Zamknij

Toruń: trwa budowa linii tramwajowej na Jar. Co już zrobiono?

15:23, 21.10.2021 Aktualizacja: 15:27, 21.10.2021
Skomentuj fot. nadesłane fot. nadesłane

Toruń: trwa budowa linii tramwajowej na Jar. Co już zrobiono?

Rozbiórki infrastruktury drogowej i porządkowanie terenu, zabezpieczanie cennych przyrodniczo warstw gleby – tak obecnie przebiegają prace przygotowawcze do budowy nowej linii tramwajowej do tzw. osiedla Jar. 

Prace przy budowie nowej linii tramwajowej ruszyły 12 października równolegle w pięciu punktach miasta. W pierwszym etapie objęły al. 700-lecia Torunia, ul. Długą (od ul. Szosa Chełmińska do  ul. Mohna), ul. Polną (od przejazdu kolejowego w ul. Legionów do ul. Traktorowej), ul. Watzenrodego na dwóch odcinkach - od ul. Hubego do ul. Grasera oraz od ul. Grasera do ul. Strobanda).

Na pętli autobusowej na skrzyżowaniu ulic Watzenrodego i Strobanda wykonano rozbiórkę nawierzchni bitumicznej. Wzdłuż ul. Polnej i Watzenrodego, na odcinku od Hubego do Strobanda, wykonano odhumusowanie terenu, czyli zdjęto wierzchnią warstwę ziemi urodzajnej. Taki zabieg stosuje się w celu zabezpieczenia cennych przyrodniczo warstw gleby.

- W przyszłym tygodniu na tych odcinkach rozpoczną się prace związane z zabezpieczeniem, przebudową i budową sieci elektrycznych i telekomunikacyjnych. Ponadto w rejonie skrzyżowania ul. Polnej i Traktorowej rozpocznie się usuwanie kolizji sieci gazowej – zapowiada Jan Brzycki, kierownik robót z ramienia firmy Intop warszawa.

Nawierzchnię bitumiczną rozebrano także na ul. Długiej, na odcinku od Boboli do Mohna. Trwa tam weryfikacja istniejących sieci uzbrojenia podziemnego, a niebawem rozpoczną się prace branży wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej i teletechnicznej.

Na Szosie Chełmińskiej, od ul. Bema do Dekerta, trwa przygotowanie do rozbiórek obiektów kubaturowych. Weryfikowane są także istniejące sieci uzbrojenia podziemnego.

- Na początku listopada rozpocznie się tam usuwanie i zabezpieczanie humusu oraz przebudowa uzbrojenia podziemnego w zakresie branży wodno-kanalizacyjnej, gazowej i elektroenergetycznej – mówi Marek Fijałkowski, kierownik robót z firmy Balzola Polska.

Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Balzola Polska i Intop Warszawa. Koszt budowy to 190 mln zł.

[ALERT]1634822606949[/ALERT]

 

(ddtorun.pl)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

wqrwiony z PDGwqrwiony z PDG

11 1

Po co tramwaje, jak czeka się po 20-30 min na przystanku ? Rapackiego wielka inwestycja przesiadkowy a tam nikt tramwaju nie widział. Całe miasto rozkopane, tramwaje to mit. Porządna komunikacja tramwajowa to była od lat 60 tych do lat 90 tych, zanim nie mój prezydent postawił na auta osobowe w mieście. I teraz mamy rozpier.... komunikację i korki aut osobowych , często wożących powietrze. Nie wspominam tu nawet o lewobrzeżu , gdzie kursują jakieś 2-3 linie busa jadącego co 20 min. A ile tysięcy mieszkań przybyło na lewobrzeżu w ostatnich latach ? Tam powinny jeździć autobusy przegubowe , bo młodzież nie ma jak dojechać do szkoły. Takie 32 drugi przystanek od pętli i autobus pełny po same drzwi. A szrek w camerimidze się bawi.

06:36, 22.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PhoenixPhoenix

7 1

Kiedy linia tramwajowa na lewobrzeże?
Tu się ludzie domagają tej inwestycji od kilkunastu lat i co? UM ma mieszkańców w d..., bo liczy się tylko JAR.

08:58, 22.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec długiejmieszkaniec długiej

3 1

długą nie da rady przejechać do posesji można *%#)!& podwozie. Za co płacimy inspektorom nadzoru ze pozwalają na takie niebezpieczeństwo.

12:03, 22.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JolJol

0 0

Stop Hejterom

16:38, 22.10.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%