Coraz bliżej zakończenia prac związanych z przebudową układu drogowego w rejonie ul. Grudziądzkiej, Warneńczyka i Bażyńskich. Jeszcze przed majówką, 30 kwietnia 2023 r., do ruchu udostępnione zostanie nowe rondo. By mogło się tak stać, od czwartku (27 kwietnia), czeka nas jeszcze zmiana organizacji ruchu w tym rejonie.
Prace w obrębie ul. Grudziądzkiej, Warneńczyka, Bażyńskich i Podgórnej są związane z modernizacją torowiska tramwajowego i towarzyszącą im przebudową układu drogowego. Najpierw kompleksowo zmodernizowano tory i wschodni odcinek inwestycji (od strony basenu), a następnie roboty przeniosły się na odcinek zachodni, od strony sądu.
Obecnie dobiegają końca. Trwa tam układanie ostatniej warstwy asfaltu (tzw. warstwy ścieralnej) i będzie można puścić ruch w docelowym układzie, po obu stronach.
- I tak od czwartku 27 kwietnia od ok. godz. 6.00 ruch ul. Warneńczyka i Grudziądzką od strony pl. Chrapka w kierunku Gdańska będzie się odbywał jednym pasem. Od strony Gdańska w kierunku pl. Chrapka ruch zostanie poprowadzony już po nowej nawierzchni, także jednym pasem. Możliwy będzie skręt w prawo w tzw. „małą Grudziądzką” oraz wyjazd z „małe Grudziądzkiej” w prawo w ul. Warneńczyka
- mówi Sylwia Derengowska, rzeczniczka prasowa MZK w Toruniu.
Samo rondo nie będzie jeszcze przejezdne, gdyż warstwa ścieralna asfaltu będzie na nim układana w sobotę 29 kwietnia. W związku z tym tego dnia na odcinku od pl. Chrapka do ul. Podgórnej z użytkowania zostaną wyłączone ul. Warneńczyka i Grudziądzka. Objazdy wyznaczone będą ul. Przy Kaszowniku, Chrobrego i Kościuszki.
- Prace zakończą się w sobotę w godzinach nocnych i od niedzieli 30 kwietnia cały ten obszar, łącznie z nowym rondem, zostanie udostępniony dla ruchu. Będzie to już docelowy układ drogowy. Natomiast w późniejszym terminie odbędzie się jeszcze malowanie oznakowania poziomego. Nie można tego zrobić od razu, przed oddaniem do ruchu, gdyż wymogi technologiczne nie pozwalają na pokrywanie grubą warstwą farby świeżego asfaltu - dodaje rzeczniczka Miejskiego Zakładu Komunikacji.
Zakres prac dla całej inwestycji objął modernizację ok. 1,2 tys. metrów toru pojedynczego torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku ul. Warneńczyka od ronda Chrapka za przejazd torowo-drogowy ulicy Podgórnej i Kościuszki. Kompleksowy remont przeszły także perony tramwajowe, chodniki, jezdnie, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i miejsca postojowe. Samo skrzyżowanie zostało przebudowane na dwupasmowe rondo turbinowe, co wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa na tym obszarze. Co istotne, w większości, bo na odcinku ponad 735 metrów toru pojedynczego, torowisko zostało wykonane w technologii zielonej. Nie jest to jednak torowisko trawiaste, ale pokryte rozchodnikiem. Podobne rozwiązanie funkcjonuje już w Toruniu wzdłuż torów na ul. Broniewskiego (od skrzyżowania z ul. Sienkiewicza do Reja). Wykonawcą prac jest wyłoniona w przetargu firma Balzola, a wartość kontraktu wynosi niespełna 25 mln zł brutto.
tragedia06:44, 27.04.2023
4 0
Dlaczego zamknięty jest na starym moście zachodni chodnik ? Co zapomnieli zrobić podczas tego "wspaniałego" remontu i zamykają teraz na 2 dni przed majówką gdzie będzie przemieszczać się masa ludzi przez most. 06:44, 27.04.2023