Toruńscy drogowcy otworzyli oferty na rozbudowę mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego w Toruniu. Kontraktem zainteresowane są trzy konsorcja. Zaoferowane w przetargu ceny wahają się od prawie 123 mln złotych do ponad 145 mln złotych.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm: INTOP Warszawa Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) i EURO-DARMAL Sp. z o.o. z Kamiennej Góry (Partner Konsorcjum) wyceniając swoją usługę na 122.806.890,00 zł. Nieco droższą ofertę złożyło konsorcjum firm: STRABAG Sp. z o.o. z Pruszkowa (Lider Konsorcjum) i Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych Sp. z o.o. ze Szczecina (Partner Konsorcjum) kalkulując swoja ofertę na 128.622.181,76 zł. Najdroższa oferta na poziomie 145. 697. 752,39 zł. złożona została przez konsorcjum firm, gdzie liderem jest toruńska firma PBDI S.A a partnerem „POLWAR” S.A. z Gdańska.
Obecnie oferty będą badane pod kątem formalno-prawnym. Zwycięska firma na realizację przedsięwzięcia będzie miała 20 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Rozbudowa mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego to jedno z ważniejszych zadań drogowych, które będzie realizowane na mapie komunikacyjnej Torunia. Pod koniec stycznia tego roku dla realizacji tego przedsięwzięcia udało się pozyskać najważniejszą z decyzji administracyjnych - Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej.
Wyłoniony wykonawca będzie miał do zrealizowania szeroki zakres prac:
- poszerzenie tzw. półek, na których znajdują się ciągi piesze i rowerowe- do 4,2 m, co pozwoli na rozdzielenie ruchu pieszego i rowerowego na przeprawie, z każdej strony mostu;
- lokalne naprawy istniejącej płyty pomostu;
- wymiana uszkodzonych elementów konstrukcji stalowej pomostu takie jak: podłużnice, stężenia wiatrowe, blachy węzłowe;
- wykonanie nowego wyposażenia na obiekcie takiego jak: kapy chodnikowe, nawierzchnia jezdni i chodników, odwodnienie, oświetlenie, iluminacja, bariery drogowe;
- przebudowa przyczółków mostu: wykonanie nowych skrzydełek; rozbiórka i odtworzenie ścianek żwirowych; wykonanie strefy za przyczółkami;
- wykonanie płyt przejściowych;
- przebudowa sieci zlokalizowanych na obiekcie;
- przebudowa i infrastruktury technicznej kolidującej z projektowaną inwestycją;
- zabezpieczenie antykorozyjne istniejącej i projektowanej konstrukcji stalowej;
- oczyszczenie i uporządkowanie terenu pod obiektem;
- budowa punktów widokowych;
- zejścia na Kępę Bazarową;
- powstanie nowe zejście na Bulwar Filadelfijski wyposażone w windy dostosowane dla rowerzystów i osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Rozpoczęcie rozbudowy mostu Piłsudskiego planowane jest w II kwartale 2020 roku . W pierwszym etapie prac wyremontowana zostanie nawierzchnia mostu oraz zostaną wyczyszczone i pomalowane elementy, które znajdują się nad jezdnią. Rozpoczęcie tych prac poprzedzi ustawienie przeprawy tymczasowej. Miastu udało się pozyskać zgodę Ministra Energii na nieodpłatne użyczenie z rezerw strategicznych konstrukcję składanego mostu drogowego typu DMS-65 wraz z kompletem podpór. Pozyskano także zgodę Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych na wykonanie usługi transportu, montażu i demontażu konstrukcji mostu tymczasowego przez wojsko.
Przeprawa tymczasowa będzie zlokalizowana na przedłużeniu ulicy Przybyszewskiego od strony północnej Wisły oraz na przedłużeniu ulicy Zagrodowej i ul. Przy Grobli po drugiej stronie. Dojazd do ul. Przybyszewskiego będzie zorganizowany od strony placu Skalskiego, a do ul. Zagrodowej ul. Nieszawską. Będzie ona dostępna dla aut do 3,5 tony oraz służb ratowniczych. Nie będą mogli korzystać z niego piesi i rowerzyści
Budowa dróg dojazdowych ruszy lada moment. Wykonawcy przejęli już place budowy i organizują zaplecze budowy. przetargu na wykonanie dróg dojazdowych do przeprawy tymczasowej. Wybudowanie dróg dojazdowych zakończy się w maju tego roku.
W II etapie remontu mostu drogowego im. J. Piłsudskiego planowany jest remont chodników i tego, co jest do zrobienia poniżej mostu.
[ALERT]1581842589675[/ALERT]
Hm....13:42, 17.02.2020
Prosciej by bylo nowy most postawic 13:42, 17.02.2020
matrix16:19, 17.02.2020
120 mln za remont który w żaden sposób nic nie zmieni w zakresie poprawy płynności w tym newralgicznym punkcie Torunia. Nie lepiej było dołożyć 100 mln a nawet 200 mln i naprawdę konkretnie przebudować most na dwu jezdniowy. Trzeba było wykazać trochę odwagi i coś zmienić. Mam wrażenie że takie siermiężne pomysły raczej Torunia do przodu nie wyniosą. Dlaczego Towarzysz oferuje nam tak mało ciekawych, odważnych pomysłów. Archaiczne i na dodatek drogie rozwiązania drogowej nie poprawią funkcjonowania tego miasta... 16:19, 17.02.2020
podgórzaki06:05, 18.02.2020
3 0
Co Ci da most dwujezdniowy? Skoro ulice dojazdowe są nieprzystosowane. Dużo by dało gdyby auta od np.Wałów wjeżdżały do tunelu i wyjeżdżałyby na "powietrze" krótko przed mostem. Nie stały by na światłach ,a piesi i rowerzyści musieliby tylko uważać na tramwaj,który i tak jęździ 3 razy na godzinę. 06:05, 18.02.2020