Zamknij

"Kujawy Pomorze". Oto nowe logo województwa. Kto je zaprojektował? I za ile?

17:00, 31.08.2017 WG
Skomentuj Tak prezentuje się nowe logo województwa, źródło: Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski Tak prezentuje się nowe logo województwa, źródło: Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski

Województwo kujawsko-pomorskie ma nową identyfikacją wizualną. "Kolory marki nawiązują do strojów regionalnych i jest to połączenie tradycji z nowoczesnością" - tłumaczy urząd marszałkowski.

Bez większego rozgłosu urząd marszałkowski zmienił stary logotyp województwa na nowy niebiesko-czerwony z napisem "Kujawy Pomorze". Nowe logo znajdziemy już m.in. na stronie internetowej samorządu województwa i materiałach promocyjnych. Ta zmiana dokonała się w czerwcu. Z elementami identyfikacji wizualnej mieszkańcy regionu mogli zapoznać się podczas trwającego od 3 do 11 czerwca święta województwa.

- “Czasami trzeba się zatrzymać, by zrobić krok naprzód” - tak została ujęta esencja i pozycjonowanie marki województwa kujawsko-pomorskiego - tłumaczy Edyta Macieja-Morzuch, dyrektor marszałkowskiego departamentu promocji. - Ta myśl stała się punktem wyjścia do pracy konceptualnej nad językiem wizualnym marki.

Założenia tożsamości marki województwa zostały opracowane przez zespół naukowców i praktyków z Instytutu Marketingu Miejsc Best Place. Oparto je na wnioskach z cyklu badań, w których wzięli udział przedstawiciele lokalnych samorządów, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i mediów. Przeprowadzono również cykl wywiadów z lokalnymi liderami opinii, prezesami największych firm, instytucji otoczenia biznesu, artystami, naukowcami  i kulturoznawcami. O to jak jest postrzeganie województwo zapytano również w badaniu ankietowym prawie tysiąc Polaków, mieszkańców kujawsko-pomorskiego i innych województw.

- Zgodnie z rekomendacjami ekspertów, dla potrzeb działań promocyjnych uproszczono nazwę marki, która wpisana w logo brzmi „Kujawy Pomorze” (w mowie i piśmie „Kujawy i Pomorze”) - wyjaśnia Macieja-Morzuch. - Jak podkreślają eksperci, skracanie i upraszczanie nazw to trend obecny od dawna we współczesnym marketingu. Prostsze nazwy łatwiej zapamiętujemy i łatwiej je komunikować np. w mediach społecznościowych oraz na arenie międzynarodowej.

W jaki sposób powstał nowy znak promocyjny? Dlaczego wygląda tak, a nie inaczej? - Kolory marki nawiązują do strojów regionalnych i jest to połączenie tradycji z nowoczesnością - odpowiada szefowa departamentu promocji. - Szukaliśmy również rozwiązania, które pozwoli nam uregulować nadmierną eksploatację herbu w działaniach promocyjnych. Herb musi być bardziej chroniony i konieczne jest ustalanie zasad wzajemnej relacji między nim a znakiem promocyjnym.

"Znak jest wbrew pozorom łatwy w pozycjonowaniu na materiałach reklamowych, ponieważ w przeciwieństwie do innych znaków nie ma standardowego pola ochronnego, element dynamiczny znaku może nachodzić na zdjęcia. Ta ingerencja znaku w layout/zdjęcie jest zamierzonym efektem - ponieważ znak ma mówić o energii a nie przedstawiać jednego konkretnego kształtu czy symbolu" - wyjaśniają urzędnicy.

Projekt identyfikacji wizualnej opracowała agencja brandingowa White Cat Studio, której dyrektorem kreatywnym jest Michał Łojewski. Spod jej skrzydeł wyszły projekty systemów identyfikacji wizualnej największych polskich marek m.in. PKO Banku Polskiego, PZU czy Alior Banku.

Urząd marszałkowski za opracowanie całego systemu identyfikacji wizualnej zapłacił 125 tys. zł. - Zaplanowana przez nas kwota była niższa, zatem nie ogłaszaliśmy przetargu - tłumaczy Macieja-Morzuch. - Zapytanie było opublikowane na stronie www oraz wysłaliśmy je do kilku firm zajmujących się brandingiem (większość była członkiem Klubu Brand Design (zrzeszającego najlepsze polskie firmy) działającego przy Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych. Od samego początku planowaliśmy, że nie chcemy typowego logo tylko logo morficzne. Wynikało to z założeń tożsamości marki. Stąd bardzo wysokie wymagania zostały postawione wykonawcom. Szukaliśmy wykonawców, którzy mają doświadczenie w takich projektach. To było kryterium dostępowe.

Jak Wam się podoba nowe logo Kujawsko-Pomorskiego?

(WG)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

tortor

0 0

zbyt proste :(
22:27, 31.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

baltynekbaltynek

0 0

Ideologia dobra, wykonanie niestety już gorzej. Podoba mi się jedynie marketing tego produktu. Sprzedali gdyby chcieli nawet czarną kropkę czy przypadkową kreskę jako cymes, coś mega zajefajnego! Koncepcja była niezła zabrakło artyzmu. 22:29, 31.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BubaBuba

1 2

Po co instytucją publicznym te loga? Instytucja publiczna ma służyć obywatelowi, a nie się promować. Żadne ministerstwo, agencja, województwo, miasto tego nie potrzebuje. Jest to zwykła pralnia pieniędzy. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś dojdzie do władzy prawdziwa prawica, ktora rozliczy tych złodziei. 06:56, 01.09.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zbędny wydatek, koszzbędny wydatek, kosz

0 0

Mamy takich rozpoznawalnych polityków, że wydatek tego rodzaju wydaje mi się zbędny.
Pierwsze z brzegu; pani Szojring-miernik, wzorzec głupotek, absurdów wszelakich.
Lenz-bokser sejmowy, Myrcha- wiedza przeogromna, szczególnie o tradycji judeochrześcijańskiej.
Olszewski (kiedyś Kierbel, czemu wstydzi się nazwiska rodowego?)- mistrz krav magi
Piotrowska- minister, Tereska radę da.
Wszyscy oni poprzez ten zbiorowy portret-logowaty czynią tak mocno rozpoznawalne nasze województwo, że gdy się zejdą na Starówce, to nawet spatynowane oblicze naszego Mistrza Mikołaja Kopernika blednie na postumencie, nie mowiąc już o tuczonych gęsiach na dzień św. Marcina. 08:31, 01.09.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%