Zamknij
REKLAMA

Ten popularny lek przeciwbólowy może być niebezpieczny! Lepiej uważać

13:37, 19.01.2021 | Źródło: Wirtualna Polska
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne fot. depositphotos.com
REKLAMA

Popularny lek przeciwbólowy może być śmiertelnie niebezpieczny dla niektórych osób. Nawet przy stosowaniu zgodnie z zaleceniami lekarzy o farmaceutów może zaszkodzić. 

Paracetamol to lek, który dostępny jest bez recepty i wszechobecny. Można go dostać w kioskach, sklepach, hipermarketach czy na stacjach benzynowych.

Łatwość dostępu do leku umożliwia jego zakup o każdej porze, wiąże się to jednak z ryzykiem szkodliwego dla zdrowia przedawkowania. Paracetamol w dawkach terapeutycznych uważany jest za bezpieczny. W większych dawkach natomiast jest toksyczny dla wątroby.

Jak donosi serwisu Wirtualne Media, "badania prowadzone we współpracy z University of Bath z Southwest University w Chinach sugerują, że brak selenu w diecie naraża ludzi na ryzyko przedawkowania paracetamolu".

Co więcej, niedobór minerału może prowadzić do poważnych komplikacji. Także w przypadku, kiedy lek stosowany jest zgodnie z zaleceniami.

- Osoby z niedoborem selenu mogą mieć trudności z eliminacją leku na tyle szybko, aby utrzymać ich wątrobę w zdrowiu - wyjaśnił dr Charareh Pourzand, który kierował badaniami. 

Ekspert zwrócił uwagę, że w tej sytuacji po paracetamol nie powinny sięgać osoby starsze, wątłe i niedożywione, które nierzadko zmagają się z niedoborami selenu.

Doktor sugeruje także, by suplementacja selenu nie odbywała się z pomocą syntetycznych środków, bo jego nadmiar może być równie niebezpieczny jak niedobór. Warto po niego sięgać w ramach zdrowej, zrównoważonej diety. 

Natomiast wszelkie decyzje o suplementacji powinny być skonsultowane z lekarzem.

(Źródło: Wirtualna Polska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (2)

patpat

2 1

Pewnie, że przedawkowanie jest szkodliwe.
Ale co brać zamiast paracetamolu? Na pewno nie ibuprom, który rozwala jelita! Na aspirynę też wiele osób jest uczulonych. 21:11, 19.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gjkgjk

0 0

pyralginę 07:26, 20.01.2021


0%