Bulwar Filadelfijski zamknięty jest już od dawna. Ciężko przypomnieć sobie czasy, kiedy stanowił on przejezdną trasę. Wkrótce ma się to zmienić. Ruszyły prace nad nową nawierzchnią.
Nowa nawierzchnia jezdni to kostka granitowa cięto łupana, promieniowana, o wymiarach 16 x 24 x 16 cm. Jest układana na szerokości pomiędzy pawilonami, na powierzchni ok. 600 metrów kwadratowych.
Prace nad nawierzchnią zaczęły się w poniedziałek (21 sierpnia), a planowo mają potrwać do końcówki września.
Remont bulwaru obejmuje modernizację dwukilometrowego odcinka nabrzeża Wisły, rozciągającego się pomiędzy mostem kolejowym a granicami przystani AZS. Rozpoczął się już w 2022 roku.
Obszar ten ograniczony jest z jednej strony korytem Wisły, a z drugiej stroną staromiejskimi murami obronnymi oraz murami wewnętrznego pierścienia zabytkowej XIX-wiecznej Twierdzy Toruń.
Finalny projekt to nie tylko jezdnia ale także ścieżka rowerowa oraz chodniki i ciągi piesze. Ponadto modernizacji ulegnie cała promenada wraz z zejściem nad Wisłę.
Całkowity koszt przebudowy Bulwaru Filadelfijskiego wynosi około 46 mln złotych.