Zamknij

Ruch ?Solidarność? - oszustwo stulecia

10:30, 28.08.2017 .
Skomentuj  I co nam elity Solidarności po zdobyciu władzy zafundowały w Toruniu? Likwidację zakładów. W Elanie niegdyś pracowało aż 7 tys. osób, źródło: zdjęcia Elany pochodzą z archiwalnych numerów "Nowości" I co nam elity Solidarności po zdobyciu władzy zafundowały w Toruniu? Likwidację zakładów. W Elanie niegdyś pracowało aż 7 tys. osób, źródło: zdjęcia Elany pochodzą z archiwalnych numerów "Nowości"

Nadchodzi kolejna rocznica narodzin nieszczęsnego dla Polski, tzw. ruchu „Solidarności” w roku 1980. Zgodnie z obowiązującą dziś jedynie słuszną propagandą, z eteru poleje się fałszywa historia jej zasług, znów „kombatanci" „Solidarności” dostaną ordery, czy 400 zł miesięcznie za doznane od „komuny” krzywdy.

A przecież „Solidarność” i obalenie państwa socjalistycznego, jakim był PRL, przez robotników wielkich zakładów pracy to największy „przekręt” w historii Polski. Wąska grupa elit, ze wsparciem wywiadów krajów zachodnich i płynących za ich pośrednictwem niemałych środków finansowych, skierowanych w ręce tzw. opozycji, zmanipulowała masy robotnicze przeciwko państwu, które rządziło w ich imieniu i interesie.

Obiecywano wszak w 1980 robotnikom jeszcze większe przywileje gospodarcze oraz polityczne, przy mniejszym nakładzie pracy. Środki na to, uzyskać miano z rzekomo zagarnianych Polsce przez Związek Radziecki dóbr produkcyjnych. Pośród 21 postulatów Międzyzakładowego Komitetu Strajkowego sformułowanych w sierpniu 1980 żaden nie domagał się zmiany ustroju gospodarczego. Domagano się związków zawodowych, jakże dziś tępionych w prywatnych zakładach. Żądano prawa do strajku. Kto się dziś odważy strajkować i zaryzykuje utratę pracy?

Żądano wolności słowa, bo TVP był tubą propagandy rządowej. A dziś nie jest?

Walczono o podwyżkę płac. Postulowano wprowadzenia zasad doboru kadry kierowniczej według kwalifikacji, a nie przynależności partyjnej. A dziś jak jest? Było państwo PO-PSL, a jest państwo PiS. Ślepi tylko tego nie widzą.

Postulat 13. to żądanie wprowadzenia kartek na mięso. Tak, to nie „komuna” tego chciała. Kartki na towary to wymysł „Solidarności”.

W punkcie 14. „Solidarność” postulowała obniżenie wieku emerytalnego kobiet do 55 lat, mężczyzn do 60. A teraz elity „Solidarności” będące w PO co zrobiły? Obniżyły wiek?

O co walczono jeszcze? O skrócenie czasu oczekiwania na mieszkania. Tak, droga młodzieży, bo za „komuny” mieszkania się dostawało, nie kupowało, jak Wy dziś i spłacacie przez 30 lat raty we frankach szwajcarskich, co zżera Wam jedną trzecią pensji. „Solidarność” chciała, aby to było szybciej. W Toruniu rocznie oddawano do eksploatacji w epoce Gierka ok. 1700 mieszkań rocznie i przydzielano toruńskim rodzinom.

Wreszcie postulowano trzyletni płatny urlop macierzyński i wprowadzenie wszystkich sobót wolnych od pracy. W niedzielę za „komuny” nikt nie pracował, poza fabrykami w systemie ciągłym (np. huty, kopalnie) i służbami (PKP, Milicja itd.). I co nam elity „Solidarności” po zdobyciu władzy zafundowały w Toruniu? Likwidację zakładów: „Elana” 7000 pracowników, „Merinotex” 5600 pracowników, „Kombinat Budowlany” 2400 pracowników, „Unitra Toral”  2200 pracowników, „Spomasz” 1700 pracowników, „Drosed” 2300 pracowników, po „Nadwiślance”, „Toruńskich Zakładach Mięsnych” eksportujących szynki do USA nie ma śladu.

Kłamstwa o starych technologiach można miedzy bajki włożyć. Dyrektor „Unitra Toral” najnowocześniejszych toruńskich zakładów, techniki elektronicznej, posiadający najwyższej klasy kadrę inżynieryjną, Jerzy Żółkiewicz opowiadał mi osobiście jak ministerstwo przekształceń własnościowych kierowane przez Janusza Lewandowskiego, dziś prominentnego działacza PO, odmawiało uratowania zakładu, który chciał się przekształcić w spółkę pracowniczą. Załoga chciała go wykupić. Ale nie, elity solidarności działając na zlecenie mocodawców,  miały go zlikwidować. I zlikwidowały.

Tak oto robotnicy wielkich zakładów pracy, zmanipulowani i oszukani przez „Solidarność”, zniszczyli swoje miejsca pracy i pozbawili się wpływu na władzę państwa. Gdyby w 1980 załogom stoczni, kopalni, czy naszych toruńskich zakładów pokazać zdjęcia tego, jak ich zakłady wyglądają dziś i jak przyjdzie im żyć, a właściwie wegetować po 1989, to ZOMO zamiast atakować strajkujących, broniłoby przed linczem tzw. „solidaruchów” mącących im w głowach. A że ustrój gospodarczy PRL można było reformować, bo centralnie planowana gospodarka socjalistyczna jest konkurencyjna pokazuje przykład największej dziś gospodarki świata - komunistycznych Chin. Jakich produktów macie w domu więcej, made in USA, czy made in China?

Jeszcze 50 lat temu, w wielu krajach, po wyjściu na jaw skali oszustwa, zniszczenia gospodarki narodowej, upodlenia dziesiątek milionów obywateli, jakiego de facto dopuściły się elity wywodzące się z ruchu „Solidarność” po 1989, spotkała by je „ludowa sprawiedliwość”. Czekałby je proces i pluton egzekucyjny. A tymczasem, w kraju nad Wisłą, pośród tysięcy zniszczonych fabryk i zakładów, w kraju zamienionym w gospodarczą kolonię prosperującemu tylko dzięki przynależności do Unii Europejskiej i gospodarczym podpięciu do gospodarki Niemiec, fetujemy oszustów.

Robimy bohaterów z ludzi, którzy cynicznie, między innymi za pieniądze obcych służb specjalnych, oszukali ludzi pracy najemnej prowadząc ich do walki z socjalistycznym państwem i do zniszczenia jego gospodarki. Robotnicy w 1980 nie walczyli o gospodarkę wolnorynkową, o „kapitalizm z wilczym pyskiem” w wydaniu Pana Balcerowicza. Na bramie Stoczni Gdańskiej im. Lenina wisiał wielki transparent „Socjalizm TAK, wypaczenia NIE”. I żadna manipulacja „łobuzów od historii” z IPN, piszących historię na nowo, tego nie zmieni.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(36)

AlAl

19 45

Jak na komucha przystało... 11:41, 28.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GośćGość

2 0

Cos masz z czerepem ..... 19:06, 30.08.2019


reo

styl zachowanystyl zachowany

21 46

No cóż! stalinowscy felietoniści dają wykładnię dziejów!
Prawda czasu, prawda ddt. tacy jak ten tow. Podgórski, *%#)!& intelektulne czyli komucho/naziole wyjdą zapewne w obronie domokracji i przeciw nacjonalizmowi. 12:12, 28.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LeRy46ZielLeRy46Ziel

0 0

Trudno przyznać rację człowiekowi,który napisał prawdę... sprzedajne świnie z solidarnej sitwy nie mają argumentów , to wyzywają od stalinowców ...stalinizm zawsze źle się kojarzy...ale za kilka lat może, jak się zechce spostponować kogoś, powiemy ,, ty *%#)!& *%#)!& ,sprzedajna świnio postsolidarnościowa" 20:59, 02.09.2019


21Valdi21Valdi

23 45

Widzę, że autor naczytał się agitek rodem z PRL-u i wziął je jako aksjomaty. A rzeczywistość była szara i siermiężna: średnia miesięczna pensja za epoki Gierka wynosiła równowartość 20 USD płatnych w "Biletach Narodowego Banku Polskiego", za które niewiele można było kupić w ogólnie dostępnych sklepach. Towar się "zdobywało" stojąc w długich kolejkach. Zdjęcia z tamtej epoki, (których pełno w internecie) - to nie wymysł "Zachodniej propagandy", a szara rzeczywistość. Produkty KDL-u odbiegały też technicznie i technologicznie od zachodnich odpowiedników: (proszę porównać np. Mercedesa do Wartburga, czy Volkswagena do Trabanta). Proponuję, by autor przed pisaniem podobnych agitek zapoznał się z historią. Wiedza nie boli .
13:29, 28.08.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

car173car173

16 3

jednostronnie oceniasz artykuł i tego typu porównania sa tanim chwytem własnie z zachodniej propagandy.....jeżeli chcesz porównać to zacznij od skali zniszczeń powojennych, od ilości zakładów zbudowanych od zera, od ilości nowych miejsc pracy...ty zaczynasz od stopnia świadomości wyedukowanego społeczeństwa i grasz na czysto ludzkich ambicjach "chce więcej..." wiec ostatnie zdanie własnej opinii kieruj do siebie...wiedza nie boli... pozdro 16:53, 28.08.2017


Ewa GutEwa Gut

6 0

Stare porzekadło mówi: Per aspera ad astra. Droga do ekonomicznej niezaleznosci narodu wiedzie przez pracę i oszczedność, nie przez konsumpcję. 23:49, 01.09.2017


porąbanieporąbanie

15 42

Dete bullshity wali ten komuch. I jakie autorytety przywołuje. Na początek fakty'L. Balcerowicz, w l. stanu wojennego instruktor ekonomiczny i lektor partyjny, do końca w mateczce partii. Potem najwierniejszy sługa światowej finansjery. Tow. Żolo, ostatni szef zetemesów w Toruniu o zbolszewizowanym umyśle, zajął się biznesem i z vat kręcił, ścigany przez US. Towarzysz chłystek zapomniał o wielkim wkładzie jego wielkich proletariackich poprzedników.Tow. marek Borowski ( de domo Berman, od Jakuba Bermana jednego z morderców polskich patriotów po 1944r.) "sprywatyzował " Bank Śląski. Kolejny tow. Kaczmarek Wiesław min. prywatyzacji w ekipie sld/psl ...rzetelnie! dokończył dzieła po niszczycielu Lewandowskim.
Tyle fakty. Postkomuchy z sld niczym się nie różnili od Balcerowicza, Lewandowskiego. Ordynarnie rozwalali polską gospodarkę do końca na życzenie , wedle instrukcji takich bankierów jak Soros. 14:30, 28.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

access13access13

4 0

Podane nazwiska to akurat nazwiska tych ludzi,którzy nigdy nie powinni byli być w PZPR.Dramat polskiego socjalizmu polega na tym,że tego typu dupowłazy dla własnych korzyści materialnych wejdą wszędzie.Epoka się zmieniła a oni są nadal "ważni",nieprawdaż kolego? A SLD to już nie komuniści tylko socjaldemokraci a to duuuża różnica / jak nie wierzysz to poczytaj o tym! /.
21:50, 28.08.2017


Włatca MóchWłatca Móch

16 30

Ooo, autorek pisze z nadęciem jakby wiedział o czym tyle, że wtedy to nawet w planach nie był. 19:16, 28.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MAGDALENKAMAGDALENKA

8 20

TO NIE SOLIDARNOŚĆ WYMYŚLIŁA TZW."PRZEMIANY USTROJOWE", ALE MOSKWA!!!
Polecam obejrzeć=> https://www.youtube.com/watch?v=AtFfsBLhTQ0 19:35, 28.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kikkik

42 12

Solidarność zlikwidowała wszystkie Polskie zakłady pracy a dziś w Toruniu siedzi Rydzyk i ma sie całkiem dobrze, bo katole wrzucają im datki na tace na mszy.. Za chrzest, za komunie, bierzmowanie, ślub..itd... Tylko im płać - nie ważne ile, byle dużo :)) 20:04, 28.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PamiętamPamiętam

18 37

Szlag mnie trafia jak czytam takie wypociny.Panie autorze malutki z malutkiej litery,pojęcia Pan nie masz o czym piszesz.Dla przybliżenia problemu podam taki przykład.Dzisiaj piszesz człowieku na komputerze i w łapie masz smartfona tablet i co tam jeszcze.Gdyby nie ten przewrót nie byłoby w Polsce operatorów, a na twój komputer czy smartfon pracowałbyś kilka lat i kupiłbyś do tego za kilkumiesięczną pensję dżinsy w Pewexie(jak ci coś to mówi),a twoja żona reklamówkę z tegoż Pewexu używałaby od święta. Byliśmy za Europą 50 lat w tyle i pozostawała tylko rozpacz, bo paszporty były dla nielicznych a z 5 dolarami(miesięczna pensja) niewiele za granicą dało się zrobić.To tym ludziom z Solidarności zawdzięczasz to co masz i wbij sobie to do głowy. 20:27, 28.08.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MaggiaMaggia

9 1

No to wiedzę masz kiepską i to BARDZO KIEPSKĄ.
Na początek
Udział Polskiego PB w PKB światowym wedle danych Banku Światowego
1919 - 0,8%
1938 - 0,9%
1946 - 0,9%
1980 - 2,4%
2015 - 0,6% i spada
Coś jaśnieje i jakieś wnioski?
Bank światowy lokował Polską gospodarkę na 15 miejscu w świecie, Kanada na 10 a USA nawet na 9 pozycji choć diabli wiedzą na podstawie jakich danych USA tak zaszalało.
W 1991 naszą gospodarkę lokowano na 25 pozycji a obecnie na 24 - wedle Ciebie to postęp?
SIŁA NABYWCZA PENSJI
Wedle danych Banku światowego liczone wedle metody EKD DOPIERO w roku 2015 osiągnęliśmy poziom z roku 1980 - DZIWNE? Wcale nie - Siła nabywcza obejmuje wydatki również na zdrowie czy edukacje a ta była w latach PRL praktycznie darmowa bo finansowana z budżetu, nawet wydatki mieszkaniowe dziś stanowiące nawet 30-40 % wydatków w czasach PRL były kilkakrotnie niższe i nie przekraczały 10%.
Zarobki to nie tylko smartfony i komputery jak Tobie się wydaje.
TERAZ TROCHĘ MNIEJ ZNANYCH FAKTÓW:
Straty Polskiej Gospodarki w wyniku wojny wynosiły około 9,5 ROCZNYCH budżetów przedwojennej Polski.
ŁOPATOLOGICZNIE - potrzeba by 10 lat czyli aż do roku 1955 by odbudować gospodarkę do stanu przedwojennego NIE WYDAJĄC choćby złotówki na zdrowie, edukację czy inne potrzeby.
DALEJ:
W 1938 roku TYLKO 4% ludności miało ubezpieczenie społeczne a TYLKO 6% zdrowotne.
PRL po wojnie objął takim ubezpieczeniem wszystkich obywateli, dla porównania dzisiejsze wydatki budżetu na te cele to aż 36% całości wydatków.
DALEJ:
w 1946 pierwszy raport o stanie dróg wykazał tylko 60 tys km dróg o nawierzchni twardej, ALE AŻ POŁOWA była na ziemiach odzyskanych. W 1989 mieliśmy 268 tys km, dziś 282 tys km ale aż 2/3 ze 150 tys km dróg nadaje się do remontu. Efekt opłat drogowych na drogach głównych i ucieczki ciężkiego transportu na lokalne drogi. Rumunia była inteligentniejsza i opłaty wprowadziła na wszystkie drogi co zabezpieczyło drogi lokalne podobnie jak Niemcy czy Austria.
SAMOCHODY - oszczędzę Cię ale wystarczy jeśli pojmiesz że takie woj Białostockie mające wtedy ponad 30 tys km2 i ponad 1,5 mln ludności miało 126 samochodów osobowych :), a w całej Polsce było ich tylko 24 tys. Dawało to ledwo 0,6 samochodu na 1000 mieszkańców, Niemcy miały ich prawie 20.
WYDAJNOŚĆ ROLNICTWA?
Proszę bardzo - w 1938 wynosiła 51% wydajności sąsiednich Niemiec, w 1989 - dystans zmniejszyliśmy do 62% w roku 2015 wynik jest gorszy niż przed wojną TYLKO 49%.
To może tak podstawowa rzecz jak ELEKTRYCZNOŚĆ?
w 1946 gdy robiono plany Powszechnej Elektryfikacji wykazano że TYLKO 15% Polskich wsi jest zelektryfikowanych ale aż 83% z nich znajduje się na ziemiach odzyskanych.
KANALIZACJI< WODOCIĄGÓW - Ci oszczędzę bo nawet dziś kilkanaście procent domów nie ma wody czy ubikacji.

Bismarck powiedział kiedyś - Dobrobytu Państwa nie buduje się za życia jednego pokolenia ale jest to wysiłek wielu pokoleń. - Warto o tym pamiętać i ROZRÓŻNIAĆ naturalny postęp od ROZWOJU, bo to co obserwujemy to postęp rozwój zaś mamy wtedy gdy wyprzedzamy średnią. 15:59, 29.08.2017


Kolorowe paciorkiKolorowe paciorki

8 0

To za to się przehandlowaliśmy? Za parę dżinsów i smartfona? Bo przeciez to nie nasze, my tego nie produkujemy. Nie produkujemy tez zwykłych pralek, telewizorów, radioodbiorników - a WTEDY produkowaliśmy. Na smartfony tez by przyszedł czas... Czy było warto - dla tej pary dzinsów, smartfona i reklamówki z kolorowej folii - zrównac wszystko z ziemią? 23:40, 01.09.2017


MileniansMilenians

0 0

W dupę mógłbym se wsadzić tego smartfona gdyby nie prąd z PRL-oskiej elektrowni którym go ładuję. W bloku zresztą też mieszkam komunistycznym z 1963 roku. Szkoła którą ukończyłem to tysiąclatka.
Gdybyśmy nie zaczęli najpierw szaleć z kredytami i importem a potem jak przyszła gorsza koniunktura w handlu panikować ze strajkami, to współczesna PRL w 2019 roku byłaby bogatsza od Niemiec. Nawet w 1989 nie trzeba było odrzucać całego systemu. Chiny poszły na ustępstwa ale zachowały własny sektor bankowy i strategiczne działy gospodarki. My też mogliśmy. 18:06, 01.09.2019


Joanna33Joanna33

29 7

Ja nie pamietam tych czasow gdyz urodzilam sie 1984 i chcialabym jakos odnies sie do tematu tak dla siebie zeby wiedziec czy to bylo dobre czy zle co sie stalo, dlatego przecytalam artykol i wszystkie (w wiekszosci niepochlebne) komentarze... I nadal nie wiem jak sie do tego odniesc, gdzie lezy prawda...ale powiem wam ze kiedys spytalam sie mojego taty ktory dobrze te czsy pamieta i powiem ze jak kazalam mu odpowiedziec krotko na pytanie ktore czasy byly lepsze, w ktorych czasach ludzie byli bardziej szczesliwi, czy kiedys jak wszystko bylo panstwowe czy teraz jak jest prywtne, to powiedzial ze kiedys. Historie pisza wygrani a Efekt czynow jest Faktem, w dzisiejszych czasach gdy klamcy podnosza najwiekszy lament trzeba na karzda sytuacje patrzec przez pryzmat kto i jak na czym zyskal aby obnazyc szachrajstwa. 21:12, 28.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mniej mlodymniej mlody

4 0

oczywiscie ze "Kiedys" w te kiedys bylem mlodszy o +35 lat
22:56, 28.08.2017


mundekmundek

36 10

Wierzyć się nie chce że ktoś napisał prawdę. Byliśmy krajem samo wystarczalnym nie potrzeba nam było ani UE ani Rosyji. Pisanie o zdobyczach technologicznych w kontekście polityki to największy przekręt nie mający nic wspólnego z przemianami bo smart fony i tak by weszły do użytku. 22:13, 28.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PtakPtak

2 4

Panie Mundku, proszę poczytać trochę jak żyją dzisiaj zwykli ludzie w Korei Północnej 09:19, 29.08.2017


bebe

16 25

wielka szkoda, że pan więcej widzący nie miał okazji pożyć w komunie. może wtedy widziałby jakie bzdety wypisuje... 22:53, 28.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

byly z elanybyly z elany

15 13

Panie Krzysztofie,dana mi byla szansa byc w Prezydium Komisji Zakladowej "S" w Elanie i jak dobrze "stala" Elana to swiadczy tenze autentyczny fakt: owczesny dyrektor ekonomiczny przyszedl do naszego biura i sie spytal "jaki chcecie zebym zrobil bilans polroczny ? Prawdziwy,czy jestesmy na Plusie czy tez jestesmy na Zero ?? Napisal Pan ze rocznie oddawano 1700 mieszkan,zgoda ale kto je dostawal???wowczas w Toruniu jezeli nie pracowalo sie w sektorze priorytetowym to czas oczekiwania na to -nie darmowe ale Spoldzielcze- sreednio wynosil +-15 lat.Osobiscie mialem "szczescie" i jako pracownik nowego wydzialu(DMT 1)czekalem tylko 8 lat(dostalem 2 lata przed "S") Pisze Pan ze to "S" zrujnowala te zaklady !!!w pewnym sensie ma pan racje bo dzieki "s" otworzyly sie drzwi na zakupy
na Zachodie,gdyby Pan wszedl w detale techniczne to by sie okazalo ze wielokrotnie nasze produkty byly w tej samej cenie i gorszej jakosci niz zachodnie!!!Podam przyklad:do wyprodukowania DMT-(poliestru z ktorego po przerobce robiono wlokno) potrzebne bylo o 30do 40% wiecej sprowadzanych za $ surowcow wyjsciowych niz na zachodzie a nawet +-20% wiecej niz w Czechoslowacji(wtedy) czy Bulgarii !!Nic wiec dziwnego ze ewentualni kupcy woleli kupowac Elane taniej i gdzie indziej !!!! Podobnie stalo sie z naszymi hutami stoczniami przemyslem motoryzacyjnym..... Stocznie? oficjalne dane chwalily sie ze 95% produkcji bylo dla ZSRR ,ktore placily(jezli placily) nam w Rublach-transferowych a ok 15 % do konstrukcji statkow musielismy kupowac na Zachodzie! po zaczecia wymagania zaplaty od "wielkiego brata" zamowienia sie skonczyly i z"preznych stoczni"zostalyt zaklady bez zamowien!!!! FSO,Polski Fiat???? parkingi zakladow staly wypelnione samochodami i mimo promocji nikt nie chcial kupowac kazdy z nas wolal przechodzona okazje ale zachodnia, ilez mozna bylo i z czego doplacac do produkcji????!!!!To tez wina"s" czy tez nas samych ???? itd itd itd..... Nie chcialbym wytykac Panu "mlodego wieku" ale uwazam ze tamte czasy trzeba bylo przezyc na zywo a nie na bazie roznorodnych przekazow .....
22:53, 28.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŻyczliwyTrollik ŻyczliwyTrollik

2 1

Odniosę się tylko do "bo zachodnie było lepsze" - ŻADNA zagraniczna firma z neoliberalnej gospodarki NIE PRZETRWAŁABY reform jakie zafundował Balcerowicz i nie ma to żadnego związku z konkurencyjnością... 12:03, 18.01.2019


PamiętamPamiętam

7 16

Byłoby z telefonami i smartfonami jak w Korei Północnej - poczytajcie to tylko fragment jakiegoś artykułu "Nie jest to jednak sieć komórkowa w znanym nam znaczeniu. Abonenci nie mogą wykonywać rozmów międzynarodowych i korzystać z dostępu do sieci. Telefon komórkowy to wciąż nieprawdopodobny luksus na północ od 38 równoleżnika. Narodowy operator jest oficjalnie jedynym dystrybutorem słuchawek ? telefony są sprzedawane za równowartość 400 dolarów. Tymczasem średnia miesięczna pensja w Korei Północnej, to równowartość 15 dolarów. Statystycznie rzecz ujmując, na prosty telefon trzeba pracować ponad dwa lata".I naprawdę bylibyście wszyscy tacy szczęśliwi?To nie dotyczyłoby tylko telefonów ale WSZYSTKIEGO CZEGO NIE MOGLIBYŚMY WYPRODUKOWAĆ a nie mogliśmy i nie potrafiliśmy wyprodukować tego wszystkiego co dzisiaj dla cywilizowanego świata jest motorem rozwoju. 23:03, 28.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

statystyczny1960statystyczny1960

1 0

Polska to nie Korea Pn. Byliśmy eksporterem paru rzeczy w tym broni a to już coś.Produkowano materię rozszczepialną. Waszeć tak gardłujesz bo;jesteś z dawnej szlachty i magnaterii,
-uwłaszczyłeś się na jakichś dobrach posocjalistycznych
-z powodu egzotycznej mentalności. Te dwa pierwsze powody potrafię zrozumieć ale trzeciego nie. Z chwiejnym poważaniem Tęskniący do dawnej biedy. 19:48, 03.09.2019


dltdlt

8 21

dziendobrytorun.pl schodzi do dna z takimi felietonami. Jak można zamieszczać felieton takiego kretyna jakim jest Podgórski ? 12:28, 29.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzortCzort

2 1

Transformejszyn. Autor Edward Redliński. Polecam kumatym 14:30, 29.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Eugeniusz PopekEugeniusz Popek

2 4

Szanowny panie, ma pan rację, ale się z panem nie zgadzam :) Czy nauki Jezusa Chrystusa są dobre? Tak, bardzo dobre, ale od 2000 lat budujemy chrześcijaństwo i nadal go nie ma. Czy zatem mamy z tego zrezygnować? Nie, nie możemy się poddawać. 13:57, 31.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

59 latek59 latek

0 1

żenujące, a mamy już 21 wiek. 00:52, 01.09.2017


......

4 10

A ks. Popiełuszkę to pewnie zabiły ufoludki bo przecież za socjalizmu cudownie tak było... 18:36, 01.09.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GGHGHGHGGHGHGH

1 0

sluchaj arbuz Popieluszke wykonczyli duszeniem wozeniem w bagazniku biciem OSZLOMY Z UB bo w kazdej formacji sie tacy znajduja i dostali tak wysokie wyroki ze rzadko sie zdarza po 25 lat wiezienia ! Ani Jaruzel ani Kiszcz. nie mieli z tym nic wspolnego . 10:36, 01.09.2019


IśkaIśka

12 0

Nie znam autora, komuch czy nie ale napisał prawdę w 100 % Za rozwalenie polskiej gospodarki odpowiadają działacze solidarności gdyż byli agenturą i to nie Rosji a Usraela....Syjoniści amerykańscy przeprowadzili transformacje ustrojową w Polsce dla wprowadzenia tu swoich wplywow i dokonali spustoszenia w gospodarce a w konsekwencji biede spoleczenstwa.
Balcerowicz, Lewandowski i wielu innych powinni być sądzeni za działanie na szkodę Polski i Polaków!!!!! Polska jest w stanie agonalnym!!!! 01:14, 31.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hghghghghghg

0 0

Chyba widzisz po zdjeciu ze dziennikarz urodzil sie chyba w roku 80 tym a wiec nie mogl byc ??? SOCJALISTA , bo komunizmu w PL NIGDY NIE BYLO ! 10:34, 01.09.2019


sawitsawit

7 0

Nareszcie "ktoś" odważył się napisać prawdę o tych napewno trudnych czasach. To co od 1989 roku piszą na ten temat usłuzni 'prawiczce" pseudohistorycy i dorobkiewicze z Solidarności /myślę o ich "elitach", a nie o szarym członku "S"/ nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Proszę spytać o PRAWDĘ tych, którzy w tych czasach żyli, a ponadto proszę zobaczyć jakie były chociażby wyniki poparcia społeczeństwa dla "stanu wojennego" /nawet w 1990 roku - a więc nawet 8 lat od stanu wojennego, poparcie wynosiło 57 %/.Proszę również spytać tych szczególnie głośno krzyczących, czy Solidarność rozliczyła się z wpływów finansowych jakie dokonywane były przez państwa zachodnie - Pan Wałesa oficjalnie twierdził , że "pieniadze przywożono walizkami"- bez zadnych rozliczeń!!! 09:24, 01.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ghghghghghgh

6 0

swietny artykul !!!!!! tak wlasnie bylo ! 10:31, 01.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mazimazi

1 0

niestety taka jest prawda, trójka z syjamu ( Regan, Gorbaczow, JP II ) dokonała żywota Polski i mamy dzisiaj 98% biedaków i 2% bogaczy... 22:11, 31.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%