Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydała decyzję środowiskową dla budowy linii tramwajowej na JAR. To jedna z kluczowych decyzji dla tej inwestycji.
Linia tramwajowa na JAR to największa inwestycja w ramach kolejnego projektu tramwajowego, który będzie realizowany w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020. Decyzja środowiskowa to obok pozwolenia na budowę jedna z kluczowych decyzji dla przedsięwzięć. Są w niej określone warunki, na ile dany projekt może ingerować w otoczenie i środowisko naturalne.
Decyzja dla budowy linii tramwajowej na osiedle po dawnej Jednostce Armii Radzieckiej została wydana 30 grudnia 2016 r. Warto przypomnieć, że wniosek w tej sprawie toruński magistrat złożył 21 czerwca ub.r. Z decyzją środowiskową można się zapoznać w siedzibie RDOŚ w Bydgoszczy. Na razie nie jest dostępna w serwisie www Dyrekcji.
Linia na JAR ma być budowa według wariantu czwartego wybranego w ubiegłorocznych konsultacjach społecznych. Oto jego przebieg według opisu, który znalazł się na miejskiej stronie www przed konsultacjami:
Początek zakresu inwestycji dla wariantu 4 zlokalizowany jest na Placu NOT. Projektowana linia tramwajowa biegnie w kierunku północnym ulicą Szosa Chełmińska. Do skrzyżowania ul. Szosa Chełmińska z ul. Dekerta torowisko biegnie jako wspólne z jezdnią. Od skrzyżowania z ul. Dekerta do skrzyżowania z ul. Długą torowisko biegnie jako wydzielone w pasie dzielącym nowo projektowanej jezdni wzdłuż Szosy Chełmińskiej.
Następnie torowisko skręca w kierunku wschodnim i biegnie ulicą Długą jako wspólne z jezdnią, z możliwością ruchu autobusowego po pasie torowiska w obrębie przystanków wiedeńskich. Projektowana linia skręca w kierunku północnym w ul. Legionów i biegnie jako wspólne z jezdnią, wydzielone oznakowaniem poziomym.
[ZT]8289[/ZT]
Po 200 metrach od Ronda Czadcy torowisko biegnące w ciągu ul. Legionów przechodzi na wschodnią stronę ulicy i biegnie dalej jako wydzielone. Przed torami kolejowymi, na terenach usługowo-magazynowych znajdujących się na północ od zajezdni autobusowej, zaplanowano dodatkowo budowę torów odstawczych i zaplecza technicznego na potrzeby taboru tramwajowego i autobusowego.
Dalej torowisko skręca w kierunku wschodnim w ul. Polną i biegnie nią jako wydzielone po południowej stronie jezdni. Następnie linia skręca w ul. Ugory i biegnie po jej wschodniej stronie by skręcić w ul. Watzenrodego. W ciągu ulicy Watzenrodego torowisko biegnie jako wydzielone w pasie dzielącym nowoprojektowanej ulicy. Wariant 4 kończy się pętlą tramwajową na osiedlu JAR, na ul. Heweliusza.
Pasażer komunikacji20:47, 07.01.2017
A co z linią na Rubinkowie?
do pasażer komunikac09:59, 08.01.2017
nie będzie prezydent poszedł po rozum do głowy i będzie z unijnych pieniędzy remontował stare torowiska pod nowe tramwaje. Za często się swingi wykolejają. I to ma sens!
Hajdi10:06, 08.01.2017
a co z nią ma być?
zawsze zdawało mi się że na rubinkowie jest tramwaj, ale mogłem coś pominąć przez 20 lat mieszkania na R3....
krx11:59, 09.01.2017
musiały pana ominac ostatnie konsultacje dotyczace budowy torowiska przez srodek R1 i R2, poza tym od ponad 20 lat nie ma czegos takiego jak Rubinkowo 3, wiec nie wiem gdzie pan mieszka :P
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddtorun.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
2 3
a co z nią ma być?
zawsze zdawało mi się że na rubinkowie jest tramwaj, ale mogłem coś pominąć przez 20 lat mieszkania na R3....