Wyłoniono wykonawcę budowy drugiego etapu nowej linii tramwajowej na północ Torunia. Do przetargu stanęło sześć firm z całej Polski.
Nowa linia tramwajowa łącząca centrum Torunia z dynamicznie rozwijającym się osiedlem w północno-wschodniej części miasta powstaje w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”.
- Będzie ona przebiegać z centrum Szosą Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego. Obecnie realizowany projekt zakładał, że miała się kończyć na wysokości ul. Strobanda
- mówi Magdalena Winiarska z Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji Urząd Miasta Torunia.
Pod koniec kwietnia miasto pozyskało jednak dodatkowe zewnętrzne dofinansowanie (z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020), które pozwoli na kontynuację budowy torowiska aż do ul. Heweliusza. Tam zaplanowano pętlę z zapleczem socjalnym i punktem obsługi pasażerów.
Do przetargu na budowę II etapu stanęło sześć firm: Colas Rail Polska Sp. z o.o., Strabag Sp. z o.o., Progreg Infracity Sp. z o.o., Balzola Polska Sp. z o.o., Intop Warszawa Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor - Krak sp. z o.o. Ich propozycje oscylowały od 23 do 30 milionów złotych.
W przetargu na budowę drugiego etapu nowej linii tramwajowej na północ Torunia zwyciężyła firma Balzol, która zaproponowała najniższą kwotę - 23 363 850,00 zł brutto.
W ramach II etapu zrealizowane zostaną m.in. linia tramwajowa o łącznej długości ponad 1,4 tys. metrów toru pojedynczego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, pętla przy ul. Heweliusza, budynek z zapleczem socjalnym i dyżurką, dwa przystanki na ul. Watzenrodego, sygnalizacja świetlna na przejeździe samochodowym przez torowisko w ulicy Watzenrodego oraz nowy układ drogowy.
Zakończenie tej części inwestycji planowane jest do 30 czerwca 2023 roku.