Jak już informowaliśmy na naszym portalu, toruńskie MZK postanowiło w nietypowy sposób pożegnać się z jednym ze swoim pojazdów. O akcji poinformowano w piątek 22 lipca, a została ona zrealizowana dziś (26 lipca).
"Emeryt dał nura" – pod takim hasłem MZK w Toruniu pożegnało się ze swoim tramwajem.
Dający nura tramwaj to pojazd marki Konstal, typ 805 Na o numerze taborowym 253, wyprodukowany w 1984 r. Tego typu pojazdów we flocie MZK jest 43 szt. 18 z nich zostało zmodernizowanych dzięki wsparciu środków z Unii Europejskiej.
By podwodne zwiedzanie tramwaju-emeryta uatrakcyjnić, MZK przygotował naklejki, stanowiące zabawny instruktaż związany z korzystaniem z pojazdu pod wodą.
Na przyklejonych do szyb grafikach przeczytamy np. „Nie zabieraj powietrza pasażerom”, „Dla posiadaczy małych płetw - bilet ulgowy”, „Następny przystanek – rafa koralowa”, „W tramwaju maska obowiązkowa”, „Ustąp miejsca starszym nurkom”, „Motorniczy, nie trać ikry!”. Każda z naklejek oraz baner z hasłem przewodnim posiada elementy odblaskowe, by nurkujący, gdy podpłynie i zaświeci latarką, mógł je lepiej dostrzec.
[ZT]39758[/ZT]
Zanurzenie tramwaju nastąpiło w Bazie Nurkowej Piechcin we wtorek, 26 lipca o godz. 10.00. Wcześniej, o godz. 8.30 na miejsce pojawiła się ekipa techniczna i nurkowa. W wydarzeniu wziął udział prezes MZK Zbigniew Wyszogrodzki, który sam posiada licencję nurka i osobiście sprawdził pod wodą, jak prezentuje się tramwaj w tym otoczeniu.
Pojazd MZK dołączył do już wcześniej zatopionych sprzętów: 20-metrowego wraku holownika „Czajka”, 13-metrowego betonowego wraku morskiego jachtu „Magda”, drewnianej żaglówki „Statek miłości” i kilku samochodów.
Gość15:10, 26.07.2022
Wszystkie te stare trupy powinny zostać już dawno zatopione.Mamy XXI wiek a jeszcze jeżdżą takie stare gówna bez klimatyzacji i non stop się psują.Mam nadzieję że dożyję czasów że ktoś odpowiedni będzie rządził tym miastem i komunikacja wreszcie wróci do czasów świetności gdzie nie trzeba było czekać na tramwaj albo autobus.Bo to co teraz jest to woła o pomstę do nieba,okrajane połączenia na maksa a potem płacz łysego że coraz więcej aut w mieście.No nic dziwnego,sam swoimi nieudolnymi rządami do tego doprowadził.
Sernick15:30, 26.07.2022
Częstotliwość kursowania w MZK leży na tym dnie zaraz obok tego tramwaju.
Kalin8108:23, 27.07.2022
Ciekawy pomysł, może chociaż na dnie faktycznie przyda się ten staroć
Heh08:51, 27.07.2022
Do Sernick.A kto powiedział że muszą być koniecznie Pesy? Tylko że żałują kasy i do przetargu nikt inny już nie staje...
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddtorun.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
1 0
Nowe cudy techniki z Pesy psują się dużo częściej niż te stare trupy. Do tego nowe tramwaje są dużo droższe w naprawie. Ale prawda jest taka, że stare Konstale powinny być już dawno zezłomowane lub przekazane w ramach bratniej pomocy na Ukrainę.