Linia tramwajowa na Jar powstała całkiem niedawno, a miasto już planuje budować kolejną. Gdzie tym razem będziemy mogli pojechać tramwajem i kiedy możemy spodziewać się wielkiego otwarcia?
Miasto zamierza rozbudować sieć tramwajową i zbudować nowoczesną zajezdnię tramwajową na zachodzie miasta.
Obecna zajezdnia tramwajowa w Toruniu, działająca od 1891 roku, jest już przestarzała i nie spełnia współczesnych wymagań. Nowa zajezdnia zostanie zbudowana w zachodniej części miasta, przy ul. Łukasiewicza. Powstanie tam nowoczesny obiekt, który będzie mógł obsługiwać większą liczbę tramwajów i nowoczesny tabor.
Zajezdnia będzie zajmować obszar około 11,5 hektara i zostanie wyposażona w hale naprawcze oraz miejsca postojowe dla tramwajów. Planowane są także nowoczesne urządzenia, takie jak tokarka podtorowa i myjnia, co pozwoli na sprawną obsługę tramwajów.
Inwestycja ta ma kosztować około 130 milionów złotych.
Wraz z budową zajezdni powstanie nowa linia tramwajowa, która połączy pętlę Motoarena z nową zajezdnią. Trasa będzie miała długość około 3,5 kilometra i będzie wyposażona w trzy przystanki.
Koszt budowy nowej linii tramwajowej szacuje się na około 40 milionów złotych. Nowa linia ma ułatwić dojazd do stadionu żużlowego i okolicznych punktów handlowych.
Na ten cel miasto ubiega się o dofinansowanie z Funduszy Europejskich, a wniosek został złożony w czerwcu 2024 roku. Rozpoczęcie budowy planowane jest na koniec 2026 roku, a zakończenie inwestycji na początek 2029 roku.
W dalszej perspektywie planowana jest również budowa nowej zajezdni autobusowej, co pozwoli na przeniesienie obecnej zajezdni z ul. Legionów.
hehehe 17:19, 11.09.2024
Przecież to nie jest żadną rewolucja. Rewolucja to będzie gdy szczyt komunikacyjny w rozkładach jazdy będzie się kończył o godzinie 18 i nie będzie częstotliwości co 45 minut
Gość 18:08, 11.09.2024
Skoro włodarze miasta jeżdżą sobie do USA na urlop za ponad 120 tys. zł to ja już widzę tą zajezdnię tuż za rogiem. Już wbijają pierwsze łopaty.
Rrrrrrr18:22, 11.09.2024
Gulewski i spółka będą konsultować z mieszkańcami do 2029 roku i nic z tego nie będzie 🤠🤠🤠🤠🤠🤠🤠
Bambik20:52, 11.09.2024
Linia nr 8 😀 już w 2029 + opóźnienie czyli dialog do końca kadencji sołtysa
ricziczarnecki01:36, 12.09.2024
który ma pozakładane biznesy budowy torowisk tramwajowych, że tak lobbuje i wymusza takie inwestycje. I tramwaj do Bydgoszczy - sen wariata śniony nieprzytomnie. Nieźle musi korumpować.
Rogi 06:51, 12.09.2024
Co do samej zajezdni to jestem na tak ale czemu robić nową linię zamiast przedłużyć obecne z Motoareny. Ważniejszą sprawą byłoby zwiększenie częstotliwości tychże tramwajów. Ludzie bardziej czekają na to aby tramwaje jeździły częściej aniżeli robienie nowych linii które będą jeździć puste. Weźmy przykład z sąsiedniej i niezbyt lubianej Bydgoszczy. Tam naprawdę tramwaje jeżdżą częściej a do tego mają dwa razy więcej linii niż u nas
Lewobrzeże09:13, 12.09.2024
Rewolucja to by była, gdyby powstała linia na lewobrzeże.
Piotr12345611:38, 12.09.2024
Po co komu linia do Castoramy? Czy nie lepiej byłoby przedłużyć linię z Curie-Skłodowskiej do Olimpijskiej, by ludzie mogli dojechać lepiej do pracy?
?14:22, 12.09.2024
A jakie tam są "okoliczne punkty handlowe"? Xd
Och14:56, 12.09.2024
Setny artykuł typu rewolucja w komunikacji w Toruniu. tylko nic nie dająca podróżującym komunikacją miejską co za zryte łby piszą takie artykuły na zlecenie nowego lewaka przy korycie, jak burdel w tramwajach tak burdel, jak nie działają wyświetlacze tak nie działają jak w kupie jadą po tej samej trasie autobusy tak jadą czyli żadnej rewolucji nie ma jest brud, syf i rozkład jak na wsi. Zero kompetencji tych urzędasównco nawet nie potrafią wyliczyć realnego czasu przejazdu tramwaju z jednego miejsca do drugiego.
Zapal światło 19:51, 12.09.2024
Rewolucją to będzie jak doświetlą skrzyżowania, wytną krzaczory ograniczające widoczność i zapalą latarnie bo ciemno w całym mieście !!!!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddtorun.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
3 1
W Bydgoszczy wcale linie nie jeżdżą częściej, jest tam podobny system jak w Toruniu: szczyt co 20 minut, poza 30 minut, no nie mają wieczorami kursów co 45 minut