Zamknij

Toruń: miasto likwiduje przejścia dla pieszych. Które i dlaczego?

16:00, 20.10.2020 ddtorun.pl
Skomentuj Foto. Nadesłane Foto. Nadesłane

Toruń: miasto likwiduje przejścia dla pieszych. Które i dlaczego?

W 10 miejscach na terenie Torunia zostaną zlikwidowane przejścia dla pieszych. Likwidowane zebry znajdują się albo w bliskim sąsiedztwie innych przejść dla pieszych lub są niebezpieczne. Przykładem mogą być pasy przy ul. Żwirki i Wigury 70 (przy skrzyżowaniu z ul. Spółdzielczą), które znajdują się blisko innych, dwóch przejść.

-W takich przypadkach likwidowane jest to, które jest najmniej bezpieczne lub rzadko uczęszczane przez pieszych. Przejścia do likwidacji wytypowała Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która wcześniej analizowała każdy z 10 przypadków-wyjaśnia Rafał Wiewiórski, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu.

Zobacz, które przejścia znikną z naszych dróg:

- Przejście ul. Olsztyńska 27 (w pobliżu skrzyżowania z ul. Barwną i Gdańską)

przejście znajduje się na drodze dwujezdniowej, w 2018 roku doszło tu do śmiertelnego potrącenia pieszego. W odległości ok. 80 metrów znajduje się bezpieczne przejście dla pieszych sterowane sygnalizacją świetlną.

Przejście ul. Żwirki i Wigury 70 (przy skrzyżowaniu z ul. Spółdzielczą)

na odcinku ok. 80 metrów znajdują się tu 3 przejścia dla pieszych. Jedno z nich (środkowe) zostanie usunięte

Przejście ul. Żwirki i Wigury 81b

w odległości 80 i 60 metrów znajdują się już inne przejścia dla pieszych. Jedno z nich wyposażone jestw azyl dla pieszych.

- Przejście ul. Podgórna 81 (przy skrzyżowaniu z ul. Staszica)

Przejście o małym natężeniu ruchu pieszych, które znajduje się na drodze jednojezdniowej jednokierunkowejz dwoma pasami ruchu o dużym natężeniu ruchu pojazdów (część drogi krajowej nr 91). W odległości ok. 40 metrów znajduje się przejście sterowane sygnalizacją świetlną.

przejście ul. Podgórna 22 (przy skrzyżowaniu z ul. Piaskową)

przejście o małym natężeniu ruchu pieszych. W pobliżu znajduje się drugie przejście przez ul. Podgórną.

przejście ulica Podgórna 50 (przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodową)

Przejście o małym natężeniu ruchu pieszych. W pobliżu znajduje się drugie przejście przez ul. Podgórną.

[ZT]24819[/ZT]

- przejście ul. Kozacka 48

Przejście o małym natężeniu ruchu pieszych ulokowane na końcu łuku drogi. W pobliżu znajduje się drugie przejście przez ul. Kozacką, które dodatkowo usytuowano jest na płytowym progu zwalniającym (wyniesione przejście).

- Przejście ul. Świętopełka 5a (przy skrzyżowaniu z ul. Brejskiego)

Przejście wyznaczone w istniejącej strefie zamieszkania, w której i tak piesi mają pierwszeństwo. Po przejściu pozostaną obniżone krawężniki w celu ułatwienia przechodzenia przez jezdnię.

Przejście ul. Poznańska 44 (przy skrzyżowaniu z ul. Drzymały)

Przejście o małym natężeniu ruchu pieszych, w odległości ok. 30 metrów znajduje się przejście z wyspą azylu dla pieszych.

Przejście ul. Kościuszki 76 (w pobliżu skrzyżowania z ul. Dworcową)

Niesterowany sygnalizacją świetlną przejazd dla rowerzystów przez dwujezdniową i dwupasową ulicę Kościuszki (droga krajowa nr 91) o dużym natężeniu pojazdów. W odległości ok. 230 metrów znajduje się przejazd przez ul. Kościuszki z sygnalizacją świetlną (w obrębie skrzyżowania z ul. Batorego).

[ALERT]1603185166877[/ALERT]

 

(ddtorun.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(9)

MiłoszMiłosz

16 3

Super, zlikwidujcie jeszcze chodniki leśne dziadki. 16:14, 20.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

yhtferdyhtferd

9 3

To będą byle gdzie przechodzdić i .... 16:25, 20.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

T-TT-T

12 4

miasto likwiduje ,czy jego władca, tow. gospodarz M. Zaleski kameleon polityczny? 16:54, 20.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BielawyBielawy

4 1

Olsztyńska - popieram absolutnie. Codziennie tamtędy jeżdżę -autem lub rowerem. To niesłychanie niebezpieczne przejście, tymczasem kolejne, z sygnalizacją, jest niespełna 100 m dalej. Zagrożenie powoduje tu fakt, że bardzo często prawy pas jest zatkany autami skręcającymi w kierunku Curie Skłodowskiej. Pozostałe pasy są zwykle prawie całkowicie puste. jadące nimi auta mogą zbyt późno zauważyć przejście dla pieszych, gdyż jadą szybko (jest pusto aż do świateł!), albo też nie zauważyć pieszych wyłaniających się zza aut stojących na prawym pasie. Kilkukrotnie byłem świadkiem gwałtownego hamowania przed pieszymi, albo też szczęśliwego unikania potrącenia, gdy piesi (znający to przejście!) w ostatniej chwili cofali się spod kół samochodów. 09:00, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zawsze winny pieszyZawsze winny pieszy

5 1

Co za paranoja. Miasto próbuje nieudolnie poprawić bezpieczeństwo, a cały czas zapomina, że niestety główną przyczyną wypadków jest brawura i nadmierna prędkość. Z wiaduktu auta zachrzaniąją ile wlezie, Olsztyńska to kawałek prostej więc but w podłogę, Ale oczywiście wszystkiemu winni piesi, bo chcą przejść przez ulice, ale nie są obudowani w metalowe zbroje jak kierowcy. Usunięcie tych przejść nic nie zmieni. Dalej będą wypadki, a ludzie będą przechodzić w tych miejscach na dziko. Poza tym co to za argument? 2 lata temu był tam wypadek. Przypomniało nam się, więc usuńmy przejście. Absurd!

"Rondo" przy szpitalu dziecięcym jest idealnym przykładem. Postawili tam sygnalizacje świetlną, a wypadków jest więcej jak było, bo to kierowcy jadą za szybko i nie patrzą na boki choć widoczność we wszystkie strony jest znakomita. 09:01, 21.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LolLol

0 0

Nie no, nie przypisuj całych zasług kierowcom aut. W tym wszystkim mają też swój udział nie rozglądający się pieszy lub wapieni w telefony oraz pędzący też wcale nie wolno rowerzyści 17:29, 21.10.2020


MarekkaMarekka

2 1

Olsztyńska- jeszcze jedno przejście do likwidacji. Na wysokości b. Tesco jest przejście z sygnalizacją, a 200 m dalej (na wysokości składu opon i przystanku MZK) - kolejne przejście z sygnalizacją. Powoduje to ogromne korki. Wystarczyłoby zachować przejście na wysokości przystanku i będzie znacznie lepiej, tym bardziej, że Tesco już nie istnieje. 09:02, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

1 0

Zgaszono latarnie również przy przejściach, a teraz zlikwidują same przejścia. Już mogliby chociaż zostawić oświetlone przejścia, bo o wypadek nie trudno. 13:10, 21.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UMarekUMarek

0 0

Teraz aby wynieść śmieci mieszkając przy staszica 4 , trzeba będzie lecieć do sygnaluzacji, ktora aby przejść *%#)!& stronę, trzeba będzie czekac na zmianę dwoch swiatel dla pieszych. Bo tak jest to podzielone. W nosie ma się mieszkańców. 14:21, 23.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%