Zamknij

Tak będzie wyglądać pierwsze rondo turbinowe w Toruniu. Prezentujemy projekt nowego skrzyżowania na pl. Chrapka

17:30, 20.03.2017 WG
Skomentuj Tak ma się prezentować rondo turbinowe na pl. Chrapka, źródło: Miejski Zarząd Dróg w Toruniu Tak ma się prezentować rondo turbinowe na pl. Chrapka, źródło: Miejski Zarząd Dróg w Toruniu

Prezentujemy projekt nowego skrzyżowania na pl. Chrapka. Powstanie tam pierwsze rondo turbinowe w Toruniu. Jak będzie wyglądać jazda po nim?

W minionym tygodniu dowiedzieliśmy się, że pl. Chrapka otrzyma maksymalne, 85-procentowe dofinansowanie z unijnego programu "Infrastruktura i Środowisko". A to oznacza, że nie ma już żadnych przeszkód, aby inwestycja ruszyła jeszcze w tym roku.

Według harmonogramu zapisanego w budżecie miasta na 2017 r. roboty mają się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. W miejsce obecnego skrzyżowania, na których często dochodzi do kolizji i wypadków, powstanie rondo turbinowe. Poniżej prezentujemy projekt przebudowy pl. Chrapka, na którym widać nie tylko planowane rondo, ale także zmianę układu chodników czy ścieżek rowerowych. Nowością będzie tzw. bajpas, dzięki któremu jadący z centrum w kierunku pl. Pokoju Toruńskiego nie będą musieli wjeżdżać na rondo (z takiego rozwiązania korzystamy np. na rondzie przy pl. Hoffmanna czy na zbiegu trasy wschodniej i Łódzkiej).

Źródło: Miejski Zarząd Dróg w Toruniu

To będzie pierwsze rondo turbinowe w naszym mieście. Wielu kierowców spróbuje na nim sił po raz pierwszy. Jak z niego korzystać? Dojeżdżając do skrzyżowania, należy zająć odpowiedni pas ruchu dla kierunku, w jakim zamierzamy się poruszać. Na rondzie nie można zmienić kierunku, trzeba stosować się do znaków pionowych i poziomych. Tego typu ronda są tak zaprojektowane, aby ruch pojazdów z pasa wewnętrznego i zewnętrznego nie przecinał się.

Źródło: Miejski Zarząd Dróg w Toruniu

Nowy układ komunikacyjny na pl. Chrapka ma być gotowy w 2018 r. Cały projekt został oszacowany na 26,3 mln zł, a unijne dofinansowanie wyniesie 22,2 mln zł.

(WG)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(30)

PawełPaweł

5 16

Na tym bajpasie może dochodzić do niebezpiecznych sytuacji, bo kierowcy nie będą tam zwalniać. 20:04, 20.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

9 3

Proszę... zamiast pochwalić zmianę to zaczynasz od narzekania :/ 04:04, 21.03.2017


PawełPaweł

5 13

W Toruniu wszystko projektuje się pod wygodę kierowców pomijając bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Jak mam tego nie krytykować?
07:19, 21.03.2017


reo

hmm..hmm..

7 13

Gdzie znajduje się pl. Chrapka ?! 21:31, 20.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AsAs

5 0

Chodzi o duże skrzyżowanie przy Kaszowniku (ul. Przy Kaszowniku / ul. Warneńczyka). 10:58, 21.03.2017


Cierpliwi mieszkańcyCierpliwi mieszkańcy

11 21

Panie Dyrektorze MZD, Panie Prezydencie miasta Torunia ,mieszkancy cały czas czekają na wyjasnienie wyboru oferty szwedzkiej firmy ktora była o okolo 2 mln zł droższa od oferty firmy z Torunia. Prosze wyjasnić jaki był powód takiego wyboru. Opinia publiczna czeka. 23:36, 20.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

borsukborsuk

6 2

poczytaj sobie orzeczenia KIO z dnia 22.12.2016 r. oraz z 06.03.2017 r., między czasie SIWZ a przede wszystkim ustawę PZP to zrozumiesz dlaczego. 12:07, 21.03.2017


TTTT

0 0

Ten pierwszy przeczytalem, bo ktos tu zamiescil link i niestety nasze kochane mzd poleglo. Moglbym prosic o link do drugiego wyroku? 02:23, 25.03.2017


GoscGosc

23 1

Za 26mln postawilbym jakieś 30 luksusowych domów. Skąd taka cena za przebudowę skrzyżowania? 04:49, 21.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

11 2

Podobno pod rondem ma być tunel dla pieszych a Struga puszczona górą szklaną rurą ;) 09:35, 21.03.2017


gośćgość

11 1

W tej szklanej rurze kolorowe ryby a wieczorem podświetlenie w kilku kolorach:) 09:51, 21.03.2017


RadziasssRadziasss

13 3

A mi tam się podoba, będzie mniej kolizyjnie niż obecnie. No i nie wyczytałem nic o światłach. Czyżby jakaś nowość na toruńskich drogach? 08:09, 21.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gfgf

1 16

powiedzcie mi po co budować rondo skoro buduje się objazd ronda? no to mamy korzystac z ronda czy jechać obok niego? jeśli obok nie go to po co wogóle rondo? 08:10, 21.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

4 0

To nie objazd tylko bezkolizyjny prawoskret. 09:52, 21.03.2017


matrixmatrix

16 2

cena z dupy, jak to w Toruniu, 26 mln za kawałek ulicy ?!? 08:50, 21.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do niecierpliwegodo niecierpliwego

6 0

nie nudź już człowieku.. 09:38, 21.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

torunianintorunianin

3 11

Mieszkam w pobliżu aktualnego skrzyżowania, które ma zostać zastąpione tym rondem i od dłuższego czasu obserwuję jak to funkcjonuje. Obserwuję ruch na nim, zachowania kierowców, wypadki, itd. Nie jestem specjalistą, ale wydaję mi się, że to będzie bardzo, ale to bardzo niebezpieczna przebudowa. To niby skrzyżowanie, które jest obecnie jest niebezpieczne, a to co ma powstać będzie wg mnie o wiele bardziej niebezpieczne. Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy auto musiałoby przejechać przez tory tramwajowe, a nadjeżdża tramwaj. Samochód musi czekać, a tam jest bardzo mało miejsca na postój i uwzględniając dynamikę ruchu na takim rondzie robi się bardzo niebezpiecznie. Na rondzie ruch powinien odbywać się płynnie. Do pierwszego czekającego samochodu będą dojeżdżały kolejne i powstanie zator na rondzie. Wówczas np. nadjeżdża tramwaj z drugiej strony... Strach się bać. 10:03, 21.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dwa milonyDwa milony

2 12

Obywatele miasta torunia zwracaja sie do szanownych wlodarzy tego miasta o wyjasnienie czemu mzd wybrało oferte szwedow o prawie dwa milony drozsza od oferty firmy z torunia na budowe chełminskiej. 10:15, 21.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

borsukborsuk

5 0

poczytaj sobie orzeczenia KIO z dnia 22.12.2016 r. oraz z 06.03.2017 r., między czasie SIWZ a przede wszystkim ustawę PZP to zrozumiesz dlaczego. 12:01, 21.03.2017


kierowcakierowca

1 8

Ale piszecie bzdury ! Przecież mamy już ronda turbinowe z bajpasami np. bema, przy nowym moście ;) Tak się nimi chwaliliście, a teraz nagle znowu nowe, pierwsze rondo turbinowe w toruniu hehe 10:16, 21.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RadziasssRadziasss

8 0

To nie są ronda turbinowe. Na Bema jest bajpas, to prawda. 10:39, 21.03.2017


AndrzejAndrzej

7 0

Za 26 milionów ? To chyba asfalt będzie pozłacany ? 11:00, 21.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

6 0

Drugie takie rondo ma szansę powstać przy szpitalu dziecięcym jeszcze przed planowanym tym Przy Kaszkowniu. Wystarczy tylko kilkanascie litrów farby i pędzel. Wszystkie wloty i wyloty są *%#)!& więc.... postawimy tam sygnalizację świetlną, a co... :) 13:58, 21.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

2 1

Co niestosownego było w słowie "dwupasmowe" , że zostało ukryte?! 16:10, 21.03.2017


patpat

3 5

@torunianin, z tym tramwajem masz rację, wygląda na to, że najbezpieczniej byłoby dać światła, które raz wpuszczają tramwaj, a raz samochody... 14:32, 21.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SebaSeba

4 0

A w jakim celu są przepisy o ruchu drogowym? U nas najczęstszym powodem wypadków jest nieuwaga i brak kultury jazdy. 17:52, 21.03.2017


DomelDomel

2 0

To będzie DRUGIE rondo turbinowe. Pierwsze znajduje się u zbiegu ul. Konstytucji i Olimpijskiej. Zupełnie niepotrzebne, ale to już pretensje do władz miasta. 19:50, 21.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarselMarsel

2 0

Oczywiście budujemy niepotrzebne ronda w miejscu skrzyżowan tylko po co? Tyle lat dobrze się tamtędy jeździ nigdy nic złego mnie nie spotkało po co to ruszać. Rondo u zbiegu ulic kniaziewicza i Hallera też jest potrzebne?? Zamiast marnować kasę na przebudowę zajmijcie się rondem przy ul Bema i Kraszewskiego tam wystarczy tylko linie namalować odpowiednio i też mamy "turbinowe" na głównych drogach ronda się nie sprawdzają nie utrudniajcie życia przebudowami. 08:55, 22.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

0 0

Nie zgodzę się z tobą, że ronda niepotrzebnie są budowane. Zauważ, że na większości aktualnie stawianych skrzyżowaniach nie można zawracać. Rondo eliminuje ten problem. Zgodzę się zaś, że rondo przy Bema w połączeniu ze znakiem pionowym informującym o układzie ronda to porażka. Tam można swobodnie wymalowc rondo turbinowe. 15:12, 24.03.2017


Opublikowac wyroki kOpublikowac wyroki k

1 2

Dyrektorze mzd niech pan opublikuje w lokalnej gazecie i na stronie mzd wyroki kio w sprawie szosy chełminskiej ktore pozwoliły mzd podpisać umowe z drozszym o prawie dwa mln zł wykonawcą mieszkańcy chca wiedziec czy tresc wyrokow potwierdza powody wyboru o ktorych pan mowil w lokalnych mediach. No i pytanie czy jezeli tresc wyrokow nie bylaby zgodna z pana wersją tych wyrokow opisywana w lokalnych mediach to rozwazy pan poddanie sie do dymisji? 13:59, 22.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%