Zamknij

Ponad 700 zgłoszeń przez rok. Podsumowano aplikację "Dbam o miasto"

06:00, 09.01.2023 A.J. Aktualizacja: 08:21, 09.01.2023
Skomentuj fot. archiwum DDToruń/Joanna Zdancewicz fot. archiwum DDToruń/Joanna Zdancewicz

Aplikacja „Dbam o miasto”, dzięki której mieszkańcy bez wychodzenia z domu mogą zgłaszać problemy i usterki pojawiające się w przestrzeni miejskiej cieszy się popularnością. W roku 2022 odnotowaliśmy 716 zgłoszeń.

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

 „Dbam o miasto” to aplikacja dostępna dla wszystkich. – Cieszy fakt, że mieszkańcy czują się współodpowiedzialni i zabiegają o to, aby w mieście żyło nam się bezpieczniej i w ładnym otoczeniu. Dziękujemy za każde zgłoszenie –mówi Ireneusz Makowski, dyrektor MZD w Toruniu. Niekiedy niemożliwa jest szybka reakcja na awarie, ponieważ służby miejskie nie zawsze mają wiedzę o zaistniałej usterce. Aplikacja „Dbam o miasto” pomaga i ułatwia rozwiązywanie takich spraw praktycznie „od ręki”.

 Obecnie w „Dbam o miasto” można zgłaszać problemy w sześciu obszarach: 

  • drogi, np. niedziałające oświetlenie, uszkodzona jezdnia
  • uszkodzenia, dewastacja przestrzeni publicznej, np. uszkodzony chodnik czy ławka
  • komunikacja, np. zniszczony rozkład jazdy
  • odpady komunalne, np. dzikie wysypisko, brak odbioru odpadów komunalnych
  • zieleń, np. przewrócone drzewo, sople na dachu
  • bezpieczeństwo i porządek publiczny, np. czystość chodników, spalanie odpadów lub niedozwolonych paliw

Torunianie zgłaszają

Najwięcej, bo 474 zgłoszeń dotyczyło dróg. Mieszkańcy zgłaszają dziury w jezdni, informują o niewidocznych znakach oraz niedziałającym oświetleniu. Drugim w kolejności najchętniej zgłaszanym tematem jest zieleń. Tu odnotowano 77 zgłoszeń. Interweniujemy w sprawie zniszczonej zieleni, suchych i przewróconych drzew. W sprawie bezpieczeństwa i porządku publicznego odnotowano 42 zgłoszenia, z czego najwięcej, bo aż 25 dotyczyło porządku w miejscach publicznych. W dalszej kolejności uwagi dotyczyły uszkodzenia, dewastacji przestrzeni publicznej (58 spraw) oraz odpadów komunalnych (54 sprawy).

Jak skorzystać z serwisu?

Bez względu na rodzaj urządzenia, którym dysponujemy (komputer stacjonarny, laptop, tablet czy smartfon) serwis internetowy jest dostępny pod adresami:

www.dbamomiasto.torun.ploraz

www.dom.torun.pl

Wystarczy uruchomić przeglądarkę internetową i wpisać do paska adresu jeden z powyższych adresów by natychmiast przejść do serwisu. Jeżeli ktoś zamierza korzystać często z tego systemu warto zrobić sobie skrót na ekranie głównym urządzenia lub zapisać adres w zakładkach czy w ulubionych stronach.

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

A.S. A.S.

2 1

Moje zgłoszenie od 2 lat jest w toku!!! Po co komu aplikacja, skoro Miasto i tak nie słucha mieszkańców, tym bardziej nie chce rozwiązywać ich problemów. 07:36, 09.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Lolek Lolek

1 0

Napisz do jednostki, która zajmuję się Twoim zgłoszeniem i wszystko będzie jasne 🙂 09:10, 09.01.2023


reo

wolni odAplikacjiwolni odAplikacji

1 1

i smartfonowej Tresury ludzkiego stada. 08:53, 09.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkanka_toruniamieszkanka_torunia

2 0

Z kilku zgłoszonych spraw, tylko jedną nie załatwili - wyłączone oświetlenie w miejscu gdzie ono jest potrzebne, tłumaczą się oszczędnościami, wstyd, oby nie doszło do tragedii! 08:55, 09.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%