Zamknij

Jakie aspekty pakowania i wysyłki przesyłki są istotne w sklepie internetowym?

16:01, 06.03.2018 materiał partnera Aktualizacja: 16:04, 06.03.2018
Skomentuj materiał partnera materiał partnera

Wraz z rozwojem świata e-commerce wzrastają oczekiwania klientów kupujących online. Wiele lat temu pakowanie i wysyłka były po prostu sposobem na otrzymanie produktu zakupionego online i nie przykładano do tego procesu większej wagi. Dziś jest już inaczej. Zobaczcie, które z aspektów są ważne podczas planowania tych czynności.

Unboxing jako element doświadczenia zakupowego klienta

Marketerzy, ale też i sami właściciele sklepów internetowych zrozumieli, że opakowanie przesyłki należy włączyć do doświadczenia płynącego z zakupów. W zasadzie stwierdzono w ten sposób fakt, że klienci zwyczajnie zwracają uwagę na to, w jaki sposób jest dostarczony oraz zapakowany. Na sposób zapakowania uwagę zwracają przede wszystkim kobiety, z natury estetki.

Osoby kupujące w sieci mają coraz większe oczekiwania odnośnie tego, w jakiej formie otrzymają zamówiony przez siebie produkt. Lepiej samemu zadbać o atrakcyjną formę pakunku zanim rozwiązanie to wprowadzi u siebie nasza konkurencja. Dajmy swoim klientom nieco więcej niż nawet sami oczekują. Potraktujmy ich zakup w sposób jak najbardziej zindywidualizowany. Zadbajmy również o sprawne dostarczenie produktów krótko po ich zamówieniu przez klienta. Możemy w tym celu skorzystać z usług firmy kurierskiej epaka.pl.

Marketing w branży opakowań

Estetyczne opakowanie to pierwszy element, na który nasz klient zwróci uwagę, dostając do rąk rzecz z naszego sklepu. Karton czy papierową torbę, w której znajduje się zamówienie, warto potraktować jak doskonałą przestrzeń reklamową. Możemy zadrukować ją w logo naszej marki, zamieścić informację o promocji lub podziękowanie za zakupy. Możemy też zamieścić wewnątrz drobne gratisy od firmy, m.in. firmowe naklejki, wizytówkę czy notes z logo sklepu. Można również zachęcić klienta do pozostawienia opinii dotyczącej zakupów lub udostępnienia filmu w mediach społecznościowych na temat tego, co zamówiliśmy. Design samego opakowania niesie ze sobą konkretne doświadczenie klienta. Zakup produktów powszechnie kojarzonych ze zdrową żywnością i ekologią, m.in. naturalne olejki, produkty bio, zioła i nasiona czy naturalne kosmetyki aż proszą się, aby zapakować je w szary papier typu kraft i opatrzyć minimalistycznym logo. Wówczas całość zamówienia prezentuje się zgodnie z polityką firmy i wartościami powszechnie kojarzonymi z branżą eko.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%