Zamknij

Ten rowerzysta wyraźnie przesadził? Był poniedziałkowy poranek, a on...

10:30, 04.06.2018 . Aktualizacja: 10:46, 04.06.2018
Skomentuj Fot. Nadesłane Fot. Nadesłane

W takiej sytuacji jeden z naszych Czytelników zastał rowerzystę jadącego jedną z ulic w Kaszczorku w poniedziałkowy poranek. 

Jak informuje Czytelnik, tego typu sytuacje zdarzają się nagminnie. 

- Jadą aż do samego Osieka. Żaden nie zjedzie na ścieżkę, powodując tym samym korki. Pomijam fakt, że łamią przepisy ruchu drogowego - pisze Czytelnik. 

Fot. Nadesłane

Czekamy na wasze sygnały. 

[ALERT]1528101868007[/ALERT]

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(36)

TakitamTakitam

28 24

A przed kierowcą pusta droga ale tak trudno mu wyprzedzić. A właśnie na tej ulicy w kaszczorku ruch zazwyczaj jest znikomy (na razie trochę większy bo objazd) ale zakaz jazdy rowerem jest bo obok oznaczyli jakąś pseudo rowero-chodniko-drogę z nierównych płyt chodnikowych. I to samo w stronę Osieka ta pseudo droga idzie raz lewą, raz prawą, raz jest trochę asfaltu a raz nie wiadomo co - piach, kamienie, psy, matki z dziećmi, piesi, parkujące samochody. Amen. 11:07, 04.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RyanRyan

3 5

Zgadzam się , że takie ścieżki. są , lecz ma się to nijak do przepisów . Jest ścieżka jedziemy ścieżką. Ale nie .... dlaczego ? Bo jak ze wszystkim w tym kraju jest moda na motor to wszyscy kupują motory . Nagle z rowerów MTB zrobiła się moda na rowery szosowe, ale panowie modnisie w przepięknych kaskach i strojach przekonali się na własnej dupie , że nie da się być Szurkowskim na ścieżce rowerowej i *%#)!& tour the Toruń wstawiając później na FCB raport z Endomondo jakich to wyczynów nie dokonali . 20:26, 04.06.2018


reo

RowerRower

19 12

Dokładnie tak jak pisze @Takitam. Co prawda, jak teraz jest objazd i godziny od 6 do 8 albo od 15 do 18 to lepiej wjechac na ściężkę i tyle. Z drugiej strony bardzo niebezpieczny jest przejazd pomiedzy scieżkami na ul. Fantazyjnej i Na Przełaj. Kierowcy mają w d..., że tam jest przejazd rowerowy, albo nie mają pojęcia, że muszą ustąpić pierwszeństwa rowerzystom... 11:40, 04.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MTBMTB

25 22

Rowerem do kolarstwa szosowego (taki jest na zdjęciu) jeździmy po szosie.... 13:15, 04.06.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

rkierowcairowerzystarkierowcairowerzysta

20 6

tak a rowerem goralem tylkopo lesoe i górach , cross tylko po drogach gruntowych, a samochodem SUV tylko po blocie/??? Kretyn 15:37, 04.06.2018


Fanka kolarstwa :)Fanka kolarstwa :)

10 11

Dokładnie tak. Bardzo bardzo wąskie opony roweru szosowego nadają się tylko i wyłącznie na drogę asfaltową. Żadne ścieżki itp. Bo nie da się ujechać. Wystarczy chwila cierpliwości i kto umie wyprzedzić to wyprzedzi. Kto nie potrafi to znaczy że ma ogólnie problem z wyprzedzeniem kogokolwiek... 17:03, 04.06.2018


Xromen Xromen

10 1

Oczywiście ale tylko podczas treningu gdy jest asekuracja pojazdu technicznego z trenerem. Spytaj się w klubie kolarskim to udzielą wyjaśnień. Jeśli jesteś amatorem , to niestety na ścieżkę marsz. 17:28, 04.06.2018


kolarz mtbkolarz mtb

27 23

Drodzy kierowcy ,rowerem szosowym jeździ się po szosie . Proszę nauczyć się wyprzedzać zgodnie z przepisami ,a nie płakać jak baba .Kolejna sprawa ,droga rowerowa na Osiek nadaje się tylko na MTB rowery ,ewentualnie trekking/cross . Jej spora część jest wykonana z piasku ,do tego raz jest z lewej a raz prawej strony ulicy . 13:33, 04.06.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JebacPiSJebacPiS

2 3

W *%#)!& wam się poprzewracalo kochani 40-50 letni przyszli zwyciezcy Tour de France. Wygladacie jak Szurkowski dla ubogich i uważacie że zostaliście krolami szos. Zawsze macie pierwszeństwo i zawsze trzeba wam ustąpić. Pamiętajcie, że cmentarze są pełne tych którzy mieli pierwszeństwo. Pozdrawiam 16:46, 05.06.2018


wysportowany dziadekwysportowany dziadek

0 1

*%#)!& ,ty pewnie masz 20 lat ,i bebzun zasłania ci pisiorka , taki to sportowiec jesteś . Zostaw autko i poruszaj się trochę . Bo nie dożyjesz tych 40-50 lat . 07:40, 08.06.2018


AyaAya

0 0

Rower to rower. Jak droga rowerowa jest za trudna to nie jedź wcale.
Sie jeszcze popłacz że łamiąc przepisy wymagasz żeby inni ich przestrzegali. 10:38, 10.06.2018


jkobjkob

37 1

Niestety prawo odnosi się do rowerów. Nie ma podziału na rowery szosowe/MTB/Cross itp. Zakaz dotyczy rowerów. W świetle prawa rowerzysta powinien poruszać się ścieżką rowerową, jeśli taka jest wyznaczona wzdłuż jezdni. Druga strona medalu jest taka, że nie każdy rower nadaje się na ścieżki drugiej (lub trzeciej) kategorii. Należałoby zaktualizować przepisy, bo poszkodowani są (tak jak w opisanej sytuacji) kolarze szosowi, którzy nie chcąc uszkodzić roweru jadą wbrew przepisom jezdnią. 15:03, 04.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GóralGóral

10 8

Jeżeli jest droga rowerowa to musi wg. kodeksu drogowego każdy rowerzysta nią jechać a jeżeli ścieżka rowerowa to rowerzysta ma wybór. 15:11, 04.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KamilKamil

5 1

Co? 16:02, 04.06.2018


NNNN

28 2

Ja mógłbym mnożyć przypadki kiedy to kierowcy parkują na ścieżkach/drogach rowerowych, nie zachowują odpowiedniej odległości od wyprzedzanego rowerzysty, zatrzymują się na przejściach dla pieszych i drogach rowerowych i na koniec nie wiedza co oznacza zielona strzałka przy sygnalizacji. 15:42, 04.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AndAnd

7 1

Brawo lepiej tego nie mozna było skomentować 15:52, 04.06.2018


Trochę więcej empatiTrochę więcej empati

18 7

W życiu nie stałem w korku na drodze do Osieka, czytelnik chyba trochę przesadza. Czasami musiałem zwolnić i poczekać na dogodny moment do wyprzedzania, ale korona mi z głowy nie spadła. Sam osobiście jeżdżę ścieżką rowerową, gdyż mam rower typu MTB, ale kolarzówką na pewno jechałbym ulicą. Poza tym te kolarzówki rozwijają zazwyczaj duże prędkości typu 50-60 km/h, więc nie wierzę, że powodują kroki na drodze. 15:48, 04.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AndAnd

18 7

Nastepny wzorowy kierowca ,który nigdy przepisów nie łamie ,panisko ulic i społeczniak od robienia zdjęć 15:50, 04.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KolarzKolarz

0 0

Haha masz rację, typowy spoleczniak. Jestem pewien, ze ma tak nudne życie, że jedyną jego atrakcją w miesiącu jest zrobienie zdjęcia rowerzyście na pustej ulicy i czytanie komentrzy pod postem :D 17:02, 04.06.2018


samobójca?samobójca?

10 16

Hipotetyczny samobójca albo morderca, który sprokuruje grożny wypadek w którym ucierpią inni. Kretyn masowy tak ma! 15:52, 04.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

adju89adju89

16 11

"Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić" < to jest fragment Kodeksu Drogowego, czyli w tym wypadku to jest mandat i bez sensu jest tłumaczenie że jest to rower szosowy, bo jest to po prostu rower, nie ma znaczenia jaki! Jak auto będzie chciało jechało ścieżką rowerową, to też powinni na to pozwolić? *%#)!& tłumaczenie... Jak chcą trenować zgodnie z przepisami ruchu drogowego to mogą wybrać inne drogi, gdzie nie ma ścieżek rowerowych i wtedy mogą swobodnie i legalnie sobie pedałować... 15:58, 04.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktkt

8 0

Może ktoś upoważniony wypowie się na temat interpreracji tego zapisu w kodeksie. Może na przykładzie drogi i ścieżki do Osieka, która raz jest z lewej strony, a raz z prawej. Raz jest asfaltowa a w innym miejscu szutrowa. Jak do tego włączyć rower szosowy. 16:48, 04.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TakitamTakitam

0 0

http://wrower.pl/prawo/obowiazek-jazdy-po-drodze-dla-rowerow,3004.html 09:22, 05.06.2018


ktkt

1 0

I jeszcze jedna wątpliwość: jak rozumieć "oznaczone dla kierunku"? Jakie znaki drogowe o tym informują? 16:51, 04.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

10 7

Logiczna sytuacja. Jest ścieżka to rowerem ma jechać po ścieżce. Inaczej w przypadku wypadku raczej nawet odszkodowania nie dostanie bo złamał przepisy o ruchu drogowym. To samo po zmroku bez kamizelki. Potem płacz jak coś się stanie. 16:59, 04.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TakitamTakitam

1 1

Logiczne to by było gdyby te pseudo ścieżko-drogi spełniały jakieś podstawowe standardy. Żaden kierowca nie chciałby jeździć po krzywych płytach chodnikowych swoim wymuskanym wozem.
Rowerzyści nie muszą jeździć w kamizelkach odblaskowych po zmroku ale rower musi być odpowiednio oświetlony. 09:11, 05.06.2018


Janusz_ze_SkodyJanusz_ze_Skody

6 3

A może te fotki pochodzą od kierowcy srebrnej Skody Octavia na numerach rejestracyjnych spoza województwa Kuj.-Pom. ? Gość jest znany w środowisku kolarzy, jezdzi czesto tamtą drogą. Bawi się w szeryfa, zajezdza drogę, zmusza do zatrzymania, używa spryskiwaczy po wyprzedzeniu rowerzysty. Wyjątkowy Janusz. Tego typu zagrywka pasuje do tego gościa ... 17:00, 04.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

2 0

Karma wraca !!! 17:18, 04.06.2018


ktkt

3 3

W tym przypadku rowerzysta złamał przepisy. Jest znak zakazu jazdy rowerem. Nie można tego nie zauważyć. Jednak przywołana droga do Osieka to bardzo dobry przykład, aby odpowiednio zinterpretować przepisy. Trzeba tam jechać ścieżką, czy nie trzeba (rowerem szosowym). A może są tylko fragmenty gdzie trzeba jechać ścieżką? 17:24, 04.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kolarz HR Kolarz HR

8 9

Gościu tam nie da rady jechać ścieżką rowero bo kolarzowka po szutrze się nie jeździ, prawda jest taka że kierowcy nie mają tolerancji dla nas kolarzy choć my się stary bardzo i starym żyć w zgodzie, a tobie panie kierowco do wyprzedzenia w zupełności starczyło miejsca odwagi! I szanujmy wie kolego 17:54, 04.06.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zbychzbych

3 8

Na was to spryskiwacze są najlepszą opcją 18:52, 04.06.2018


hehehehehehe

3 0

Napisz do Froome'a że przecież ostatnio nie mógł na giro popylać kolarzówką na szutrze. 21:39, 04.06.2018


malenczukmalenczuk

8 3

A kogo to obchodzi jakim rowerem jechał? Jest zakaz to jest zakaz i nie ma tu o czym dyskutować. Jak jest zakaz dla samochodów osobowych to obowiązuje on wszystkich bez względu na markę, kolor czy opony jakie posiada...bez przesady. Po to są przepisy, żeby ich przestrzegać 21:30, 04.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TakitamTakitam

0 0

A podobno przepisy są po to żeby je łamać heheheh 08:58, 05.06.2018


amatoramator

5 1

jeżdżę samochodem i dużo mniej rowerem. I idiotyczne zachowania widzę u obydwu grup. Co to za różnica - rower szosowy czy inny??? Na Okrężnej/Polnej jest ścieżka asfaltowa, a codziennie można spotkać rowerowych "zawodowców" co to muszą jechać ulicą. To samo na Dworcowej od Kościuszki. Kiedyś mi jeden nawet dał wykład, jaki to on jest zawodowiec i że inni użytkownicy ścieżki rowerowej jeżdżą dla niego za wolno i mu przeszkadzają. Ale oczywiście przy jakimkolwiek zdarzeniu auto vs. rower 95% komentarzy to "biedny rowerzysta". A gdzie jest policja, straż miejska ??? 11:54, 05.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 Anonimka Anonimka

6 0

Podobna sytuacja jest na drodze Toruń-Unisław.Jest piękna ścieżka rowerowa asfaltowa, ale kolarze "muszą" utrudniać ruch na szosie. A ruch jest momentami spory. 16:02, 05.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%