Zamknij

Toruń: nie chcą hali przy swoich domach! Trwa batalia o ulicę Kukułki. Czy jest szansa na porozumienie?

14:00, 08.07.2019 FD
Skomentuj fot. ddtorun.pl fot. ddtorun.pl

Toruń: nie chcą hali przy swoich domach! Trwa batalia o ul. Kukułki

Mieszkańcy ulicy Kukułki boją się, że za kilka miesięcy za ich oknami widać będzie tylko wielką halę magazynową. Nie wiedzą co będzie się w niej znajdować. Choć urzędnicy i inwestorzy uspokajają, to na toruńskich Stawkach od dłuższego czasu nie jest spokojnie.

Spokojna okolica. Enklawa spokoju. Śpiewają ptaki, wszędzie jest zielono. Niedaleko orlik wybudowany przez miasto. Osiedlowa droga pozwala na przejazd samochodów osobowych, ale ruch nie jest uciążliwy. Budują się kolejne domy, inni mieszkają tam od lat. Raj na Ziemi. Teraz mieszkańcy obawiają się, że raj się skończy.

O co chodzi? W uchwalonym w 2001 roku planie zagospodarowania przestrzennego działka przy ulicy Kukułki została przeznaczona na działania usługowe (usługi nieuciążliwe). W planie tym jedna z działek pojawia się dwa razy, co może wskazywać na błąd. Na początku był plan, aby postawić tam szereg zabudowy jednorodzinnej. To okazało się niemożliwe (mieszkańcy twierdzą, że przez błąd w 2001 roku) i zdecydowano, że działka będzie przeznaczona pod halę magazynową. Tu właśnie zaczyna się okres nerwów i strachu mieszkańców tej spokojnej dziś okolicy, którzy boją się, że ich życie zamieni się w koszmar. 

- Boimy się, że naszymi ulicami (Kukułki i Stawki Południowe - przyp.red.) będą jeździć tiry - mówią mieszkańcy. - Obok jest przedszkole i orlik, biegają dzieci. Całe osiedle boi się, że niedługo ciężko będzie tu funkcjonować. Ponad 100 osób jest zaangażowanych w sprawę. 

Właściciele pobliskich działek szykują się już do protestu. Powstał już profil Stop Hali Magazynowej. Mieszkańcy mają też pretensje, że za sąsiada nowej hali została uznana tylko pani Aleksandra, właścicielka jednej działki. Zmniejsza to ich siłę w rozmowach i wymianie pism. Sama kobieta jest przerażona, bo do naszego miasta przyjechała ze Śląska. Chciała uwolnić się od zgiełku i trujących fabryk. 

- Kupiłam tę działkę, bo to cudowna okolica - mówi mieszkanka ulicy Kukułki. - Wydałam na nią oszczędności życia. Teraz boję się, że za oknem powstanie ogromna hala, a dźwięk maszyn nie da mi spokojnie funkcjonować. 

Problemem dla mieszkańców jest fakt, że zakupili działki, które sąsiadowały z działką usługową, zgodną z wcześniejszym planem zagospodarowania. Na osiedlu są jednak ludzie, którzy mieszkają tam przed tym, jak kontrowersyjny plan został uchwalony.

Na razie w sprawie jest wiele niewiadomych. W rozwiązanie patowej sytuacji zaangażowanych jest kilka stron: mieszkańcy i ich prawnik, tamtejsze organizacje pozarządowe, miasto Toruń, wojewoda i radni. Nie wiadomo jeszcze jaka jest postawa inwestorek. Nieoficjalnie wiemy, że budowa jest na razie zawieszona na czas nieokreślony (być może do czasu wyjaśnienia). Dowiedzieliśmy się również, że miasto nie będzie chciało dopuścić, aby pobliskimi drogami jeździły tiry. Ma być to pewne zabezpieczenie mieszkańców. 

To pierwszy z serii tekstów o sytuacji mieszkańców Stawek. O komentarz poprosiliśmy przedstawicieli Urzędu Miasta Torunia. Do sprawy będziemy wracać!

 

 

(FD)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(43)

QwertyQwerty

72 12

Na Stawkach dzieje się ostatnio. Ludzie mają już dosyć.... ... Mamy ulicę Andersa i hałas od samochodów ciężarowych (Tiry itd.) i ten limit prędkości co została zwiększona na Andersa od Łódzkiej do Kniaziewicza do 70 km/godz. co spowodowało jeszcze większy hałas i ciężko teraz żyć , zarówno tym co mieszkają w blokach jak i w domach jednorodzinnych na odcinku od Zajazdu Stawki do ulicy Kniaziewicza więc mieszkańcy próbują wyprosić ekrany akustyczne i zmianę limitu prędkości do 50 km/godz. .. Mamy tą halę co miasto zgodziło się aby powstała, co jest katastrofą dla następnych wielu mieszkańców... mamy bloki które są budowane w bliskiej odległości domów jednorodzinnych co jest zaskoczeniem dla mieszkańców ... mamy plany zagospodarowania przestrzennego które chcą z dzielnicy mieszkalnej zrobić przemysłową ..., Może miasto przenalizuje sytuację na Stawkach i pomoże mieszkańcom ?, a jeszcze reasumując, gdyby całe Stawki się zjednoczyły to jest większa szansa, że i prędkość na Andersa wróci do 50 km/godz., że ekrany akustyczne powstaną na Andersa, że ruch Tirów zostanie ograniczony no i że ta hala nie zostanie pobudowana ... proponuje aby połączyć siły i nawet sąsiedzi, którzy nie odczuwają wyżej wymienionych problemów bo mieszkają dalej na Stawkach, powinni solidarnie pomóc , przecież to nasze wspólne osiedle ... 17:04, 08.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KickKick

15 33

Ulica andersa powstała właśnie po to, aby odciążyć centrum podgórza z ruchu tirów. Prędkość na tej trasie została podwyższona ponieważ na każdym skrzyżowaniu zamontowali sygnalizację świetlną. Ekrany akustyczne to dobry I jedyny pomysł który jest możliwy do realizacji 18:30, 08.07.2019


Do KickDo Kick

4 0

Kilka osób co jakiś czas pisze i pisze o tej Andersa, że powstała po to aby odciążyć inne ulice itd.... po co to pisać ???, to nie jest ważne. Ważne jest to co jest dzisiaj i będzie w przyszłości. A najważniejszy jest człowiek czyli mieszkańcy. Przecież przy tej ulicy żyją ludzie co wcześniej mieli wybudowane domy oraz ludzie co podbudowali domy w ostatnich 7 latach oraz mieszkańcy w blokach powstałych w ostatnich 7 latach - na działkach, które miasto sprzedało pod budowę domów w spokojnej okolicy, co więcej budują się kolejne domy nadal. Czyli co - miasto popełniło błąd sprzedając działki pod zabudowę mieszkalną za blisko tej ulicy ? czy też miasto zrobiło to specjalnie skazując ludzi na mieszkanie w szkodliwym hałasie ... ? Moim zdaniem nie wolno pomagać jednej grupie kosztem zdrowia drugiej grupy mieszkańców, tylko szukać rozwiązań aby ludzie mogli żyć nie tracąc zdrowia z powodu rozwiązań miasta. To chyba uczciwe i ludzkie ?. Dlatego uważam że należy obecnie postawić ekrany akustyczne - bo tylko one wygłuszą hałas od Tirów , szczególnie tych ruszających na sygnalizacjach świetlnych. oraz zmniejszyć prędkość do 50 km/godz. i nasadzić zieleni aby zasłonić ekrany w celu estetyki dla mieszkańców. A w przyszłości w ramach wyprowadzania ruchu z Torunia i dbania o zdrowie mieszkańców- wstawić zakaz jazdy dla TIRÓW na Andersa i nakazać im jazdę przez Węzeł Czerniewice (jak go finalnie zabudują) i dalej przez S10 co jest naturalną obwodnicą Torunia. 15:01, 15.07.2019


reo

GośćGość

27 53

Niestety, ale musicie się zgodzić. To już nie wasza działka. Macie swoje i na nich rządzicie. Jeśli sąsiad powie - nie rób grilla bo czuję dym to zrezygnujesz? Powiesz, że to twoja działka. Tak samo powie miasto, a plan zagospodarowania jest uchwalony i zgodnie z prawem może tam powstać hala. 17:31, 08.07.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JackJack

10 39

Masz racje 18:39, 08.07.2019


hehzhehz

40 5

mam nadzieje ze przed oknami postawia tobie tor do rally crosu :D lecz się. 21:06, 08.07.2019


Rozsądny Rozsądny

1 0

Tu nie chodzi o własność, tylko o inwestycje zgodne z prawem , jeżeli plan zagospodarowania zezwala na usługi nieuciążliwe ( biura, zakłądy fryzjerskie itp) to nie można w tym miejscu budować obiektów przemysłowych, nie mówiąc o zachowaniu ciągłości zabudowy, i puszczaniu tirów osiedlowymi uliczkami które mają ograniczenie do 3,5 tony, tu jest problem a nie w tym co kto chce postawić na swojej działce, a całe to zamieszanie to wina idiotów z urzędów miasta, pracowni urbanistycznej i mzd 18:38, 11.07.2019


ll

59 6

wycinanie drzew, budowanie autostrad w środku miasta, sygnalizacje tamujące ruch co 100 metrów, wciskanie hali i innych inwestycji na metry na środku osiedla, a obrzeża miast zarastają wrzosami i pokrzywami, toruń 2019 18:47, 08.07.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PiotrPPiotrP

9 36

Stawki to właśnie obrzeża miasta. 18:52, 08.07.2019


znudzonyznudzony

9 41

Jak ci nie pasuje miejskość miasta to droga na wieś wolna. 18:58, 08.07.2019


abcabc

5 1

Takiego prezydenta sobie wybieracie... 08:12, 09.07.2019


ABCABC

10 53

Miasto się rozbudowuje i rozwija, to normalne. Jeżeli ktoś kupuje mieszkanie/dom na terenie jeszcze niezagospodarowanym, to musi się liczyć z tym, że w ferworze rozwoju miasta coś tam w końcu powstanie-proste. To, ze powstają osiedla na Jarze czy Stawkach- przecież ludzie muszą gdzieś mieszkać..a że powstaje hala.. niektórym to nie w smak, bo powstaną nowe miejsca pracy i wymówka, że nie ma dla nich pracy się skończy :D 19:48, 08.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PrezydentPrezydent

1 0

Nie do końca masz rację, jest plan zagospodarowania, w którym dozwolona jest zabudowa jednorodzinna, a urzędnicy pozwolili niezgodnie z prawem na budowę obiektu przemysłowego, na takie obiekty są miejsca np kilka km dalej jest park technologiczny, itam jest odpowiednie miejsce dla tego typu obiektów. 18:42, 11.07.2019


gośćgość

2 0

Budowanie hali magazynowej przeznaczonej na aluminium w centrum zabudowy domów jednorodzinnych nie jest rozwojem miasta. Jeśli już muszą takie hale powstawać to nie w bezpośrednim otoczeniu zabudowy mieszkalnej i przyrody. Praca... zatrudnienie znajdzie tu jedynie 3 mężczyzn, o czym pisze w opisie technicznym hali. 20:07, 11.07.2019


StawkiStawki

12 52

... jak się nic nie dzieje to narzekają, że wszędzie tylko nie u nich... jak się już coś dzieje to narzekają bo nie pasuje hala. Może najlepiej zaorać tą dzielnicę i będzie spokój. 20:08, 08.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sami znaFcySami znaFcy

59 4

Widzę, że w komentarzach sami znaFcy tematu. Wstępny plan zagospodarowania przestrzennego, wskazywał na zabudowę jednorodzinną. W wyniku błędu powstał drugi plan zagospodarowania na tą samą działkę dopuszczający nieuciążliwe usługi. Czy waszym zdaniem hala do składowania aluminium, do której przez drogę osiedlową ma dojeżdżać dziennie 16 tirów z których metal ma być zwalany i na które ma być ładowany, jest nieuciążliwe? Czy Waszym zdaniem, przewidziane zatrudnienie w hali to 5 osób, jest szansą na rozwój osiedla? Ostatnio na DDToruń mamy jakiś wysyp ameb umysłowych, które pie... farmazony nie znając tematu. Skoro tutaj nie mieszkacie to na ch... komentujecie ten artykuł? 21:05, 08.07.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

sdasda

5 29

"Wstępny plan zagospodarowania..."??? Co za dzban... Doucz się synku... 21:32, 08.07.2019


DramatDramat

28 1

Sądząc po teksach rodem z gimbazy, mój synek jest starszy od ciebie. Czy słowo pierwotny już dotrze do twojej pustej łepetynki? 21:35, 08.07.2019


sdasda

2 18

@Dramat synku - problem z wysłowienie się? Bywa. A "pierwotny plan zagospodarowania" również nie istnieje. Doucz się, bo jak Twój syn pójdzie w Twoje ślady, to będziesz mógł zakładać klan intelektualnych rozwielitek. 22:31, 08.07.2019


@sda@sda

15 0

Ale ty musisz być *%#)!& i mieć beztroskie życie. Skoro nie rozumiesz takiego słowa jak pierwotny, musisz być *%#)!& Wiesz co to synonim? Jak byś nazwał plan zagospodarowania, który obowiązywał do 2001roku? Stary, pierwotny, wstępny. To dla ciebie takie trudne, czy zwyczajnie robisz z siebie *%#)!& 22:42, 08.07.2019


JpdJpd

15 0

Daj sobie spokój. Ten sda to jakiś troll, albo zwyczajnie miękka faja zrobiony gimbus 22:46, 08.07.2019


Zapoznajcie się zaniZapoznajcie się zani

41 0

Dnia 7 marca 2019 r. Prezydent Miasta Torunia (Wydział Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta w Toruniu) wydał decyzję o pozwoleniu na budowę dla firmy BE PRO s.c. B. Gibas, E. Wojtynek - hali magazynowej o powierzchni 3.500 tyś. m2 na terenie przy ul. Stara Droga 112-114 w Toruniu (obręb 66, działka nr 699/1). Pozwolenie obejmuje zezwolenie na magazynowanie wyrobów z aluminium i obsługę hali przez wózki widłowe i samochody ciężarowe w ilości 16 sztuk na dobę. 21:27, 08.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PLPL

27 3

Rzeczywiście nieuciążliwe..... masakra. Czy prezydent wie co podpisuje? 21:28, 08.07.2019


ksuksu

3 44

@hehz - trzeba było patrzeć na plan zagospodarowania a nie teraz płakać... 21:29, 08.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zmień nickzmień nick

33 2

Zmień nick, bo obrażasz swoją głupotą KSU. 21:31, 08.07.2019


hehzhehz

32 3

znasz definicję słowa nieuciążliwy? Masz na tyle rozwinięty mózg który jest w stanie pojąć, że rozładunek i załadunek metalu i przejazd 16tirów na dobę osiedlową drogą przeczy tej definicji? 21:33, 08.07.2019


ToruniakToruniak

6 36

Chcielibyście żeby były firmy i pełno pracy, ale jednocześnie chcielibyście mieszkać w lesie bez komarów, z droga polna i szybką komunikacja miejską. Na szczęście hala powstanie tam legalnie ku uciesze reszty torunian. Ja mieszkam w mieście i rozumiem, że mam pod oknem auta i niedaleko zakłady. 21:46, 08.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Twój PanTwój Pan

30 3

Po co piszesz takie *%#)!& komentarze? Cieszysz się z czyjegoś nieszczęścia? Znasz ludzi, którzy się cieszą, bo komuś coś stawiają pod oknami mimo sprzeciwu większości i zdrowemu rozsądkowi? Ciężko Ciebie nazwać człowiekiem, raczej wskazujesz na zachowania zwykłego robala. Pamiętaj karma wraca i takie zera kiedyś dostaną za swoje. 21:52, 08.07.2019


MieszkaniecMieszkaniec

7 26

Idąc tokiem rozumowania stawkowiczów ktoś kto ma dom powinien mieć hektar w koło nieruszony. Nie byłoby wtedy żadnego miasta. Hala w mieście wojewódzkim, kto by pomyślał
22:37, 08.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PomyslCzlowiekuPomyslCzlowieku

2 0

Nie chodzi o ruszanie lub nie ruszanie terenu, ale zachowanie ciągłości zabudowy, i nie wydawanie idiotycznych zezwoleń na budowę niezgodnych z prawem, Czy zezwolenie jazdy tirów drogami osiedlowymi z kostki brukowej z ograniczeniem do 3,5 t to normalna decyzja?

Tu nie chodzi o to ze mieszkańcy zabraniają sprzedawać czy budować cokolwiek na działkach obok swoich domów, ale nie robi się z dzielnicy domów jednorodzinnych dzielnicy przemysłowej, istnieje coś takiego jak plan zagospodarowania.

Pomijam kwestie układów i nepotyzmu w urzędzie miasta, bo tym to powinno zając się ABW (por raz kolejny resztą i tym razem skutecznie) 18:47, 11.07.2019


MiastoMiasto

5 22

Hejtujcie. Hala i tak powstanie. Ostatecznie górą mieszkańcy, którzy są za rozwojem i inwestycjami w mieście. Niech budują jak najszybciej. W końcu mają już pozwolenie na budowę. 22:51, 08.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RozwójRozwój

23 0

Padłem. Jak dla Ciebie magazyn aluminium, gdzie 5 wąsatych Kazikow znajdzie robotę za najniższą krajową to rozwój. To Ty ładnie musisz być rozwinięty ??? dosłownie jak ? 23:08, 08.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiestetyNiestety

17 0

Za hale odpowiedzialne są te same Panie, co położyły rękę na zabytku przy ul. Bydgoskiej 35. 07:46, 09.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DeweloperDeweloper

19 1

Od kiedy magazyny do składowania metali buduje się w centrum osiedli domków jednorodzinnych. Co za kretyn wpadł na taki pomysł? Takie hale stawia się na terenach przemysłowych - Ostaszewo, Skłodowska, Polna. Mało jest miejsca? To jeden z głupszych pomysłów tego roku. Panie mają gabinety okulistyczne i niech na tym się skupią, bo jak widać same są krótkowzroczne, skoro nie widzą problemu z umiejscowieniem hali. Tak to jest jak ktoś kto nie ma bladego pojęcia zabiera się za coś za co nie powinien. 08:10, 09.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PiotrPPiotrP

1 0

Jeśli jesteś faktycznie deweloper to akurat o zagospodarowaniu przestrzenie nie powinieneś się wypowiadać. 12:29, 10.07.2019


Po coPo co

16 2

Nie bardzo rozumiem, w jakim celu udzielają się tutaj osoby czy też osoba, tutaj niemieszkająca i nie znająca problemu? Skąd pomysły, że postawienie hali to szansa na rozwój? Skąd pomysły, że zwiększy się tutaj zatrudnienie? Czy osoby piszące te durne komentarze zapoznały się z tematem? To ma być magazyn do składowania! MAGAZYN. To nie będzie żaden zakład, tutaj nikt nie zdobędzie pracy. Tutaj będzie stał cieć przy bramce i magazynier jeżdżący wózkiem. Czy waszym zdaniem to rozwój osiedla? To jest zwykłe marnotrawstwo ziemi i uprzykrzanie życia innym. To nie jest tak, że nam się nie podoba rozwój. Wręcz przeciwnie, rozwój jest potrzebny, ale błagam gdzie rozwój a gdzie magazyn? Ledwo co wyremontowane zostały za ciężkie pieniądze drogi dojazdowe do domków, a już ma tam jeździć 16 wypchanych po brzegi metalem tirów na dobę? To nie miejsca na takie inwestycje, jak ktoś u góry napisał, są w Toruniu i okolicach tereny na to przeznaczone. 08:47, 09.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lekarzulekarzu

11 0

lekarzu pokaż co masz w garażu, nazwiska właścicieli firmy mówią same za siebie.... 15:50, 09.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

o lekarzacho lekarzach

1 0

Najwyższy czas, aby wszyscy dowiedzieli się, że ich białe kitle lekarskie nie są takie nieskazitelnie czyste! 20:37, 11.07.2019


MPNMPN

15 0

Normalne miasto powinno mieć strefy mieszkalne i strefy przemysłowo / magazynowe, gdzie mogą funkcjonować różne firmy. Strefy przemysłowo/ magazynowe powinny być oddalone od mieszkalnych przynajmniej o 2 lub 3 kilometry, a dojazd do stref przemysłowo / magazynowych nie powinien przebiegać przez dzielnice mieszkalne. Tak być powinno. Stawki to obszar mieszkalny więc nie powinno tam być tego typu obiektów jak hale , fabryki itd. , oraz nie należy dojazdu do tego typu obiektów robić przez osiedle mieszkalne. Szczególnie wpuszczenie Tirów na to osiedle na jakiejkolwiek drodze (nawet Andersa) jest co najmniej pomyłką i zwykłą głupotą. Normalny człowiek mający odpowiedni poziom inteligencji to zrozumie i się z tym zgodzi. Czytając powyższe wpisy co niektórych osób co głoszą *%#)!& slogany w postaci argumentów niby rozwoju miasta i popierając budowę tej hali , wnioskuję, że albo te osoby robią to specjalnie bo mają w tym interes, albo złośliwie albo wynika to z braku wiedzy i odpowiedniego wykształcenia oraz ogłady - oczywiście nie zamierzam nikogo tu obrazić, ale ciężko wyciągnąć inne wnioski. Proponuje tym komentatorom aby przestali głosić te bzdury i działać na szkodę normalnych ludzi, a Miastu aby przemyślało czy działania jakie są podejmowane na Osiedlu Stawki są dobrymi działaniami dla mieszkańców Stawek. Przypominam, że władze miasta są wybierane przez mieszkańców i mają za zdanie reprezentować interesy mieszkańców i nie szkodzić mieszkańcom , nie szkodzić nawet jednej osobie tylko szukać rozwiązań dobrych dla wszystkich. 18:14, 09.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TorrrTorrr

11 1

Takie hale powinny powstawać w oddaleniu o dzielnic mieszkalnych bardziej na wschód/południe na terenie powojskowym Piaski który od dawna nie jest użytkowany przez wojsko i powinien być włączony w granice miasta. Do tego przecinający ten teren jeden optymalny łącznik z węzła Rudak w tunelu częściowo zamkniętym przez os Piaski pod Włocławską i rondem Pileckiego prosto bezkolizyjnie z S10 na nowy most. 09:22, 10.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WrzosowiczWrzosowicz

7 1

Smutna prawda jest taka że dziś u nich, a jutro może być tak u nas , albo w kaszczorku i innych miejscach, idiotów w urzędach nie brakuje, a Zaleski ma dużo kolesi 19:02, 11.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mistrzmistrz

5 1

Lekarze... podobno ludzie, którzy powinni kierować się wyjątkową empatią. Tymczasem chcą zarabiać cudzym kosztem. Liczą się tylko ich własne pieniądze. 20:19, 11.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

może referendum?może referendum?

2 0

Czy, nie można odwołać obrotowego gospodarza M. Zaleskiego? 09:29, 15.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%