Zamknij

Packshot - kiedy warto zastosować?

00:00, 23.11.2019 artykuł sponsorowany
Skomentuj

Jeśli jesteś przedsiębiorcą i prowadzisz własny sklep internetowy albo wystawiasz swój towar na portalach aukcyjnych, koniecznie musisz zapoznać się ze słowem „packshot”. Handel w Internecie z pewnością nauczył Cię tego, jak istotną rolę w procesie sprzedawania ma odpowiednia prezentacja produktu. W tym może pomóc Ci „packshot”, któremu poświęcamy nasz dzisiejszy artykuł.

Czym jest packshot w praktyce?
Packshot to specjalny rodzaj zdjęć mający na celu dokładną prezentację produktu. Często jest to prosta, ale wysokiej jakości fotografia wykonana na czarnym lub białym tle, gdzie w centrum ma się znaleźć towar. Obecnie oprócz statycznych zdjęć typu packshot w Internecie można znaleźć mnóstwo obrotowych packshot’ów, które stanowią po prostu szybko odtwarzaną prezentację wielu zdjęć produktu. Dzięki niej widz ma wrażenie, że reklamowany artykuł się obraca. Dla przedsiębiorców oraz właścicieli sklepów internetowych dobrze wykonany packshot może stanowić szansę na zwiększenie zainteresowania produktem, dlatego warto się zastanowić czy zastosowanie zdjęć tego typu nie będzie korzystne.

Ubrania oraz buty w wydaniu packshot
Ze względu na wygodę oraz brak czasu ludzie coraz częściej dokonują zakupów ubrań przez Internet. W e-butiku nawet w okresie wielkich przecen czy wyprzedaży nie trzeba stać w kolejce do przymierzalni oraz kasy. Coraz więcej sklepów oferuje sprzedaż ubrań w Internecie, ale jednocześnie rośnie także świadomość klientów, którzy czasami dość ostrożnie dokonują zakupów. Na stronie internetowej o pierwszym wrażeniu, jakie produkt zrobi na kliencie decyduje zdjęcie. Rzetelna prezentacja produktu w połączeniu z dobrą jakością to dobry wybór, dlatego packshot zdecydowanie sprawdzi się w branży odzieżowo-obuwniczej. Sprzedając ubrania możemy pokusić się o packshot typu duch, a więc zdjęcie np. żakietu wykonane na manekinie z odłączanymi elementami, co sprawia wrażenie, że jego postać jest niewidoczna. Taka prezentacja produktu pokaże, w jaki sposób ubranie prezentuje się na ciele bez zbędnego zwracania uwagi na postać modela czy modelki. Drugim ciekawym sposobem na prezentację ubrań będzie zastosowanie fotografii obrotowej produktu 360 stopni. Umożliwi ona klientowi obejrzenie sprzedawanego żakietu z różnych stron oraz pod różnym kątem, a nie tylko z przodu, z boku i z tyłu w jednym miejscu. Taki mikro-film ze zdjęć może zostać w pamięci widza, więc jest większe prawdopodobieństwo na zakup.

Gdzie jeszcze warto zastosować packshot?
Zdjęcia statyczne i obrotowe typu packshot zdecydowanie sprawdzą się także w przypadku sprzedaży zabawek, kosmetyków, perfum, biżuterii, telefonów, komputerów, produktów AGD i RTV oraz żywności. Nie oznacza to, że katalog produktów, przy których packshot będzie dobrym rozwiązaniem jest zamknięty. Takie zdjęcia świetnie prezentują towar stosunkowo niedużych. Packshot raczej nie będzie odpowiednią formą fotografii w przypadku sprzedaży domu czy mieszkania, bo wtedy zazwyczaj chcemy oprócz samego produktu zobaczyć także otoczenie. Obrotowa fotografia sprzedawanej nieruchomości jako dodatek, a nie jedyne w całej aukcji zdjęcie, może jednak stanowić ciekawy rodzaj reklamy. Podsumowując – packshot będzie świetny dla niedużych towarów, a w przypadku tych większych – również się nada, pod warunkiem, że nie będzie on jedynym rodzajem zdjęcia, jakie umieścimy w ogłoszeniu akcyjnym.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%