Czy miasto odłożyło na półkę budowę linii tramwajowej we wschodnim Toruniu? - Projekt tramwajowy Rubinkowo jest na razie w rezerwie - odpowiadają miejscy urzędnicy.
Wiosną 2016 r. kwestia budowy linii tramwajowej we wschodnim Toruniu, a konkretnie przez osiedle Rubinkowo, rozgrzewała emocje wielu mieszkańców tej części miasta. Ostatecznie podczas burzliwego spotkania w IX LO nie udało dojść się do porozumienia. Od tamtej pory - co jakiś czas - pojawią się plany wznowienia konsultacji społecznych, które do tej pory nie doczekały się finału.
W ostatnich miesiącach temat wracał. A urzędnicy deklarowali kolejne terminy, kiedy miasto wróci do rozmów o tramwaju przez Rubinkowo. Najpierw na drodze stanęły wakacje. Nadeszła jednak jesień, a wokół sprawy znów było cicho. Ostatecznie wszystkie te deklaracje - jak się teraz okazuje - były bez pokrycia.
O tej sprawie - wraz z dokładnym opisem wariantów przebiegu linii tramwajowej - pisaliśmy w marcu ub.r.:
[ZT]3748[/ZT]
Co dalej? Czy linia tramwajowa we wschodnim Toruniu w ogóle powstanie? A może trafiła na półkę?
- Projekt tramwajowy Rubinkowo jest na razie w rezerwie - wyjaśnia Anna Kulbicka-Tondel, rzecznik prezydenta Torunia. - Ale chcemy dokończyć prace związane z ustaleniem ewentualnej trasy przebiegu tej linii. Do konsultacji będzie można wrócić po zakończeniu działań związanych z analizami wielokryterialnymi dla wszystkich wariantów, zarówno tych zaproponowanych przez miasto (z modyfikacjami wniesionymi przez mieszkańców w rejonie Manhattanu), jak i tych, które zostały zgłoszone w toku ubiegłorocznych konsultacji.
Kiedy zatem można się spodziewać wznowienia konsultacji społecznych? Konkretów na razie nie ma. - Jeżeli będą znane wszyscy zainteresowani zostaną powiadomieni z odpowiednim wyprzedzeniem - zapowiada rzecznik prezydenta.
Paweł18:05, 22.01.2017
Wariant przez centrum Rubinkowa ma największy sens. Uważam, że torowisko powinno być wybudowane nawet dalej ulicą Dziewulskiego, aż do obecnej pętli autobusowej Rubinkowo II lub skręcać w ulicę Niesiołowskiego. Przy targowisku mógłby być odcinek wykorzystywany awaryjnie. 18:05, 22.01.2017
Grzegorz18:25, 22.01.2017
Przedłużenie lini z pętli elana do osiedla nad strugą było by wartościowym rozwiązaniem. Co do rubinkowa to musi być tam drugie dno, ze ten temat jest tak mocno ciśniety. 18:25, 22.01.2017
nick11:06, 23.01.2017
Po co pchać tramwaj przez osiedle, skoro go tam nie chcą? Zwłaszcza, że z obojętnie której części Rubinkowa I czy II do istniejących linii tramwajowych jest max 5-10min pieszo.
Tramwaj nad Strugę byłby niezłym pomysłem, ale dość drogim.
Najrozsądniejszym sposobem na połączenie tras linii 1, 5 z 2, 4 wydaje się pociągnięcie torów od pętli przy Elanie koło Makro i Carrefoura do pętli na Olimpijskiej 11:06, 23.01.2017
Paweł16:13, 23.01.2017
Wielu mieszkańców chce tego tramwaju. Kierowcy nie są sami, linia tramwajowa powinna zostać zbudowana. 16:13, 23.01.2017
Mariusz16:47, 23.01.2017
W 2018 wybory, to nie pierwszy "zamrożony temat" przez prezydenta by nie narażać się wyborcom. A tramwaj powinien powstać, chyba że wolimy poszerzać ciągle drogi o nowe pasy ruchu. O tak, więcej samochodów, na pewno będzie ciszej od tramwaju, a powietrze czystsze... 16:47, 23.01.2017
Grzegorz12:31, 24.01.2017
Nie zapominaj o autobusach elektrycznych. 12:31, 24.01.2017
Grzegorz18:18, 22.01.2017
2 10
Na pętlę przy Dziewulskiego?! Hahaha mega absurd, poplakalem sie :/ 18:18, 22.01.2017