Zakres zadań obejmuje w szczególności:
1) prowadzenie postepowań administracyjnych z zakresu ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących,
2) prowadzenie postępowań w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko inwestycji,
3) orzekanie o przeniesieniu na inny podmiot decyzji administracyjnych albo o przeniesieniu na rzecz innej osoby praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu,
4) uczestniczenie w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych prowadzonych przez organy nadzoru budowlanego oraz współdziałanie z tymi organami w zakresie określonym przepisami prawa,
5) udzielanie zgody na odstępstwo od przepisów technicznobudowlanych oraz o transporcie kolejowym,
6) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej w tym wydawanie rozstrzygnięć dotyczących udostępniania informacji publicznej na wniosek,
7) współpraca z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego dla Miasta Torunia, w tym przekazywanie mu kopii wydanych decyzji, postanowień i przyjętych zgłoszeń,
8) wykonywanie analiz na potrzeby Wydziału i innych jednostek organizacyjnych.
Zakres obowiązków zawarty jest w zarządzeniu nr 288 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 14.10.2025 r. w spawie przeprowadzenia naboru na dwa stanowiska urzędnicze w Wydziale Architektury i Budownictwa w Urzędzie Miasta Torunia dostępnym na stronie https://bip.torun.pl/oferta-pracy/60986/stanowiska-urzednicze-wydzial-architektury-i-budownictwa
StPr/25/1668
data rozpoczęcia pracy od 01.12.2025
wynagrodzenie od 4 900 PLN