Miasto walczy o poprawę bezpieczeństwa dla uczestników ruchu drogowego. Niektóre pomysły są kontrowersyjne. Chodzi np. o rozwiązanie, jakie zaproponowało miasto w obrębie przejazdu rowerowego przy skrzyżowaniu ulic Konstytucji 3 Maja i Przy Skarpie.Sprawę poruszyło Stowarzyszenie Niezależni na Skarpie oraz Stowarzyszenie Rowerowy Toruń.
Przy skrzyżowaniu ulic Konstytucji 3 Maja i Przy Skarpie gdzie jest i przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów miasto ustawiło żółte barierki w celu zapewnienia bezpieczeństwa.
Jednak obie organizacje zastanawiają się o czyje bezpieczeństwo chodzi?
Wątpliwości mają też sami mieszkańcy Torunia, którzy sprawę komentują na Facebooku: "Polska myśl techniczna", "absurd drogowy", czy " że niby co slalomem teraz? Przecież to będzie omijanie bokiem teraz". To tylko niektóre z komentarzy.
A co co myślicie tej o tej sprawie?
[ALERT]1561543210071[/ALERT]
kpiarz10:34, 27.06.2019
Brawo urzędnicy ...czekamy na dalszą wasza radosna twórczość ... nasuwa się tylko pytanie kto zatrudnia takich ......"fachowców " .... 10:34, 27.06.2019
josh10:41, 27.06.2019
problemem są tu samochody, nie rowerzyści. Takie przeszkody tylko utrudniają ruch. 10:41, 27.06.2019
PL10:42, 27.06.2019
B. dobre rozwiązanie, niestety rowerzyści bezmyślnie wjeżdżają na zebrę. 10:42, 27.06.2019
ANNAMARIA 10:42, 27.06.2019
OJ FACHOWCY OD SIEDMIU BOLEŚCI NIE TYLKO TAKIE ZAPORY ODWALAJĄ 10:42, 27.06.2019
Tom10:44, 27.06.2019
Bardzo dobry pomysl, taki rowerzysta na tamtej sciezce potrafi naprawde wpasc szybkklo na przejscie.teraz bedzie musial zwolnic. Jezdze rowerem i mi sie podiba to rozwiazanie 10:44, 27.06.2019
skator17:05, 27.06.2019
a ja jeżdżę rowerem i samochodem i mi się nie podoba, że kierowcy przyspieszają w takich miejscach 17:05, 27.06.2019
mIESZKANIEC10:59, 27.06.2019
Bardzo dobrze, że są tak ustawione, przynajmniej zmuszą rowerzystów żeby zwolnić przed pasami i się rozejrzeć a nie będą wjeżdżać na pasy rozpędzeni jak to zwykle ma miejsce... (bo przecież piesi i rowerzyści to święte krowy)... 10:59, 27.06.2019
Phoenix11:08, 27.06.2019
Rozwiązanie dość dobre. Rowerzyści widząc, że mają przejazd przez jezdnię często wjeżdżają na nią bez obejrzenia się i z pełną szybkością. Zastosowane rozwiązanie ma swoje wady, ale może zmusić cyklistów do większej rozwagi i troski o własne życie. 11:08, 27.06.2019
znudzony12:48, 27.06.2019
Jakoś większość zdarzeń na tym przejściu od zawsze zachodzi z winy kierowców, którzy nadal się nie nauczyli zachowywać ostrożną prędkość zbliżając się do przejścia. A wśród poszkodowanych w ostatnich latach było sporo pieszych - mam rozumieć, że za szybko chodzą? 12:48, 27.06.2019
Phoenix14:20, 27.06.2019
Zgodzę się, że często kierowcy nie zachowują należytej uwagi w pobliżu przejścia dla pieszych czy przejazdu rowerowego, ale od czasu kiedy pojawiły się przejazdy przez jezdnie znacząco wzrosła liczba wypadków z udziałem rowerzystów, która to jest podyktowana faktem, iż taki jadąc czuje się panem i władcą, a co za tym idzie nie uważa przed wjazdem na jezdnię. Logiczne też jest, że jeśli pieszy wtargnie na jezdnię, to kierowca jadący z odpowiednią prędkością i zachowujący czujność jest w stanie prędzej zareagować niż jak wjedzie rozpędzony rowerzysta wprost pod koła. 14:20, 27.06.2019
Srenix21:16, 27.06.2019
Czy ty kiedyś zmądrzejesz? Rowerzyści nigdy nie wjeżdżają na przejazdy nie rozglądając się, to jest *%#)!& wymówka mających wszystko w dupie kierowców. Jeżdżę codziennie i nie spotkałem się jeszcze z desperatem co nie patrzy się na lewo i prawo po kilka razy, bo nigdy nie wiadomo kiedy jakiś *%#)!& nie uszanuje naszego pierwszeństwa. W Polsce trzeba zaostrzyć egzaminy, zwiększyć mandaty i *%#)!& auta z miast. 21:16, 27.06.2019
prawda07:53, 28.06.2019
Zgadza się. Nawet gdy rowerzysta ma rację to nie ma nieśmiertelności i trzeba ich chronić takimi zaporami 07:53, 28.06.2019
Super11:19, 27.06.2019
Bardzo dobrze zmusi to rowerzystę do zwolnienia co może uruchomi mu mózg i pozwoli sprawdzić czy nic nie jedzie A nie bezmyślnie wjeżdżać. Jestem kierowcą taraka i naprawdę was nie widzę i na zahamowanie potrzebuję czasu. A co tego że macie pierszenstwo jak zostaniesz polamany. 11:19, 27.06.2019
Toruń11:27, 27.06.2019
Bardzo dobre rozwiązanie na wjeżdżających z impetem na jezdnię rowerzystów jeżeli redaktor tego nie rozumie to może upośledzony? 11:27, 27.06.2019
Ej2512:00, 27.06.2019
No jak to kto urzędasy których wybraliśmy i to właśnie świadczy o ich inteligencji 12:00, 27.06.2019
piechur12:00, 27.06.2019
Tu powinna być ulica po jednym pasie w obu kierunkach ,ta ma parametry autostrady i to w centrum osiedla!!!!! .Kierowcy gnają jakby mieli zaraz asfalt im zwinąć. Właśnie teraz rowerzyści będą stwarzać jeszcze większe zagrożenie ,bo będą jeździć przez zebrę.Jak ma się minąć dwóch rowerzystów na tym dziwadle ? Będą zjeżdżać na zebrę .Baranów mamy w każdej z grup. 12:00, 27.06.2019
Jack12:05, 27.06.2019
Wbrew pozorom jest to bardzo dobre rozwiązanie. Krytykujący niech wysilą szare komórki i pomyślą dlaczego te barierki powstały. 12:05, 27.06.2019
Marko12:32, 27.06.2019
Może to wcale nie taki zły pomysł, bo rowerzyści będą zmuszeni troszkę zwolnić przed wjazdem na ulicę 12:32, 27.06.2019
skator17:03, 27.06.2019
szkoda, że kierowcy nie będą zmuszeni - wręcz przeciwnie, zbliżając się do takich miejsc i widząc zagrożenie (pieszy/rowerzysta stanowi zagrożenie, że będą musieli zwolnić) - przyspieszają. 17:03, 27.06.2019
peja20:32, 27.06.2019
skator, szkoda że ludzie tacy jak ty żyją 20:32, 27.06.2019
W końcu ! 14:07, 27.06.2019
W końcu coś z pomysłem! Może teraz te pedalarze zwolnią i zerkną na boki przed wjazd z impetem na drogę ! Nam autom potrafią robić progi zwalniające to rowerzyści niech też je maja w końcu są również uczestnikami ruchu bez pojęcia 14:07, 27.06.2019
ychy17:51, 01.07.2019
Wy auta musicie zmądrzeć. 17:51, 01.07.2019
kozo boja16:57, 27.06.2019
w Anglii to normalka. 16:57, 27.06.2019
ziutek11:01, 01.07.2019
W Albanii to tez chyba normalka. Tak nie obrażając Albanii... 11:01, 01.07.2019
popokoko17:24, 27.06.2019
A nie można było tam postawić progu zwalniającego dla samochodów? Dlaczego za każdym razem to rowerzyści mają zwalniać, czekać po kilka minut na światłach i jeszcze bawić się w slalom między niebezpiecznie umieszczonymi barierkami? Chciałbym doczekać się skrzyżowania, na którym to blachosmrodziarze będą musieli wysiąść z samochodu i wcisnąć przycisk żeby im się zielone zaświeciło, najlepiej taki by po przejechaniu 20m musieli znowu stać na kolejnych światłach. Wtedy poczują jak się czują piesi i rowerzyści w Toruniu. 17:24, 27.06.2019
qtas20:02, 27.06.2019
tam by sie przydala kolczatka - ale dla rowerzystów 20:02, 27.06.2019
Pfff08:36, 28.06.2019
Mało progów w tym mieście, mało świateł w tym mieście? Tyle tego nawalone, że autem już jeździć się nie da. 08:36, 28.06.2019
Eleon20:48, 28.06.2019
Próg na takiej trasie? Sam jeżdżę rowerem i uważam że to dobry pomysł. Dlaczego rowerzyści maja się za święte krowy? 20:48, 28.06.2019
nic17:55, 27.06.2019
nic nie ruszać, wszystko jest przemyślane, aby święte krowy na rowerach zwolniły i rozejrzały się inaczej .... na barierce stracą ale lepiej zęby niż życie w starciu z pojazdem 17:55, 27.06.2019
Rower to życie18:07, 27.06.2019
Tylko 2 barierki? Skromnie trochę.Ten kto zaprojektował ten przejazd chyba nigdy nie wsiadł na rower. 18:07, 27.06.2019
Twój Nick18:51, 27.06.2019
Tam by się przydał próg zwalniający dla kierowców a nie niebezpieczne barierki dla rowerzystów. To nie rowerzysta jest niebezpieczny tylko kierowca auta. Teraz wszyscy będą przejeżdzać przez zebrę. BRAWO. A tych idiotów popierających to rozwiązanie zapraszam na rower i przejażdżkę slalomem w tym miejscu, szczególnie w sytuacji gdy jedzie też ktoś z naprzeciwka. Tam trzeba przyjść z szlifierką kątową i w piz... to wyciąć. Postawić progi zwalniające albo zrobić wysepkę dla aut i będzie dopiero wtedy bezpiecznie. 18:51, 27.06.2019
Mariusz Kniet sklad20:34, 27.06.2019
a tobie by sie mozg przydal 20:34, 27.06.2019
JJD21:12, 27.06.2019
te mario kinkiet dekiel. Umrzyj albo odłącz internety :) 21:12, 27.06.2019
Legolas18:56, 28.06.2019
Kierowcy są niebezpiecznie i rowerzyści są niebezpiecznie. Zazwyczaj to ci sami ludzie tylko w innym pojeździe. Nieśmiertelny władcy dróg. Czytaj idioci 18:56, 28.06.2019
krol szosy20:04, 27.06.2019
a ja wam powiem że jak widze rowerzystów zblizajacych sie do przejazdu to dodaje gazu :) 20:04, 27.06.2019
szamura20:05, 27.06.2019
I bardzo dobrze, nocy jeszcze pójdę i rozrzucę gwoździe, niech pedalarze sobie przebiją oponki 20:05, 27.06.2019
heh21:10, 27.06.2019
to powiedz o której tam będziesz to przyjdę tobie mordę obić i wbić parę gwoździ w dupę. 21:10, 27.06.2019
szamura23:22, 27.06.2019
kobita już śpi, jakoś za godzinke-półtora rusze 23:22, 27.06.2019
Normalny20:37, 27.06.2019
jutro specjalnie idioci zrobie zdjecie z dystansu 30-40 m. Jadac na rowerze jest tam prosta droga. Nie zachowujac odpowiednich srodkow bezpieczenstwa mozna wpasc pod samochod 20:37, 27.06.2019
robert wozniak20:44, 27.06.2019
a co mnie to obchodzi 20:44, 27.06.2019
skator21:41, 27.06.2019
No właśnie, jest tam prosta, szeroka droga i kierowcy niemiłosiernie pędzą, nie tylko ci, co to już uwolnili się od świateł i pędzą na obiadek do domu w Kaszczorku ale także ci, co z domu lecą żeby być pierwsi na czerwonych światłach przy OBI. A przecież to miasto jest, tu ludzie żyć chcą a nie przed rajdowcami uciekać. 21:41, 27.06.2019
Lukasz22:03, 27.06.2019
Bardzo dobrze! Gratuluje pomyslu!
Sa 2 strony!
*Rowerzysci ktorzy mysla ze wjada na pasy a kierowca "musi" sie zatrzymac
*Sa myslacy kierowcy ktorzy mowia ze to dobre! Popieram kierowcow z tego tytulu ze mimo checi noe zawsze zauwazysz rowerzystow, jada "szybko" z boku ich nie widac wyraznie bo brak swiatel od tylu tylko Ci ktorzy maja prawko wiedza ze swiatlo jest potrzebne itp.
To rozwiazanie jest dobre bo spowolni rower a kierowca zareaguje! Widze ze na naszych drogach wodac wieksza kulture co bardzo cieszy. Popieram pozdrawiam 22:03, 27.06.2019
Zuza2320:56, 28.06.2019
Dokładnie. Ja uważam bardzo, ale są sytuacje, że rowerzysta wyjeżdża nagle z boku rozpedzony i nie masz szans zahamować. Co martwe u rowerzyści przyjdzie z tego, że miał pierwszeństwo? 20:56, 28.06.2019
popieram07:50, 28.06.2019
Na bezmyślność rowerzystów trzeba stosować takie metody. Co niektórzy pewnie zapomnieli o śmiertelnym wypadku w tym miejscu 07:50, 28.06.2019
operatorspycharkokop09:37, 28.06.2019
omijam i pizgam przez pasy :D 09:37, 28.06.2019
sylwas09:54, 28.06.2019
Więcej takich szykan może w końcu rowerzyści nauczą się zachowywać ostrożność przy pkraczaniu ulicy 09:54, 28.06.2019
gospodasz10:06, 28.06.2019
więcej fotoradarów i wyższe mandaty to może w końcu kierowcy nauczą się jeździć przepisowo 10:06, 28.06.2019
j2312:07, 28.06.2019
przede wszystkim to *%#)!& towarzystwo na naukę o przepisach ruchu drogowego to podstawa 12:07, 28.06.2019
Kierowca i rowerzyst10:31, 28.06.2019
Najwięcej do powiedzenia mają Ci co nawet 100m wiozą 4 litery do sklepu po bułki, a na rower nie wiedzieliby jak wsiąść. Wystarczyło tam postawić fotoradar. Kierowcy by zwolnili, kasa miasta co jakiś czas zostałaby zasilona, a i rowerzyści byliby bezpieczniejsi. 10:31, 28.06.2019
Skoczek196817:50, 28.06.2019
Podaj swuj adres zamieszkania 17:50, 28.06.2019
lol22:33, 28.06.2019
Piskorskiej. Przyjedziesz? Bo jak tak to czekam na ciebie 22:33, 28.06.2019
Kierowca10:49, 28.06.2019
Niestety kierowcy po zdaniu egzaminu na prawo jazdy od razu tracą rozum. Kierunkowskazy włączane tylko w święta, znaczne przekraczanie prędkości, nie zachowanie ostrożności przy przejściach dla pieszych. Najważniejsze, żeby zdążyć stanąć na czerwonym świetle, bo po co przepuścić pieszego. Zielona strzałka warunkowa, to generalnie zielone, a jak już się zatrzyma, to byle odhaczyć zatrzymanie (bo może gdzieś stoją), bo po co się rozejrzeć. Notorycznie w godzinach szczytu przy OBI skręcający do Kaszczorka, stają, rowerzysta wjeżdża na przejazd, a Ci ruszają. Absurd! A pretensje tylko do rowerzysty, bo on wtargnął na przejazd. Bzdura! Może niech każdy zacznie od siebie, bo owszem są nieostrożni rowerzyści, ale większość z nich codziennie walczy o życie i gdyby tak często wpadali niespodziewanie na przejazdy, to wypadków byłoby kilka dziennie.
Zachęcam samemu wyjść również wyjść na rower, spacer i poczuć się jak inny użytkownik ruchu, a nie widzicie wszystko tylko z perspektywy kierowcy. 10:49, 28.06.2019
Oleńka. 21:04, 28.06.2019
I kierowcy nie uważają i rowerzyści też nie. Jeździłam do pracy rowerem wiele lat. Teraz jeżdżę samochodem, bo muszę rozwieźć dzieci. I codziennie widzę wpadajacych na jezdnię bez zastanowienia rowerzystów. Dziś nawet jeden geniusz jechał na pełnej prędkości mimo, że zbliżał się do dużego skrzyżowania że światłami i nie miał szans by zdążyć na zielonym. Ale wjechał. Gdybym go kątem oka nie zauważyła i ruszyła na moim zielonym wbiłby mi się w samochód. Codziennie widzę takie sytuacje, więc nie jest to wyjątek. Jak ludzie nie będą myśleć nic się nie zmieni. Nieważne czy na rowerze, czy w samochodzie. 21:04, 28.06.2019
Biker12:35, 28.06.2019
A może teraz warto zacząć uczyć tych rowerzystów zachowania na drogach rowerowych w normalnym ruchu a nie jak tu przy blokowaniu przejazdu innych użytkowników? Uważam że drogi rowerowe w Toruniu są, powstają i jest ich dużo. A jazda niektórych po drogach dla rowerów, przejazdach jest tragiczna i prowadzi do wypadków gdzie winni są nie tylko kierowcy. I tu jest miejsce dla np. Stowarzyszenia Rowerowy Toruń. Czekam na "masę krytyczną" która poruszać się będzie drogami rowerowymi zgodnie z sygnalizacją, przepisami i uczyć będzie takich zachowań. Jazda przy zamkniętych ulicach w asyście Policji, SM to pójście na łatwiznę ze strony organizatorów. 12:35, 28.06.2019
Krzysztof Holowczyc17:54, 28.06.2019
Tego przejazdu tam nie powinno byc! Zbudowac tam aquaperk! 17:54, 28.06.2019
szyderca19:51, 29.06.2019
A nie wystarczy, że już zaczęli budować skatepark? Można grindować na rurkach, tylko rampy brakuje xD 19:51, 29.06.2019
Zuzak18:54, 28.06.2019
Jak to kto wpadł? Ktoś, komu idiota na rowerze wjechał prosto pod koła... A takich nie brakuje. Jeszcze specjalnie nie patrzą w lewo i prawo, bo mają pierwszeństwo. 18:54, 28.06.2019
Kris7720:52, 28.06.2019
Według mnie to dobry pomysł... A nawet powinien być standardem, bo niestety wielu rowerzystów nie myśli. Ja jeżdżę i rowerem i samochodem. I niestety muszę przyznać, że rowerzyści często się sami proszą o wypadek. Takie rozwiązania są na wielu ścieżkach rowerowych w Polsce. Jak polskiego rowerzysty nie da się nauczyć myślenia, to trzeba stawiać zagrody... 20:52, 28.06.2019
lol22:31, 28.06.2019
idioto, kretynie, *%#)!& tępa pało. Rowerzysta jeździ zgodnie z prawem. To *%#)!& w aucie tego nie ogarnia. Ty też nie? Oddaj prawko. 22:31, 28.06.2019
Gej puszko22:29, 28.06.2019
Ku.. mać *%#)!& Waszym k.. mać obowiązkiem jest się upewnić czy możecie bezpiecznie tędy przejechać! Macie pretensje do jadących zgodnie z przepisami rowerzystów? Jesteście *%#)!& czy z dupy wyszliście? To tak jak by pisać o progach zwalniających na autostradzie, bo szeryf z bk wyjeżdza. 22:29, 28.06.2019
ekolog00:01, 29.06.2019
rowerzysci powinni byc zamykani, nawoluje kazdego myslacego obywatela do rorzucania szkla i ostrych przedmiotow by przebijali opony pedalarze, pozdrawiam 00:01, 29.06.2019
ekolog10:32, 29.06.2019
Trochę się tobie *%#)!& poprzestawiało. To auta należy wywalić z miast, łącznie z takimi jak ty. 10:32, 29.06.2019
CityBike20:42, 30.06.2019
Ekolog chyba po takiej akcji sypania szkła na nie upadł i mózg mu wyciekł... 20:42, 30.06.2019
xxx17:04, 29.06.2019
Boicie się, że będziecie odpowiadali za śmiertelny wypadek. Wystarczy zwolnić i po nerwach. 17:04, 29.06.2019
tp17:27, 29.06.2019
Przemoc samochodowej bezmyślnej większościowej tłuszczy. 17:27, 29.06.2019
tp17:37, 29.06.2019
Wsiadacie w te swoje samochody, ale odpowiedzialności brać na siebie nie chcecie - chociaż zdecydowanie to kierowca powinien być najbardziej odpowiedzialnym i uważnym uczestnikiem ruchu bo prowadzi potencjalnie niebezpieczny pojazd. Najlepiej jednak znaleźć kozłów ofiarnych, prawda? To samo z ekologią - szum, że kominy smrodzą ale o samochodach ani słowa, bo przecież prawie każdy jeździ... :) 17:37, 29.06.2019
lucas18:35, 30.06.2019
Mam gdzieś te barierki i przejeżdzam tam gdzie wiecej miejsca czyli przez pasy obok???
18:35, 30.06.2019
Jakub04:59, 01.07.2019
Tyle razy już przez ulicę i po ulicy jechałem że puki co uważam. Z rowerem jest jak z samochodem musisz być skoncentrowany. No i mieć " włączony mózg " bo druga osoba może nie mieć i w tedy dochodzi do tragedii. Wiec lepiej zachować szczególną ostrożność. 04:59, 01.07.2019
Naczelny 06:04, 01.07.2019
Wyrwać i na złom ??
06:04, 01.07.2019
rezerwa_mocy18:13, 01.07.2019
Lepszym rozwiązaniem byłby próg zwalniający na jezdni - nikomu nie zagraża, nie da się go ominąć i likwiduje problem u źródła. 18:13, 01.07.2019
WL00:07, 02.07.2019
Moich synów te barierki zatrzymały przed nieostrożnym wjechaniem na ulicę. 00:07, 02.07.2019
bike bee09:17, 03.07.2019
Sytuacja z wczoraj ,starsza pani jadąca rowerem od płatków ,przed tym przejazdem schodzi z roweru i prowadzi przez pasy ,na wysepce wsiada na rower i jedzie dr ,w tym czasie 2 auta nawet nie zwolniły ( jadące kierunek OBI ) . Także kierowcy są tu głównym problemem nie piesi czy rowerzysci . Do tego przez te slalomy rowerzysci zamiast skupić się na obserwacji ulicy ,muszą skupic się na tym by nie zderzyć się z innym rowerzystom. Gdzie ci pseudo kierowcy tak pędzą? Na obiad? na telenowele w tv? do kochanki ? Bierzmy przykład z krajów zachodnich ,likwidujmy ulice wielopasmowe w centrach miast. 09:17, 03.07.2019
JJ19:14, 03.07.2019
"Toruń: kto wpadł na taki pomysł? Aż ciężko to skomentować..."
No faktycznie ciężko skomentować. Dzisiaj są już 74 wpisy. Chyba max jaki tu widziałem.
Ale może wam ciężko :) 19:14, 03.07.2019
Lola19:46, 07.03.2020
Rondo dla samochodów owszem będzie dobre ale dla pieszych nadal nie dostateczne oby nie było tak zrobione jak przy Macieju na skarpie 19:46, 07.03.2020
skator17:01, 27.06.2019
14 11
Jest dokładnie odwrotnie - to kierowcy bezmyślnie zbliżają się do tego miejsca, nie respektując art. 26 i art. 27 PoRD (zachowanie szczególnej ostrożności, pomimo więcej niż wyraźnego oznakowania). 17:01, 27.06.2019
qtas20:00, 27.06.2019
3 10
skator ty jestes *%#)!& jakims xD 20:00, 27.06.2019