Zamknij
REKLAMA

Zaskakujące wyniki jubileuszowej edycji Wakacyjnego Barometru Grupy Ferratum 2019

15:16, 18.06.2019 | materiał partnera
Skomentuj

Ogłoszono wyniki międzynarodowego badania zachowań klientów przygotowanego przez Ferratum Group. Wyniki 10. ankiety przeprowadzonej w 22 tysiącach gospodarstw domowych w 17 krajach pokazuje, jak w ciągu ostatniego roku zmieniło się podejście do wakacyjnych wydatków. Uczestnicy badania odpowiadali na pytania m.in. o letnie aktywności, źródła finansowania wakacyjnych wydatków oraz o najchętniej wybierane formy płatności. Wyniki są zaskakujące!

Planowanie wakacyjnych wydatków to niełatwe zadanie. W nadchodzące wakacje aż 39 proc. uczestników badania Wakacyjny Barometr Grupy Ferratum prognozuje, że wyda tyle samo pieniędzy, co w ubiegłym roku. 33 proc. badanych zmniejszy planowany budżet względem poprzedniego roku. Większe wydatki tego lata planuje tylko 28 proc. uczestników ankiety.

Tańsze wakacje w Norwegii i Rumunii

W ubiegłorocznym zestawieniu Norwegowie deklarowani przeznaczenie na wakacje aż 68 proc. dochodu gospodarstwa domowego, co uplasowało ich na pierwszym miejscu wśród najbardziej rozrzutnych. W tym roku kwota, jaką wydadzą, jest zdecydowanie niższa. Latem 2019 respondenci z Norwegii przeznaczą na urlop tylko 36 proc. dochodu, a to dopiero 10. wynik spośród 17 krajów.

W Wakacyjnym Barometrze 2019 największą kwotę na wakacje zadeklarowali Meksykanie (66 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: Bułgaria (56 proc.), Hiszpania (51 proc.) i Łotwa (43 proc). Polska uplasowała się na 6. miejscu, a ankietowani z naszego kraju prognozują, że wakacyjne wydatki wyniosą 41 proc. dochodu gospodarstw domowych. To całkiem niezły wynik, biorąc pod uwagę, że wyprzedziliśmy takie kraje, jak Holandia, Kanada i Wielka Brytania, które wskazały po 39 proc.

Najmniejszą kwotę w tegorocznym indeksie zadeklarowała Rumunia (13 proc.). To o tyle zaskakujące, że w 2018 r. Rumunia znalazła się na 6. miejscu rankingu wakacyjnych wydatków z wynikiem 58 proc. – To największy spadek w badaniu 2019, aż o 11 pozycji – przyznaje ekspert Ferratum. Wśród państw, które ograniczą wydatki na tegoroczne wakacje, znalazły się również Finlandia (28 proc.) i Dania (26 proc.), a także Brazylia (13 proc.).

Stawiamy na mobilność

Badanie pokazuje również aktualne trendy w korzystaniu z nowoczesnych form bankowości. Wyniki ankiety wskazują rosnącą popularność takich rozwiązań jak płatność kartą czy bankowość mobilna. W Szwecji, Danii i Norwegii aż 85 proc. respondentów sięgnie tego lata po kartę płatniczą zamiast gotówki. Z kolei średnia wszystkich państw wyniesie 60 proc. W ubiegłym roku było to niewiele ponad 50 proc.

W przypadku bankowości mobilnej zauważalny jest duży wzrost zaufania. 80 proc. ankietowanych ze Szwecji, Holandii, Kanady, Wielkiej Brytanii, Polski i Brazylii wyraziło chęć skorzystania w wakacje z tej formy obsługi konta. To dowód na to, że bankowość mobilna dominuje na coraz większej liczbie rynków.

– Duże zainteresowanie mobilnymi rozwiązaniami widać również przy wyborze sposobu dokonywania zakupów. W takich krajach jak Wielka Brytania, Hiszpania i Holandia ponad 35 proc. ankietowanych wybierze zakupy za pośrednictwem internetu. Z kolei 23 proc. mieszkańców Łotwy i Finlandii postawi na tradycyjne punkty sprzedaży – podkreśla ekspert Ferratum.

Chętniej podróżujemy po kraju

Podróże krajowe zajmują pierwsze miejsce wśród czynności, na które tego lata wydamy najwięcej pieniędzy, podobnie jak w 2018 roku. Zagraniczne wyjazdy znalazły się dopiero na 8. miejscu listy wydatków. Ankietowani, którzy planują przeznaczyć najwięcej ze swojego wakacyjnego budżetu na podróże, są z Niemiec (65 proc.), Danii (61 proc.) i Holandii (57 proc.). Respondenci z Polski deklarowali udział opłat przeznaczonych na podróże na poziomie 56 proc. wszystkich wydatków, co daje nam 4. miejsce na liście.

Oprócz podróży respondenci chętnie wybierają rekreację dla siebie lub rodziny (12 proc.) i letnie atrakcje, takie jak wypady na plażę, przyjęcia czy posiłki w restauracji (12 proc.). Co ciekawe, respondenci z Wielkiej Brytanii byli jedynymi, u których wysoko uplasowały się wydatki na letnie ubrania.

Jeśli chodzi o wydatki za jeden nocleg, najbardziej skłonni wydać więcej niż 100 EUR za noc w hotelu są Kanadyjczycy (54 proc.). Niemcy (73 proc.), Bułgarzy (45 proc.) i Rumuni (37 proc.) byli bardziej zainteresowani takimi rozwiązaniami jak Airbnb.

Jak płacimy za wakacje 2019?

Zdecydowana większość respondentów wakacje finansować będzie z oszczędności (52 proc.). Na drugim miejscu źródeł finansowania urlopowych wydatków znalazły się pożyczki ratalne Ferratum (27 proc.). Zaledwie 11 proc. ankietowanych przyznało, że wróci do finansowej równowagi w ciągu miesiąca po powrocie z wakacji. Większości ankietowanych proces ten zajmie więcej czasu – mniej niż pół roku (27 proc.), a więcej niż pół roku (26 proc.).

Jak przeprowadzono badanie Wakacyjny Barometr™ 2019 Ferratum Group?

  • Badanie zostało przeprowadzone przez Ferratum Group. Odpowiedzi zebrano od swoich aktywnych klientów w 17 krajach za pośrednictwem ankiety online zawierającej ustandaryzowany kwestionariusz.
  • Wszystkie odpowiedzi były anonimowe.
  • Dochody są wyrażone w lokalnej walucie, a względne letnie wydatki są obliczane przez współczynnik dochodu rozporządzalnego rodziny w danym kraju. Dochody rozporządzalne zostały dostosowane dla każdego kraju, a średni parytet siły nabywczej oparty został na danych Banku Światowego z 2014 roku.
  • W badaniu uczestniczyło ponad 22 000 gospodarstw domowych. Wiek respondentów wynosił od 18 do 61 lat. 53% respondentów stanowiły kobiety. Średni dostępny dochód netto gospodarstw uczestniczących w badaniu mieścił się w przedziale 827–3934 EUR. Średni rozmiar gospodarstwa domowego badanych osób wynosił 2,9 osób.
  • Poza czynnikami demograficznymi, badanych pytano o ich rozporządzalny miesięczny przychód netto, o to, ile przeznaczą na wakacje, jakie czynności zdominują ich lato i czy będą korzystać z usług Airbnb lub bankowości internetowej za granicą.

INFORMACJE KOŃCOWE

O Ferratum Group:

Ferratum Group to międzynarodowa firma oferująca mobilną bankowość oraz pożyczki dla klientów indywidualnych (https://www.ferratum.pl/products/plusloan) i małych firm przez internet i telefon. Firma, której siedziba znajduje się w Helsinkach, została założona w 2005roku. Dziś Ferratum swoją działalność prowadzi w 25 krajach w Europie, Afryce, Ameryce Północnej i Południowej i w regionie Azji-Pacyfiku. Ferratum Group jest notowana na frankfurckiej giełdzie papierów wartościowych na rynku Prime Standard i oznaczona jest symbolem „FRU”.

Ferratum specjalizuje się w usługach finansowych w całości opartych na internecie i telefonach komórkowych. Ferratum wiedzie prym w rewolucji bankowości internetowej i za pośrednictwem banku internetowego założonego w 2016 r. oferuje liczne usługi bankowe, w tym płatności cyfrowe w czasie rzeczywistym i przelewy w ramach jednej aplikacji. Z usługi tej korzystają klienci na pięciu europejskich rynkach. Ta usługa jest obecnie dostępna na pięciu europejskich rynkach. Ferratum ma około 794 000 aktywnych klientów, którzy mają otwarty rachunek bankowości internetowej lub aktywne saldo pożyczkowe w ciągu ostatnich 12 miesięcy (dane na 31 marca 2019).

Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy na stronę www.ferratumgroup.com.

Dane kontaktowe:

Ferratum Group

Emmi Kyykkä

Business Support Manager for CEO

T: +41 79 940 6315

E: [email protected]

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© ddtorun.pl | Prawa zastrzeżone