Zamknij

Usługi detektywistyczne w biznesie

00:00, 28.01.2023 art. sponsorowany

Prowadzisz swój biznes? Czy wiesz, że usługi detektywistyczne dla biznesu bywają nieocenioną pomocą na bardzo wielu płaszczyznach? Zobacz, do czego może przydać Ci się detektyw, jeśli prowadzisz własne przedsiębiorstwo.

Kim jest osoba, która chce u Ciebie pracować?

Zatrudnianie nowych pracowników to nieodzowna część funkcjonowania większości przedsiębiorstw. Kadra się zmienia, część osób udaje się na długie urlopy, co wiąże się z poszukiwaniem zastępstwa. Część załogi rezygnuje z dotychczasowej ścieżki zawodowej, tworząc tym samym w firmie wakat. Powody poszukiwania nowych pracowników bywają różne, jednak to, co łączy wszystkich pracodawców, to chęć znalezienia właściwej osoby na właściwe miejsce, słowem, kandydata idealnego. Sami kandydaci zresztą nierzadko walczą o swoje miejsca na rynku pracy, przedstawiając się przed przyszłymi pracodawcami w jak najlepszym świetle. Czy jednak zawsze rzetelnie? Niejeden detektyw zajmujący się sprawami prowadzonymi w środowisku biznesowym zna odpowiedź na to pytanie. A ta niestety nie jest twierdząca. Wykryte przez detektywa mijanie się z prawdą, dotyczy niewielkich kłamstewek, które wcale nie muszą wpłynąć na wykonywanie przyszłych obowiązków, ale też poważniejszych kwestii. W tym pierwszym przypadku może chodzić o drobne nieścisłości np. co do predyspozycji charakterologicznych. W tym drugim do czynienia mamy z kłamstwem na temat posiadania konkretnych umiejętności. Śledztwo prowadzone w sprawie weryfikacji potencjalnych pracowników może nawet mieć swój finał w sądzie, z zarzutami dla niedoszłego pracownika, takimi jak fałszowanie dokumentów i zaświadczeń. 

Konkurencja nie śpi, czyli czas na kontrwywiad

Żadne przedsiębiorstwo nie funkcjonuje w próżni, konkurencyjnych firm jest bez liku. Aby zaplanować odpowiednią strategię dalszego rozwoju, trzeba niekiedy doskonale orientować się, jakie są aktualne plany i zamierzenia określonych organizacji podobnej branży. Dzięki temu można wyprzedzić konkurencję i podjąć takie decyzje gospodarcze, które będą dla przedsiębiorstwa najkorzystniejsze. Wywiad gospodarczy ma na celu właśnie pozyskanie wartościowych informacji rynkowych. Prywatny detektyw, który analizuje działania konkurencyjnego przedsiębiorstwa, może raportować o mocnych i słabych stronach danej firmy, uzyskiwać interesujące informacje, ale może też, co jest szalenie ważne, potwierdzić legalność działań podejmowanych przez daną firmę. Jest to szczególnie przydatne, kiedy jako przedsiębiorca chciałbyś nawiązać współpracę z organizacją, z którą nie byłeś wcześniej biznesowo związany. W tym przypadku zebranie wszelkich dodatkowych wskazówek będzie na wagę złota, w tym obserwacja osób ze środowiska firmowego oraz dokładne przeanalizowanie sytuacji finansowej potencjalnego partnera w biznesie i jego historii prawnej.

Jak Twoja załoga obsługuje klienta?

Twój zespół pracowników z pewnością robi co w jego mocy, aby sprostać obowiązkom. Te zaś, które związane są z obsługą klienta, wymagają nie lada profesjonalizmu, ale też empatii i umiejętności interpersonalnych. Być może funkcjonuje w Twojej firmie dokładny protokół postępowania podczas bezpośredniego czy telefonicznego kontaktu z klientem; może wymagasz odpowiedniego powitania, określonych sekwencji prowadzenia rozmowy. Być może zależy Ci na tym, aby każdy klient uzyskał wyczerpujące odpowiedzi na wszelkie swoje pytania, a może kładziesz szczególny nacisk na próby finalizacji sprzedaży — kwestii, które wpływają na optymalny przebieg kontaktu z odbiorcą Twoich usług może być wiele. To, jak pracownicy sobie z tym radzą, sprawdzić może tzw. tajemniczy klient, czyli pracownik biura detektywistycznego, wcielający się w rolę osoby zainteresowanej Twoimi usługami. Oceni on poziom obsługi i sprawdzi, czy pracownik wykonał swoje obowiązki zgodnie z tym, czego od niego oczekujesz. Jeśli zechcesz, może również ocenić danego pracownika wg własnych, prywatnych odczuć, dzięki czemu otrzymasz feedback oczami potencjalnego klienta. Rzecz jasna, pracownicy nie będą mieli świadomości, że właśnie rozmawiają z podstawionym klientem. 
Sprawy, w których pomóc może agencja detektywistyczna kojarzą się głównie z poszukiwaniem osób zaginionych, ustalaniem majątku, sprawami rodzinnymi lub kryminalnymi. Tymczasem w środowisku biznesowym detektyw może działać równie skutecznie, zarówno w skali mikro, sprawdzając jakość pracy Twoich pracowników, jak i na szerszą skalę, przeprowadzając profesjonalny wywiad gospodarczy.

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%