Zamknij

Będzie nowy przystanek kolejowy w Toruniu. Chodzi o to osiedle!

10:25, 25.01.2022 ddtorun.pl/informacja prasowa Aktualizacja: 10:27, 25.01.2022
Skomentuj fot. plk-sa.pl fot. plk-sa.pl

Będzie nowy przystanek kolejowy w Toruniu. Chodzi o to osiedle!

Rewitalizacja linii kolejowej między Toruniem a Chełmżą przekroczyła półmetek. Podróżni zyskają nowy przystanek Toruń Jar i dostępniejsze perony w Łysomicach i Grzywnie. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., warta blisko 145 mln zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych RPO Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szykują lepsze warunki podróży z Torunia do Chełmży. Efektem prac będą wygodniejsze podróże z przebudowanych peronów w Łysomicach i Grzywnie.

Nowe wiaty, ławki oraz jaśniejsze, energooszczędne oświetlenie zapewnią oczekiwany komfort obsługi podróżnych. Orientację ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy pociągów. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się dzięki pochylniom zyskają wygodny dostęp do pociągów.

Lepszy dostęp do kolei na modernizowanej trasie w kierunku Chełmży i Grudziądza zapewni nowy przystanek Toruń Jar w sąsiedztwie rozbudowującego się osiedla mieszkaniowego, zakładów pracy i drogi krajowej nr 91. Bliżej centrum miejscowości ma być przystanek Ostaszewo Toruńskie.

Prawie na całym, blisko 20 km odcinku przebudowywanej linii ułożono już nowy tor. W pracach wykorzystane są maszyny, m.in. wysokowydajna oczyszczarka tłucznia i podbijarki. Sprawny montaż rozjazdów zapewnia technika montażu rozjazdów w blokach. Wykorzystano także maszyny do demontażu starego toru, położenia nowych podkładów i szyn. Maszynowo przeprowadzono wymianę tłucznia, co skraca czas robót.

Zabudowano już 10 z 11 nowych rozjazdów. To ważne elementy infrastruktury kolejowej, które pozwalają pociągom na sprawną i bezpieczną zmianę toru jazdy. Budowane jest odwodnienie linii, infrastruktura teletechniczna.

W kolejnej fazie prac wykonawca skoncentruje prace na budowie obiektów inżynieryjnych, nowych peronów i przebudowie przejazdów kolejowo – drogowych.

Inwestycja PLK to także nowy system sterowania ruchem kolejowym. Poziom bezpieczeństwa na styku dróg i torów zwiększy wymiana urządzeń oraz nawierzchni na 14 przejazdach oraz przejściach dla pieszych.

Nowa mijanka w Łysomicach oraz dodatkowy tor przed stacją Toruń Wschodni ułatwią sprawne mijanie się pociągów i zwiększą przepustowość linii, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów.

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h (obecnie do 90 km/h), a towarowe do 80 km/h (obecnie 40 km/h). Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2022 r.

Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni – Chełmża” jest warty 144 779 840,21 zł netto i współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 w wysokości 85 proc.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

[ALERT]1643102428477[/ALERT]

 

(ddtorun.pl/informacja prasowa)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

gośćgość

2 0

Dlaczego nie pomyśleć, zaplanować i doprowadzić do stworzenia kilku nowych przystanków i co najmniej 2-3 linii kolei miejskich, co najmniej lewo-prawobrzeże i wschód-zachód ? Potem kupić szynobusy, w których można kasować bilety MZK i to by było udogodnienie. Miasto wydaje kasę na niepewne parkingi na skraju miasta, a kolej miejska na 99% byłaby wykorzystana. 11:50, 27.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%