Gmina Miasta Toruń rozpoczyna prace nad dokumentem "Polityka Parkingowa dla Gminy Miasta Toruń na lata 2020-2025 z perspektywą do roku 2030." Aby wziąć udział w konsultacjach społecznych w tej sprawie wystarczy wypełnić ankietę.
Polityka Parkingowa to dokument, który wyznacza drogę prowadzącą do poprawy jakości przemieszczania się oraz parkowania pojazdów na terenie miasta. Jej główne założenia to:
1) podniesienie i usystematyzowanie wiedzy na temat potrzeb i oczekiwań użytkowników systemu transportowego, w tym także lokalizacji parkingów oraz stref płatnego parkowania,
2) przeciwdziałanie skutkom rosnącego zatłoczenia komunikacyjnego oraz przepełnienia parkingów na terenie Zespołu Staromiejskiego i jego otuliny,
3) poprawa bezpieczeństwa ruchu,
4) zapewnienie warunków dla rozwoju komunikacji zbiorowej oraz zagwarantowanie transportowi publicznemu atrakcyjności ekonomicznej i użytkowej.
Bardzo ważnym elementem kształtowania polityki parkingowej dla miasta Torunia są zagadnienia związane z parkowaniem na terenie Zespołu Staromiejskiego.
Badania i analizy funkcjonowania obszarów parkingowych wykonane jesienią 2019 r. pokazują, że pomiędzy godziną 9:00 a godziną 17:00 napełnienie parkingów w strefie staromiejskiej często przekraczało 120%. Dochodziło i nadal dochodzi więc do sytuacji, w których sporo osób przez długi czas krąży wokół starówki w poszukiwaniu wolnego miejsca. Centrum Torunia, zwłaszcza w weekendy, staje się zatłoczone – ruch samochodowy jest spowolniony, a piesi narażeni na niepotrzebny stres podczas spaceru. Pewnym rozwiązaniem tego problemu jest zwiększona w ostatnich latach ilość nowych miejsc parkingowych dostępnych w bezpośrednim otoczeniu - tzw. otulinie starówki. Jednak wszystkim zależy na ty, żeby sytuacja komunikacyjna w Toruniu ulegała dalszej poprawie.
Mieszkańcy starówki i terenów przyległych chcą mieć wolne miejsca parkingowe i korzystać z nich tak samo swobodnie, jak torunianie mieszkający w innych rejonach miasta. Osoby pracujące w tym rejonie oraz turyści chcą natomiast dysponować dokładną informacją o tym gdzie i za jaką kwotę mogą zaparkować w pobliżu celu swojej podróży - podejmując decyzję czy chcą płacić więcej za parkowanie blisko punktu docelowego, czy też mniej stawiając auto w odległości kilku- lub kilkunastominutowego spaceru.
Grono ekspertów, po wykonaniu wspomnianej wcześniej analizy funkcjonowania obszarów parkingowych w Toruniu, zaproponowało m.in. rozszerzenie stref płatnego parkowania w Toruniu. Ich badania wykazały bowiem, że średni czas parkowania jest ściśle związany z opłatą za parkowanie, tzn. im więcej płacimy, tym krócej parkujemy. Stąd też średni czas parkowania pojazdów zaparkowanych w Strefie Płatnego Parkowania w dni zwolnione z poboru opłat jest znacznie wyższy niż średni czas parkowania w dni, gdy opłaty są pobierane. Sprawia to, że rotacja samochodów w weekendy jest bardzo mała i prowadzi do zatłoczenia komunikacyjnego oraz utrudnień w ruchu pieszym na starówce.
W celu zmiany tej sytuacji zaproponowano następujące rozwiązania:
1) wprowadzenie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, która obejmie znaczną część obecnie istniejącej Podstrefy A;
2) wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania A, obejmującej pozostałe fragmenty obecnej Podstrefy A (niewchodzące do Strefy Śródmiejskiej) oraz część obecnej Podstrefy B;
3) wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania B, która obejmie pozostałe fragmenty obecnie istniejącej Podstrefy B oraz dodatkowo ul. gen. Skrzyńskiego;
4) w dalszej kolejności rozwój systemu o Strefę Płatnego Parkowania C oraz Strefę Płatnego Parkowania D, które obejmą jeszcze szerszy pierścień wokół starówki.
[ALERT]1597989495647[/ALERT]
Użytkownik10:04, 22.08.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Qbc11:56, 22.08.2020
Przecież mieszkańcy w Toruniu nie decydują.o niczym to jest bajka. W Toruń władze całkowitą ma MZ. A konsultację wyglądają jak wybory na Białorusi. A najlepsi są radni zadają pytania albo sugestię tylko takie na jakie wczesniej dostaną zgodę.
hehehe11:57, 22.08.2020
Zdecydują mieszkańcy? Akurat...
też kierowca13:23, 22.08.2020
Na Starówkę wjazd i parkowanie TYLKO dla stałych mieszkańców!
Xxx14:17, 22.08.2020
Masz parkowanie za 24 zł/ mieślsiac, więc nie marudź kmiocie.
Cichociemny21:03, 22.08.2020
Zgadzam się , do tego zasieki z drutu kolczastego i zapory przeciwczołgowe. Dostęp dla turystów, ale tylko po słonej opłacie w ojro.
PRAWDA16:04, 23.08.2020
Akurat mieszkańców to powinno się wysiedlać ze starówki.
Haha15:10, 22.08.2020
Przecież towarzysz demokratycznie wybrany robi co chce konsultacje potrzebne do odfsjkowania ustawy. Zrobić parking na Katarzyny darmowy i ludzie nie będą jeździć po starówce
Haja15:28, 22.08.2020
Wtedy wszyscy mieszkańcy starówki będą tam parkować. Jak będą mieli za darmo to nawet się przejdą cała szeroką na parking i nie będzie przeszkadzać ze nie mają auta pod nosem 😂
Karol16:18, 22.08.2020
Już dawno powinny być darmowe parkingi dla mieszkańców oraz pracowników starówki. Teraz to są kpiny, że pracujący na starówce nie mogą kupić abonamentu w cenie poniżej 50zł.
dochodzący17:23, 22.08.2020
Bzdura. Wjazd i postój powinny być dozwolone wyłącznie dla stałych mieszkańców Tak jest w wielu miastach gdzie są zabytkowe centra. Graz, Salzburg, a przede wszystkim Strasburg. W tym mieście wjazd tylko dla dostawczych i to wcześnie rano. Poza tym tylko piesi i rowery, Byłem - widziałem. W Rydze już w połowie lat 90-tych postawiono szlabany i pracowników miejskich przy wlotowych uliczkach na starówkę. Wpuszczane są tylko pojazdy wtedy, gdy gdzieś zwalnia się wyznaczone miejsce. Nie ma krążenia po Starówce. Polakowi nie chce się przejść 5-10 minut. Parkingi na obrzeżu Starówki stoją puste.
Moze18:54, 22.08.2020
Dochodzący mieszkańcy tak starych centrów powinni jeździć na koniach. To jest kolejny coś w biznes na starówce. Niech zniosą wolne niedziele to w szybach większości lokali pojawią sie starodawne dykty.
Daniel198307:09, 23.08.2020
Zakaz abonamentu dla firm tylko mieszkańcy starówki.
Piotr198120:33, 23.08.2020
Abonament powinni mieć wszyscy stali użytkownicy starówki, jak mieszkańcy (których notabene powinno się wysiedlić) jak i wszyscy na stałe zatrudnieni na starówce.
brak kasy09:23, 24.08.2020
wszystko z powodu chęci wyciągnięcia kasy od mieszkańców, bo turystów już mniej. Ja sobie nie wyobrażam tak szerokiej strefy, bo już teraz zaparkowanie w okolicy Wojska Polskiego pod domem to CUD. Ręce precz od tak szerokiej strefy, a po prostu egzekwować przepisy. Jeżdżą jak chcą, parkują gdzie chcą. Wystarczy tylko uruchomić STRAŻ MIEJSKĄ z mandatami i kasa się znajdzie.
Strach w toruńskiej gastronomii. Nigdy nie było tak źle
Newsy z du.. Grillowanie tematu śmierci Klaudii by ugrać clickbaity i fame jakiegoś nieapatycznego, opuchniętego kozła z tiktoka. Zaraz gacie ściągną w tej redakcji.
mors
21:05, 2025-07-03
Strach w toruńskiej gastronomii. Nigdy nie było tak źle
Pajac koza Paj
klakla
20:09, 2025-07-03
Fala upałów przeszła przez Toruń, a kurtyn wodnych brak
Nowy włodarz miasta i efekty widać... Właściwie brak. A w czym przeszkadzały kurtyny? Tłumaczenie godne przedszkolaka
Nobody
19:48, 2025-07-03
Zabił człowieka i wysłał wiadomość... [WIDEO]
za PiSu tego nie bylo
mieeetek
18:22, 2025-07-03
0 0
Spyerdalay