Zamknij

Toyota Toruń Bednarscy ? niekwestionowany lider sprzedaży hybryd

16:50, 30.09.2017 Materiał partnera
Fot. Michał Malinowski Fot. Michał Malinowski

Rozmowa z Maciejem Bednarskim, kierownikiem działu sprzedaży samochodów w salonie Toyota Toruń Bednarscy.

Czym są samochody z napędem hybrydowym? 

W przypadku modeli Toyoty, hybryda to połączenie dwóch silników. - silnika spalinowego i silnika elektrycznego. Zasadniczą zaletą auta z napędem hybrydowym jest o wiele mniejsze spalanie. To mniej więcej połowa tego, co w aucie konwencjonalnym. Mniejsze spalanie wynika z faktu, że połowę czasu jeździmy z zużyciem silnika elektrycznego. Jazda auta z napędem hybrydowym wygląda zwykle tak, że w momencie, gdy włącza się auto, najpierw uruchamia się silnik elektryczny i dopiero, gdy auto nabierze więcej mocy, dołącza się silnik benzynowy po to, by rozpędzić samochód. Kiedy nabierzemy prędkości typowo miejskiej, silnik benzynowy zwykle się wyłącza i ta prędkość jest podtrzymywana przez silnik elektryczny do momentu rozładowania się baterii, czyli mniej więcej do 20 – 30 procent.  Kiedy bateria się rozładuje, wówczas znowu załączy się silnik benzynowy, który będzie stanowił źródło napędu i jednocześnie doładuje baterię. 

Jakie korzyści niesie za sobą posiadanie samochodu hybrydowego?

Auto z napędem hybrydowym niesie za sobą bardzo dużo zalet. Większość osób skupia się na kwestii spalania. To rzeczywiście jest duża korzyść. To tak naprawdę tylko jedna z wielu korzyści w tego typu samochodach. Drugą istotną korzyścią jest bardzo wysoki komfort. W warunkach jazdy miejskiej mamy ciszę w aucie. Nawet jeśli ktoś mało jeździ to i tak powinien rozważyć kupno tego samochodu i niekoniecznie ze względu na niskie spalanie, ale przede wszystkim ze względu na wysoki komfort. W podstawowej wersji każda hybryda jest bardzo dobrze wyposażona – klimatyzacja automatyczna, bezkluczykowy system włączania i wyłączania pojazdu, automatyczna skrzynia biegów, system aktywnego bezpieczeństwa, wykorzystujący czujniki laserowe oraz przednią kamerę. Do tego należy doliczyć 10 – letnią żywotność akumulatora hybrydowego. Warto również dodać, że hybrydy są trochę cięższe od samochodów konwencjonalnych. Wynika to z faktu, że mamy dodatkowy element, jakim jest akumulator hybrydowy. Toyota bardzo sprytnie rozwiązała ten temat. Akumulator hybrydowy został umieszczony pod tylną kanapą. Takie rozmieszczenie powoduje, że mamy bagażnik dokładnie taki sam jak w autach konwencjonalnych, a dodatkowo takie umieszczenie powoduje, że środek ciężkości jest obniżony. Auto lepiej prowadzi się w cyklu jazdy dynamicznej. Jest „przyklejone” do jezdni. Większość aut z napędem hybrydowym ma większą moc, stąd poczucie dynamiki jest lepsze niż w aucie konwencjonalnym. 

Jak wygląda serwisowanie tego typu aut?

Serwisowanie samochodu hybrydowego niczym się nie różni od serwisowania samochodu z silnikiem benzynowym. Tak samo jak w aucie z silnikiem benzynowym mamy przeglądy co 15 tysięcy km. Koszt przeglądu jest dokładnie taki sam. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na to, że koszty obsługi pogwarancyjnej są niższe, dlatego że auta hybrydowe nie posiadają wielu takich elementów, które występują w aucie konwencjonalnym i wymagają wymiany. Przykładem jest choćby sprzęgło, alternator, rozrusznik czy filtr cząstek stałych. Klocki hamulcowe czy tarcze będą rekomendowane do wymiany w aucie konwencjonalnym po 40 – 50 tys. km, natomiast w hybrydzie dopiero po przejechaniu około 100 tys. km. Te samochody są po prostu tańsze w utrzymaniu.

Które zatem samochody japońskiego potentata znajdujące się w waszym salonowym portfolio mogą się pochwalić napędem hybrydowym?

Obecnie praktycznie w każdym segmencie mamy do wyboru auto z napędem hybrydowym. Począwszy od Yarisa, gdzie mniej więcej 20 procent sprzedaży modeli to wersja z napędem hybrydowym, przez Aurisa, czyli auto typowo kompaktowe gdzie już co trzecie sprzedawane przez nas auto to wersja z napędem hybrydowym. Mamy w końcu nowego crossovera, czyli model Toyota C-HR. To samochód, który w największym stopniu pokazuje, jakim sukcesem są hybrydy, dlatego że na dzień dzisiejszy 80 procent sprzedaży tego modelu to wersja z napędem hybrydowym. Pozostałe 20 procent to sprzedaż z napędem konwencjonalnym. Mamy w końcu RAV4, czyli dużego suva. Auto, które nie tylko dobrze się spisuje na mieście, ale również w trasie – 60 procent sprzedaży w napędzie hybrydowym. W segmencie limuzyn oferujemy Priusa - ikonę samochodów hybrydowych. Są to dwie wersje – pierwszy Prius w wersji samodoładowującej się, drugi w wersji Plug–in z możliwością doładowywania auta z gniazdka. Dzięki tej funkcji auto jest w stanie przejechać na samym silniku elektrycznym 50 km. Od przyszłego roku Toyota będzie zwiększała wybór aut z napędem hybrydowym. Plany są takie, aby w każdym segmencie były do wyboru dwie hybrydy - jedna nastawiona na niskie spalanie i druga, na osiągi sportowe.

Jak kształtują się ceny aut hybrydowych? Czy są to samochody dużo droższe od tych konwencjonalnych?

Panuje przekonanie, że samochód hybrydowy jest droższy. Nie do końca jest to jednak prawda. Jak spojrzymy w cennik, to różnica początkowo wydaje się duża. Trzeba pamiętać jednak, że każda hybryda w standardzie jest autem bardzo dobrze wyposażonym i który posiada automatyczną skrzynię biegów. Ponadto te auta mają 5 – letnią gwarancję zamiast gwarancji 3 – letniej. Gdybyśmy auto konwencjonalne doposażyli w skrzynię biegów i pozostałe elementy, które w hybrydzie są w standardzie, to okazuje się, że dopłata wynosi zaledwie 4000 zł. Dopłacamy tylko 4000 zł za fakt, że zamiast napędu konwencjonalnego mamy napęd hybrydowy. Do końca października oferujemy dedykowany rabat dla wybranego modelu oraz dwie opcje promocyjnego finansowania. Dla klientów indywidualnych i grup zawodowych to możliwość zakupu samochodów w kredycie 50 na 50 bez odsetek. W przypadku przedsiębiorców oferujemy promocyjny leasing 103 procent lub leasing oparty na finansowaniu utraty wartości pojazdu. Tutaj rata będzie jeszcze mniejsza niż w przypadku leasingu 103 procent. Ponadto do końca października do każdego zamówienia oferujemy komplet opon zimowych gratis oraz autoalarm, a w przypadku firm i grup zawodowych dodatkowy rabat dla biznesu. 

Dlaczego więc warto zdecydować się na kupno auta hybrydowego?

Toyota jest na dzień dzisiejszy niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów hybrydowych. W Polsce możemy się pochwalić naszym udziałem w rynku aut hybrydowych na poziomie 95 procent. Wynika to z tego, że już od 20 lat Toyota produkuje seryjnie auta hybrydowe i do dnia dzisiejszego sprzedała globalnie już ponad 10 milionów takich samochodów z czego w Polsce już ponad 25 tyś . Nasza konkurencja zaczyna dopiero wdrażać te rozwiązania. Auta hybrydowe, elektryczne czy auta z napędem wodorowym będą w najbliższej przyszłość wieść prym. Sprzedajemy coraz więcej hybryd. W Torunia czy Grudziądzu jest o tyle dobrze, że w kompleksie Starówki właściciele hybryd parkują bezpłatnie. Dodatkowo w samym centrum Torunia na ulicy Przedzamcze tuż przy ruinach Zamku Krzyżackiego został stworzony parking dedykowany, gdzie powstało siedem stanowisk tylko i wyłącznie dla aut hybrydowych i elektrycznych. 

WARTO WIEDZIEĆ:

Sprzedaż samochodów hybrydowych w Polsce:
- 2014 r. - 2529
- 2015 r. - 3820
- 2016 r, – 8354
- 2017 r. – 9003 do końca sierpnia, plan na koniec roku to 16000

MAPA PRZYWILEJÓW DLA AUT HYBRYDOWYCH W POLSCE

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%