Zamknij

Chcą dokończenia pawilonów i tworzą petycję! Mówią o betonowych bulwarach

 11:30, 30.08.2022 .
Skomentuj Fot. Daniel Wiśniewski Fot. Daniel Wiśniewski

Nie wszyscy mieszkańcy są przeciwni budowie pawilonów przy toruńskich bulwarach. W sieci została opublikowana petycja, której autorzy domagają się dokończenia prac budowlanych, które ich zdaniem nie zasłaniają ani murów, ani panoramy miasta.

Sprawa związana z budową pawilonów już od kilku miesięcy rozgrzewa mieszkańców Torunia. To ciągła "walka" i przepychanki dotyczące remontu toruńskich bulwarów, na których, zdaniem wielu osób, mają stanąć niepotrzebne pawilony.

Tematem zajęła się ostatnio partia Razem. Do grodu Kopernika przyjechali: posłanki Paulina Matysiak i Daria Gosek-Popiołek oraz Joanna Wicha i Bartosz Grucela z zarządu krajowego Lewicy. Na spotkaniu z dziennikarzami obecny był również Stanisław Kostulski, członek zarządu okręgu toruńskiego.

[ZT]40434[/ZT]

Mówiono m.in. o ewentualnym zburzeniu pawilonów. W tej sprawie pojawił się pomysł, aby Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła, czy wszystko w tej sprawie odbyło się zgodnie z prawem. "Jeśli wymogi nie zostały spełnione, oczekujemy, że te pawilony zostaną zburzone" - mówili zgodnie członkowie Razem.

Oni chcą jeszcze większego remontu!

W sieci pojawiła się ostatnio petycja dotycząca wsparcia rozbudowy toruńskich bulwarów.

- My, mieszkańcy Torunia, zwracamy się z apelem o ratunek dla toruńskiego rozwoju i połącznia współczesności, młodości wraz z historyczną całością. Betonowo -szklane pawilony handlowe, które właśnie stawiane są na bulwarze stanowią wkład w połączenie Gotyku i Nowoczesności w tej ważnej dla wszystkich mieszkańców przestrzeni. W  ustalonym kształcie wizerunek Starego Miasta wpisany został na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO obiektów o „wyjątkowej powszechnej wartości dla ludzkości” i tego należy bronić, jednocześnie wspierając rozwój miasta i jego drogę w nowoczesność 

- czytamy w petycji.

Zdaniem jej autorów, dla torunian panorama Starego Miasta stanowi integralny składnik tożsamości lokalnej. Jednocześnie chcą oni, aby miasto się rozwijało i aby sprzyjało nowym rozwiązaniom

- Fantastyczna i jakże nowoczesna interwencja architektoniczno-budowlana, która jednocześnie wchodzi w przestrzeń betonowego bulwaru nie szpecąc, a wręcz wspierając stare mury Torunia, jednocześnie pokazuje nowoczesność, kierunek rozwoju i to, że chcemy być w nowych dziejach nie tracąc nic z historii, jest ważnym elementem dla każdego Torunianina który chce żyć w tym historycznym ale też nowoczesnym mieście - dodają inicjatorzy akcji.

Czego chcą?

Podali konkretne postulaty. Autorzy petycji chcą dokończenia prac budowlanych i rozbudowy betonowo-szklanych pawilonów, objęcia całego otoczenia Starego Miasta w Toruniu szczególną ochroną z uwzględnieniem rozwoju miasta który będzie się dalej wpisywał w jego historię łącząc ją z nowoczesnością oraz wsparcia dla autentycznego dialogu społecznego na temat szeroko pojętego dziedzictwa kulturowego w Toruniu oraz kierunków rozwoju miasta z uwzględnieniem młodzieży i jej potrzeb.

Petycję można podpisać TUTAJ.

 

Zobacz także:

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(29)

BrawoBrawo

28 5

Teraz to już mamy szczyt absurdu. Pawilony nie zasłaniają murów. Pawilony zasłaniają światło ulic żeglarskiej i łaziennej i mury są wyższe niż ulica Bulwar, dodatkowo pobudowane na terenie, który może zostać zalany i zostaną zniszczone jak każdy budynek po zalaniu. Dodatkowo miasto podjęło decyzje o budowie akurat tych dwóch pawilonów, które zasłonią panoramę chociaż mogli wybudować dwa poza panorama miasta, które są w projekcie. Teraz jest wielka mobilizacja wiadomo gdzie i całe rodziny będą się podpisywać pod apelem ze podobają im się pawilony no cyrk 11:47, 30.08.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pracownik UMPracownik UM

6 0

W urzędzie miasta, od ok 2tyg głośno mówi się o tym, że te pawilony to być lub nie być Budynia-stąd to zamieszanie, nie wiem i nie mi ocenić legalność wszystkich podjętych kroków w kwestii inwestycji (od tego jest NIK)
Natomiast zawziętość z jaką Budyń broni tych baraków przechodzi pojęcie i obserwując to wszystko z boku wprawia w konsternację.
(Poza tym słow pawilon oraz bulwar w UM nie wypowiada się głośno)
Petycje podpisało kilku pracowników UM i ich rodzin(bojących się o stołek lub chcących coś zyskać)

17:38, 30.08.2022


uaauaa

16 1

a chodzi o to zebysmy sie klocili. jak sie klocimy nie patrzymy wladzy na rece i wladzy w to mi graj. kazdy powod jest dobry. 12:35, 30.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToruniankaTorunianka

29 6

proszę nie pisać w petycji "My, mieszkańcy Torunia" !!! Stanowczo nie zgadzam się, aby nieliczna grupka znajomych wypowiadała się w imieniu mieszkańców!!! NIE dla pawilonów!!! zburzyć, a kosztami obciążyć tych co ten projekt zatwierdzili 12:39, 30.08.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

XyxXyx

3 3

Jenyyy, jak można pisać, że ktoś nie ma prawa podpisywać się jako "mieszkańcy Torunia "? Tak samo zwolennicy jak i przeciwnicy tych pawilonów nimi są, tak właśnie tworzy się podziały w narodzie ... zgadzam się z gościem, który mówił o referendum, żyjemy w państwie rzekomo jeszcze demokratycznym i tak powinno się takie sprawy załatwiać. 15:20, 30.08.2022


i vice versai vice versa

2 4

hej oni maja takie samo prawo jak ty bufonowata torunianko...takie samo. 17:04, 30.08.2022


Toruńczyk od pradziaToruńczyk od pradzia

2 0

Mieszkaniec Torunia to jeszcze nie jest Toruńczyk często za takich uważają się słoiki jak we warszawce 00:38, 31.08.2022


Demokrata52Demokrata52

21 3

Panorama toruńska nie jest własnością, ani lewicy, ani innej grupy, która napisała petycję. To dobro wszystkich mieszkańców, dlatego włodarz miasta powinien skorzystać z najbardziej demokratycznego narzędzia jakim jest referendum. W wielu europejskich krajach referendum wykorzystuje się nie tylko w sprawach ogólnokrajowych, lecz także w tych mniejszej wagi w samorządach lokalnych. Takim krajem jest Szwajcaria, która stosuje je na poziomie kantonów, a nawet poszczególnych miast. Rozwiązanie sprawy panoramy będzie dla Torunian swoistym "papierkiem lakmusowym" i odpowie nam na pytanie, czy funkcjonuje u nas demokratyczny model sprawowania władzy, czy inny? 12:51, 30.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EdwinEdwin

20 3

Jacy Torunianie chcą dokończenia tej złej już na starcie inwestycji , chyba Ci co są umoczeni i będą czerpać z tego korzyści. 14:17, 30.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HahahHahah

7 6

Lepiej podpisać tę petycje: https://www.petycjeonline.com/petycja_do_prezydenta_torunia_michaa_zaleskiego_w_sprawie_natychmiastowego_wstrzymania_budowy_betonowych_pawilonow_na_bulwarze_filadelfijskim_w_toruniu_oraz_ich_bezwzgldnej_rozbiorki 14:34, 30.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eroreror

13 2

Co to za ludzie podpisali? Nie widzieli tych bud? Z partii Zaleskiego? Rozebrać i to jak najszybciej na koszt prezydenta i miejskiego konserwatora zabytków!Rada do spraw zabytków jasno się wypowiedziała na temat tych szkaradztw. Oby prezydent jak najszybciej pożegnał się z urzędem, dość absurdalnych decyzji. 14:48, 30.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Torunianka8Torunianka8

13 2

No pokażcie w końcu uzgodnienie z UNESCO, ze się zgadzają na te pawilony i temat się skończy, czemu miasto nie chce pokazać zgody UNESCO? 14:48, 30.08.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JoJo

4 1

nie jest wymagane bo pawilony sa w strefie poza unesco hahaha wine ponosi KONSERWATOR WOJEWODZKI mogl to wczesniej nie zaakceptowac i pozwolenia na budowe by nie bylo, a jakby 3 lata temu zglosil do instytutu dziedzictwa narodowego to tym bardziej,,,ale tego ni zrobil. 17:08, 30.08.2022


gośćgość

5 15

Ja jestem mieszkańcem Torunia i mi pawilony nie przeszkadzają.
15:12, 30.08.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Toruńczyk od pokoleńToruńczyk od pokoleń

1 0

słoikowe lewactwo w odsieczy towarzyszowi prezydentowi- NIE ZMIENIAJCIE NAM TORUNIA W PRLOWSKI SKANSEN NIE CHCEMY POWROTU DO KOMUNISTYCZNEJ PRZESZŁOŚCI 00:42, 31.08.2022


WandziaWandzia

3 20

W referendum myślę że 90% Torunian chciałoby, żeby pawilony zostały a sama budowa jak najszybciej zakończona. Turystom na pewno te pawilony nie będą przeszkadzać, a będą lepszym miejscem na siku niż toi toi. 15:13, 30.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WujoWujo

7 12

Czytam te komentarze i mam niezłą zabawę…polskie piekiełko…projekt z 2011 - wszystkie opinie pozytywne, pozwolenie na budowę, kasa unijna…ale nagle Ci którzy opiniowali pozytywnie są negatywni…a to Polska właśnie… 15:26, 30.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kpina z ludziKpina z ludzi

12 2

To jest kpina z mieszkancow zaslaniac panorame miasta tym co ma byc kiblem. To mozna bylo schowac w skarpie tam jest tyle miejsca. Kibel zaslania panorame i ktos pisze ze to polaczenie gotyku z czym chyba z kupą. Robicie z ludzi idiotow gratulacje dla decydenta tej kupy. 17:18, 30.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćzUMGośćzUM

11 1

W urzędzie miasta, od ok 2tyg głośno mówi się o tym, że te pawilony to być lub nie być Budynia-stąd to zamieszanie, nie wiem i nie mi ocenić legalność wszystkich podjętych kroków w kwestii inwestycji (od tego jest NIK)
Natomiast zawziętość z jaką Budyń broni tych baraków przechodzi pojęcie i obserwując to wszystko z boku wprawia w konsternację.
(Poza tym słow pawilon oraz bulwar w UM nie wypowiada się głośno)
Petycje podpisało kilku pracowników UM i ich rodzin(bojących się o stołek lub chcących coś zyskać) 17:44, 30.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FR anekFR anek

4 13

Pranie mózgów to dobra metoda na robienie "g...burzy. Przykro, że petycję przeciwko pawilonom podpisali ludzie nauki i kultury nie zastanawiając się nad meritum całej sprawy. Otóż to czysta demagogia, ponieważ pawilony wcale nie zasłaniają panoramy Starego Miasta. Panoramę widać dopiero z drugiego brzegu Wisły i co widać? Widać, że Stare Miasto jest ponad pawilonami, ale tego luminarze nauki z profesorskimi tytułami raczą nie widzieć, a rozmaici działacze społeczni podkręcają całą awanturę. Poza tym na liście dziedzictwa UNESCO jest Stare Miasto, którego granice stanowi krawędź jezdni Bulwaru. Więc o co ten hałas? Ludzie, zacznijcie myśleć! Wszystkim protestującym proponuję porzucić samochody, których używają, zamienić buty na kapcie z łyka, smartfony oddać na złom, wyrzucić lodówki, telewizory i wrócić do poziomu przynajmniej sprzed 1 Wojny Światowej, Będzie bardziej "zabytkowo" w Państwa życiu. 18:01, 30.08.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kitkit

4 1

Po co wciskasz kit, pawilony zasłaniają obydwie ulice z ich wlotami na Bulwar, jest to panorama miasta widać to świetnie na zdjęciach z artykułu, pawilony sa wyżej od ulicy bulwar, o tym czy miasto zostanie wykreślone lub nie nie decydują urzędnicy z miasta, im o najwyżej może się cos wydawać, 23:32, 30.08.2022


Mieszkaniec5Mieszkaniec5

8 2

Co za problem niech urzednicy pokaza uzgodnienie z UNESCO i nie ma tematu. Jak uzgodnienia nie ma to trzeba bylo właczyc mozg i budowac te pawilony ktore sa w projekcie poza panorama miasta. Teraz to trzeba przeprosic mieszkancow za zniszczenie panoramy miasta i rozebrac to. Tak sie konczy wszechwiedza jednego nieomylnego władcy smutne to i przerazajace. 18:44, 30.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

matriksmatriks

7 1

Czekamy, generalny konserwator zabytków może temat wyjaśnić w każdej chwili i wstrzymać to nieporozumienie , co go powstrzymuje jaka siła :) może Tadeusz a może Mateusz, niesamowite jest moc Pana z PZPR, 22:51, 30.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Toruńczyk od pra dziToruńczyk od pra dzi

2 0

słoikowe lewactwo w odsieczy towarzyszowi prezydentowi- NIE ZMIENIAJCIE NAM TORUNIA W PRLOWSKI SKANSEN NIE CHCEMY POWROTU DO KOMUNISTYCZNEJ PRZESZŁOŚCI 00:32, 31.08.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Prawidziwy ToruńczykPrawidziwy Toruńczyk

1 1

Akurat lewica jest przeciwko pawilonom. Chciałeś napisać, że prawicowe ścier...w odsieczy 09:23, 31.08.2022


DolarDolar

5 1

Jak chcą dokończyć to do Budynia po łopaty i zrównać z ziemią... 07:39, 31.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czeski filmczeski film

5 0

W artykule jest zdjęcie na którym pawilon zasłania panoramę średniowiecznej starówki a artykuł jest o tym że nie zasłania, przestańcie z ludzi robić idiotów w końcu !!!!!! 07:48, 31.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZochaZocha

4 0

Ohyda te pawilony, można było je postawić ale na pewno nie w tych miejscach!!! 20:41, 31.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolejne bzdurykolejne bzdury

4 0

na łamach gazety kolejny polityk opowiada bzdury, że projekt wybrali mieszkańcy. Mieszkańcy wskazali w konsultacjach, ze widza potrzebę szaletu na bulwarze, ale nikt ich się nie pytał czy może szaletem zasłonić panoramę miasta. Manipulacja nieprawdziwą informacją. Da sobie Pani spokój tego nie da się obronić 22:22, 31.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%