowców i pieszych.
Jak czytamy na stronie toruńskiego magistratu, Prezydent Torunia wielokrotnie podkreślał znaczenie tej inwestycji. Paweł Gulewski , spotykając się z przedstawicielami Rad Okręgów, wskazywał, że przebudowa ulicy Olsztyńskiej jest priorytetem w miejskiej infrastrukturze drogowej i niezwykle ważnym przedsięwzięciem na mapie komunikacyjnej Torunia.
W ramach zaplanowanej przebudowy istotne jest zachowanie płynności ruchu w trakcie prac. Dlatego projektanci i drogowcy uwzględniają rozwiązania, które zminimalizują wpływ budowy na codzienne życie mieszkańców.
Dodatkowo, w programie funkcjonalno-użytkowym znalazły się zapisy dotyczące zieleni miejskiej, co oznacza, że przy ulicy Olsztyńskiej pojawi się nowa zieleń, w tym drzewa, które wzbogacą krajobraz i wpłyną na estetykę przestrzeni.
Podczas spotkania omówiono także możliwości finansowania projektu z funduszy zewnętrznych, co ma na celu częściowe pokrycie kosztów inwestycji. Całkowity budżet szacowany jest na 140-160 milionów złotych, a prace mogą zostać podzielone na etapy, by dodatkowo ograniczyć potencjalne niedogodności dla mieszkańców i użytkowników tej trasy.
żulik22:12, 25.10.2024
Aż dawa pasy? Nie no ludzie, to rozrzutność! Zwężyć do jednego pasa, zrobić wahadłówkę, 45 rond i rowy przeciwczołgowe. I zasiać las linearny, najlepiej taki za 100 baniek żeby go z kosmosu ufoludy widziały. 22:12, 25.10.2024
mieeetek 19:05, 26.10.2024
i proponuje jeszcze zmienić nazwę z olsztyńskiej na Pederastów Polskich 19:05, 26.10.2024
Lepiej17:19, 28.10.2024
na Buraków Pisobolszewickich, Knurów Katolickich, Onanistów Mszalnych, Czachraji i Kradzieji, Cinkciarzy Kopertowych, Ciumkaczy Małoletnich, Patriotów Idiotów, Dewotów Riazańskich, Szperaczy Cudzych Majtek, Rozmodleńców Workuckich, Okurwieńców Maryjnych i na cześć stukniętego prezydenta czyli ulica im Benito Nadymasa Dudajewa 17:19, 28.10.2024
Mona11:29, 27.10.2024
Dobrze że jest planowana zieleń bo przy tak ruchliwej ulicy są same spaliny i duży hałas. Mam nadzieję że jak już będzie projekt tego remontu będzie udostępniony mieszkańcom 11:29, 27.10.2024
Mieszkaniec Stąd11:37, 28.10.2024
Olsztyńska powinna być kontynuowana w takiej formule jak Lubicka. Codziennie widać jakie są korki i ile tysięcy aut przejeżdża. Do pseudoekologów - każda wązka ulica powoduje powolny ruch, korki i spaliny. Tego chcieliście i dostaniecie w centrum miasta jak powstanie 1 pasmówka koło bazaru z chińszczyzną. 11:37, 28.10.2024
hehehe08:40, 26.10.2024
2 0
Już były na fejsie MZD czy Urzędu miasta komentarze że po co taka autostrada 08:40, 26.10.2024