Urząd miasta wraca do konsultacji społecznych dotyczących rozwoju komunikacji tramwajowej we wschodniej części Torunia. Podczas nich urzędnicy przedstawią aż siedem wariantów poprowadzenia nowej linii prowadzącej przez Rubinkowo.
O tym, że toruński magistrat wraca do pomysłu budowy linii tramwajowej przez Rubinkowo, napisaliśmy w miniony weekend. Poinformował nas o tym Czytelnik z Rubinkowa, który zauważył na klatce schodowej plakat zapraszający na kolejną turę konsultacji. Te zostały zawieszone jesienią 2016 r. po licznych protestach mieszkańców Rubinkowa.
[ZT]11653[/ZT]
Dziś otrzymaliśmy z urzędu miasta szerszą informację na temat wrześniowych konsultacji.
- Jest to wznowienie części procesu, który magistrat prowadził w 2016 r. - rozmawialiśmy wówczas o budowie tramwaju na dwóch osiedlach, Jar oraz Rubinkowo - wyjaśnia Anna Kulbicka-Tondel, rzecznik prasowy prezydenta Torunia. - Pierwszy z tematów - połączenie linią tramwajową osiedla Jar z Centrum miasta - zakończyliśmy i inwestycja jest w trakcie przygotowania do realizacji. Drugi (Rubinkowo) został zawieszony - nie zapadły decyzje dotyczące wyboru trasy i ze względu na brak środków finansowych zadanie zostało przesunięte do rezerwy. Pojawiły się jednak wówczas nowe propozycje przebiegu trasy tramwajowej zgłoszone przez torunian. Przeanalizowane przez ekspertów nowe warianty chcemy teraz zaprezentować mieszkańcom.
W spotkaniu konsultacyjnym zaplanowanym 5 września o godz. 17 w IX LO przy ul. Rydygiera 12A wezmą udział m.in. przedstawiciele Miejskiego Zakładu Komunikacji, magistrackiego wydziału gospodarki komunalnej i Miejskiego Zarządu Dróg. Tam także zostaną omówione wszystkie zgłoszone warianty przebiegu trasy tramwajowej przez Rubinkowo. Jest ich łącznie siedem.
- Pierwsze trzy warianty to propozycje przygotowane wcześniej przez wykonawcę, już omawiane - wskazuje Kulbicka-Tondel. - Wariant nr 4 uwzględnia uwagi mieszkańców, jakie pojawiły się w trakcie pierwszego etapu konsultacji - linia tramwajowa w tym wariancie jest usytuowana po zachodniej stronie targowiska Manhattan. Warianty 5, 6 i 7 zostały zaproponowane przez uczestników pierwszego etapu konsultacji społecznych.
Jak podkreślają urzędnicy, wszystkie propozycje zostały poddane tzw. analizie wielokryterialnej, w której "ocenia się przedsięwzięcie pod kątem komunikacyjnym, technicznym, ochrony środowiska, społecznym i ekonomicznym". - Podczas spotkania będziemy omawiać wyniki tej analizy, pokazywać ich mocne i słabe strony - mówi rzecznik. - Raz jeszcze posłuchamy, co mają na ten temat do powiedzenia mieszkańcy.
Konsultacje społeczne potrwają do 19 września. Do tego terminu można zgłaszać swoje opinie i propozycje dotyczące linii tramwajowej na Rubinkowie, pisząc na: [email protected].
Marcus15:24, 28.08.2017
A sprawa jest prosta jak kij od szczotki. Realizacja wariantu trzeciego i nie wracajmy więcej do tematu.
[email protected] 16:34, 28.08.2017
Niech pociągną tory tranwajowe do Lubicz dolnego i górnego
A może.. 16:35, 28.08.2017
A może w końcu tramwaj na drugą strone Wisły ??
ott18:25, 28.08.2017
Połączenie tramwajowe na lewy brzeg! Teraz się raczej nie da, ale można było, gdyby nie towarzysz dyletant...
Wariant 3 albo 5. Wariant 7 musiał naszkicować ktoś nieszczęśliwy.
do ott18:41, 28.08.2017
1 i 2 także jest patologiczny o 4 nie wspomnę. Za to tramwaj na PKP na dworzec to jest dopiero coś dla ludzi!!
Kamil18:44, 28.08.2017
Wariant 7 jest najlepszy, przechodzi przez całe osiedle i zapewnia największej ilości osób dostęp do tramwaju. Tramwaje w wariantach 3, 5, 6 woziłyby powietrze, więc ich realizacja nie ma żadnego sensu. 4 i 1 też raczej nie cieszyłyby się dużym zainteresowaniem
buba19:28, 28.08.2017
Chociaż jedna osoba, która rozumie po co jest tramwaj. Tramwaj ma wozić ludzi. Ma być tam, gdzie jest najwięcej ludzi. Tramwaj opłaca się budować tam gdzie zapewnione będzie wysokie zapełnienie wozów, przy częstotliwości kursu 7 minut. Jeśli ktoś chce budować tramwaj tam, gdzie obecnie kursują 3 puste autobusy na dzień, to gratuluję poziomu przedsiębiorczości. Tramwaj z pętlą na Rubinkowie II(warto przedłużyć przez Wyszyńskiego na Olimpijską) ma ten plus, że daje możliwość likwidacji linii 26,34,40,15, zastąpić te linie pojemnym, szybkim tramwajem, stare autobusy skasować, resztę przerzucić na trasy gdzie nie opłaca się budować tramwaju. A jak czytam czasami komentarz, że po co na Rubinkowie tramwaj, skoro jeździ tam dużo autobusów... no właśnie dlatego że jeździ tam dużo autobusów, czyli jest tam dużo pasażerów, czyli można zastąpić drogie autobusy tramwajem. Swoją drogą lepszym rozwiązaniem od tramwaju są trolejbusy, ale skoro miasto uparło się na tramwaj, to niech będzie tam, gdzie będzie używany.
pat00:27, 29.08.2017
Również popieram siódemkę!
Ktoś09:55, 29.08.2017
Wariant 7 + przedłużenie aż do pętli przy Olimpijskiej.
TramwajZaWisłe22:06, 28.08.2017
Doprowadźcie lepiej tramwaj za most, mniej korków i więcej szczęśliwych ludzi, a Rubinkowo zostawcie w spokoju. Nie dość, że duży ruch samochodowy to jeszcze telepiący się tramwaj pod oknami. Dosłownie szczyt marzeń.
hehehe09:10, 29.08.2017
Tramwaj będzie właśnie służył ograniczeniu ruchu samochodowego (ale tylko ten poprowadzony w wariancie nr 7, względnie nr 2) poprzez wywalenie zbędnych wówczas autobusów, budowę przystanków wiedeńskich ograniczających prędkość. Oczywiście tramwaj może się stać konkurencją dla samochodu ale pod warunkiem że wreszcie na odcinku Wschodnia-Uniwersytecka nie będzie stał połowy czasu na światłach tylko wprowadzi się priorytet na całej trasie. Ni dobrym rozwiązaniem byłaby budowa PAT-a na Kościuszki umożliwiająca przesiadki.
Tramwaj do Lubicza23:07, 28.08.2017
A nawet do Brzozówki przecież to największa sypialnia Torunia a i korki mniejsze
wt00:29, 29.08.2017
Mnie interesuje wyłącznie wariant numer 7. Wreszcie mógłbym dojechać do pracy wygodnym tramwajem!
gość09:01, 29.08.2017
W mojej ocenie 3 lub 7 jest dobrym wariantem przy dociągnięciu 7 do pętli Olimpijska. Nie zgodzę się z kimś, kto pisze, że tramwaj w wariancie 3 będzie woził powietrze. Na tej trasie jest sporo zakładów, Makro i CH Bielawy, a także sporo domów przy Olsztyńskiej. Spora część terenu jest do zagospodarowania, ale dla przyszłego inwestora chcącego inwestować w tym miejscu tramwaj będzie atutem.
wt13:48, 29.08.2017
A jaki sposób w wariancie nr 3 dojechać tramwajem z Rydygiera na Bielawy?
buba19:26, 29.08.2017
Tramwajem do Maro?! Powiedz człowiekowi prowadzącemu sklep, żeby pojechał do hurtowni tramwajem... Firmy owszem też tam są, ale nie są to zakłady fryzjerskie, ani sklepy detaliczne. Do tamtych firm to się jeździ samochodami dostawczymi, a nie tramwajem. Nie ma w tym rejonie żadnego detalu, dla zwykłych konsumentów. Domy przy olsztyńskiej są, ale nie aż tyle, żeby opłacało się tam wydać 100 milionów na tramwaje. Może metro na Bielawy? Albo lotnisko? No przecież jest tam kilka domów!
Phoenix11:41, 29.08.2017
Rubinkowo tramwaju nie chce.
Lewobrzeże tramwaj chce,
a miasto i tak zrobi na złość mieszkańcom.
hehehe12:43, 29.08.2017
Rubinkowo tramwaju chce.
wt13:50, 29.08.2017
Pisz za siebie.
To autobusy hałasują i śmierdzą. Tramwaj jest na Rubinkowie niezbędny!
Phoenix10:12, 31.08.2017
Wielokrotnie pisano o tym jak to mieszkańcy Rubinkowa nie chcą tramwaju, także nie jest to moje stwierdzenie. Ja mam podejście, że komunikację tramwajową należy rozwijać, ale wydaje mi się, że nic na siłę. Problemem jest UM, który nie słucha mieszkańców. W przeciwieństwie do krzyków sporej grupy ludzi z Rubinkowa, którzy nie chcą mieć tramwaju pod domem, wielu mieszkańców lewobrzeża zwraca potrzebę przerzucenia linii przez most.
5 0
To niech Lubicz płaci.