Trzy firmy stanęły do przetargu na zakup czterech kolejnych autobusów elektrycznych dla Torunia oraz infrastruktury do ich ładowania. Zakup będzie możliwy dzięki dofinansowaniu z programu „Zielony transport publiczny”.
Program „Zielony transport publiczny” jest realizowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wniosek aplikacyjny został złożony w styczniu 2021 r. W listopadzie br. zapadła decyzja o przyznanym dofinansowaniu. Zgodnie z decyzją NFOŚi GW, nie może ono przekroczyć 68,49% kosztów kwalifikowalnych przedsięwzięcia.
Umowy o przyznaniu dofinansowania do zakupu czterech autobusów elektrycznych wraz z dwoma podwójnymi ładowarkami do ich ładowania podpisano 9 grudnia 2021 r. Zgodnie z umową dostawy dostawa autobusów i montaż ładowarek powinny zostać zrealizowane do 30 czerwca 2023 r.
21 stycznia br. Miejski zakład Komunikacji w Toruniu uruchomił postępowanie przetargowe. Oferty można było składać osobno na dwa zadania: dostarczenie pojazdów i dostawę, montaż oraz uruchomienie ładowarek. Dziś, 15 marca, otwarto oferty.
Do przetargu stanęły trzy firmy: na dostawę autobusów jedna - Solaris Bus & Coach sp. z o.o. z ofertą ponad 11,7 mln zł brutto, a na infrastrukturę do ładowania dwie - Ekoenergetyka-Polska S.A z ofertą 635,2 tys. zł brutto i LINTELI Sp. z o.o. na kwotę 653,1 tys. zł brutto.
Komisja przetargowa sprawdzi oferty pod względem formalnym i merytorycznym. Na zakup autobusów i ładowarek planowano przeznaczyć prawie 11,5 mln zł brutto, więc trzeba przeanalizować możliwości finansowe.
Nowe autobusy elektryczne będą klasy Maxi, o długości ok. 12 metrów, niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, łącza USB i system detekcji i gaszenia pożarów.
Infrastrukturę do ładowania będą stanowiły dwie podwójne ładowarki tzw. „wolne”. Staną one na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Legionów.
Przypomnijmy, że w trakcie realizacji (w ramach POiŚ) jest kontrakt na dostawę sześciu nowych, 12-metrowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania.
Dostawa powinna zostać zrealizowana w drugim kwartale 2022 roku. Autobusy dostarczy Solaris Bus&Coach S.A. za 16 730 091 zł brutto, zaś ładowarki konsorcjum firm: Elektroenergetyka Polska Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) i Westa Bulding Sp. z o.o (Członek Konsorcjum) za 4 679 190,26 zł brutto. Trzy tzw. ładowarki wolne staną na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Legionów, a trzy ładowarki szybkie – po jednej na pętli Uniwersytet, pl. św. Katarzyny i Rubinkowo II.
[ALERT]1647353692264[/ALERT]
dddddddddd18:51, 15.03.2022
czy ktoś policzył koszty eksploatacji zarówno w okresie gwarancyjnym jak i poza nim, czy tylko fascynacja bo elektryczne🤣🤣🤣🤣🤣🤣 18:51, 15.03.2022
Phoenix19:30, 15.03.2022
Punkt widzenia pasażera korzystającego raz na rok z MZK:
- Wygodnie, ekologicznie, komfortowo.
Punkt widzenia pasażera jeżdżącego codziennie:
- Co mi po nowym autobusie, który jeździ co godzinę. Lepsze byłby Jelcze jeżdżące co 5 minut. 19:30, 15.03.2022
Jo08:52, 16.03.2022
W normalnym kraju ci ci sie godzą na takie kryminalne ceny autobusów Powinni siedzieć do końca życia . 08:52, 16.03.2022
BUHAHA08:55, 16.03.2022
ZA TE PIENIADZE. Kupić 22 autobusy mozna.Dość dyktatu eko szaleńców i miolosników pedelów 08:55, 16.03.2022
edzio20:40, 19.03.2022
będą się fajnie paliły a o klimie czy grzaniu zapomnijcie. 20:40, 19.03.2022
Dokładnie06:30, 16.03.2022
5 0
Tak 06:30, 16.03.2022