Rozstrzygnięto jeden z największych przetargów drogowych w Toruniu. Wiadomo już, kto ma przebudować ulicę Olsztyńską, a inwestycja warta jest ponad 100 mln zł.
Od połowy czerwca komisja przetargowa analizowała siedem ofert na przebudowę ul. Olsztyńskiej. Ceny wahały się od niespełna 103 mln zł do ponad 132 mln zł. Ostatecznie, jak poinformował Miejski Zarząd Dróg, za najkorzystniejszą uznano propozycję firmy Balzola sp. z o.o., która wraz z hiszpańskim partnerem zadeklarowała realizację prac za blisko 103 mln zł.
Zgodnie z procedurą wybór wykonawcy musi się jeszcze uprawomocnić. Przez 10 dni pozostali uczestnicy postępowania mogą złożyć odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej.
- Jesteśmy o krok bliżej do realizacji tej ważnej inwestycji drogowej w naszym mieście
- podkreśla Paweł Gulewski, prezydent Torunia.
- Zakładając optymistyczny wariant, czyli taki, że nie wpłyną żadne odwołania, umowę na przebudowę ulicy Olsztyńskiej podpiszemy już we wrześniu tego roku. A zmodernizowaną drogą powinniśmy pojechać w pierwszym kwartale 2028 roku.
Rozbudowa ulicy Olsztyńskiej obejmie prawie 2-kilometrowy odcinek, od ul. Czekoladowej do granic administracyjnych miasta w ciągu DK15. W planie znalazła się budowa dwóch jezdni po dwa pasy ruchu każda, wiadukt z kładką pieszo-rowerową nad linią kolejową nr 27, cztery nowe skrzyżowania (w tym rondo turbinowe przy Ceramicznej i Nowym Przelocie), a także chodniki, ścieżki rowerowe, drogi dojazdowe i nowe oświetlenie.
Powstaną również ekrany akustyczne, a infrastruktura techniczna, w tym sieci wodociągowe, energetyczne i gazowe przejdą gruntowną przebudowę.
Całość przedsięwzięcia oszacowano w grudniu ubiegłego roku na 145 mln zł. W budżecie miasta zabezpieczono 45 mln zł, kolejne 55 mln zł zapisano w wieloletniej prognozie finansowej. Ważnym elementem finansowania jest preferencyjna pożyczka z Krajowego Planu Odbudowy (51,4 mln zł) oraz rekordowa dotacja z budżetu państwa w wysokości 53 mln zł.
Z badań ruchu wynika, że odcinek od Olimpijskiej do linii kolejowej obsługuje około 23 tys. pojazdów na dobę, a dalszy fragment w stronę granicy miasta, ok. 19 tys. pojazdów. Modernizacja ma więc spore znaczenie dla poprawy przepustowości trasy.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz