Zamknij

Rozwój dziecka, a dobre jedzenie

09:59, 21.11.2018 | Materiał Partnera

Dieta dziecka, zwłaszcza w okresie pierwszych lat życia, jest bardzo istotna. Coraz więcej czytamy na temat tego jak powinniśmy ustalać menu dla naszych pociech, by te zdrowo się rozwijały. Najnowsze badania pokazują jakie składniki mają największy wpływ na ciało i umysł dzieci. Jak to wszystko zastosować i nie zwariować podczas przygotowywania posiłków?

Zachowaj proporcje w podejmowaniu decyzji

Pamiętaj drogi rodzicu, że nie do każdej rady musisz się zastosować, nie każdą dietę i nie wszystkie składniki musisz wprowadzić do diety swojego dziecka. Oczywiście, bardzo istotne jest to, by jadłospis był jak najbardziej zróżnicowany, jednak nic się skrzatowi nie stanie jak w każdym tygodniu zje zupę pomidorową, bo dla niego to ona jest synonimem dobrego jedzenia. Niech i tak będzie, kierujmy się także własnymi zasadami.

Szukaj inspiracji na dobre jedzenie

W sieci jest wiele stron poświęconych zdrowemu odżywianiu dzieci. Prowadzą je nie tylko osoby prywatne, ale także koncerny sprzedażowe, które tym samym promują swoje produkty. Nie oznacza to jednak, że nie powinniśmy z tych stron korzystać. Wręcz przeciwnie bierzmy z nich to co dla nas będzie przydatne. Istnieją również grupy na znanych portalach społecznościowy, gdzie mamy wymieniają się swoimi, często autorskimi przepisami na dobre jedzenie dla maluchów. Takie grupy są naprawdę dobre i warto z nich korzystać. Każdą mamę, czy tatę możemy poprosić o dokładny przepis, dopytać gdzie zaopatrują się w dane produkty i jakie mają one składy. Czasem nie warto próbować wyważyć drzwi, które już ktoś otworzył. Nie bójmy się pytać innych, nie musimy wszystkiego wymyślić sami.

Śniadanie to podstawa

Nie istotne w jakim wieku jest nasze dziecko, to właśnie ten posiłek jest najważniejsze. To on daje siłę na kolejne godziny aktywnej zabawy, czy nauki. Przyzwyczajanie dziecka od maleńkiego do śniadań to bardzo dobra praktyka, która zaowocuje w przyszłości. W zależności od wieku dziecka na pierwsze śniadanie powinno się wybierać przetwory mleczne, pełnoziarniste pieczywo, a także rozmaite dodatki w postaci warzyw i owoców. Dostarczą one organizmowi małego człowieka soli mineralnych, witamin, białka i węglowodanów. Dzięki nim energia będzie wytwarzana stopniowo i starczy na dłużej.

Ilość posiłków

Dobre jedzenie to jedno, ale nawet ono nie powinno przychodzić w zbyt dużych proporcjach i ilościach. Do pierwszego roku życia dziecka często karmi się je na tzw „żądanie”. Później sytuacja się zmienia. Przedszkolak powinien już tak jak osoba dorosła spożywać pięć posiłków dziennie.Oczywiście nie zabraniajmy maluchowi podjadania (zdrowych przekąsek) pomiędzy posiłkami. Dziecko bardzo dobrze wyczuwa momenty spadku energii, a i my z czasem nauczymy się je dostrzegać. Pamiętajmy, by zachowywać równowagę przy dostosowywaniu się do panujących standardów. Nie idźmy ślepo za jakimś trendem, bo po kilku miesiącach czy latach ktoś go będzie z pewnością obalał. Stosujmy się do najprostszych zasad, czyli zbilansowanej, zróżnicowanej diety. Wiedzmy, że dobre jedzenie to podstawa diety dziecka.

(Materiał Partnera)
REKLAMA
© ddtorun.pl | Prawa zastrzeżone