Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdradza plany poprawy bezpieczeństwa na trasie. Co się tam wkrótce może zmienić? Planuje się wiele.
Droga krajowa nr 10 na odcinku Bydgoszcz–Toruń to jedna z kluczowych tras w regionie, ale także miejsce licznych zdarzeń drogowych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Bydgoszczy poinformowała na swojej stronie internetowej o planowanych działaniach mających na celu poprawę bezpieczeństwa na tym odcinku. Informacje te pojawiły się po środowym (11 grudnia) spotkaniu przedstawicieli GDDKiA, Komendy Wojewódzkiej Policji i Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego.
[ANKIETA]680[/ANKIETA]
Jednym z najważniejszych punktów spotkania było omówienie propozycji nowych tablic ostrzegawczych i informacyjnych, które mają zostać wprowadzone na DK10. Sebastian Borowiak, dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA, podkreślił, że zmiany w organizacji ruchu są konieczne, zwłaszcza w miejscach newralgicznych, takich jak miejscowość Przyłubie.
[ZT]61919[/ZT]
W trakcie spotkania omówiono również wpływ nadchodzącej budowy drogi ekspresowej S10 na bezpieczeństwo i organizację ruchu na DK10. W połowie listopada przekazano już plac budowy pierwszemu z wykonawców przyszłej trasy ekspresowej. W związku z tym planowane są zmiany w organizacji ruchu, szczególnie w miejscach wyjazdów z placu budowy.
GDDKiA zapowiedziała także wspólną wizję lokalną z Policją i ITD, która pozwoli na dokładne zaplanowanie nowych miejsc kontroli pojazdów. Działania te mają być realizowane jeszcze w grudniu, a zmiany w organizacji ruchu powinny zostać wprowadzone najpóźniej do wiosny 2025 roku.
Na stronie internetowej GDDKiA poinformowano, że oprócz nowych oznakowań na DK10 planowane jest zwiększenie liczby patroli oraz częstsze kontrole pojazdów przez służby. Policja i ITD zapowiedziały intensyfikację działań w miejscach szczególnie niebezpiecznych.
Zmiany zapowiedziane przez GDDKiA mają poprawić bezpieczeństwo na trasie oraz zminimalizować utrudnienia związane z budową drogi ekspresowej. Wkrótce poznamy więcej szczegółów dotyczących organizacji ruchu na tej strategicznej trasie.
UUU20:55, 13.12.2024
6 0
Proponuję obowiązkowy test na inteligencję przed wjazdem na DK10. Po wyeliminowaniu idiotów zrobi się o wiele bezpieczniej! 20:55, 13.12.2024
też kierowca13:00, 14.12.2024
1 0
To nie jest żadna droga śmierci, droga jak droga, tylko niektórzy kierowcy myślą, że są nieśmiertelni, albo w ogóle nie myślą. Kiedy widzę, jak jeżdżą to włos się jeży. Niektórzy myślą, że w Pędzewie trzeba pędzić i żadne ograniczenia prędkości nie obowiązują. I to tyle na ten temat. 13:00, 14.12.2024
Mis 20:20, 15.12.2024
0 0
Ogólnie rzecz biorąc to:
zamiast robić przeszkody na jezdni zastosować świata,wówczas pieszy nie będzie wchodził na jezdnię jak krowa na pastwisko.Pozytek dla wszystkich gdyż i kierowca i pieszy będzie się czuł bezpieczny.Dodatkowo tak jak to jest np. w Grzywnie - gdy kierowca jedzie z większą prędkością niż 50 włącza się czerwone.Jest to o 100% skuteczniejsze aniżeli fotoradary , dodatkowe farby itp . Gdyby komuś z rządzących zależało na bezpieczeństwie a nie na "słupkach poparcia" to to i podobne były by wprowadzone
Szczytem tej głupoty jest po wypadku śmiertelnym na szosie chełmińskiej, zamiast świateł wprowadzono ograniczenie do 40- na 4 pasmowce.Zasada winni być stosowanie świateł na tego typu trasach.Wszyscy i piesi i kierowcy są ofiarami tych *%#)!& rozwiązań. 20:20, 15.12.2024
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddtorun.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz