W środowy wieczór rozpoczęły się próby obciążeniowe na estakadzie, która powstaje w ramach drugiego etapu średnicówki. Na czym one polegały?
Estakada to największy i najdroższy element drugiego etapu budowy trasy średnicowej. Ma długość 454 m, szerokość 18,6 m, wysokość 14 m w najwyższym miejscu i 9 m w najniższym miejscu. Konstrukcja przebiega nad linią kolejową, ul. Skłodowskiej-Curie i torowiskiem tramwajowym. Jej budowa jest już na finiszu.
W środowy wieczór wykonawca trasy - firma Skanska - rozpoczął na estakadzie próby obciążeniowe.
- Są wykonywane dwa rodzaje badań: statyczne i dynamiczne - tłumaczy Daniel Barton, kierownik robót mostowych z firmy Skanska. - Używamy do tego sześciu samochodów czteroosiowych. Każdy z nich ma masę ok. 35 ton. Pojazdy są ustawione w różnych lokalizacjach i konfiguracjach - zgodnie z projektem technologicznym. Badamy pracę konstrukcji.
To badania statyczne. A dynamiczne? Te polegają na przejeździe ciężarówek po konstrukcji z różnymi prędkościami. - I na wzbudzaniu drgań - dodaje Barton.
Próba obciążeniowa zajęła kilka godzin. Robotnicy schodzili z konstrukcji już po północy. - Wyniki badań poznamy prawdopodobnie w czwartek - mówi kierownik robót mostowych. - Pełne opracowanie tych wyników będziemy mieć w ciągu dwóch tygodni.
Podczas próby mierzone są m.in. ugięcie konstrukcji i osiadanie podpór.
Większość prac na estakadzie została już wykonana. Do ułożenia została już tylko ostatnia warstwa asfaltu tzw. ścieralna. Brakuje jeszcze fragmentu nawierzchni na chodnikach, a także części barier i balustrad. Obiekt wymaga jeszcze od spodu zabezpieczenia przed rdzą.
Skanska zamierza zejść z placu budowy z końcem września.
- Pod koniec września rozpoczną się czynności odbiorowe i uzyskiwanie pozwoleń na użytkowanie od wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzeczniczka prasowa Miejskiego Zarządu Dróg. - Jeżeli będziemy już je mieć, udostępnimy całą trasę kierowcom.
Stanie się to prawdopodobnie w październiku. Kierowcy będą mieć do dyspozycji kolejny odcinek trasy średnicowej łączącej ul. Skłodowskiej-Curie z Grudziądzką. Budowa drugiego etapu projektu pochłonie 107 mln zł.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz