Zamknij

Internauta oburzony, a dyrekcja odpowiada. Co dzieje się w tym toruńskim DPS-ie?

 15:00, 06.09.2022 .
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Depositphotos.com Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Depositphotos.com

Czy w jednym z toruńskich Domów Pomocy Społecznej dochodzi do nadużyć i nieprawidłowości dotyczących opieki nad pacjentami? "Odwiedzając krewną w niedzielę prosiłem o pomoc. Zjawiła się przepocona, przemęczona opiekunka. Blada na twarzy" - pisze Internauta i prosi o wyjaśnienia.

Do tego typu sytuacji miałoby dochodzić w DPS-ie przy Szosie Chełmińskiej w Toruniu. Jak informuje jeden z naszych Czytelników, w Domu Pomocy Społecznej mają dziać się złe rzeczy. 

- Odwiedzając krewną w niedzielę prosiłem o pomoc. Zjawiła się przepocona, przemęczona opiekunka. Blada na twarzy. Powiedziała mi, że jest sama jedna opiekunką na zmianie razem z Panią Salową Jak pomyślałem ile jest mieszkańców w tymże domu to sam pobladłem

- pisze pan Andrzej.

Mówi, że jest bardzo źle!

Mężczyzna opisuje też, jego zdaniem, nieprawidłową opiekę nad pacjentami.

- Podawały szybko posiłki, zaraz leki przez pielęgniarkę, wszystko szybko. Osoba z rodziny twierdzi, że nie ma czasu nikt jej wykąpać przez braki personelu! Tu jakieś badanie, jakaś kroplówka, czułem się jak w szpitalu, a nie domu! Zasięgnąłem języka i podobno więcej etatów nie jest obsadzonych, a co się dziwić jak w szpitalu ratownik zarobi na wstępie 1000zl i więcej a widzę praca w tym domu jest jak w szpitalu - dodaje.

Z prośbą o wyjaśnienie pan Andrzej zwraca się m.in. do prezydenta Michała Zaleskiego, jego zastępcy Pawła Gulewskiego i marszałka Piotra Całbeckiego

- Czy bywa Pan, Panie Prezydencie, z wizytą w swojej jednostce podległej? Czy widzi Pan ten szpitalik z obsadą żałośnie niewielką ?Jestem przerażony i zaniepokojony, bo przez braki kadrowe naraża Pan zdrowie moich i innych bliskich! - czytamy w mailu od Czytelnika.

Z prośbą o komentarz w sprawie zwróciliśmy się do biura prasowego toruńskiego magistratu, który z kolei zasięgnął informacji u źródła, czyli w DPS-ie.

Czy sytuacja jest aż tak zła?

- Odnosząc się do uwag Czytelnika dotyczących liczby personelu w Domu Pomocy Społecznej im. w Toruniu, informuję, że od września 2022 r. zatrudnionych zostało 3 nowych pracowników świadczących opiekę nad mieszkańcami, a od sierpnia 2022 r. personel pokojowy jest wspierany również przez 7 pracowników z Ukrainy. W związku z tym faktem na dyżurze dziennym pracuje średnio 5 osób i nigdy nie było takiej sytuacji, aby na dyżurze pracowała tylko 1 osoba. Jeżeli natomiast chodzi o personel pielęgniarski, chciałabym podkreślić, że przepisy nie obligują domów pomocy społecznej do zatrudniania pielęgniarek, a zatem fakt, że osoby z tej grupy zawodowej świadczą pracę na rzecz naszych mieszkańców w godzinach nocnych, jest atutem naszego domu

- odpowiada Agata Wołowska, dyrektor Domu Pomocy Społecznej im. dr Leona Szumana w Toruniu.

Szefowa DPS-u odniosła się też do zarzutu związanego z poziomem opieki nad mieszkańcami.

- Z całą stanowczością oświadczam, że jest ona zgodna ze wszelkimi standardami. Każdego dnia podczas obchodów porannych u mieszkańców przeprowadzana jest toaleta całego ciała, natomiast kąpiele w łazience odbywają się regularnie, co jest odnotowywane w dzienniku kąpieli. Potwierdzeniem takiego właśnie stanu rzeczy może być kontrola przeprowadzona w minionym miesiącu z ramienia MOPR w Toruniu, dotycząca prawidłowości sprawowania opieki nad pensjonariuszami DPS i zabezpieczenia terapeutyczno-opiekuńczego w okresie lipiec-sierpień 2022 r., która nie wykazała żadnych uchybień w tej kwestii - czytamy w oświadczeniu.

 

A pełną treść oświadczenia publikujemy poniżej.

Oświadczenie Dyrekcji DPS w Toruniu

Odnosząc się do uwag Czytelnika dotyczących liczby personelu w Domu Pomocy Społecznej im. w Toruniu, informuję, że od września 2022 r. zatrudnionych zostało 3 nowych pracowników świadczących opiekę nad mieszkańcami, a od sierpnia 2022 r. personel pokojowy jest wspierany również przez 7 pracowników z Ukrainy. W związku z tym faktem na dyżurze dziennym pracuje średnio 5 osób i nigdy nie było takiej sytuacji, aby na dyżurze pracowała tylko 1 osoba. Jeżeli natomiast chodzi o personel pielęgniarski, chciałabym podkreślić, że przepisy nie obligują domów pomocy społecznej do zatrudniania pielęgniarek, a zatem fakt, że osoby z tej grupy zawodowej świadczą pracę na rzecz naszych mieszkańców w godzinach nocnych, jest atutem naszego domu.

W kwestii wynagrodzenia personelu informuję, że podwyżka wynagrodzenia, którą zostali objęci wszyscy pracownicy DPS, miała miejsce w maju bieżącego roku. Ponadto personel „przyłóżkowy” otrzymał również dodatek do wynagrodzenia z tytułu walki z COVID-19, zaś do końca roku 2022 r. przewidywana jest wypłata kolejnego dodatku. Ponadto pieniądze, które pozostają po wakatach, są wypłacane w postaci premii za dodatkowe dyżury.

Jeżeli chodzi o zarzut co do poziomu opieki nad mieszkańcami naszego DPS – z całą stanowczością oświadczam, że jest ona zgodna ze wszelkimi standardami. Każdego dnia podczas obchodów porannych u mieszkańców przeprowadzana jest toaleta całego ciała, natomiast kąpiele w łazience odbywają się regularnie, co jest odnotowywane w dzienniku kąpieli. Potwierdzeniem takiego właśnie stanu rzeczy może być kontrola przeprowadzona w minionym miesiącu z ramienia MOPR w Toruniu, dotycząca prawidłowości sprawowania opieki nad pensjonariuszami DPS i zabezpieczenia terapeutyczno-opiekuńczego w okresie lipiec-sierpień 2022 r., która nie wykazała żadnych uchybień w tej kwestii.

Zakres obowiązków opiekunów i pokojowych częściowo pokrywa się ze sobą, zaś personel nie ma obowiązku wykonywać żadnych czynności poza ustalony dla swojej funkcji zakres. Mam tu na myśli robienie zakupów i zabiegi higieniczne czynione na rzecz mieszkańca (tj.: obcinanie włosów, paznokci, golenie itp.), które to czynności należą do obowiązków opiekuna i powinny być wykonywane w czasie godzin pracy. Jeżeli pracownik decyduje się zrobić zakupy poza czasem pracy, jest to jego osobisty wybór. Dodatkowo pragnę nadmienić, że w zakupy na rzecz mieszkańców włączają się również kierownicy, pracownicy socjalni, fizjoterapeuci i terapeuci zajęciowi. Dodam również, że mieszkańcy, którzy mają życzenie skorzystania z profesjonalnej usługi fryzjerskiej, mogą odpłatnie zamówić tę usługę z zewnątrz.

Jeżeli chodzi o kwestię zabezpieczenia mieszkańców w podstawowe środki higieniczne – to zgodnie z Ustawą o pomocy społecznej – dom pomocy społecznej takie środki zabezpiecza (łącznie z papierem toaletowym, którego jednorazowe opóźnienie w dostawie miało związek z usterką samochodu firmy dostawczej, co jednak nie wpłynęło na jego brak dla podopiecznych DPS, gdyż odpowiednia ilość papieru była zabezpieczona w magazynie).

Podsumowując, uważam, że stwierdzenia zawarte w liście Czytelnika, są w znacznym stopniu uwagami emocjonalnymi, które opierają się na subiektywnej ocenie, wynikającej zarówno z nieznajomości przepisów (np. Ustawy o pomocy społecznej), jak i nieznajomości zakresu obowiązków poszczególnych grup zawodowych, świadczących pracę na rzecz mieszkańców domu. Są to opinie bardzo krzywdzące zarówno dla nas, pracowników DPS, którzy bardzo starają się, aby jakość świadczonych przez nas usług była na jak najwyższym poziomie, jak również dla samych mieszkańców, którzy przedstawieni zostali jako zaniedbani odbiorcy naszych usług.

Codzienność w naszej placówce to nie tylko pielęgnacja seniorów, z której staramy się sumiennie wywiązywać, ale również bogate życie kulturalne i społeczne, tj. koncerty muzyki poważnej, spędzanie czasu przy grillu, podwieczorki z lodami na patio w upalne dni, celebrowanie świąt i jubileuszy naszych podopiecznych. To także kontakt z wolontariuszami, którzy poświęcają swój wolny czas, żeby umilić życie naszym mieszkańcom.

Agata Wołowska Dyrektor Domu Pomocy Społecznej im. dr Leona Szumana w Toruniu

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(84)

TorunianinTorunianin

51 5

Na dyżurze dziennym jest 5 osób na ilu mieszkańców?? 100?? A co z zmiana popołudniową i nocną ? Tam też jest taki personel? Zatrudnione osoby pewnie po 3 dniach się zwolnią jak zobaczą jak ciężko się tam pracuje. 22:29, 06.09.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Obserwator Obserwator

6 0

Chciałbym wiedzieć kto wlicza się do tych 5 pracowników na zmianie... Nas interesują braki opiekunek a z tego co mi wiadomo są dwie na zmianie a nawet zdążyło się w niedzielę, że była tylko jedna 😡Czemu nikt otwarcie nie napisze ilu powinno być opiekunów na ilu podopiecznych... 21:30, 09.09.2022


!!!!!!!!

8 1

Dokładnie! Kogo liczycie ? Sprzątaczki? Ilu jest OPIEKUNOW na zmianie a nie pań pokojowych liczonych jako opiekun! 22:06, 09.09.2022


Jak nie wiadomo o coJak nie wiadomo o co

54 0

Co za brednie.... prezydent szuka oszczędności nie tam gdzie powinien. Weź się człowieku za kościół a od starszych ludzi wara. 14:32, 07.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jacek Szałkowski-PieJacek Szałkowski-Pie

12 34

Pracowałem tam i nie polecę tej pracy najgorszemu wrogowi. Pani Kierownik Zespołu Opiekuńczo-Terapeutycznego nie nadaje sie do pełnienia swojej funkcji, nie ma zielonego pojęcia o opiece nad chorymi osobami ani wykształcenia w tym kierunku. . Na porządku dziennym słowa " możecie mieć w dupie tą mieszkankę". Najczęściej dwóch(czasami trzech) opiekunów na 50 chorych leżących osób. Personel nie zmienia rękawiczek, jedna para rękawiczek na cały oddział ! Nawet myje sie osoby wodą bo mydła nie ma, kąpiele raz na miesiąc. Pampersy krojone nożyczkami na poł żeby starczyły. Dla mnie osobiście trauma do końca życia a pracowałem również na Oddziale Ratunkowym. Idąc codziennie do pracy wymiotowałem pod płotem ze stresu. Taki tam syf. 17:38, 07.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PracownikPracownik

11 0

Witaj Jacku, a Ty dalej chowasz się w brudowniku by uniknąć pracy? A może dalej jesteś na haju i odgrywasz się za to, że ktoś się na Tobie poznał? Spróbuj jedną parą rękawiczek ogarnąć cały oddział... A jak sobie wyobrażasz cięcie pampersów na pół? W jakim celu i jak to założyć? A co do mydła to go przecież nie używałeś - czyt. Nic nie robiles- więc skąd wiesz, że go nie ma 🤣 czy na oddziale ratunkowym jeszcze się na Tobie nie poznali, że boisz się pracy i jesteś nygusem? 09:49, 08.09.2022


Panie JackuPanie Jacku

32 4

Panie Jacku o którym odcinku Pan mówi? Jestem przerażona tym co Pan napisał. Proszę tego nie zostawiać, jeśli to prawda proszę napisać więcej. To karygodne! 17:54, 07.09.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ToruniankaTorunianka

12 2

Czy Pan tam pracował? To dlaczego nie zrobił pan nic. W takiej sytuacji reakcja jest prosta. Chyba, że to rodzaj zemsty tylko na kim? Może to Pana nie zatruudniono za taką postawę. Coś mi tu nie pasuję 20:50, 07.09.2022


LolLol

14 1

Podejrzewam że ten Pan Jacek ściemnia i to równo, osoba z najbliższej mi rodziny tam pracuje i owszem kolorowo nie jest ale takich bredni to jeszcze nie słyszałem 23:12, 07.09.2022


Były pracownik Były pracownik

29 8

Kłamstwo pogania kłamstwo ...wszystko po to by wyjść z twarzą i dalej zamieść problemy pod dywan...ważne ,że ma się swoje stanowisko na miejscu.
Chciałabym widzieć,że kierowcy, pracownicy socjalni ,terapeuci angażują się w zakupy...bo z tego co pamiętam nigdy nie mają na to czasu, a już tym bardziej żeby 'grac do jednej bramki' z pozostałym personelem.
Spędzanie czasu które zostało wymienione również na pokaz...pracownicy przylozkowi mają pełne ręce roboty,a rak do pracy brakuje na każdym kroku.Zostało powiedziane ile osób zostało przyjętych A może by tak warto wspomnieć ile osób w krótkim czasie się zwolniło z dps-u... 23:36, 07.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Taki pracownik...hmTaki pracownik...hm

10 1

Też dzieliłeś, dzieliłaś pampersy bo to takie *%#)!& ,jak ktoś ma doczynienia z pampersami to wie, że to nie jest możliwe. Zastanawia mnie jedno , dlaczego pracując nic nie zrobiłeś a teraz kubeł pomyj łatwo wylać na ludzi , który tam ciężko pracują. Mam tam kogoś z rodziny, mieszka kilka lat i jest zadowolony z opieki i personelu. 08:11, 08.09.2022


Ferment siać ?Ferment siać ?

30 6

Znam ten ośrodek i bywam często .Ludzie tu są zadbani i zadowoleni. Fakt , że ich praca jest bardzo ciężka i pewnie nie daje satysfakcji w wynagrodzeniu ale moja ciocia czuję się tu bardzo dobrze a pragnę nadmienić , że w innym ośrodku nie chciała być. Te wpisy są mocno przesadzone i niewiarygodne. Tu mieszkają ludzie, którzy są świadomi i są odwiedzani przez rodziny. O co tu chodzi komuś ale nie o dobro podopiecznych ani tym bardziej personelu. 08:36, 08.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PracownicaPracownica

50 7

Jest ŹLE, personelu nie ma, żeby rehabilitacja czy socjalni pomagali - kpina !
Wszystko zostawione na opiekunów i pokojowe !!! Dyrekcja chce wyjść z twarzą !!! Ale co ten Pan Jacek opowiada - może pracował z 20 lat temu. W życiu nie uwierzę w cięte pampersy! Jest bardzo zle, rehabilitacja ma czas zjeść i umalować się. Socjalni też. A my przylozkowi cały czas na nogach!!! Ale co ten człowiek opowiada to brednie, chyba chciał zaistnieć!!! 08:53, 08.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PracownikPracownik

38 1

Witaj Jacku, a Ty dalej chowasz się w brudowniku by uniknąć pracy? A może dalej jesteś na haju i odgrywasz się za to, że ktoś się na Tobie poznał? Spróbuj jedną parą rękawiczek ogarnąć cały oddział... A jak sobie wyobrażasz cięcie pampersów na pół? W jakim celu i jak to założyć? A co do mydła to go przecież nie używałeś - czyt. Nic nie robiles- więc skąd wiesz, że go nie ma 🤣 czy na oddziale ratunkowym jeszcze się na Tobie nie poznali, że boisz się pracy i jesteś nygusem? 10:34, 08.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LolLol

13 0

Już Czytając tego Jacka komentarz widać że łże jak pies. wymyślił pewnie to wszystko, jedyne na co było go stać. Czuć fałsz i złośliwość w jego wypowiedz. Ale zapewne trafia się głu*i którzy uwierzą 16:22, 08.09.2022


PielegniarkadpsPielegniarkadps

49 6

Pracujemy tu już tyle lat, że aż serce mnie zabolało. Skoro jesteśmy tutaj tylko atutem, to proszę powiedzieć dlaczego musimy rozkładać i podawać mieszkańcom leki. Wykonywać opatrunki. Wykonywać iniekcje. Pobierać krew. Badać. To po prostu przykre.
"Jeżeli natomiast chodzi o personel pielęgniarski, chciałabym podkreślić, że przepisy nie obligują domów pomocy społecznej do zatrudniania pielęgniarek, a zatem fakt, że osoby z tej grupy zawodowej świadczą pracę na rzecz naszych mieszkańców w godzinach nocnych, jest atutem naszego domu."
Bardzo niewdzięczna odpowiedź za tyle lat pracy. Wstyd. 14:45, 08.09.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ella Ella

3 22

Atut to znaczenie pozytywne nie negatywne. Czytać ze zrozumienie.
13:07, 09.09.2022


HahaHaha

9 0

Też mnie to rozbawiło !!!
Niech dyrekcja napisze że atutem jest dach nad głową!
Pozytyw? A jakże!
Boki zrywać!!!😠 22:47, 09.09.2022


AtutAtut

6 47

Jeżeli słowo "atut" zostało zrozumiane jako negatyw, to chyba należy pozbyc sie takiej pielegniarki,bo moze i leki źle odczyta. Ewidentnie jest pokazane,ze mimo iz nie ma obowiazku to sa pielegniarki...sa atutem,plusem,pozytywem...Bosze, rece opadają...czytanie ze zrozumieniem to poziom podstawówki...wstyd. 17:22, 08.09.2022

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

No nie gadaj ;)No nie gadaj ;)

47 5

A ja koleżankę Pielęgniarkę popieram :) w momencie kiedy jest się jedną na 160 osób na nocy, w dodatku z ogromną ilością pracy, wymagań a i równie wielką odpowiedzialnością - mówienie "atut" brzmi niepowaznie.
Atut to możliwość, a pielegniarka w obecnych standardach DPS jest koniecznością.
Zaletą DPS jest to, że jest osoba, która poda leki, wykona opatrunki i pobierze krew?
Nie. Jest WYMOGIEM, bez którego ten akurat DPS by nie istniał w obecnym obłożeniu chorych.
Gdyby DPS funkcjonował tak jak zakłada ustawa, byłyby w nim osoby chodzące, samodzielnie przyjmujące leki, bez ran, jeżdżące na pobrania krwi do Przychodni - to owszem. Pielegniarka byłaby atutem, byłaby zaletą takiego DPS, tak jak posiadanie opieki stomatologicznej jest atutem, natomiast nie obowiązkiem;)
Proszę więc się nie powoływać na ustawy, które są u podstawy niefunkcjonalne.
Oraz proszę na przyszłość poznać znaczenie słowa i nie umniejszać innym.
Pielęgniarki w DPS to kobiety w większości przed emeryturą i należy im się szacunek.
Pozdrawiam. 17:49, 08.09.2022


Do no nie gadajDo no nie gadaj

4 37

Ja nie rozumiem tego całego wywodu" no nie gadaj"...z zawodu filolog, nie moge pojąć, jak ktoś może nie rozumieć znaczenia podstawowych słów...ten cały dodatkowy wywód jest dla mnie niezrozumiały...jaka ustawa, ja nic o ustawie nie pisałem...atut to brak szacunku???!!!!
Chyba raczej chodzi tu o jakiś hejt na każdego...i o kase tylko...bo te wszystkie wypowiedzi "niby" pracowników są niespójne... 18:03, 08.09.2022


Odpowiedz.Odpowiedz.

37 0

Pisząc krótko i na temat;
- Atutem naszego szpitala jest to, że pracuja w nim lekarze.
- Atutem naszego sklepu jest to, że pracują w nim kasjerki.
- Atutem naszego DPS jest to, że pracuja w nim pielęgniarki.
Niby nigdzie nie muszą, a jednak słowo atut jakoś nigdzie nie pasuje ;)
Dziękuję, jeśli Pani nadal nie rozumie to niestety szkoda moich słów. 18:42, 08.09.2022


Żenada Żenada

3 38

Jak widać pielęgniarki nie rozumieją słowa atut... 18:54, 08.09.2022


Boze jaki problem ..Boze jaki problem ..

49 2

Po prostu słowo atut na osoby, które muszą być zatrudnione jest śmieszne. Tak jak napisane wyżej. To jakby się chwalić ze w szpitalu atutem jest to że pracują tam pielęgniarki.
Odchodzimy od głównego tematu a chyba komuś o to tu chodzi. 19:08, 08.09.2022


PracownikPracownik

45 9

Jest ciężko jak w każdej pracy, wszyscy się nakręcają bez sensu...a wiadomo, że nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...., plus hejt na nas się nakręca ...po co. Chcemy pracować w spokoju...
A ten pan Jacek to kiedys był i się w ogóle nie nadawał, leń śmierdzacy, chował się żeby nie pracować i tak to jest z tym internetem, że każdy może oczerniać nawet niesłusznie...jakim cudem dzielić pampersy...ha ha...opanujcie sie ludzie 17:29, 08.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WYBORCAWYBORCA

47 0

PANIE PREZYDENCIE NIE JEST PANU WSTYD OSZCZEDZAC NA LUDZIACH KTÓRZY WALCZYLI NA WOJNIE O NASZ KRAJ A NAPYCHAC KASE RYDZYKOWI?! 19:27, 08.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Też tam pracujęTeż tam pracuję

35 0

Wszystkich komentujących (tych komentujących negatywnie) serdecznie zapraszam choćby na jeden dyżur. I przypominam, że jesteśmy domem a nie placówką medyczną. Do naszego "domu" są kierowani ludzie, którzy NIGDY nie powinny się tu znaleźć. I nie jest tu winna Dyekcja 05:56, 09.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zwykla osobaZwykla osoba

25 1

O to to. Właśnie tak. A potem pokojowe pracują jako opiekunki. A pielęgniarki to tylko atut. A z naszego dps robi się ZOL 08:34, 09.09.2022


EllaElla

26 0

Braki personelu to nie wina pracowników, dyrekcji tylko niskich pensji. Nikt nie chce tak ciężko pracować za grosz. Gdyby podwyższono pensje na pewno więcej chętnych zgłosiłoby się do pracy, Lepiej budować pawilony straszydła niż dać ludziom godziwy zarobek 13:39, 09.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator Obserwator

21 0

Czytam i nie mogę uwierzyć... Od roku 2-3 razy w tygodniu odwiedzamy bliskiego w domu na Chełmińskiej... Nie można powiedzieć złego słowa o Paniach opiekunkach tam pracujących ale....śledzac ten i wcześniejsze posty przecież nikt nie obwinial personelu tylko władze odpowiedzialne za przydział ludzi pracujących bezpośrednio przy pensjonariuszach. Cały czas chodzi o braki personelu a nie o skargi na te ciężko pracujące kobiety... I także w pewna niedzielę szukając Pani opiekunki dowiedziałam się, że jest sama na zmianie..... Obużona spytałam o tą sytuacje... Druga Pani na chorobowe, dwie na wypowiedzeniu itd... W zeszłą niedzielę natomiast odeszła stamtąd wspaniała Pani opiekunka, dlaczego... Można się było tego spodziewać, ileż mogą dać rady we dwie na tyle ludzi potrzebujacych opieki.. Po za tym nigdy nikt z mojej rodziny nie widział tam wolontariuszy i bardzo rzadko są organizowane jakieś hmmm.. zabawy czy imprezy... Więc o co tu chodzi. Kto kręci... 17:21, 09.09.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ImprezyImprezy

2 18

Owszem są imprezy od czerwca, były dwa koncery muzyki poważnej,grill i podwieczorek z lodami. Większość imprez organizowana jest w ciągu tygodnia do 15.00, bo wtedy są panie socjalne,panie terapeutki, które organizują te imprezki....wystarczy się zainteresować, czytać ogłoszenia na tablicach. 18:21, 09.09.2022


OburzonaOburzona

21 4

Czyli jedna impreza na miesiąc?! Zenada !! To się narobicie w tej terapi zajęciowej! Często przychodzę do mamy i nigdy was nie widziałam! Proszę podejśći
I się przedstawićbo do teraz nie wiedziałam ze istniejecie i może zainteresujcie się mamą , a nie organizować 1 imprezę na miesiąc !!! Chętnie bym tam mamę zawiozła na grilla, ale nic o żadnym nie wiedziałam! 18:50, 09.09.2022


Rodzina mieszkanki zRodzina mieszkanki z

28 0

To jest nieprawdopodobne co właśnie przeczytaliśmy. Jako rodzina czynnie zajmująca się mieszkanką tego Domu musimy to napisać.
Nie widzieliśmy nigdy aby było 5 opiekunów na zmianie, podpisujemy się pod wszystkimi postulatami. Jesteśmy dozgonnie wdzięczni za opiekę nad mamą - i to nie zasługa dyrekcji ani nawet prezydenta a tych pracowników, których serca są otwarte na podopiecznych.
Mimo takich zarobków i tak ciężkiej pracy powodują usmiech na mamy ustach i ulgę w bólu. Jeszcze 3 lata temu mama była idealnie zadbana, teraz są małe niedociągnięcia, które chętnie nadrabiamy bo bywamy na zmianę często, ale co z innymi? Dla nas to żaden problem, i tak dziwimy się, że mieszkańcy są w tak dobrym stanie przy takiej ilości personelu.
Jesteśmy tu bardzo często i wiemy jak ich praca jest ciężka i jacy są zmęczeni. Popieramy słowa Pana Andrzeja i żałujemy, że nie zwróciliśmy głośnej uwagi już wcześniej na warunki pracy.
Życzymy pracownikom przylozkowym płacy adekwatnej do pracy. I tylko tym przylozkowym.
Dziękujemy za profesjonalną opiekę.
A prezydent powinien spalić się ze wstydu za takie niedociągnięcia administracyjne. 18:58, 09.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obserwator Obserwator

22 1

Bardzo dobrze napisane...
Braki kadrowe i to duże właśnie jak to ujęto pracowników przyłóżkowych, zero wolontariuszy, a co do organizowanych imprez hm, może i są dla sprawnych osób... 19:13, 09.09.2022


Do dyrekcji i prezydDo dyrekcji i prezyd

23 4

Może czas posypać głowy popiołem i przyznać nam rację?
Czasy, gdzie rodziny przez was nazywane są "roszczeniowymi" A mimo to wspierają pracowników ? Czyli to nie o nas chodzi a o wasze zarządzanie !
Czas w końcu zadbać o godne zarobki dla nas !!!! 19:05, 09.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator Obserwator

19 4

Imprezy....😡 Ale chyba tylko dla osób samodzielnie poruszających się, bo osoba, która w tym domu stała się osoba leżącą nie widzi nic oprócz swojego łóżka, wyjazdu na lichą rehabilitację😡 19:18, 09.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RodzinaRodzina

20 1

Tak popieram !! Imprezy są dla osob chodzacych, albo na wozkach. Innymi sie nie interesują. Bywam tu czesto i nie widze nikogo poza personelem przylozkowym. Osoby ktore juz lezą tez potrzebują rozrywki, gier, rozmow. Ta terapia moglaby odciazyc opiekunki !
Dziękuję najlepszej opiekunce Pani Marcie, mam nadzieje ze nie będzie Pani zła że piszę Pani imię! Odeszła Pani z pracy, a tata to przeżywa. Robiła Pani zakupy, zostawała po godzinach, pomagała jak nikt inny. Pani i dwie inne kochane Panie zorganizowały imprezkę sylwestrową, kupiły wszystko za swoje pieniążki. I tacy ludzie właśnie odchodzą! Pani Marto dziękuję z całego serca i życzę wszystkiego co najlepsze. Mam nadzieję że Pani to przeczyta i napisze tutaj co leży Pani na sercu. Mam nadzieję że inne dobre osoby nie odejdą z tej pracy. A dla prezydenta liczy się tylko zarobek !!!! Kosztem naszych bliskich !!!!! 19:50, 09.09.2022


Drogi obserwatorze Drogi obserwatorze

8 12

A może ta osoba nie życzy sobie uczestnictwa w zorganizowanej imprezie. Jeśli imprezy, grille czy inne atrakcje są organizowane, nawet osoby leżące mogą być ubrane i zawiezione na impreze jeśli dana osoba wyraża taka chęć 😊 może Pan zgłosić na oddziale, że chciałby aby członek pańskiej rodziny brał udział w takich imprezach i napewno za każdym razem byłaby ta osoba poinformowana o takiej możliwości. Pamiętajmy jednak o szacunku do siebie nawzajem, jeśli ktoś odmawia nie robimy niczego wbrew jej woli, komfort psychiczny naszych mieszkańców jest najważniejszy... 20:27, 09.09.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RodzinaRodzina

20 1

Więc pomyślcie o podchodzeniu do łóżek i rozmowach z osobami w teorii bez kontaktu! Obok mamy leży Pani a bywam w tygodniu do 15 i nikogo u niej poza opiekunkami nie widziałam !! 20:50, 09.09.2022


Obserwator Obserwator

9 0

A niby kto miałby to zrobić hmm, jedna z dwóch opiekunek.. Poza tym bliska nam osoba nigdy nie została zapytana o to czy chce wyjść, a jeśli nawet znalazłaby się osoba zamknięta, samotna i wycofana to właśnie powinny być tam takie osoby, które pomogą otworzyć się i wyjść do ludzi... Chciałby Pan spędzić resztę życia przykuty do łóżka, widząc cztery ściany i nic po za tym? Chyba nikt by tego nie chciał 😡 21:26, 09.09.2022


Obserwatorze Obserwatorze

1 8

Naprawdę proszę zgłosić na oddział o jakiej osobie pan/pani mówi... Może będzie łatwiej jeśli nie tylko opiekunowie czy terapeuci będą namawiać do udziału w takich eventach ale zrobimy to wspólnie? Jesteśmy otwarci, może razem się uda 😊 21:33, 09.09.2022


Gdzie jest prezydentGdzie jest prezydent

20 1

A PREZYDENT NADAL MILCZY! CO TO ZA PREZYDENT !!!! PRZY WYBORACH BEDE PAMIETAL !!!!!!! 20:58, 09.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Droga rodzinoDroga rodzino

9 3

Jeśli ma pan/pani uwagi czy zastrzeżenia to zapraszamy do rozmowy na żywo a nie hejtowanie w internecie. Jeśli jest pan/pani codziennie w godzinach do 15 to może warto podejść i porozmawiac a nie pisać komentarze na internecie? 21:00, 09.09.2022

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

"Rodzina""Rodzina"

16 0

Proszę wybaczyć, nie chodzi o sprawienie przykrości. Targają nami wszystkimi nerwy i złe emocje, i teraz w chwili wolnej człowiek siedzi na portalu i myśli jak pomóc a jest bezradny. Osoby ktore się tyle znało a opiekowały się naszymi bliskimi odchodzą lub już odeszły z pracy, bo szpitale placa wiecej albo nie wytrzymuja tej ciezkiej pracy w dps. To sprawia że człowiek się martwi, nie wie co będzie dalej. Proszę przyjąć przeprosiny 21:09, 09.09.2022


Droga rodzinoDroga rodzino

6 5

My również chcemy, żeby nam wszystkim mieszkańcom, pracownikom, rodzinom było jak najlepiej a wszelkie uwagi naprawdę najlepiej kierować bezpośrednio do nas. Nie można ręczyć za wszystkich ale proszę najpierw podejść do nas, tych na najniższym szczeblu, z którymi chce się coś wyjaśnić a dopiero obsmarowywac nas w internecie. Na cały DPS spadł ogromny hejt z którym nie radzą sobie zarówno pracownicy jak i nawet mieszkańcy którzy są oburzeni artykułem który ukazał się w Nowościach jako że są zaniedbani bo to głównie o nich mowa! Ludzie! Opanujmy się! Mówimy o ludzkim życiu z dwóch stron, pracownikach którzy robią co mogą, mieszkańcy którzy chcą i zasługują na godne życie mamy bardzo duża frekwencję w imprezach, terapiach zajęciowych, rehabilitacji czy innych dodatkowych zajęciach. Nie róbmy sobie pod górkę. Dyrekcja nas wspiera! Zarówno pracowników jak i mieszkańców. Mamy 3 oddziały nigdy nie było sytuacji że na 170 osób była 1 opiekunka!!! Może tak było na 1 z 3 oddziałów ale nie pomijajmy tego że opiekunki to nie tylko pielęgnacja mieszkańców ale wyjazdy z nimi do lekarza... A może nawet 3 osoby z oddziału mają wizytę u specjalistów? I co wtedy? Już jeżdżą terapeutki zajęciowe, rehabilitantki byle tylko była zapewniona opieka. Wszelkie uwagi naprawdę warto zwrócić najpierw na oddziale a dopiero potem można coś pisać w internecie... Bo nie mając pojęcia, sprawiacie wielka krzywdę zarówno mieszkańcom jak i pracownikom. A komentarzom byłych rozżalonych pracowników dziękujemy. Hejt w internecie to niestety choroba XXI wieku. 21:23, 09.09.2022


SuperSuper

5 1

Bardzo dobrze napisane, po co ten hejt...wszyscy chcą jak najlepiej...starają się, ale łatwo odwrócić kota ogonem, zawsze można się przyczepić...jak nie ma imprez to, że nawet 1 sie nie zrobi,jak są 4 ,to tylko 4... , jakby bylo 20 to, że kasa idzie na imprezki, a nie na inne ważne sprawy....nigdy się nie dogodzi ....przemyślcie ludzie co piszecie. 21:44, 09.09.2022


Obserwator Obserwator

8 0

Rodzino..... Tak jesteśmy rodzina i my, ale dlaczego właśnie sprawa musiała zajść aż tu na fora, żeby ktoś się wypowiedział i zainteresował... Zastanawiam się kto kłamie hmm opiekunka, która w niedzielę mi również tłumaczyła, że jest sama czy Pani dyrektor, która nie chce się przyznać, że taka sytuacja miała miejsce. Faktycznie na jednym z oddziałów na ok 54 ludzi jeden opiekun, to jest chore... Zapewne była to sytuacja awaryjna ale gdyby było więcej opiekunów na zmianie taka sytuacja by tak nie raziła.. Zresztą jak mogą być 2 opiekunki na 2 piętra... Do osoby leżącej raczej potrzebne są akurat w danym momencie dwie osoby a co z innym podopiecznym... Podopiecznymi, którzy akurat proszą o pomoc, nie wspominając o przywolówkach, które nie działają poprawnie. Jeśli Opiekunki są na pierwszym piętrze to jeśli ktoś z drugiego piętra naciśnie przycisk to żadna opiekunka z dołu nie zobaczy ani nie usłyszy nic... I tak sobie można czekać aż ktoś będzie przechodził, paranoja... 21:44, 09.09.2022


Do obserwstorDo obserwstor

9 0

Tak, dokładnie, chyba jesteśmy rodzinami z tego samego oddzialu!
Widzę wypowiada się terapia, a tu chodzi o opiekunki. Jak można dopuścić do sytuacji 1 opiekunki na 60 osób? Proszę powiedzieć Dyrekcjo? Jak ona ma dźwignąć chorych? Podobno wysługujecie się paniami pokojowymi które mają robic za opiekunki, a gdzie ich wykształcenie? Nikomu nie ujmując!!! Ale żeby zajmować się osobami obłożnie chorymi potrzeba wykształcenia, kto za to odpowiada, że opiekują się nimi salowe? Drodzy Państwo to już nie są żarty! Pokrywamy koszta i zapewniano nas o tym, że bliskimi zajmują się osoby wykwalifikowane. Na własne oczy widzimy jak 1-2 osoby są na 2 piętra do opieki nad wszystkimi. Możecie dodawać do listy panie sprzątające, ale mnie obchodzi ilość opiekunów, którzy mają wykształcenie i znają się na opiece nad chorymi w tak ciężkim stanie! Proszę udostepnic grafik pracy opiekunów I pokazać 5 osób na zmianie to obiecuje nie napisać ani jednej wiadomości więcej! Widzę trzeba to bardziej nagłośnić bo bezczelność administracji jest porażająca! Dodajcie jeszcze siebie i pana ogrodnika i księdza a i 8 osób wam wyjdzie na zmianie !!!
Rodziny też mają oczy!
A co do dzwonków... na szczęście na 1 piętrze działają, a jak to może być jak rodzina wyżej pisze ze na 2 piętrze nie działają? To kto ma pomóc tym osobom? Budynek już stoi parę lat i tak ciężko naprawić dzwonki? 22:18, 09.09.2022


Bez obrazyBez obrazy

1 0

Aby wiarygodnie ocenić sytuację, najpierw trzeba poznać fakty. Jednym ze źródeł jest strona internetowa Domu, który jest na tu opisywany. Proszę przejrzeć zakładkę aktualności, nie tylko z obecnego roku, ale z wielu innych. Jeśli nie wierzycie Państwo słowom, to spójrzcie na zdjęcia. Ich nie da się zmanipulować. A jeśli już napatrzycie, to zastanówcie się, czy chcecie wierzyć słowom nienawiści, czy zadowolonym twarzom mieszkających tu ludzi. Dodam, że to tylko drobna część starań personelu Domu. 13:33, 12.09.2022


Obserwatorze Obserwatorze

2 13

Zacznijmy od początku. Przepisy o domach społecznych mają dany wskaźnik zatrudnienia. Wystarczy że jeden opiekun ma urlop, drugi ma L4, a 3 ci jest na wypowiedzeniu... A 4 ty zatrudnił się i od razu poszedł na L4... Co w takiej sytuacji? Kto jest winny? Prosze nie oceniać, nie nagłaśniać bo to nic nie da, odechce się pracować w miejscu pracy gdzie ciągle są kontrolę i mimo naszych staran coś zawsze będzie nie tak bo brak jakiegoś podpisu. Tu nie ma wysokich plac i nigdy nie będzie bo to jest pomoc społeczna,budzetowka taki hejt w internecie nam nie pomoże, wręcz zaszkodzi. Może z czasem wejdzie w życie ustawa która zapewni godziwe pensje i ludzie nie będą uciekać z miejsca pracy. Ale do tego napewno nie przyczyni się ten hejt w internecie oraz w gazecie. Apelujemy o rozmowy z nami, co państwu nie pasuje, co można w państwa ocenie zmienić, porozmawiajmy. Są osoby które mówiły że w ZOLu trafiły na groszą opiekę, więc rozmowa i jeszcze raz rozmowa. Nikomu się nie polepszy od dyskusji w internecie. 21:54, 09.09.2022

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

ZalosneZalosne

12 0

Tak. Bo chwalimy dps jako lepszy niż zol. A skoro w dps jest mniej personelu niż w zolu to proszę sobie samemu odpowiedzieć jak ciężka pracę wykonują opiekunowie, skoro jest lepiej oceniana ! Widzę dyrekcja sie dobrała do komentowania !!! Do roboty przy łóżkach!! 22:03, 09.09.2022


PracownicaPracownica

12 1

Nie ma adekwatnych plac i nie będzie?! Czy to pisze dyrektorka ?
To nie będzie personelu za takie pieniądze. Zostaniecie z sami. 😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡 22:09, 09.09.2022


Obserwator Obserwator

10 0

Nikt nie chce hejtowac niesłusznie Dpsu, jestem wdzieczny Panią opiekunkom, bo im należą się podziękowania i złego słowa tu nie można powiedzieć, ale dyrekcja.... Gdzie na chełmińskiej są wolontariusze?? Nie zgadzam się z wypowiedzią dyrekcji.... A co do opieki nad mieszkańcami to na tyle ile jest opiekunek robią to i tak dobrze... Jeśli są niedociągnięcia to tylko z tego powodu, że nie dadzą rady bo jest ich za mało... 22:22, 09.09.2022


A mialam nie pisac kA mialam nie pisac k

11 0

To opiekunki są chwalone a nie dyrekcja !
Pomimo braków kadrowych są chwalone przez mieszkańców I rodziny!
I proszę Dyrekcję żeby sobie zasług nie przypisywała !
Sledze ta sprawę od początku, widać to musiało się w końcu z ludzi wylać! I co to za wpis żeby nie nagłaśniac?!
Oby jak najwięcej osób pisało maila do nowości, niech prezydent widzi jak pokojowe pracują za opiekunki a opiekubki uciekają do szpitali. 22:28, 09.09.2022


Do dyrekcjiDo dyrekcji

9 0

Czyli mam rozumieć że dyrekcja już wie że nie będzie podwyżek a medyczni uciekna do szpitali po prawie dwukrotność pensji i mniej pracy? No to gratuluję. 22:33, 09.09.2022


Również zwykły pracoRównież zwykły praco

0 9

Ludzie obudźcie się pisze to pracownik z najniższym szczeblem! Było napisane, że zapraszamy do nas do opiekunów, terapeutów, rehabilitantów, tj. Najniższych szczeblem... Wspieramy dyrekcję i kierowników, bo również oni nas wspierają. 22:42, 09.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DpsDps

11 0

Tak, a oni jak nas wspierają. W świat poszło że jest nas 5 na zmianie I narzekamy. By napisała prawdę to i byśmy wsparli. A ośmieszanie nas nie jest wporzadku 22:52, 09.09.2022


PracownicaPracownica

11 2

Jak wspierają? Kłamiąc że jest 5 osób na zmianie? A kogo liczą? Ukrainki? Rehabilitacje? A moze kuchnie ? Może niech przyznają ze jest ciężko I niech podziękują że mieszkańcy I rodziny są zadowoleni z naszej ciężkiej pracy pomimo takich warunków! 22:49, 09.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wkrzona😡 Wkrzona😡

9 4

Co za bzdury dyrekcja pisze🙈 jaki wolontariat, jaka kultura??? Ile personelu😲? Wiadomo że będą się wybielać, wykręcać kota ogonem ,ale mleko się już rozlało i My jako rodzina mieszkańców nie pozwolimy aby zostało to zamiecione pod dywan. Oczywiście oddanie bliskiej osoby nie było łatwym wyborem, wyrzut sumienia do końca życia😔 ale po szukaniu wszędzie rozwiązań ,pomocy MOPR zaproponował właśnie ten dom ,chwaląc jak tam będzie wspaniałe ,jaka opieka ,cuda wianki .Panie opiekunki? Wspaniałe ,oddane,ciężko pracujące w pocie czoła żeby sprostać wszystkim potrzebom mieszkańców ,proszę droga dyrekcjo nie wprowadzać ludzi w błąd i przekręcać naszych słów 😡My nie mamy pretensji do personelu ,broń Boże , my mamy pretensje o jego brak i o złe traktowanie pracowników .To że teraz jest zatrudnione paru ludzi ,no dobrze ale co dopiero w momencie jak się zrobiło głośniej ? Później wróci do starego? Nieee nie wróci bo my będziemy mieć Was na oku i nie pozwolimy aby tak się działo ... My nie chcemy żeby zastąpić nam naszym bliskim rodzinę ,dom ale żeby godnie żyli ,a nie przykuci do łóżka musieli liczyć na samych siebie , pokażcie ten wolontariat,bo ja i inni w życiu nie widzieliśmy żadnego wolontariusza🤦 nie wiem do kogo to trzeba by było się zgłosić,prosić ale płacimy nie małe pieniądze za tą opiekę i tak być nie powinno.Przykre to bo na ludziach Wam nie zależy a tym bardziej na ich dobru, taka umieralnia u Was a Wy macie wywalone po całości . 07:27, 10.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DpsDps

4 1

W punkt 08:25, 11.09.2022


PomocPomoc

10 0

Wiecie co... a ja uważam, że niepotrzebnie baty zbiera pani Dyrektor. Ona zawsze była pomocna... to wina przecież ustawy i Prezydenta. To on nas olewa. Mam nadzieję, że Pani dyrektor nie będzie miała odpowiedzialności za tą sytuację, szkoda vy było tak dobrej dla nas kobiety. Co myślicie? Mi zawsze pomagała, nic nie odmówiła, a teraz jest bezsilna. 08:31, 10.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aż przykroAż przykro

4 5

Twoja frustracja idzie w złym kierunku. Zamiast nakręcać atmosferę swoją energię skieruj na poprawę swojej postawy. Jeżeli nie panujesz nad emocjami to czas na odpoczynek. To źle wpływa na podopiecznych. Może zmiana (jak jeszcze gdzieś znajdziesz) pracy. Nie słychać tu dobrych intencji dla człowieka 09:31, 10.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec Jan Mieszkaniec Jan

8 0

Jestem mieszkańcem tego Domu od stycznia 2019 r , od początku przebywam w Zespole pierwszym
To co mogę powiedzieć Panie Opiekónki starają się jak mogą , jestem bardzo zadowolony no i Panie
pokojowe pracują w pocie czoła dbając o czystość . Niestety to stary budynek przydał by się remont jakikolwiek . A co do naszej Pani kierownik tylko tyle mogę powiedzieć , TO ZŁOTO ! wszystko załatwi .
A tym co się nie podoba tu polecam D P S w Browinie , zkond udało mi się uciec . 09:49, 11.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PracownikPracownik

6 0

Panie Janie, życzę Panu dużo zdrowia. Dziękujemy za piękną ocenę 13:13, 11.09.2022


Pan prezydentPan prezydent

9 2

Oczywiście,że jest reakcja Pana Prezydenta, postanowił nasyłać niezapowiedziane kontrole odziałów, jak zwykle wszyscy są winni, nie on. Lepiej jest wine zwalić na niejniższy szczebel niż przyznać się do zaniedbania z jego strony. Pozdrawiam. 08:21, 13.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PracownicyPracownicy

15 5

JESTESCIE *%#)!& I *%#)!& BEDZIECIE
ZAPRZECZACIE PRAWDZIE A JAK SPRAWA UCICHNIE ZNOWU BEDZIE PLACZ!!!!!
JAK DŁUGO TERAPIA I SOCJALNE I REhaBILITACJA BEDA TAK BIEGAC PO ODDZIALACH? MIESIAC A MOZE DWA?
NAGLE GRILL
NAGLE LUDZIE Z NOCY NA DZIEN PRZEKLADANI, NO SMIECH NA SALI. A WY PODPISUJECIE DURNE KARTKI WY DURNI LUDZIE. RODZINY CHCIAŁY WAM POMOC ALE WIDZE NIE MA KOMU I NIE MA PO CO.
ROBIA SZOPKE WASZYM KOSZTEM A WY IM TRZYMACIE PALUSZEK. DOBRZE WAM TAK. DALEJ PRACUJCIE ZA NAJNIZSZE KRAJOWE. BYLE ROWNO PALUSzki TRZYMAC !!!!
😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡 19:08, 14.09.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Zszokowana pracownicZszokowana pracownic

8 0

Szok i w ten sposób to się nie polepszy 😡Najlepsze z nas już odeszły a zostaniemy my i dalej będzie ciężko pracować i nikt już o nas ponownie nie zawalczy 😪 07:45, 16.09.2022


Pracownica.Pracownica.

5 0

Czas szukać pracy. Dawno się tak nie zawiodłam. Za parę miesięcy problemu wrócą. Tylko je zamietliscie pod dywan żeby się wyciszyło. Sami sobie tworzycie takie miejsce pracy - za niska pensje i za zerowy szacunek.😥😥😥 12:44, 16.09.2022


Mówię stop Mówię stop

9 0

Kiedy zniszczysz komuś życie kłamstwami, weź to jako pożyczkę, wróci do Ciebie z dużymi odsetkami 17:23, 15.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

??

5 0

O kim mowa? Bo człowiek w wątkach się gubi 17:27, 15.09.2022


Obserwator Obserwator

10 0

Widzę tu jakąś masakrę... Ludzie chcieli pomóc pracownikom, żeby im się lżej pracowało i walczą o godne warunki dla bliskich a tu cooo, papierek Wam podłożą do podpisu i już pozamiatane...🤦‍♀️ Odpowiedzcie czy sami byście chcieli tu leżeć lub położyć kogoś najbliższego? 😡Najłatwiej oskarżyć kogoś o umieszczenie bliskiego w takiej placówce... Ale po to one istnieją i przez to część z Was ma pracę! I nikt nie ma prawa tu do osądów... No cóż dalej będziemy patrzeć, nagrywać, dokumentować to jak tam jest i mimo to próbować pomóc bliskim skoro pracownicy pomocy nie potrzebują... 😔 07:22, 16.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RodzinaRodzina

9 0

Tak, i mam nadzieję że warunki lokalowe na tzw pawilonie ulegną poprawie. 12:33, 16.09.2022


To się nie mieści w To się nie mieści w

10 1

Chcieliśmy pomoc ,pomóc mieszkańcom,naszym bliskim,pracownikom przede wszystkim aby mieli godne warunki pracy i cooo i jak zawsze zamiecione pod dywan ,nagle pracownicy zadowoleni ze wszystkiego, rozumiem że nikt nie chce stracić pracy i się boi ale ja pitolę ludzie trochę rozumu,nie uwierzę w życiu że jesteście zadowoleni bo nie od jednego pracownika słyszeliśmy same żale. Smutne ,bardzo smutne że samo się na to godzicie ,jestem tylko ciekawy kto za tym stoi.... 08:26, 16.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BliskaBliska

8 0

Ja już nie będę słuchała tych zali. 12:32, 16.09.2022


RodzinaRodzina

9 0

A mnie to cieszy - skoro źle widzieliśmy jako rodziny to ze macie problemy z niedoborami kadrowymi - to bardzo dobrze, ze sie mylilismy. Oczekujemy w takim razie pełnej pielęgnacji naszych bliskich bez wymówek typu "jest nas za malo". 12:31, 16.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pracownik Pracownik

5 0

Obudźcie się w końcu, nie bójmy się mówić jak jest ciężko przy tylu pensjonariuszach a tak małym obłożeniu opiekunek przyłóżkowych. Co zrobiliśmy 🙆‍♀️nikt już się za nami nie wstawi a ludzie będą patrzeć nam bardziej na ręce... 21:48, 16.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CorkaCorka

5 1

Ja bardzo proszę, aby moim Tatą zajmować się w pełnym zakresie opiekunczo-rehabilitacyjno-zajęciowym. Proszę nie dawać mi wymówek o brakach kadrowych w żadnej z tych dziedzin. Skoro jest 5 osób na zmianie to będę dokumentowała każde niedociągnięcie. Bo przy 5 osobach ciężko o jakiekolwiek niedociągnięcie. Bardzo Panie szanuje i bardzo proszę również o szacunek do Taty i jego chorob. 09:33, 17.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodzinaRodzina

4 0

Może rzeczywiście trzeba założyć grupę na mesenger lub grupę zamknięta na Facebooku i tam połączyć nasze spostrzeżenia i uwagi, trzeba połączyć siły najbardziej zainteresowanych.... 13:58, 18.09.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PracownikPracownik

2 0

"Wszystkie zarzucane nam czyny lub braki nie mają miejsca. To jest normalnie pracująca placówka, z harmonogramem pracy, zamówieniami potrzebnych do opieki materiałów (rękawiczek, pieluchomajtek etc.). Gdyby ktokolwiek chciał to zweryfikować, to wystarczy podejść do magazynu i zobaczyć, że nie brakuje środków. Mieszkańcy są umyci i zaopiekowani" - zapewnia prezydenta personel miejskiej placówki."
ŚMIECH NA SALI. Całym problemem było niskie wynagrodzenie i braki kadrowe. A 50 "madrych" osób napisało do prezydenta ze wszystko gra.
Więc kochani mądrzy ludzie jak za rok złożycie papiery o podwyżkę albo dalej będziecie płakać na dużo pracy to prezydenta wam to przypomni i powie - ale pisaliście że wszystko było ok !
Nigdzie nie widziałem żeby pisali o was coś złego, rodziny was chwaliły i pisali o niedociągnięciach. No nie gadajcie że codziennie mieszkańcy wszyscy są kąpani bo nikt wam nie uwierzy, tak samo w 5 osób na zmianie. Dobrze ze się zwalniam bo lepiej nie pracować z taką bandą k r e t y n ó w. 20:42, 20.09.2022


Osoba zmartwionaOsoba zmartwiona

3 0

Już jest : Rodziny Mieszkańców DPS im. L.Szumana w Toruniu 20:43, 20.09.2022


PracownikPracownik

4 0

"Wszystkie zarzucane nam czyny lub braki nie mają miejsca. To jest normalnie pracująca placówka, z harmonogramem pracy, zamówieniami potrzebnych do opieki materiałów (rękawiczek, pieluchomajtek etc.). Gdyby ktokolwiek chciał to zweryfikować, to wystarczy podejść do magazynu i zobaczyć, że nie brakuje środków. Mieszkańcy są umyci i zaopiekowani" - zapewnia prezydenta personel miejskiej placówki."
ŚMIECH NA SALI. Całym problemem było niskie wynagrodzenie i braki kadrowe. A 50 "madrych" osób napisało do prezydenta ze wszystko gra.
Więc kochani mądrzy ludzie jak za rok złożycie papiery o podwyżkę albo dalej będziecie płakać na dużo pracy to prezydenta wam to przypomni i powie - ale pisaliście że wszystko było ok !
Nigdzie nie widziałem żeby pisali o was coś złego, rodziny was chwaliły i pisali o niedociągnięciach. No nie gadajcie że codziennie mieszkańcy wszyscy są kąpani bo nikt wam nie uwierzy, tak samo w 5 osób na zmianie. Dobrze ze się zwalniam bo lepiej nie pracować z taką bandą k r e t y n ó w. 20:31, 20.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RodzinaRodzina

4 0

W punkt. Położę mamie na stół gazetę nowości i jak będą wymówki co do codziennej dokładnej kąpieli w łóżku to powołam się na artykuł i podpisy pracowników. 😥 20:35, 20.09.2022


Zainteresowany Zainteresowany

1 0

Gdzie ta grupa? Nie idzie znaleźć 18:25, 26.09.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZainteresowanaZainteresowana

0 0

Usunięta trzeba założyć nowa 10:32, 28.09.2022


0%