List Czytelnika z Torunia w temacie obsługi rowerów miejskich.
Witam,
Piszę do Państwa aby zainteresować was tematem rowerów miejskich. Firma, która wygrała przetarg (za nie małe pieniądze), wypuściła od roku 2019 rowery miejskie pod nazwą Torvelo.
Rowery już od samego początku nie działały tak jak powinny. Ludzie często się skarżyli, na jakość rowerów, ale i na stacje, które często nie widziały czy ktoś oddaje rower.
Problemów z rowerami również doświadczyłem ja, gdy 4 września wypożyczyłem rower tylko po to aby przejechać nim 2-3 kilometry, wypożyczenie trwało z 10-15 minut. Gdy skończyłem jechać, wpiąłem rower do stacji w taki sposób, że się zablokował, czyli tak jak powinno być.
Po 3 godzinach okazało się, że rower nadal ma status wypożyczonego. Klient otrzymuje wiadomość email gdy zaczyna się i kończy wypożyczenie. Ale nawet i te wiadomości otrzymuje się z opóźnieniem.
Problemem nie było zadzwonienie do BOK-u i zgłoszenie z tym problemu. Problemem była reklamacja. Opisałem szczegółowo sytuacje, gdzie uwzględniłem wszystkie informacje tak jak ich formularz reklamacyjny nalegał. Otrzymałem odpowiedź negatywną, ponieważ czy ich system działa czy nie działa, to w moim interesie jest się upewnić, że rower zwróciłem.
W odwołaniu uwzględniłem fakt, że rower był zablokowany w stacji. Również zaproponowałem sprawdzenie tego poprzez nadajnik GPS, w który zaopatrzony jest rower. Jednak pracownik tej firmy nadal swoje.
I tak oto firma i jej rowery miejskie Torvelo, wykorzystuje okazje do zgarniania sobie środków ludzi, którzy korzystają z rowerów miejskich. Również co roku zgarniają nie małą kwotę dzięki wygranemu przetargowi, a jakość rowerów i stacji od 3 lat jest taka sama, a nawet gorsza.
Jeśli ta wiadomość sprawi, że głębiej przyjrzycie się w jakim stanie są rowery jak i stacje i umieścicie artykuł na swojej stronie, to mam nadzieję, że nabierze to trochę rozgłosu i firma zastanowi się nad poprawieniem jakości swoich usług.
Pozdrawiam,
Michał z Torunia
[ALERT]1632120829667[/ALERT]
gość10:36, 20.09.2021
Kolejny zaniepokojony i sfrustrowany Torunianin? Ja też korzystam z rowerów i otrzymuję powiadomienia o rozpoczęciu i zakończeniu jazdy. Jeśli coś dochodzi z opóźnieniem to sprawdzam w aplikacji i jeśli nadal płynie czas wypożyczenia to dzwonię na infolinię i mówię o sytuacji. Miła obsługa kończy wypożyczenie i sprawa jest załatwiona. Jeśli rowery są uszkodzone to tylko przez ludzi. 10:36, 20.09.2021
Serek11:40, 20.09.2021
Ja też spotkałem się z podobnym problemem 😠stwierdzam że jest coraz gorzej 11:40, 20.09.2021
Torunianin12:10, 20.09.2021
Jaki macie problem skoro jest infolinia a czas wam leci w telefonie na aplikacji. Widocznie te rowery nie są dla emerytów 12:10, 20.09.2021
:)12:46, 20.09.2021
Niestety doświadczyłem tego samego i od tego czasu mam ich w d. 12:46, 20.09.2021
I tyle13:49, 20.09.2021
Dobry zwyczaj nie wypożyczaj 13:49, 20.09.2021
TORVELO16:42, 20.09.2021
Szanowny Panie Michale, system Torvelo w miesiącu sierpniu 2021 (wg oficjalnego, publicznego raportu) wygenerował ponad 25 tysięcy wypożyczeń. Zanotowaliśmy łącznie 29 reklamacji z czego tylko 4 zostały rozpatrzone negatywnie dla użytkownika. Daje to niecałą jedną reklamację na 1000 wypożyczeń.
Liczne dewastacje rowerów są na porządku dziennym a porzucanie rowerów prawdziwą plagą.
Apelujemy i zwracamy się do wszystkich użytkowników o sprawdzanie poprawności zdawania roweru do stacji poprzez fizyczne pociągnięcie za rączki lub sprawdzenie w aplikacji mobilnej lub sprawdzenie korespondencji @.
Z poważaniem,
Zespół TORVELO
16:42, 20.09.2021
Lol17:34, 20.09.2021
Osobiście nie korzystam, wolę mieć swój rower, zawsze sprawny i zadbany niż pożyczać od kogoś, ale jeżeli użytkownicy widzą że sytuacja się nie poprawia to proponuję jakiś bojkot zorganizować albo przestać wypożyczać jeżeli sprawia to takie problemy 17:34, 20.09.2021
Liks18:42, 20.09.2021
Biedaki czy lenie , którym nie chce się zapracować na własny rower ? 18:42, 20.09.2021
lol21:45, 21.09.2021
Jeśli jesteś zbyt *%#)!& jaki jest cel roweru miejskiego, to proponuje głosować na konfederacje. Tam potrzebują takie dno intelektualne. 21:45, 21.09.2021
Bodo22:59, 20.09.2021
Jak nie umiesz korzystać to nie wypożyczaj. 22:59, 20.09.2021
TORUNIAK11:00, 24.09.2021
Niestety tak wygląda fakt naciagania użytkowników brak kontroli lub układy jak zawsze 11:00, 24.09.2021
carbon szosa08:00, 27.09.2021
Najlepiej mieć swój rower , tylko ,że teraz rowery droższe od aut....... 08:00, 27.09.2021
Agnes12:38, 27.09.2021
Rozumiem złość... mi również nie raz zdarzała się taka sytuacja, że czas wypożyczenia nadal leciał po zwróceniu roweru. Dlatego za każdym razem sprawdzałam na koncie swoim czy rower został zwrócony albo od razu dzwoniłam na infolinie po zwróceniu czy nadal nabija się czas i czy wszystko jest w porządku. Ludzie na infolinii są bardzo mili i nie raz dzwoniąc do nich, mówiąc że minute/dwie temu zwróciłam rower a licznik bije to odejmowali mi te minuty, które straciłam na dodzwonienie się do nich. Pozdrawiam 12:38, 27.09.2021
hahha13:10, 20.09.2021
18 3
Ja mam się jeszcze martwić i dzwonić na infolinię, bo ich system nie działa? Chyba kpisz 🤣 Błazenada i kompletny bubel skoro sytuacja się powtarza. 13:10, 20.09.2021