Zamknij
Ważne

Oto trzeci odcinek trasy średnicowej [WIZUALIZACJE]

WG 15:30, 25.06.2018
Tak według wariantu inwestorskiego ma wyglądać trzeci odcinek średnicówki, materiały Urzędu Miasta Torunia Tak według wariantu inwestorskiego ma wyglądać trzeci odcinek średnicówki, materiały Urzędu Miasta Torunia

Rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące budowy trzeciego etapu trasy średnicowej. Chodzi o odcinek pomiędzy Szosą Chełmińską a Szosą Okrężną. Projektanci przygotowali cztery warianty dla tego fragmentu arterii.

Prace nad dokumentacją projektową dla trzeciego odcinka trasy średnicowej - od Szosy Chełmińskiej do Szosy Okrężnej - rozpoczęły się jeszcze w ubiegłym roku. Zajęło się nią za 1,15 mln zł wrocławskie biuro projektowe Dro-System. Teraz nadszedł czas na to, żeby projektanci podzielili się efektami swojej pracy z mieszkańcami Torunia. Konsultacje społeczne dotyczące tej inwestycji potrwają do 14 lipca.

Zakres prac ma być szeroki. Dotyczy nie tylko budowy trasy średnicowej na odcinku liczącym ok. 1,9 km długości. W ramach całego przedsięwzięcia zaplanowano następujące zadania:

  • budowę połączenia z ul. Wybickiego wraz z przebudową całego odcinka ul. Wybickiego do projektowanego skrzyżowania z ul. Kaszubską (odcinek o długości ok. 310 m),
  • przebudowę ul. Kurpiowskiej (odcinek o długości ok. 60 m),
  • budowę skrzyżowania z ul. Kaszubską wraz z odcinkiem ul. Kaszubskiej (odcinek o długości ok. 190 m),
  • przebudowę skrzyżowania z ul. św. Józefa wraz z przebudową odcinka ul. św. Józefa (odcinek o długości ok. 240 m),
  • przebudowę ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Borowiackiej do Kaszubskiej z budową skrzyżowania z ul. Kaszubską (odcinek o długości ok. 150 m),
  • przebudowę ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Źródlanej do św. Klemensa (odcinek o długości ok. 250 m),
  • przebudowę ul. św. Klemensa wraz z budową skrzyżowania z ul. św. Klemensa (odcinek o długości ok. 460 m),
  • przebudowę odcinka ul. Morycińskiego wraz z budową skrzyżowania z ul. Morycińskiego (odcinek o długości ok. 170 m),
  • przebudowę Szosy Okrężnej (odcinek o długości ok. 200 m),
  • budowę chodników wzdłuż wymienionych powyżej odcinków dróg,
  • budowę ścieżki rowerowej wzdłuż trasy średnicowej,
  • budowę parkingów: przy ul. Wybickiego (100 miejsc), Kaszubskiej, Grunwaldzkiej, przy Toruńskich Wodociągach,
  • budowę zatok autobusowych wraz z peronami,
  • budowę oświetlenia ulicznego,
  • budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej wraz z odwodnieniem drogi,
  • przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją (kolizje elektryczne, kolizje telekomunikacyjne, kolizje wod-kan-gaz.),
  • rozbiórkę istniejących ogrodzeń, budynków zlokalizowanych w kolizji z projektowanym układem drogowym.

Jakie mają być efekty tej inwestycji? Wśród nich urzędnicy wskazują na: zintegrowanie sieci połączeń komunikacyjnych miasta, usprawnienie dojazdu do przyległych nieruchomości, obiektów użyteczności publicznej, zwiększenie dostępności sąsiadujących osiedli do szkieletu drogowego Torunia, poprawę komunikacji pomiędzy różnymi częściami miasta, usprawnienie komunikacji zbiorowej, poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego poprzez wydzielenie odrębnych szlaków komunikacyjnych ruchu pieszego i rowerowego, budowę azyli dla pieszych (wyspy), budowę zatok przystankowych.

Projektanci przygotowali cztery warianty budowy trasy na odcinku od Szosy Chełmińskiej do Szosy Okrężnej: wariant inwestorski, wariant alternatywny nr 1wariant alternatywny nr 2wariant alternatywny nr 3 (w linkach znajdują się opisy każdego z wariantów). Wariant inwestorski zakłada budowę układu dwujezdniowego między Szosą Chełmińską a ul. św. Józefa (z obustronnymi chodnikami i drogami rowerowymi) i układu jednojezdniowego od ul. św. Józefa do Szosy Okrężnej (z jednostronnym chodnikiem i jednostronną drogą rowerową po stronie północnej). Kolejne warianty przewidują układ dwujezdniowy między Szosą Chełmińską a ul. św. Klemensa i dalej jednojezdniowy do Szosy Okrężnej.

Jak będą wyglądać konsultacje społeczne? 4 lipca (środa) o godz. 17 w Akademickim Centrum Sportowym przy ul. św. Józefa 17 zaplanowano spotkanie konsultacyjne, na którym projektanci omówią proponowane warianty. Podczas niego projektanci odpowiedzą też na pytania mieszkańcó i wyjaśnią wątpliwości związane z inwestycją. Swoje uwagi i opinie można też składać do 14 lipca za pomocą poczty elektronicznej - [email protected] lub listownie: Urząd Miasta Torunia, Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji, ul. Wały gen. Sikorskiego 87-100 Toruń.

Prace nad dokumentacją - według wcześniejszych zapowiedzi - mają potrwać do końca 2018 r. Realizacja będzie możliwa po uzyskaniu zewnętrznego dofinansowania na inwestycję, a także niezbędnych pozwoleń i decyzji - decyzji środowiskowej i zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

(WG)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%