Toruń: miasto przebuduje Łukasiewicza. Mieszkańcy mają jednak sporo uwag
W okresie od 22.05.2020 r. do 27.05.2020 r., zgodnie z informacją zamieszczoną na stronie www.mzd.torun.pl w zakładce Zaprojektuj Ulicę, Miejski Zarząd Dróg w Toruniu przyjmował uwagi dotyczące trzech zaproponowanych koncepcji przebudowy ul. Łukasiewicza w Toruniu.
Z uwagi na sytuację epidemiczną zaproponowano, aby uwagi przesyłać drogą elektroniczną na adres: [email protected]. Konsultacje cieszyły się dużym zainteresowaniem mieszkańców. Wpłynęło 38 uwag, złożono 4 pisma z propozycjami rozwiązań.
Główne uwagi zgłaszane przez uczestników konsultacji:
- spośród trzech zaprezentowanych koncepcji najwięcej pozytywnych opinii zebrał wariant nr 3 zakładający brak – jak obecnie - tzw. „przebicia” pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata
- likwidację garaży; wykonanie osobno: ścieżki rowerowej i chodnika na całej długości opracowania
- budowę miejsc postojowych
- pozostawienie miejsca na obiekt kubaturowy, ewentualnie wykonanie miejsc postojowych w poziomie terenu
- przebudowę skrzyżowania Łukasiewicza/Fałata w układzie zbliżonym do istniejącego, zastosowanie tzw. „wyniesionego skrzyżowania”. W następnej kolejności mieszkańcy wybierali wariant nr 2 i 1 koncepcji.
- kolejne uwagi dotyczyły połączenia projektowanego chodnika i drogi rowerowej w sposób zapewniający ciągłość ruchu pieszego i rowerowego z uwzględnieniem miejsc oczekiwania dla pieszych, przed przejściami dla pieszych w rejonie dróg rowerowych (aby piesi nie oczekiwali na drodze rowerowej).
- mieszkańcy postulują o poprawę bezpieczeństwa, poprzez wyniesienie przejścia dla pieszych i chodnika na skrzyżowaniu z ul. Szosa Okrężna.
- wiele osób opowiedziało się za przesunięciem progu zwalniającego w miejsce sugerowanego miejsca przekroczenia jezdni przez pieszych wraz ze zwiększeniem widoczności w rejonie skrzyżowania.
- pozostałe uwagi dotyczyły: zachowania ciągłości chodników i ścieżek rowerowych na zjazdach, zmian geometrii ścieżki rowerowej na wschodnim włączeniu w ul. Łuksiewicza, zwiększenia liczby miejsc parkingowych i powierzchni terenów zielonych oraz zastosowanie płyt ażurowych zamiast tradycyjnej kostki betonowej.
- największy sprzeciw wzbudziła informacja o kolizji garaży indywidualnych z projektowanym zagospodarowaniem terenu. Wyrażono niemalże jednogłośny sprzeciw dla propozycji likwidacji garaży murowanych.
W celu spełnienia oczekiwań mieszkańców oraz konieczności uporządkowania terenu objętego koncepcją nr 3, Miejski Zarząd Dróg w Toruniu do rozmów zaprosi merytoryczne jednostki Urzędu Miasta Torunia, odpowiedzialne za układ architektoniczny w mieście. O ustaleniach poinformuje za pośrednictwem strony drogowców i mediów.
[ALERT]1590829687300[/ALERT]
67888908:34, 02.06.2020
3 0
w tej części miasta najbardziej potrzebne jest dociągnięcie średnicówki do Okrężnej, puszczanie ruchu przez Łukasiewicza między dwie szkoły było by szkodliwe 08:34, 02.06.2020