Zamknij
Ważne

Kontrowersyjne logo w finale ważnego konkursu - czy UMK sięgnie po nagrody? Okaże się już w...

10:30, 10.08.2016
Skomentuj fot. T. Berent/mat. UMK fot. T. Berent/mat. UMK

Logo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz cały związany z nim projekt identyfikacji wizualnej znalazł się w finale ważnego konkursu.

Chodzi o konkurs Dobry Wzór 2016, który organizuje Instytut Wzornictwa Przemysłowego. To jedyna w kraju instytucja o statusie jednostki naukowej oraz Centrum Badawczo - Rozwojowego, która zajmuje się systemowo wzornictwem i prowadzi działalność na rzecz poprawy - poprzez stosowanie wzornictwa - innowacyjności i konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Doradza przedsiębiorcom, administracji publicznej, instytucjom i projektantom.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 222 produkty i usługi. W finale znalazło się 136 propozycji, które rywalizują w dziewięciu kategoriach: dom, praca, sfera publiczna, usługi, nowe technologie, grafika użytkowa i opakowania, nowe materiały produkcyjne, transport i komunikacja, moda i akcesoria. 

[ZT]2372[/ZT]

Logo UMK oraz cały system identyfikacji wizualnej toruńskiego uniwersytetu został zaprojektowany przez zespół pod kierownictwem prof. Edwarda Salińskiego i dr. Szymona Salińskiego (studio graficzne S3design). Rywalizować będzie w kategorii „grafika użytkowa i opakowania”. Pokonać będzie musiał 21 konkurentów.

Od początku nowe logo wzbudzało wiele kontrowersji. 

- Po raz pierwszy w całej swojej historii Uniwersytet Mikołaja Kopernika będzie miał całościowy, spójny i uporządkowany system identyfikacji wizualnej, obejmujący zarówno znaki graficzne jak i sposoby ich wykorzystania - zapewniał w marcu ubiegłego roku prof. Andrzej Tretyn, rektor toruńskiej uczelni. -  Uniwersytet musi dysponować takim systemem, to niezwykle ważny element naszej promocji i budowy wizerunku, bez których nie da się funkcjonować w warunkach konkurencji. Jestem pewien, że nowe logo, wyrastające z dotychczasowego znaku, oraz cały system identyfikacji wizualnej znacząco pomogą budować wizerunek UMK, zwłaszcza wśród przyszłych studentów i naszych zagranicznych partnerów.

Szybko posypały się jednak nieprzychylne komentarze. "Pacman", "jajko na twardo", "patelnia" - to najczęstsze epitety, jakich używano w odniesieniu do nowego logo. Podkreślano, że przypomina ono logo TVN i w żaden sposób nie kojarzy się z uniwersytetem. Mimo licznych głosów sprzeciwu ze strony studentów i kadry naukowej - logo nie zostało zmienione.

Laureatów poznamy 20 października. 

(Alicja Wesołowska)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

BłendnyryceżBłendnyryceż

25 4

Nowe logo UMK to mega słabizna bez przekazu i informacji, osoby projektujące to logo nie mają pojęcia o tworzeniu znaków towarowych czy znaków graficznych/logo identyfikacji firm w tym wypadku logo uniwersytetu. Panowie Salińscy akurat w tym temacie to graficzne nogi.

11:05, 10.08.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stanislawstanislaw

21 5

To nowe logo jest jakby znakiem czasu obecnej ekipy rządzącej UMK;tarcza strzelnicza! Cel ... BYLEJAKOŚĆ!

12:09, 10.08.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%