Zamknij

Toruń: jedna nitka i pojedyncze pasy ruchu. "Chyba nie trzeba tłumaczyć, co się stanie!"

09:36, 11.12.2019 ddtorun.pl Aktualizacja: 09:59, 11.12.2019
Skomentuj Fot. Redakcja Fot. Redakcja

Toruń: jedna nitka i pojedyncze pasy ruchu. "Chyba nie trzeba tłumaczyć, co się stanie!"

List Czytelnika w sprawie kolejnych prac budowlanych, które od 12 grudnia rozpoczną się w centrum miasta w związku remontem placu Rapackiego w Toruniu. 

Na stronie Urzędu Miasta Torunia pojawiła się obszerna informacja o rozpoczęciu 12 grudnia br. kolejnego etapu przebudowy pl. Rapackiego i ulic przylegających oraz utworzeniu w tym miejscu, chyba przez nikogo niechcianego węzła przesiadkowego a la Al. Solidarności.

W artykule zawarto informację o związanym z robotami zwężeniem jezdni do jednej nitki i pojedynczych pasów ruchu w każdą ze stron. Chyba nikomu tłumaczyć nie trzeba, co się w związku z tym stanie, skoro już teraz, mając po dwa pasy ruchu w każdą stronę tworzą się korki i to nie tylko w godzinach szczytu. W szczycie często sięgają one dworca głównego z jednej i pl. Niepodległości z drugiej strony. Co będzie jak ograniczy się przepustowość o połowę?

Urząd Miasta proponuje kierowcom, aby ci korzystali z mostu im. gen. Zawackiej. Ok, ale to kierowcy. Co z pasażerami MZK? Jaką oni mają alternatywę? Dlaczego tylko kierowcy mogą wybrać, którym mostem jechać? Czy miasto planuje uruchomić dodatkowe linie kursujące przez most Zawackiej w czasie przebudowy Rapackiego lub zwiększyć częstotliwość tych nielicznych, co obecnie tam jeżdżą?

Linia 19 kursuje co godzinę, w porywach jadąc co 30 minut w niektórych przedziałach rozkładu niesięgających nawet końca popołudniowego szczytu, więc to żadna alternatywa dla linii 11 stojącej w korku na Rapackiego. Dla linii 10, 20 czy 36 praktycznie alternatywy nie ma, bo choć można jechać 29 czy 44, to jadą one z zupełnie innej strony miasta. Czy miasto ma pomysł na to by mieszkańcy lewobrzeża, pasażerowie, mogli dostać się do domu, pracy, szkoły nie jadąc autobusem przez godzinę lub dłużej?

Pozdrawiam,

Czytelnik

[ALERT]1576053728195[/ALERT

(ddtorun.pl)

Internauta

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(20)

Paweł44Paweł44

5 0

Na most Zawackiej też będzie mega korek już od mostu kolejowego. Może ktoś przyjrzy się światłom na skrzyżowaniu przy "płatkach", bo codziennie już się stoi od skrzyżowania z Targową, a w tym samym czasie nie ma korka na Żółkiewskiego. Może wydłużyć zielone światło w stronę Rubinkowa i na most od Lubickiej o 2,3 sekundy? 10:34, 11.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jyrhegtrjyrhegtr

2 0

skoro nie ma korka na żókiewskiego to czemu nie śmigacie tamtędy? 10:51, 11.12.2019


hehehehehehe

2 0

Ponieważ jest korek na Kościuszki, na Sobieskiego i na Chrobrego. 12:08, 11.12.2019


reo

Plac RapackiegoPlac Rapackiego

12 0

A dlaczego remont Placu Rapackiego przeprowadzany jest teraz, a nie razem z remontem mostu? Przecież teraz to będą tam totalne korki, a gdyby zamknąć ten teren na rok i kompleksowo wykończyć plac i przeprawę, to byłby mniejszy problem. I tak przecież będzie most pontonowy. 10:42, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XyzXyz

10 0

Tragedią jest to że miasto zamiast remontować Al. Jana Pawła II w tym samym co most czasie żeby jak najkrócej trwały utrudnienia to rozbija te prace na etapy. Czy ktoś w UM jeszcze myśli?... 10:46, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mnjgtfmnjgtf

1 8

n8ic się nie stanie. dzieje się tak dlatego że jest zwężka na środku mostu i jeden drugiemu musi się wciskać by tamten któremu się ten wciśnie musiał gwałtownie wyhamować zatrzymując całą resztę. stąd korki. nie będzie 2 pasów będzie płynniej i gwarantuję że będą mniejsze korki. 10:49, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PhoenixPhoenix

6 0

Faktycznie, kierowcy mają możliwość wyboru. Paweł44 też ma rację, że wjazd na Zawadzką będzie się korkował, ale sam most jest szerszy i pomieści więcej aut, a więc i korki będą mniejsze niż na Rapackiego.
He... UM uszczęśliwiając na siłę pasażerów bublem komunikacyjnym jeszcze utrudni im życie na czas jego budowy. Racja, pasażer wyboru nie ma, bo praktycznie cały ruch autobusowy między lewo- i prawobrzeżną częścią miasta odbywa się po starym moście. 10:53, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tylko rowertylko rower

9 1

Napiszę tak,współczuję tego bałaganu remontowego, tym co pracują autami,tym co dojeżdżają autobusami ,reszta leni w osobówkach nich stoi nawet 2 godz na dystansie 1-2 km. Kóło małego mi to lata . Drzew szkoda ,dla wygody autek . Poszerzą Aleje ? Po co jak wszystko utknie na moście i tak. 10:59, 11.12.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

PhoenixPhoenix

3 0

Dlatego cała ta przebudowa jest bez sensu.
Trzeba było remont nawierzchni zrobić i przejścia podziemne pod Al. JPII.
Drzewa by zostały, ruch by się zrobił płynniejszy, a pasażerowie nie musieli by biegać po peronie jak na Teatralnym. 12:15, 11.12.2019


LolLol

0 5

Pomyśl głą*ie co by było gdyby teraz każdy zrezygnował z auta i jeździł autobusem. Widziałeś jak w Indiach jeżdżą pociągami? Sprawdź to przestaniesz może *%#)!& *%#)!& 17:24, 11.12.2019


LolLol

1 2

Równie dobrze można autobusy wyeliminować. Jak wyjdziesz odpowiednio wcześniej z domu to spokojnie dojdziesz z buta 17:30, 11.12.2019


PhoenixPhoenix

0 1

Jakbym miał dwa km do pracy, to może i byłoby to rozwiązanie, ale skoro jadę przez całe miasto i to z przesiadkami, to pomysł wątpliwy. 08:35, 12.12.2019


Problem Problem

4 0

Jest taki że mimo tego iż nowy most jest większy i szerszy to same dojazdy do mostu są za mało przepustowe wie będzie tragedia. Na nowy most powinna prowadzić bezpośrednio trasa średnicowa. A ta kończy się w polu. 11:20, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

też kierowcateż kierowca

3 3

Nie róbcie sensacji tam, gdzie jej nie ma. Od Pl. Artylerii do mostu powinny być dwie jezdnie po jednym pasie, bo i tak na moście są i będą dwa pasy po jednym w każdym kierunku. Uspokojenie ruchu po jednym pasie w każdą stronę należy zrobić już na Pl. Artylerii. Wtedy nikt nie będzie gnał na oślep przez Pl. Rapackiego i nie będzie wyprzedzania na pasach. 11:22, 11.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PhoenixPhoenix

2 0

Tyle, że wtedy korek zamiast przy Heliosie kończyć będzie się na Matejki, a w rzeczywistości nic się nie zmieni. 12:12, 11.12.2019


AbcAbc

4 0

Problem jest w tym że dużo miejsc pracy jest poza Toruniem lub w miejscach gdzie komunikacja nie jedzie bądź jedzie raz na rok. I dla wielu osób nie ma możliwości aby zrezygnować z auta. 11:24, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MzkMzk

3 0

Zrezygnujcie z komunikacji miejskiej bo to i tak nie będzie miało sensu ponieważ autobusy tam tak utkną że zobaczycie je po 50min planowanych. 11:25, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehehehehehe

5 0

Tak tak, korzystać z mostu Zawackiej, żeby postać w korku na Wschodniej, na Lubickiej, na Żółkiewskiego. Tutaj nie ma żadnej alternatywy. 11:45, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ANNAMARIA ANNAMARIA

4 0

JUŻ TO WIDZĘ JAKI BEDZIE BAŁAGAN JAZDY NA DRUGĄ STRONĘ WISŁY JAK NIE ZAMARZNIE POLECAM ŁODZIĄ BĘDZIE SZYBCIEJ ??????? 11:46, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piesza elitapiesza elita

2 1

Największy plus tego bubla ,to to ,że nikt nie będzie zapier...ł autem ,bo na Alejach będą bodajże 3 przejścia ze światłami ,to samo na Chopina ,3 przejścia ze światłami. 12:57, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%