Tunel, estakady, ślimaki oraz nowe skrzyżowania - trasa wschodnia na wizualizacjach przygotowanych przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska prezentuje się imponująco.
Z projektem i postępem prac nad dokumentacją dla trasy wschodniej w czwartek zapoznali się radni z komisji rozwoju, strategii miasta i gospodarki przestrzennej.
Efekty prac projektantów na swoim Facebooku dzisiaj rano zaprezentował Paweł Gulewski, radny PO i przewodniczący komisji rozwoju.
- Po wczorajszym posiedzeniu Komisji Strategii wiemy nieco więcej o planowanym odcinku - pisze Gulewski na Facebooku. - To obecnie najważniejsze zadanie drogowe, które wraz z uruchomieniem Węzła Południe (dawny Węzeł Czerniewice) na trwale powinno udrożnić Toruń. Zdjęcia zaczynają się od wizualizacji skrzyżowania Wschodniej, Skłodowskiej-Curie oraz połączenia z Rydygiera. Podoba się Państwu?
W tej chwili trwa procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej dla inwestycji. Tę ma wydać Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Jeszcze kilka tygodni temu mówiło się, że może stać się to pod koniec kwietnia. Oprócz tego w pierwszej połowie tego roku projektanci trasy mają również złożyć wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej do wojewody. Ten dokument da zielone światło do budowy trasy.
Co nowego pojawiło się w projekcie trasy wschodniej? Na jakim etapie są przygotowania do jej realizacji? Te kwestie poruszymy wkrótce.
Poniżej prezentujemy wizualizacje trasy wschodniej przygotowane przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska:
Odcinek pomiędzy ul. Rydygiera a Skłodowskiej-Curie (po prawej stronie skrzyżowanie z ul. Rydygiera, po lewej tunel pod ul. Skłodowskiej-Curie)
(Trasa wschodnia - widok w kierunku północnym. Po prawej stronie skrzyżowanie z ul. Rydygiera)
(Tunel trasy wschodniej pod ul. Skłodowskiej-Curie - na pierwszym planie - i torami kolejowymi)
(Trasa wschodnia na linii północ-południe, na linii wschód-zachód - trasa średnicowa. Po prawej stronie ślimaki umożliwiające zjazd z trasy średnicowej na wschodnią i na odwrót)
(Trasa wschodnia biednie dołem, trasa średnicowa - górą)
(Ślimaki łączące bezkolizyjnie trasę wschodnia ze średnicówką)
(Skrzyżowanie trasy wschodniej z ul. Polną)
(Skrzyżowanie trasy wschodniej z ul. Polną)
(Skrzyżowanie trasy wschodniej z ul. Grudziądzką)
(Skrzyżowanie trasy wschodniej z ul. Grudziądzką)
9 6
Wygląda dobrze. Proszę zacząć budować
3 4
odebrało mi mowę, wow
3 1
Szkoda, że na wizualizacjach nie widać potencjalnego wpięcia linii tramwajowej biegnącej przez Rubinkowo I.
1 7
pięknie tylko że to tylko grafika - w życiu tak pięknie nie wygląda na żywo ;) a swoją drogą - ile miliardów poszło na wykonanie tych obrazków? i po co one? nie wystarczą już dokumenty tecniczne do budowy ?
5 1
poza tym dorysuj jeszcze wiaty i bramki przeciw zwierzynie - światła dla przejazdu rowerowego z kostki brukowej czerwonej fazowanej ( dziurawej - kitu ) , drzewa na środku tego maleńskiego rondka które ki diabeł nie wiem po co jest - chyba żeby jak najbardziej odbarczyć tę trasę z ruchu - by kierowcy tę trasą znienawidzili - nie powinno być bo będzie zasłaniać widoczność na rondzie.
9 0
Skręt z Curii-Skłodowskiej, aby wjechać na Nowy Most wygląda fatalnie.
Teraz jest 1 skrzyżowanie ze światłami wiecznie zakorkowane, a na wizualizacji widać, że trzeba będzie pokonać 3 skrzyżowania, aby wjechać na ul. Wschodnią :/ masakra
13 6
Czy Toruń nie ma na co wydawać pieniędzy? Jakby miasto miało za małe zadłużenie.
2 0
Brakuje zdjęcia skrzyżowania TW z Kociewską i przejścia TW pod torem do Torunia Płn. Proszę o uzupełnienie.
3 1
Słusznie ktoś wspomniał, że na projekcie nie ma wpięcia projektowanej linii tramwajowej (wariant 2) na Rubinkowie. Wariant 2 przewiduje wpięcie nowej linii tramwajowej w istniejącą linię na pętli przy ul. Wschodniej. Rozbudowa trasy wschodniej likwiduje istniejącą pętlę tramwajową na ul Wschodniej jak i nie przewiduje dodatkowego torowiska na ul. Rydgiera. Gratuluję Urzędnikom kompetencji, tylko mącicie ludziom w głowach!!
10 0
I znowu droga dla rowerów tylko po jednej stronie mimo istnienia celów podróży po obu stronach trasy wschodniej :(
Do tego nadal zwężony tunel na wyjeździe z mostu, jak widać nie planują poszerzenia. Z jednego pasa w tunelu ruch rozdzielany na cztery? Trochę absurd :/
2 0
@Bombel Jeżeli jedziesz CS od strony Elany to dalej będziesz mieć jedno nowe skrzyżowanie ze światłami TW/TŚ (za torami przez średnicową na most) zamiast obecnego skrzyżowania CS ze Wschodnią. Jeżeli jedziesz CS od dworca wschodniego to nie jedziesz przez światła w ogóle. Skręcasz wcześniej w prawo w przyszłe przedłużenie ul Apatora (do CS), potem zaraz w lewo w Żwirową (tu będzie rondo) i w prawo w trasę wschodnią do tunelu na most.
@sbp Jest wariant z tramem po wschodniej stronie Rydygiera ale akurat ta wizka przedstawia wariant bez tramu
5 3
Ciągle narzekania. oczywiście, że Toruń powinien na 1 miejscu zadbać i działać na rzecz nowych miejsc pracy, ale ta trasa jest akurat też potrzebna bo to wschodnia obwodnica miasta. Jest tutaj pole do popisu, aby uzbroić tereny i zrobić zjazdy na działki inwestycyjne (czytaj - nowe miejsca pracy).
7 4
Co ja widzę rondo turbinowe w Toruniu ?? A teraz poważnie, prezydent nie ma pieniędzy na dokończenie srednicowki a tu już rozmyśla się o trasie wschodniej bądź co gorsze zamknięciu starego mostu pod wielomilionowy remont, masakra!
3 0
Mi sie podoba bo niema na tej wizualizacji skrzyżowań z sygnalizacją i myślę ze tak pozostanie :-)
2 0
Mi sie podoba bo niema na tej wizualizacji skrzyżowań z sygnalizacją i myślę ze tak pozostanie :-)
3 0
~Torrr To po co prezentować coś ze sobą nie spójnego, pokażcie rzeczywiste rozwiązanie a nie usuwacie z wizualizacji kolejną gigantyczną inwestycję, z którą nie zgadzają się mieszkańcy Rubinkowa!
0 0
@ sbp
Też bym chciał taką wizkę z tramem. Plan trasy wschodniej z tramwajem na Rydygiera na wys pętli masz na stronie konsultacji tej trasy :http://www.konsultacje.torun.pl/sites/default/files/pictures/0162_prezentacja_dla_mieszkancow_2014-06-26.pdf (str 37).
1 0
Na !@#$%^&* rzut oka wygląda to całkiem nieżle ,pytanie kiedy będzie realizacja
10 1
omg, przy skrzyżowaniu wschodniej z Rydygiera- Kaszownik to male miki:D
Cała inwestycja to jakieś koszmarne bizancjum, nie przeczę, wizualizacje ładne, ale już na !@#$%^&* rzut oka widać, że nie do udźwignięcia przez miasto, !@#$%^&* ton asfaltu do tego fatalne rozwiązania dla pieszych i rowerzystów, przeskalowane węzły ...chyba, że o czymś nie wiemy, a miasto ma podpisane umowy na lokację w okolicach Polnej megainwestycji branży logistycznej, dzielni biurowców pod sprzedane już powierzchnie w branży BPO.
Nie spodziewam się tego jednak po magistracie, którego Centrum Wsparcia Biznesu nie ma nawet anglojęzycznej strony www. Apeluję o rozsądek:)
10 0
Torrr, Pawle Gulewski, jako człowiek posunięty w wieku, raczej twardo stąpający po ziemii- chciałbym zobaczyć podobne wizualizacje obrazujące Węzeł Południe przy S10 z lokalizacją terenów inwestycyjnych, w tym na terenach przejętych od wojska.
Z przyjemnością, mając na uwadze interesy własnej firmy oraz przyszłość obecnych/przyszłych/potencjalnych mieszkańców, czytał będę nowe newsy na DDT donoszące jak sprowadzono kolejnego inwestora w to miejsce, doskonale skomunikowane na mapie regionu obsługujące sporą część Polski.
Wykup ziemi, zbrojenie terenów inwestycyjnych, ich promocja, przygotowywanie infry drogowej pod nowy węzeł na S10, równoległe lobbowanie za jego wybudowaniem- w tej kolejności.
Dopiero potem, gdy pojawią się z biznesem realne pieniądze w Toruniu, przekonujące mnie do tego, że to miasto będzie się rozwijało, a nie zwijało (choćby demograficznie), cieszył się będę nawet z 3-poziomowych skrzyżowań. Do tego momentu to dra-ma-tycz-na strata czasu i pieniędzy moi drodzy:)
5 1
Budujemy mosty dla pana starosty. Ukulele
9 0
@ Toruniak
skoro piszesz, "oczywiście, że Toruń powinien na 1 miejscu zadbać i działać na rzecz nowych miejsc pracy" to tu mówimy stop i na "1 miejscu dbamy o nowe miejsca pracy". Czy jednak nie na !@#$%^&* miejscu gospodarka i spokojnie możemy zadłużać miasto na szeroko pojętą poprawę komfortu, patrzeć na nieodwracalne tracenie ...dziejowych szans gospodarczego rozwoju (sry, sad but true) miasta i jego depopulację na rzecz większych ośrodków?
Czy zakładamy, że Pan Koman wrzuci śliczne wizki trasy wschodniej, Jordanek i Hali na Bema i komunikując się jedynie w ojczystym języku, względnie- na migi przekona tym Pannattoni, żeby postawiło (ale gdzie właściwie) 20.000 m2 magazynów, największych deweloperów powierzchni biurowych do stawiania biurowców, jeśli nie mamy wyznaczonych terenów pod te inwestycje zdolnych konkurować dostępnością komunikacyjną (w tym do zasobów ludzkich regionu) z chociażby Bydgoską Strefą Przemysłową? Proszę o odpowiedź.
Im na ruszenie ze zbrojeniem terenu w pobliżu S10 wystarczyła nadzieja na to, że kiedyś ruszy budowa S5, my jako miasto, mając od długich lat A1 nie zrobiliśmy 1/5 tego, co oni w ostatnich 2ch.
To nie jest "wieczne narzekanie", to jest racjonalne spojrzenie na naszą rzeczywistość i konstruktywne zwracanie uwagi na pryncypialne sfery (nie'do')rozwoju miasta. Tak żeby z podatków można było kiedyś inwestować mądrze w rozbudowę infry, kulturę, whatever, oraz najzwyczajniej mieć z czego spłacać dziś zaciągane miejskie kredyty:)
5 0
@greg
Taką kolejność proponuję od lat. Czyli najpierw przedłużenie TW prosto do S10/A1 z tunelem jedno jezdniowym pod rondem "Łódzka". Wyglądało by to mniej więcej tak jak wizka skrzyżowania TW z Polną powyżej z tym że jedno jezdniową estakadę zastąpiłby jedno jezdniowy tunel w osi most-S10. Dzięki temu mieszkańcy oś Piaski niczego nie zobaczą ani nie usłyszą,nie odcinamy Włocławskiej przy torach (TW idzie pod nią bezkolizyjnie do S10 w szerokim korytarzu ul Jaspisowej),powstaje od razu dwupoziomowy węzeł "Łódzka" oraz łączymy potężny potencjalnie inwestycyjny zbocznicowany teren dawnego poligonu Piaski z nowym mostem i S10/A1. Koszt ok 40 mln zł:
http://ddtorun.pl/pl/11_wiadomosci/2010_dotarlismy_do_wariantow_polaczenia_miasta_z_wezlem_na_s10.html
Co do trasy w. na północ (ok 500 mln zł) to mogą ją zrobić w następnej kolejności i tylko gdy otrzymają wysokie (ok 80 %) dofinansowanie UE z POIiŚ (co uważam obecnie za mało prawdopodobne). Ewentualnie można okroić projekt z dwóch estakad (na Polnej i Grudziądzkiej) lub nawet dociągnąć TW od mostu tylko do skrzyżowania z Polną (bez estakady nad nim). Pominąć też można budowę wiaduktów kolejowych nad Polną i Kociewską (które nie zostały pokazane powyżej). Reszta jest nie do ruszenia.
3 0
-greg, swoimi wpisami miażdżysz naszych miejskich "ekspertów", gdybym zarządzał miastem chciałbym konsultować takie zagadnienia m.in. z takimi osobami jak Ty, szacuneczek.
3 0
a mi się zdaje ze to kolejna nieudana próba zmarnowania kasy, bo zadajmy se pytanko po co to zrobili wielka średnicówkę kupę świateł i niewielki ruch szkoda kasy tu tez widzę kupę rozmachu potem widać skąd te zadłużenia mamy, duzo śmigam Rydygiera i wo gule rubinkowie polna Skłodowska i wystarczy dobrze tu wyregulować światła i oznakowanie itp a będzie wystarczająco dobrze niech w końcu ktoś naprawi nawierzchnie na bulwarku tam by się przydało
0 0
~Torrr podajesz linck do prezentacji a w rzeczywistości nie ma w niej rozwiązania z tramwajem na ul Rydgiera, ahhh...
0 0
@ sbg
Powiększ sobie odpowiednio ten pdf z linku powyżej na stronie 37. Zobaczysz linie tramu na czerwono po wschodniej stronie Rydygiera i dwa rozjazdy (w stronę Elany i dworca wschodniego). Praktycznie to samo co jest obecnie w tym miejscu tylko całość przesunięta na wschód i bez pętli.
0 0
Tak chyba tramwaj będzie jechał po ścieżce rowerowej, chodniku i istniejącym centrum ogrodniczym, poza tym jest również kolizja z wpięciem torowiska na skrzyżowaniu z ul. M. Curie-Skłodowskiej, płynie tam Struga Toruńska i jest za wąsko, żeby podłączyć kolejne torowisko
0 0
@sbg Nie ma kolizji, można zmniejszyć pas rozdziału Rydygiera do minimum. Ogród centrum i tak do likwidacji z tramem czy bez. Struga nie stanowi problemu wystarczy wydłużyć o parę metrów kryty kanał pod skrzyżowaniem, skrzyżowanie torowisk tak jak obecnie. To moje przemyślenia. Jak jest w rzeczywistości musisz pytać tych którzy się tym zajmują w odpowiednim urzędzie.
0 2
wow aż zaniemówiłam
3 0
@ Torrr, co mogę dodać- zarysowałeś moim zdaniem optymalne rozwiązanie (czytelne połączenie w osi Wschodniej oraz uruchomienie najbardziej atrakcyjnych terenów inwestycyjnych tej części regionu, a z całą pewnością Torunia).
Jeśli chodzi o istotę- w tym m.in. ustalanie priorytetów- niby same oczywistości, a kompletnie ignorowane przez magistrat oraz co najbardziej dziwne- wszelkie inne "grupy wpływów" - od radnych koalicji i opozycji, przez bezpłciową IPH, po toruńskie media. Wszystkie inne tematy rozgrzewają do czerwoności, tylko nie strategie gospodarczego rozwoju miasta (choćby w kontekście planowania rozwoju sieci dróg). Kompletnie niestrawne i nieatrakcyjna dla naszych milusińskich. Ważne, że "budujom, dużo budujom i będzie San Francisco". Bezrefleksyjna ekscytacja i można wrócić do Pudelka. I tak z kadencji na kadencję. Dramat:)
@ Jan Maria, trzymam więc za ciebie kciuki w następnych wyborach;)
1 0
Rzeczywiście robi się dużo dobrego , wiele inwestycji. Szkoda tylko że nie szanuje się wszystkich mieszkańców w Toruniu tak samo. Wszędzie w Toruniu mieszkańcy mogą dajmy na to parkować bez przeszkód a na starówce niestety nie. Powiem więcej na starówce tępi się mieszkańców za to że posiadają auta. Dajmy na to w okresie letnim zabiera się większość miejsc parkingowych i stawia zakaz bądź zwyczajnie stawia knajpy. Nie wspomnę już o tym że abonament się płaci jako jedyni mieszkańcy Torunia. Najlepiej niech pan nas wysiedli z tąd panie prezydencie.
2 0
Tak teraz to już na pewno będziemy najbardziej zadłużonym miastem w Polsce i pewnie nie tylko. A co z tzw miejscami pracy? Z czego chcecie to finansować ? Nie podoba mi się to trzeba będzie chyba się wyprowadzić z tego bankruta.
1 0
Jak zwykle robił to ktoś chyba kto mało jeździ samochodem i nie jeździł drogami za granicą . Po co takie długie i wielkie ślimaki skoro można by wy budować pas równoległy tak , żeby bez problemowo włączyć się do ruchu.
0 0
@ Darko
Nie można w tamtym miejscu zbudować równoległego pasa bo różnica wysokości miedzy wylotem tunelu tw a estakadą średnicowej jest za duża.
0 0
Tak, wygląda pięknie, ale co będziemy wdychać my mieszkający tuż przy średnicówce jak i trasie wschodniej?!!!