Szef MI po podpisaniu umów w Bydgoszczy powiedział, że na obwodnice Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego długo czekali mieszkańcy obu miast, a o realizację inwestycji zabiegało wiele osób.
Oddział GDDKiA w Bydgoszczy w poniedziałek zawarł umowę z konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud na zaprojektowanie i budowę obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego na drodze krajowej nr 25. Przy podpisaniu aktów obecny był minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Klimczak podkreślił, że dzisiaj wszyscy chcą żyć w miejscach bezpiecznych, wolnych od hałasu i zanieczyszczeń, dlatego Ministerstwo Infrastruktury i GDDKiA starają się, aby jak najszybciej odpowiadać na zapotrzebowania mieszkańców i realizować tego typu inwestycje.
Minister zaznaczył, że w poniedziałek zostały zawarte umowy nie tylko na realizację obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego, ale także obwodnicy Głogowa (Dolnośląskie) na DK12 i na projekt mostu w Głuchołazach (Opolskie) na DK40. Dodał, że łączna wartość tych wszystkich przedsięwzięć sięga 1 mld zł.
"Nasz rząd dba o to, aby środki na inwestycje kolejowe i drogowe, w gospodarkę morską i infrastrukturę lotniczą były jak największe. Dzięki temu możemy podpisywać tego typu umowy. (...) Nie zwalniamy tempa - w tym roku jako GDDKiA, oddamy do użytku 400 km dróg i zawrzemy nowe umowy na ponad 300 km dróg" - mówił minister infrastruktury.
Klimczak zaznaczył, że działania powinny być podejmowane tak, aby inwestowanie w infrastrukturę nie miało związku z procesami politycznymi.
"Bez względu na to czy jest rok wyborczy, czy tego roku nie ma, musimy starać się stabilnie przeznaczać środki finansowe na budowę dróg, kolei i innej infrastruktury, wtedy pozbędziemy się górek i dołków inwestycyjnych. To co dzisiaj potrzebuje polska gospodarka, to przede wszystkim stabilności" - mówił minister.
Obwodnice Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego zaprojektuje i zbuduje konsorcjum firm Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner), które zostało wyłonione w przetargu. Konsorcjum złożyło najkorzystniejsze oferty dotyczące obu obwodnic: Kamienia Krajeńskiego - 43,249 mln zł i Sępólna Krajeńskiego - 115,377 mln zł.
Obwodnica Kamienia Krajeńskiego będzie miała długość 2,5 km. Przebiegać będzie od ronda w ciągu ul. Sępoleńskiej, potem mostem nad rzeką Kamionką i włączy się do obecnej DK25 niedaleko miejscowości Orzełek.
Obwodnica Sępólna Krajeńskiego będzie miała z kolei 6,4 km. Na początku będzie wiodła mostem nad rzeką Sępolenką, a linię kolejową Chojnice-Nakło przetnie pod wiaduktem kolejowym. Dalej trasa będzie prowadzić równolegle do linii kolejowej. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 241 planowana jest budowa ronda, a w miejscu przecięcia doliny rzeki - mostu. W miejscu włączenia do obecnej DK25 powstanie kolejne rondo.
Obwodnice wyprowadzą ruch ze ścisłego centrum obu miast, a zarazem poprawią płynność ruchu na trasie Bydgoszcz-Koszalin.
Obie obwodnice zostaną zrealizowane jako jedno zadanie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Prace budowlane są planowane w latach 2026-2028. (PAP)
rau/ mick/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz