Jak władze Torunia chcą połączyć miasto z węzłem Toruń Południe? „W najprostszy, najbardziej sprawny i najbardziej efektywny sposób”.
Pod koniec minionego tygodnia przedstawiliśmy sześć wariantów połączenia miasta z węzłem Toruń Południe i układem dróg szybkiego ruchu. Dotarliśmy do koncepcji opracowanej na zlecenie drogowców przez firmę Emdrog.
[ZT]2010[/ZT]
Jak się dowiedzieliśmy miasto forsuje połączenie w kierunku węzła Toruń Południe według wariantu 3. Zakłada on budowę jednojezdniowej trasy o długości 1,51 km. To najkrótsze połączenie spośród sześciu wariantów.
To rozwiązanie przewiduje budowę trzech obiektów inżynierskich: tunelu pod linią kolejową nr 18 Kutno-Piła, wiaduktu nad bocznicą kolejową oraz nad S10 na węźle typu „trąbka”. Całość może pochłonąć 38,5 mln zł. Na terenie Torunia trasa łączyła się z ul. Łódzką za pomocą nowej krzyżówki z trzema wlotami - mniej więcej na wysokości ul. Solankowej. Ten wariant w całości przebiega przez tereny niezurbanizowane.
W jaki sposób ma być połączone miasto z węzłem Toruń Południe?
- W najprostszy, najbardziej sprawny i najbardziej efektywny sposób, ale po zaakceptowaniu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - odpowiada prezydent Torunia Michał Zaleski. - Mniej więcej w połowie odcinka Łódzkiej między Włocławską a Zdrojową - wylot w kierunku lasu, w kierunku południowym i tam prostą ulicą powiązanie do węzła Toruń Południe od strony drogi ekspresowej S10.
Adam Popielewski, dyrektor wydziału architektury i budownictwa magistratu podkreśla, że koncepcja firmy Emdrog to wstępne przymiarki i sugestie dotyczące powiązania miasta z węzłem Toruń Południe.
- Prezydent Torunia wskazał wariant, który mu najbardziej odpowiada - mówi Popielewski. - Mamy stanowisko i propozycję rozwiązania, z którym teraz zostanie zapoznana GDDKiA. To w końcu jest zadanie, które musi wykonać GDDKiA, bo jest to zjazd z drogi, którą wyłącznie ona zarządza. My możemy się tylko do tego dostosować, żeby to połączenie uwzględniało nasze interesy. Jesteśmy skazani czekanie i podjęcie dyskusji.
Koncepcja firmy Emdrog może zostać uwzględnione w kończonym obecnie przez GDDKiA studium ekonomiczno-techniczno-środowiskowym.
- GDDKiA dostała propozycję połączenia miasta z węzłem Toruń Południe - potwierdza Marcin Kowallek, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej magistratu. - Ale my nie możemy narzucić GDDKiA tego lub innego wariantu. Włączamy się w drogę ekspresową, a to jest już kompetencja GDDKiA. Na razie nie mamy informacji, w którą stronę to idzie.
Według zapowiedzi sprzed kilku miesięcy budowa S10 i połączenia miasta z węzłem Toruń Południe może rozpocząć się najwcześniej w 2017 r. Wiele jednak zależy, od tego czy znajdą się pieniądze na tę inwestycję. Znalazła się ona w programie budowy dróg krajowych do 2023 r. W tej chwili jest on jednak weryfikowany przez nową ekipę rządzącą.
MarcinTorun19:23, 14.12.2015
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłaby realizacja wariantu nr 2. Naturalnie, argumenty prezentowane przez prezydenta Michała Zaleskiego są słuszne. Jednak uważam, że druga propozycja byłaby lepiej skomunikowana z miastem i służyła większej ilości mieszkańców. Z powyższego artykułu wynika, że to prezydent wskazał ostateczną propozycje. Zastanawiam się, czy Michał Zaleski jest kompetentny do podejmowania decyzji dotyczących infrastruktury drogowej? Myślę, że Miejski Zarząd Dróg i Miejska Pracownia Urbanistyczna powinny mieć ostateczny głos w tej sprawie.
daniel20:20, 14.12.2015
Jak widać na mapce wariant 3 wydaje się najrozsądniejszy: jest najkrótszy odcinek drogi do wybudowania, droga biegnie przez las, więc nie będzie konfliktu z mieszkańcami i jest najbliżej węzła Czerniewice. Oby prace nad budową jak najszybciej ruszyły.
peryan21:56, 14.12.2015
a ja wybrałbym nr2
amberka22:16, 14.12.2015
Wariant nr 3 jest ok. Trzeba co prawda kawałek dalej pojechać, ale tak jak napisał Daniel, nie będzie trzeba nic wyburzać, co byłoby tylko dodatkowym problemem. Mam nadzieję, że inwestycja zostanie rzeczywiście rozpoczęta w 2017 roku.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddtorun.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Toruń reaguje po tragedii w Parku Glazja. Sprawdź
Skończcie już z tą polityczną poprawnością - sami nie wierzycie w to co mówicie. Hipokryci !
Nicki
23:36, 2025-06-30
Klaudia nie żyje. Śledczy wciąż nie są pewni
Na pewno prokuratura stwierdzi "związek przyczynowo-skutkowy". Napisać takie zdanie może tylko ktoś z deficytem intelektualnym nastawionym na clickbaity.
noe
21:16, 2025-06-30
UMK zdobyło 64 miliony z KPO
Lewacki rektorze więcej mieszkań dla czarnuchów chcemy gwałtów *%#)!& torunianek ubogacania chcemy i Europy
Prorektor
19:27, 2025-06-30
Chcą Marszu Milczenia. To w związku ze śmiercią...
Peowski śmieć gulaś pierwszy pod rękę bedzie dymał na marszu za rączkę z lenkiewitzem i resztą Zdrady Miasta Torunia TO ONI Zabili Klaudie czarny był ich narzędziem. Teraz to już za późno na wszystko mogliście wybrać mądrze a mieliście w d..e waszą ojczyznę. Teraz już z tymi czarnuchami ktorych tu wpuscili gwałty będą normą jak i morderstwa dokladnie ten sam schemat byl w angli wloszech szwecji niemcach i zasadniczo wszędzie. Dopóki nie zrozumiecie ze ich trzeba zarzynać na miejscu będziecie płakać Tak wybraliście i taki los będziecie teraz mieć to wasza wina chodz tych normalnych co wiedzieli ze tak sie to skończy najbardziej mnie szkoda. Was tylko żałuję. Szykujcie pi cze wasi chlopacy was nie obronią ani smarki z elany bez obrazy oni nawet trupa nie widzieli to gdzie cośkolwiek im do tej dziczy zrodzonej w piekle 3swiata
Wiśniowieckii
19:26, 2025-06-30