Zamknij

"My zwykli torunianie nie chcemy tej inwestycji. Czy ktoś nas wysłucha?"

10:32, 27.02.2020 ddtorun.pl Aktualizacja: 10:42, 27.02.2020
Skomentuj Foto. Redakcja Foto. Redakcja

"My zwykli torunianie nie chcemy tej inwestycji. Czy ktoś nas wysłucha?"

W ostatnich tygodniach w Toruniu ogromne emocje budzi decyzja o powstaniu i budowie Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage. Niedawno miasto przekazało grunty pod inwestycję. Ta ma kosztować 600 milionów złotych, 200 milionów da miasto, a 400 milionów rząd. Budowa centrum wywołała dyskusję wśród mieszkańców, którzy inwestycji nie chcą. Poniżej list naszej Czytelniczki. 

Szanowna Redakcjo!

Piszę do Was, bo widzę, że tylko Wy nie boicie się pisać jak jest w tym mieście i poruszać trudnych tematów. Od kilku tygodniu Toruń żyje informacją o budowie w naszym mieście obiektu pod festiwal EnergaCamerimage. Tak się zastanawiam, ale nie tylko ja ale również moi znajomi: po co komu ta inwestycja? Przecież w ubiegłym roku festiwal odbył się bez tego centrum. Mamy CSW, Jordanki, w Bydgoszczy przez lata festiwal egzystował bez tego centrum i stało się coś? Wielkie gwiazdy z Hollywood mimo braku tego centrum i tak przyjechały i odjechały. Przeciętny mieszkaniec Torunia i tak nie miał możliwości zobaczenia Quentina Tarantino, czy innych aktorów, bo była to impreza dla wybranych: urzędników, ludzi kultury i celebrytów. Co ja, jako zwykła mieszkanka Torunia z tego miałam? Nic. A płacę od lat podatki w Toruniu, a miasto mnie pod tym względem kolokwialnie mówiąc olało. 

Ja wiem, że Pan Marek Żydowicz jest dyrektorem tego festiwalu i jego twórcą, im więcej imprez w Toruniu tym lepiej, ale po co takie centrum na potrzeby jego festiwalu budować? Zaraz niech powstanie centrum na potrzebny Tofifest, Bella Skyway Festival czy innych imprez. Przecież można swobodnie korzystać z obiektów które mamy. Nikomu nic się nie stanie, a te 600 milionów to ogromna kwota.

Oczywiście wiem, że 400 milionów ma dać rząd, ale jeśli nagle się wycofa z tego pomysłu to co wtedy? A druga kwestia - za te 200 milionów od miasta można w Toruniu poprawić bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych, zlikwidować stare jelcze w MZK, czy dokarmić głodne dzieci w szkołach.

To nie tylko moje zdanie, ale też wielu zwykłych szarych ludzi, nie związanych z kulturą czy tym festiwalem. Oby ktoś nas wysłuchał.

Czytelniczka Monika

A jakie jest Wasze zdaniem na ten temat?

[ALERT]1582796047761[/ALERT]

(ddtorun.pl)

Internauta

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(46)

OloOlo

86 9

Bardzo mądre słowa, zgadzam się z nimi jako zwykły mieszkaniec i mam nadzieje, że miasto zweryfikuje jeszcze decyzję 11:07, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rada MiastaRada Miasta

4 9

Jednogłośną uchwałą Rada Miasta poparła ten ważny i niezwykle korzystny dla Torunia projekt. Całe szczęście że margines , który ty reprezentujesz podobnie jak i pismaki ddt nie został wysłuchany, a właściwie że odrzucono waszą krytykę i żółć. 14:44, 27.02.2020


reo

Torunianka87Torunianka87

80 7

I ja też nie chce tej inwestycji. Lepiej pieniądze te na drogi i służbę zdrowia przeznaczyc 11:17, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

a ja chcęa ja chcę

2 10

i moja rodzina chce i znajomi Józek, Zbychu i ich żony i dzieci też chcą bo im się Danny de Vito podobał, A na innej imprezie tez nie mogliśmy zobaczyć ani Tarantino, ani Nortona, ani Gere, ani Hartnetta, ani Aronovskiego, a dzięki Camerimage ich zobaczyliśmy i mogliśmy posłuchać . A jaka duma , że to w naszym mieście. A ty ucz się pisać to może kiedyś będziesz pisał do jakiegoś poważnego medium, a nie do tego dennego ddt 14:49, 27.02.2020


GosiasamosiaGosiasamosia

80 7

Popieram i ja. Nie chce nikt tego budynku. Mamy Jordanki! 11:43, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Oj gosiu Oj gosiu

1 10

Miasto musi się rozwijać bo następne pokolenia nie będą takimi zakompleksiałymi prowincjuszami jak ty. Więc pomyśl najpierw zanim następnym razem napiszesz taka głupotę , bo wpisujesz się w wypowiedzi pewnej posłanki z Torunia, która kompromituje co rusz nasze miasto. 14:52, 27.02.2020


przeciwnikprzeciwnik

65 4

W 2019 roku z funduszu promocji Toruń dał 1,5mln zł. Od tego roku mamy dawać rocznie 4mln zł !!! + 200 baniek. Już przez te 1,5mln to w Toruniu wiało nudą, poprzez sztucznie zapełniony kalendarz przez Toruńską Agendę Kulturalną. Rozmawiam z wieloma ludźmi - z pracy, znajomymi i przypadkowymi ludźmi. NIKT nie był za CAMERIMAGE, mimo iż uważam, że to wspaniały festiwal, ale nie dla zwykłych mieszkańców. Żydowicz mówi o grubych- wirtualnych- milionach, szkoda tylko, że sam festiwal nie potrafi się utrzymać. Zauważyłem, że pracownicy CAMERIMAGE myślą, że wszystkie komentarze piszą ludzie z Tofifestu, a to nie prawda - piszą to zwykli ludzie, którzy widzą, co się dzieje. Tofifest dostał wydaje mi się że pół miliona tylko, a zwykły mieszkaniec miał szanse kupić bilet prawie bez problemu za połowę kwoty biletu na seans CAMERIMAGE. MIeliśmy okazję spotkać się z każdą gwiazdą i to sa darmo!!!! Na Camerimage nawet Kupienie biletu za 300-400 zł nie da gwarancji, że zobaczysz jakąś gwiazdę czy uda się wejść na określony seans. Porażką CAMERIMAGE jest nawet to że zwykły mieszkaniec nawet nie ma możliwości kupić czegokolwiek ze sklepiku Camerimage, bo nie wpuszczą ochroniarze, jak nie ma się wejściówki. Gdyby dać tą kasę organizatorom Tofifestu to mieszkaniec by skorzystał na 100%, dając je Camerimage zabieracie mieszkańcom ICH podatki a dajecie studentom głównie zagranicznych uczelni filmowych. 12:13, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pro CamerimagePro Camerimage

2 10

Widzisz na Toffi są miejsca bo nikt poważny ze świata się tym nie interesuje. Ale spójrz na to w inny sposób. Toffi tylko zżera kasę publiczną i nie przynosi istotnych korzyści materialnych, finansowych i promocyjnych Toruniowi.
Camerimage przynosi kilkanaście milionów złotych zysku przedsiębiorcom z naszego miasta, i kilkadzieści w PR-rze. Przyjezdżają sławy takie jak Tarantino, Norton, Gere, De Vito, Figgis, Aronovski, Hartnett Storraro etc. Na Camerimage widzisz serialowych aktorów nieliczących się na świecie. Jaworscy z Toffi stali za akcja przeciw zmianom w kinie Centrum i to było skrajnie niesmaczne i nieuczciwe. Pani Jaworska delikatnie mówiąc nieelegancko wyraża cię o Camerimage w różnych towarzyskich i nie tylko wystąpieniach. Zmiany w Kinie Centrum okazały się bardzo dobre, To samo dotyczy samego CSW. Wieć przestań pisać takie głupstwa tylko otwórz oczy i zrozum, że to nie Camerimage atakuje Toffi tylko odwrotnie i pewnie za to przyjdzie kiedyś zapłacić. Ciesze się, że Camerimage podnosi poprzeczke i może Toffi cos zrobi by być dobrym festiwalem bo jak nie to ja bym im zabrał dotacje publiczną. 15:02, 27.02.2020


HotelHotel

2 3

I dobrze bo ci studenci i goście z zagranicy dają nam zarobić . 17:42, 27.02.2020


PLPL

79 7

Święta prawda. Nikt o zdrowych zmysłach nie chce budowy tego obiektu. Tak jak pisałem wcześniej, zobaczycie wymówki rządzących jak Toruń będzie potrzebował jakiegoś dofinansowania np. na 3 most. Co wtedy usłyszymy - Bardzo nam przykro, lecz w ostatnich latach Toruń otrzymał 400mln dofinansowania na obiekt Camerimage. Tutaj jest pies pogrzebany bo przez *%#)!& decyzję, będziemy udupieni na kilkanaście lat. 12:47, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

twojwybortwojwybor

66 7

ja pojde na kolejne wybory na pewno by wybrac kogos innego bo obecny wodz przegina palke. brakmsluzb prewencji bezkarnosc na ulicach kierowcy robia co chca staja byle gdzie wrecz pod zakazami i nie ma zadnych reakcji ze strony sluzb prewencji olewka i kpina totalna. brak czystosci kpina z obywateli po nocach wycinki drzew ktoremjak sam zapewnial wasz wodz mialy zostac nietkniete. dziury na bolwarze ze juz isc sie normalnie i bezpiecznie nie da. dzieciaki pod oczami kamer zrobily sobie wychodek dla swoich psiakow w miejscu gdzie latem wasze dzieci beda w piaski z tymi psimi kupami i sikami raczkami grzebaly. wszystko pod oczami kamer monitoringu miejskiego za grube miliony z naszych podatkow. kpina i buta. Ja mowie Nie takiemu prezydentowi. 12:50, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jajajajajaja

3 1

Tylko, że obecny wódz już nie będzie mógł być kolejną kadencję wodzem ;) 21:17, 27.02.2020


Toruń Toruń

3 16

Może przekazać na tatusia Tadeusza
12:56, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

QndaQnda

2 0

na pewno więcej skorzystałbyś, gdyby dostał tę kasę o. Tadeusz niż jak dostanie Żydowicz.
21:42, 27.02.2020


Rafał89Rafał89

57 5

Mamy tyle fajnych obiektów że kolejny nic nam nie da oprócz olbrzymich kosztów utrzymania. Nie sądzę że jeden festiwal je sfinansuje. Pieniądze można przeznaczyć na cele, z których skorzysta zwykły mieszkaniec, a gmach na jordankach w zupełności wystarczy. 13:03, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Zuzia 92Zuzia 92

1 7

Zrywam z tobą idioto :( 15:09, 27.02.2020


olekolek

0 5

nie musisz tam chodzić , a swą nienawiść wylewaj gdzie indziej 17:40, 27.02.2020


Piotr83Piotr83

64 4

Bardzo mądre słowa. Jest sala na Jordankach i jak na nasze miasto jest w 100% wystarczająca. Myślę, że nasi Radni powinni się tym zainteresować co mówią mieszkańcy, którzy będę utrzymywać ten obiekt z podatków. 13:24, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Józek 81Józek 81

2 6

A ja myślę, że Toruń powinien się rozwijać , a następne pokolenia będą miały większe ambicje niż ty. Są ludzie mądrzejsi od ciebie i odważniejsi. Ci z mojego rocznika zmienili Polskę byś mógł się publicznie wypowiadać...tylko jak to robisz to nie kompromituj się swoim zaściankowym myśleniem. 15:08, 27.02.2020


co za kret...co za kret...

4 2

Skoro Toruń ma się rozwijać, to chyba nie powinien wydawać pieniędzy na takie bzdury. 18:19, 27.02.2020


pytaniepytanie

17 5

Zaleski już przekazał notarialnie grunt pod budowę Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage a decyzję w sprawie finansowania budowy radni mają podjąć dzisiaj natomiast sejm w sprawie tych 400 mln bodajże w czerwcu. Chyba kolejność powinna być odwrotna prawda? Jak myślicie o co tu chodzi, czy to są działania zgodne z prawem? 13:47, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oczywisteoczywiste

1 2

każdy wie , kto ma podstawowe wykształcenie , że aby uzyskać dotację od Rządu trzeba samemu zapewnić wkład własny. Oj ty nieuku. Pewnie dorabiasz sobie jako redaktor w tym portalu bo piszesz bzdury na ich poziomie. 17:02, 27.02.2020


Paweł33Paweł33

55 5

Ja też jestem na NIE. I nie chodzi mi żeby te 200mln wydać na siłę na coś innego. Po prostu budżet Torunia nie stać na taki wydatek. Tak ciężko zrobić Camerimage na Jordankach + CSW + CinemaCity + Teatr Muzyczny (Grunwald)...? 14:03, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PomyślPomyśl

2 3

A nie widzisz że dostajemy 400 mln od rządu i co roku 3 mln. No więc to jest bardzo korzyste. 15:04, 27.02.2020


TorunianinWpTorunianinWp

25 4

A na ulicy olsztyńskiej mieszkańcy Torunia stoją w gigantycznych korkach bo nie ma pieniędzy !!!

Panie Prezydencie to są nasze pieniądze a nie prywatne paru osób z urzędu miasta i przy wydawaniu kwot przekraczających 100 mln powinno być referendum czy ludzie którzy mieszkają na co dzień chcą tego !!
W pracy gdzie zatrudnionych jest ok 200 osób nie znalazłem osoby, która popiera budowę i przeznaczanie tyłu pieniędzy na to 14:26, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PrezydentPrezydent

1 1

Jak załatwisz że rząd dołoży 400 mln to dam ci na te drogę 200.
Zrozum że roszczenie musi być nie tylko logiczne i uzasadnione, ale racjonalne ekonomicznie. 17:00, 27.02.2020


te prezydentte prezydent

1 1

Do szkoły wróć, skoro pisać w tym wieku nie potrafisz. 18:18, 27.02.2020


GoscGosc

49 3

Kolejne 600 mln wyrzucone w błoto,a na każdej drodze wyjazdowej z Torunia gigantyczne korki, całe miasto rozkopane. 15:57, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KsięgowyKsięgowy

1 4

Wyrzucone w błoto to były pieniądze na twoje NIEDOKSZTAŁCENIE
16:59, 27.02.2020


ZazZaz

55 3

600 mln????????? To będzie budynek ze złota czy co.... 15:58, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ArchitektArchitekt

2 5

To będzie dobrze zbudowany nowoczesny , budynek który ma się stać ikoną miasta jak mówi pan Marek Żydowicz i ja się z nim zgadzam. 16:57, 27.02.2020


TeoTeo

6 6

Oo ludzie broniący ten inwestycji pewnie z Rynku Nowomieskiego 16:43, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WykluczonyWykluczony

1 5

Mieszkam na Rynku Nowomiejskim i popieram t e inwestycję i co wykluczasz mnie ? Typowe dla lewaków z ddt. 16:56, 27.02.2020


JasamaJasama

45 3

Co tam nocna opieka stomatologa..będziemy mieli kolejne niepotrzebne centrum kulturalne a stomatolog w nocy? Komu to potrzebne 20:28, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PolonistaPolonista

0 5

Tobie niestety nic nie pomoże bo nie wiesz co to KULTURA i KULTURY ci brak. 22:29, 27.02.2020


Anna19Anna19

2 0

Panie Prezydencie w naszym miescie jest potrzebna nocna i świąteczna opieka stomatologiczna .Anie my którzy płacimy podatki w tym mieście musimy jezdzic do innych miast to jest śmieszne bo nie ma kasy na to .A na to jest .To naprawdę nie jest potrzebne. Jest wiele do zrobienia w Toruniu ale nie to na pewno. Czy Pan się liczy z nami wogule ? 19:27, 28.02.2020


PMPM

42 2

https://www.petycjeonline.com/petycja_do_premiera_mateusza_morawieckiego_z_apelem_o_wycofanie_si_z_budowy_europejskiego_centrum_filmowego_camerimage_w_toruniu 22:14, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

radnyradny

0 4

wypraszam sobie . po to zostałem wybrany by respektowano moja wiedzę o tym na co głosuję. 22:28, 27.02.2020


Mocny ToruńMocny Toruń

0 4

No to chyba jakieś żarty. Jakieś osoby z BYDGOSZCZY podpisują petycje dt. naszego miasta, albo ze STOLCA kujawskiego> Albo z Łodzi, Wrocławia, Bytomia? Co ci ludzie maja do nas???
Nie życzę sobie by się wpieprzali w nasz życie i sprawy! Nie zajmują się swoimi sprawami. Co oni wiedza o Zazdroszczą , że nasze miasto się rozwija i że Rząd docenia wyjątkowość naszej imprezy Camerimage. 22:49, 27.02.2020


 DDT DDT

1 30

Rada JEDNOGŁOŚNIE przyznała 200 mln na budowę ECF Camerimage a DDT zatkało? Zapewne teraZ zrobi akcję razem z ludźmi toffi, tej posłanki od wciskania dziecka z kąpielą do brzucha , tymi oszołomami od zieleni i pasożytami artystycznymi . Będzie to zapewne jakaś petycja, zbieranie podpisów, protest, apel NIE DLA ECFC. Tak jak było z akcją jaworskich : W SPRAWIE KINA CENTRUM . Takie są schematy tych destruktorów . Ale wiadomo kto to jest. Oni zaś nie rozumieją że to co robią wróci do nich ze zdwojoną siłą. biada im 22:20, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lollol

4 0

Zastanawiam się jak ty samodzielnie funkcjonujesz. 22:30, 27.02.2020


DDTDDT

1 29

ale jaja właśnie się pokazała petycja, teraz pismaki z tego dennego portaliku ubiorą to w wielki artykuł , który pokaże się za jakąś chwile z alarmującym tytułem o apokalipcie i kanibalizmie kultury w naszym mieście, że mieszkańcy tego nie chcą, ze trzeba to zatrzymać. No usmiac się można. Happenig proszę bo bez tego się nie da. Co za dzieciaki. 22:25, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

halo DDThalo DDT

0 10

czekamy na kolejnego bąka którego puścicie razem ze zdjęciami obnażających się panienek z kolczykami w pępkach ( jak żenada by tylko ktoś do was zaglądał0 albo reklama ryby martwej, albo kiełbasy jałowcowej, albo posłanki od dziecka z kompiela wciskanego do brzucha, a czasmi jak wygodnie od niepełnosprawnych albo niby nadużywanych których do Papieża się wozi z kłamstwami. No już kompletnie słów brakuje na was leszcze marynowane hehehehehe 22:32, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RadzioRadzio

2 0

A Ty tak na serio? Przywalasz się do reklam? Żenada człowieku z Rynku Nowomiejskiego 09:41, 28.02.2020


do radziodo radzio

1 0

Daj spokój przecież ten koleś to jakaś ameba i troll. Jeśli by sam przeczytał swój komentarz to dawno by się pociął i spłukał w kiblu. 22:44, 28.02.2020


SamiSami

24 1

Zgadzam się w 100%
Hala Jordanki
Hala na Bema
CSW
Stadion zuzla
I jeszcze jedna hala za kolejne mln już nie jest potrzebna czas na inwestycje dla przedsiębiorców zrobienie czegoś co biznesowo wyróżni Toruń
21:13, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%