Zamknij
Ważne

Wiersze i afisze zamiast reklam? To pojawiło się na Starówce - tak miasto chce łączyć animatorów kultury i przedsiębiorców

 18:00, 30.03.2017
Nowe witryny to inicjatywa miasta łącząca środowisko artystów i przedsiębiorców, fot. Tomasz Berent Nowe witryny to inicjatywa miasta łącząca środowisko artystów i przedsiębiorców, fot. Tomasz Berent

Zamiast reklam z asortymentem sklepu, repertuar Centrum Sztuki Współczesnej i twórczość młodych literatów. Na Szerokiej odsłonięto nową, sklepową ekspozycje. Można tam m.in. poczytać poezję.

Na skrzyżowaniu ulicy Szerokiej i Mostowej, w trzech sklepowych witrynach pojawiły się nietypowe plakaty... To nowy pomysł, aby eksponować ofertę kulturalną toruńskiego CSW w przestrzeni starego miasta.

- Dotychczas wizytówką kreatywnego Torunia było Centrum Sztuki Współczesnej, chcemy, aby ta kreatywność była pobudzona również w relacjach z przedsiębiorcami. Dlatego dziękujemy za udostępnienie tych trzech witryn - przyznaje zastępca prezydenta Torunia, Andrzej Rakowicz. 

W trzech witrynach w sklepie Żabka pojawiły się plakaty, które reklamują najważniejsze wydarzenia, jakie odbywać się mają w centrum.

- Dziękuję za tę inicjatywę. Relacje między biznesem a sztuką nie należą do najprostszych - zapewnia Wacław Kuczma, dyrektor CSW. - Cieszę się, że z informacjami o naszej działalności możemy wyjść do centrum miasta także w ten sposób. W każdym miesiącu będziemy informować o tym, co dziać się będzie w Centrum. Poza wystawami informować będziemy o spotkaniach z twórcami literatury i filmu.

Dlaczego postanowiono w taki sposób wykorzystać sklepowe witryny?

- Chcieliśmy coś zrobić, aby wypełnić puste witryny na Starówce. Mamy nadzieję, że do tej inicjatywy włączą się i inni przedsiębiorcy - wyjaśnia Aleksandra Iżycka, dyrektor Biura Toruńskiego Centrum Miasta. - Co miesiąc będziemy wieszać trzy nowe plakaty, z czego jeden będzie uwidocznieniem pracy młodego artysty w ramach projektu Urbact.

Przedsiębiorcy bardzo chwalą ten pomysł. Czy odniesie on sukces?

- Bardzo nam miło, że wraz z miastem tworzymy coś nowego. Udostępnienie tych witryn pozwoli rozmawiać o projektach, jakie realizowane są na terenie Torunia - zaznacza  Sebastian Bielawski, dyrektor regionu sprzedaży firmy Żabka.

Z plakatów, jakie właśnie zawisły w witrynach, możemy poznać ofertę Centrum Literatury CSW oraz przeczytać wiersz "Blok" autorstwa Sebastiana Olki, jednego z młodych toruńskich poetów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%