Zamknij

Toruń i region: kolejowe trzęsienie ziemi. To koniec tego przewoźnika!

11:54, 30.11.2021 ddtorun.pl//www.rynek-kolejowy.pl Aktualizacja: 12:14, 30.11.2021
Skomentuj fot. depositphotos/zdjęcie ilustracyjne fot. depositphotos/zdjęcie ilustracyjne
reo

Toruń i region: kolejowe trzęsienie ziemi. To koniec tego przewoźnika!

Wczoraj (poniedziałek) w czasie obrad sejmiku województwa kujawsko-pomorskiego poinformowano, że nie będzie kontynuował rozmów o powierzeniu przewozów od grudnia z Arrivą.

Sprawą zajął się portal Rynek Kolejowy. 

Rzeczniczka Arrivy Joanna Parzniewska podkreśla, że przewoźnik nie wycofał się z rozmów o powierzeniu przewozów.

 – Jesteśmy zaskoczeni informacją przedstawioną na obradach sejmiku. Przygotowywaliśmy się do kolejnej tury negocjacji, która była zaplanowana na dziś – podkreśliła rzeczniczka w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym"Według nieoficjalnych informacji dotychczasową pracę Arrivy ma wykonywać Polregio. Problem w tym, że w ciągu niecałych dwóch tygodni, które zostały do zmiany rozkładu, nie da się zorganizować dodatkowego taboru, wyzwaniem będą też obsady i bazy. Polregio dysponuje bazami w Bydgoszczy i Toruniu, natomiast Arriva ma bazy m.in. w Tucholi i Grudziądzu. O Ile jeszcze w przypadku zachodniej części województwa – można sobie wyobrazić, że obsługa odbywałaby się z wykorzystaniem bazy Polregio w Chojnicach (zakład pomorski, ale tuż przy granicy z woj. kujawsko-pomorskim), o tyle w przypadku Grudziądza problem z brakiem bazy Polregio byłby bardzo duży.

Trzeba pamiętać, że kujawsko-pomorski zakład Polregio nie posiada ani jednego pojazdu spalinowego (za to Arriva dysponuje 10 dwuczłonowymi szynobusami; samorząd wojewódzki jest właścicielem 13 jednoczłonowych szynobusów i 5 wagonów doczepnych, które aktualnie użytkuje Arriva). Dlatego w pierwszym okresie zamiast pociągów, na części linii mogą pojawić się autobusy.

Podczas obrad padła informacja, że oprócz taboru własnego Polregio oraz urzędu marszałkowskiego (13 szynobusów) wykorzystany zostanie tabor SKPL; miałby on być jednak dostępny dopiero od kwietnia. Do tego czasu m.in. połączenia Bydgoszcz – Chełmża miałyby obsługiwać autobusy.

[ALERT]1638271958026[/ALERT]

 

(ddtorun.pl//www.rynek-kolejowy.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(15)

Mieszkaniec2Mieszkaniec2

9 2

Podziękujcie Całbeckiemu 15:37, 30.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

jojo

2 9

I bardzo dobrze nie będą buraki obniżać stawek pracy w mieście. 16:33, 30.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

precz z Całbeckim!precz z Całbeckim!

7 2

P.Całbecki czyli lenin wieczne żywy ,ze swoim dworem kolesi z urzędu miasta Toruń znów się POpisał? 17:44, 30.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Całbecki wonCałbecki won

7 2

J...ć Po najpierw komunistyczno-platformerska swołocz sprzedawała za bezcen PKS obcemu kapitałowi, teraz gdzie większość ludzi jest przed emeryturą, tak jednym skinięciem ręki pseudo marszałek pozbawi pracy setki pracowników. Polityka tego regionu jest tylko wszystko zniszczyć. Niech d...l poda do publicznej wiadomości za ile miliardów chce budować tramwaj do Bydgoszczy. 19:01, 30.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

co by tu jeszcze?co by tu jeszcze?

7 1

spartolić?? PO co temu pseudo marszałkowi tramwaj do Bydgoszczy przez ok 50 km Puszczę? Czy on z tym swoim kolesiem tow. baronem/baranem?,.. PO tow. T. Lenzem ,kompletnie odlatują?? 19:10, 30.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SernickSernick

2 0

A czy jest możliwe prowadzenie usług Arrivy na zasadach komercyjnych? PLK może jakoś utrudniać działalność dwuch przewoźników na jednej trasie? Pytanie oczywiście do zorientowanych w temacie. 21:41, 30.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MorfeuszMorfeusz

5 2

Jestem za kolejką linową Taki przewoźnik byłby super👍👍👏 22:13, 30.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KpiarzKpiarz

4 0

Dziwne bardzo dziwne, Arriva dysponuje dosyc dobrym taborem, a z tego co widze Polregio ma stare sklady, mozna powiedziec "zlom. Dla podroznych ta zamiana z pewnoscia nie wyjdzie na dobre, ale jak to mowia kolesie beda zadowoleni,tylko szkoda ze pasazer nie jest brany pod uwage. Taki mamy kraj czyli nawyki kolesiowskie, uklady , zachowania rodem za komuny . A mialo byc lepiej ....... 08:07, 01.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToruniakToruniak

4 0

Koperty nie było i się skończyło... 11:56, 01.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PasażerPasażer

2 0

A za co ta podwyżka wynagrodzenia Marszałka? Za to, żeciągnął tzw. "dobrą zmianę", "Midasa", który ostatecznie załatwił kwestię transportu w województwie kujawsko-pomorskim? Nasze województwo jako jedyne nie podpisało długoletniej umowy kolejowej. Czy kierownictwo transportu w ma w ogóle jakieś sukcesy? W środowisku transportowym huczy, że w Departamencie Transportu większość osób jest nowych, które dopiero wdrażają się do pracy. Szok? Czy Marszałkowi nie zależy na podstawowym zadaniu własnym Urzędu i na dobru pasażerów? 13:24, 01.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie Nie

1 0

Niestety nikomu w tym województwie nie zależy na dobrych połączeniach, aby ludzie mieli czym dojechać do pracy i szkoły, bo c..e jadą swymi samochodami i mają zwykłych ludzi głęboko w d....e 22:29, 01.12.2021


Pytamy sięPytamy się

3 0

Na kujawsko-pomorskie tory wjeżdża tylko Polregio. Ma tabor na trasy Arrivy? Czeka nas chaos komunikacyjny? Co na to kierownictwo Departamentu Transportu, Dyrektor oraz Naczelnik? 13:29, 01.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

O tym się mówiO tym się mówi

3 0

Jak ma być dobrze jak Urzędzie Marszałkowskim źle się dzieje? Krąży informacja o licznych skargach w Biurze BHP na mobbing pracowników? Jak w takich warunkach efektywnie pracować? Czy Dyrektorzy i Naczelnicy są odpowiednimi ludźmi, którzy mają predyspozycje do zarządzania pracownikami? Czy mają pojęcie o robocie? Czy tylko są z tak zwanego „towarzystwa wzajemnej adoracji”, którzy myślą, że są „świętymi k …..”? 14:33, 01.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

2 0

Minęło 11 lat, odkąd Urząd Marszałkowski kupił i sprowadził do Torunia zabytkowe lokomotywy oraz wagony. Miały one być atrakcją chełmżyńsko-brodnickiej kolei turystycznej. Ambitne plany legły jednak w gruzach, zaś stojące na bocznicy wagony coraz mniej różnią się od złomu. Czy staną się one swoistym pomnikiem Marszałka, przypominającym mieszkańcom , kto doprowadził do tego, że kujawsko-pomorskie się wyludnia, a inwestorzy szerokim łukiem omijają ten region kraju. Jesteśmy chyba ostatnim województwem pod względem inwestycji. Tworzy się plany i strategie z których nic nie wynika. Wstyd! 15:18, 01.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RozkładRozkład

3 0

Włocławek pozbawiony komunikacji ze swoim regionem, ludziska nie mają zym dojechać do pracy i szkoły a włodarze chcą budować tramwaj Toruń-Bydgoszcz kosztem całego województwa przez ile lat za te pieniądze, które samorząd wyda na tramwaj po polach mogło by kursować pociągów na trasie Włocławek- Kutno, gdzie jest Unia Europejska i ich komisje aby powstrzymać ten *%#)!& dla województwa pomysł. 16:05, 01.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%