Zamknij

Nie tylko dla celebrytów. Ścianka reklamowa służy też innym, szczytniejszym celom

12:45, 05.04.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:49, 05.04.2019
Skomentuj

Kiedy ktoś zaczyna mówić o ściance, nasze skojarzenia kierują się w stronę gwiazd, gwiazdeczek i ludzi znanych z tego, że są znani. Pozowanie do zdjęć dla magazynów, na tle fotogenicznej grafiki, to już stały rytuał np. przy okazji filmowych premier. Jednak promocja za pośrednictwem celebrytów to nie jedyny sposób na wykorzystanie tego rodzaju plansz. Forma ścianki reklamowej równie dobrze sprawdza się w innego rodzaju działaniach marketingowych, jak też w przedsięwzięciach o charakterze edukacyjnym. Okazuje się, że prostota przekazu wcale nie musi oznaczać treści niskich lotów.

Jak dotrzeć do szerokiej publiczności? Wyjść bezpośrednio do odbiorców!

Przygotowanie wystawy bądź akcji promocyjno- dydaktycznych to ogromne wyzwanie. Dla wszelkiej maści instytucji kulturalnych przebicie się ze swoim wartościowym, ale trudno przyswajalnym przesłaniem, stanowi nielichy problem. Tymczasem wystarczy zmienić nieco skostniałe przyzwyczajenia i sięgnąć po mniej tradycyjne środki. Na przykład zamiast urządzać ekspozycję historycznych zdjęć w zamkniętych wnętrzach muzeum, warto przenieść wystawę na otwartą przestrzeń. Duża ścianka reklamowa albo ciąg tablic edukacyjnych w miejskim rynku czy na ruchliwej ulicy, w naturalny sposób przykują uwagę przechodniów. Wiele osób przynajmniej przysłowiowo rzuci okiem. I jeśli tylko zawartość okaże się wystarczająco interesująca, istnieje duża szansa że ludzie obejrzą już wszystkie plansze. W pierwszej kolejności należałoby zadbać o atrakcyjną oprawę graficzną, a potem przejrzysty i konkretny tekst, zawierający niezbędne wiadomości.

Dobry marketing sam się obroni, bez wsparcia sławnych i (niekoniecznie) lubianych

Bardzo podobne do powyższych zasad, panujących w szeroko rozumianej edukacji, są reguły budowania wizerunku oraz reklamy. Krótko i dobitnie rzecz ujmując: ścianki reklamowe same w sobie mogą być skutecznym nośnikiem marketingowych treści. Bardzo dobrze widać to w trakcie różnych targów i konferencji, gdzie mnóstwo ludzi poszukuje specyficznych produktów, usług, sposobów na rozwiązanie palących problemów i wieści o nowinkach. Starannie opracowana infografika na planszy znacznych rozmiarów, niewątpliwie spełni te oczekiwania. Jak przekonują eksperci z polskiej firmy EXACT, ścianka reklamowa ma za zadanie przede wszystkim znakomicie wyglądać. I w taki sposób przyciągać przechodniów do firmowego stanowiska – a wtedy już wywołanie zainteresowania ofertą przychodzi o wiele łatwiej i płynniej. Późniejsze pozyskanie klienta to już naturalna kolej rzeczy.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%